29 Mayıs 2009






İmam Bayıldı !


Voltaire'nin üç asır öncesinde Türkler hakkında yaptığı ama bugünümüze bile ışık tutan 'tespitleri' ülkemizin yetiştirdiği dünya çapında bir değer, mimari tarih profesörü Doğan Kuban'ın şu sözlerini düşürdü aklıma.

"Türkiye'de kültürel kimliği folklora indirgemişiz. İmambayıldı, dolma, saz ve türkü, halk oyunu ve yozlaşmış bir dil. Bunlar halk folklorunun öğeleridir. Bunlar da yaşamımızın bileşenleridir. Fakat çağdaş kültür dünya toplumlarının etkinliklerine ve üretimine ortak olmaktır. Spor (+ sanat)* da onlardan biridir.

Dünya ile ortak bir çağdaş kimlik otomobil sürücülüğü, cep telefonu, televizyon değildir. Bunları dünyada en ilkel toplumlar bile kullanıyor."


(*) Dünya uluslarının gövde gösterisi yaptığı Olimpiyatlara kadın saçı, vücut hattı günah diyenlerle nasıl katılacağız? Bu insanlarla tiyatro, dans, spor nasıl yapılır? Yoksa çağdaş dünyayı boş verip İran'ın düzenlediği haremlik-selamlık çakma olimpiyatlara mı katılmalıyız?


9 yorum:

Vladimir dedi ki...

Darwin'i silip atarak kitaplardan zehirli bilgilerden arındırıp çocukları matbaanın keşfinden sonra 300 yıl koyduğumuz yasak kadar büyük zarar vereceğiz bu ülke vatandaşlarının geleceğine.

beytooo dedi ki...

sanırım nedemek istediğini anladım geçen sefer çok fevri davrandım kusura bakma artık yazdıklarını 2 kez okuyom...

yanikkoza dedi ki...

aslında yazıya hak vermemk elde değil birde apolitik tarafımı bırakmaktan da yana değilim siyaseti bilirim ama benden uzak dursun derim çünkü bakıyorum hayatta türkiyenin en iyi akıl hocalrı hep sanatla uğraşıyor ben onlar kadar akıllı değilim dedim neyime siyaset :)))
işin şakası bir yana sözlerinde yazar ve sende haklısın ne idyek umud edelimde iyi olsun paylasım güzeldi çok tşkr ....
sevgilerimle y.koza

gaykedi dedi ki...

vladimir
bilime değil hacıya, hocaya inanlara ben hasta olunca doktora değil onlara git de ebenin vajinasını gör diyorum :D

__________________________

beytoo
okk :D

__________________________

koza
akıllı olmak senin elinde koza, mesela her gün hangi gazeteyi okuyorsun?

yanikkoza dedi ki...

gazete okumuyorum sadece nette baslıklara bakıyorum ailem ama zaman okuyor bende mynette başlık haber falan pek ilgli değilim eskiden okurdum ama son 2 sene çok az okuyorum :)))malaum kendi derdime düştüm .....
sevgilerle

sendtoemre dedi ki...

güzel tespitler. devamını bekliyoruz bu serinin :)

gaykedi dedi ki...

koza
her gün 50 kuruş ver an azından bir hurriyet al derim.

__________________

emre
bu seriler ben ölene kadar bitmez bizde bu yobazlar varken :p

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

selam uzun zamandir yazamamistim buraya...

gecen tr a geldigimde insanlarda gordugum cep telefonlari resmen soka ugratti, parasi olan da olmayan da nedense en son modeli tasima merakina dusmus.. uzaktan krizden kimbilir nasil etkilenmisiz derken, acaba teyit mi gecti ben mi anlamadim dedim... herkeste bir amerikan sevdasi, kiyafetlere, convers lere ayirilan zamani acaba kaci kitaba ayiriyor bu genclerin diye merak ettim. populer olan kitap disinda okumak neredeyse out..yani diyecegim o ki, edebiyat dersinde Voltaire okutulmasa belki cogumuz ne dediginizi bilmeyecegiz bile...

senin her postunda ise insani meraklandirip arastirmaya yonelten bir sey var...

bir dokun bir isit gibi oldu ama gece yarisi yazinca boyle oluyor sanirim...

NY'tan selamlar,

ps: dersler bitince daha cok yazacagim insallah.

gaykedi dedi ki...

n.y muhtarı

ah bir dokun, bir ah işit, elinde 1.000 (bin) dolarlık telefonla sms çekmesini bilmeyen, gelen mesajı okumak için yardım isteyen öküzler bile gördüm ben :((