17 Mayıs 2009





Homovizyon
2009 !



Daha yeni uyanabildim, Nakhar ile beraber oldukça eğlenceli bir gece geçirdik ama uydu antenim azizlik yapmasa ve Eurovisionu İzlanda televizyonundan seyretmek zorunda kalmasak sanırım daha güzel olurdu, Bülent Özveren'siz bu yarışma da sanki bir şeyler eksik kalıyor.

Ülke sunum jenerikleri berbattı, artı geçen seneki jüri sistemiyle, Hadise ve bu şarkıyla katılsaydık kesin birinci olurduk, Mosmor ve Ötesi adlı Eurovision ruhuna tamamen aykırı androidleri göndermek hangi sivri fikirlinin aklına geldi halen şaşarım, bu arada kuzum siz sayabildiniz mi yarışmada metrekareye kaç eşcinsel düşüyordu?



27 yorum:

Günay Doğan dedi ki...

Mor ve Ötesi için Eurovision ruhuna aykırı demişsin. Aslında Eurovision ruhu filan yok. Eğer Eurovision ruhundan kastın, çıplak bacaklar, güzel göğüsler, açılan popolar ise tamam haklısın ama sanıyorum bu değildir Eurovision ruhu.

Sen sanıyor musun, Hadise yerine başka bir sanatçı bu şarkıyı seslendirirse 4. olabileceğimi filan?

2006'da Lordi'nin, 2009'da da Rybak'ın 1. olması bence son yıllardaki en güzel sonuçların ikisi. Sertab'ı da unutmamak lazım tabi. Bu saydığım isimler, vücutları ile değil müzikleri ile birinci oldular. Hadise'nin ben de 1. olmasını çok istedim ama 1. olsaydı da "vücut etkisi" diye bir şeyden bahsedecektim, ne yalan atayım.

Athena'nın 4. olması, Hadise'nin 4. olmasından daha anlamlıdır benim gözümde.

Biz Eurovison'a nasıl bakıyoruz? Hadise'nin katılacağı açıklandığında, "Ooo iyi ya çıplak bir kiyafetle 1. oluruz" İşte böyle bakıyoruz. Türk halkı bu şekilde bakıyor.

Senin Mor ve Ötesi hakkındaki tanımın bende hayal kırıklığı yarattı çünkü birden "Gaykedi de mi o iğrenç topluluk arasında?" diye soruverdim kendime. İğrenç dediğim topluluğu, yukardaki paragrafta belirttim. Eurovision'a "çıplaklık şovu" olarak görenler. Bir garip bakanlar...

Biliyorum, yanılıyorum ama eğer yanılmıyorsam, senin gibi çağdaş ve ilerici bir kişinin, duruma ve Mor ve Ötesi'ne bu şekilde bakması, üzücü.

Sevgiyle!

Esther dedi ki...

Norveç'i beğenmedin mi? Bence lokum gibi çocuktu :) İzlanda tvsinden izlemekle iyi yapmışsınız. Ben bbcden izledim ve türkiyeden izleyen arkadaşlarım trt'nin ses kalitesinin facia olduğunu söyledi. Bu arada bülend özvereni ben de çok özledim :) 2 yıldır onsuz eurovision izliyorum

gaykedi dedi ki...

belki çocuksu hatta kitsch bir ruhu var ama eurovisionun bir ruhu olmadığı fikrine katılmıyorum, bu yarışma tamamen eğlence ve pop kültüre odaklanmış, bu yüzden 'siyasi' hiçbir şarkı ve gösteriye de kesinlikle izin vermiyor ve bu sayede bu kadar ülkeyi bir araya getirip, dansetmeyi, şarkı söyletmeyi, eğlendirmeyi başarıyor.

gaykedi dedi ki...

esther
norveç hakkıyla aldı, ama izlanda nasıl 2. oldu halen anlamış değilim, sence ingiltere o şarkıyla 5. olmayı haketti mi canım?

Bugra dedi ki...

Kedi ;

Her ne kadar siyasi bir görü$ yada parçaya yer verilmiyorsa da oylamalar maalesef bu düzende sürüp gidiyor sanki, hm ?

UK ve İzlanda yer deği$tirmeliydi bence sıralamada.. Gerçekten hatunun güzel bir sesi vardi, UK.. ( Yada İzlanda 3. de olabilirdi zira gonlıumun birincisi :P )

Takıldığım birkaç nokta var aslında.. Bülend Özveren Romanya'yı sunarken " kırma " kelimesini kullandı. Bilemem ama bana pek ho$ gelmedi, ne bu abicim köpek mi ? Melez dersin bi$ey dersin yani.. Neyse..

Birde $u Alexander $arkıyı son kez soylerken mikrofonu ile o kadar oynamasa daha iyi olcaktı sanki :D

Hadise'ye gelince.. Çok iyi değildi, ama kötü de değildi. Salondaki alkı$ları duyunca tüylerim diken diken oldu..

En azindan bu sene muzik kazandı, ar$eleri kopmasına ragmen.. Nasıl bir hırssa :)

Mutlu pazarlar efenim..

Adsız dedi ki...

bence ingiltere 1.olmalıydı almanya ya çok güldüm dita yı çıkarttıkları halde gene sondan kaçıncı oldular haha

Melis Tükel dedi ki...

Aslına bakarsan;
Mor ve Ötesi android'den ziyade
iyi bir müzik grubudur.

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Soğuk Kuzey ülkeleri bildim bileli ülkeye oy verir şarkıya değil. Oy verdikleri ülkeler ise elbetteki komşu ülkeler. Zaten doğu müziği kulaklarına uygun bir tınıyada sahip değil. Biz ise komşuları ya yarışmada olmayan yada kendisini sevmeyen bir ülkeyiz.

Doğrusu Norveç'in şarkısının bizimkinden daha iyi olduğu aşikar ama İzlanda ve İngiltereyi bende anlamış değilim. Yinede 2003 bu yana Türkiye'nin bu konuda iyi bir grafik sergiliyor. İsteyen 2002 den geriye izlemeye başlayabilir youtube'den. Bence facialar :)

Rodmank dedi ki...

İzlanda ve ingiltere kesinlikle hakketmediler sakisin ve patricia nın hakkıları yenildi.
Aman Bülent Özverende hep aynı şeyler adam kuzey ülkerlerinden soğuttu hepimizi hep kendilerine oy veriyolar diye diye.

Muzlu Turta dedi ki...

nasıl bir geceydi ? :D

gaykedi dedi ki...

buğra
çok iyi parçalar ve showlar ne yapıp edip oylamada gözetilen o görünmeyen siyaset ve coğrafya engelleri kolayca aşabiliyorlar... ingiliz hatunun sesinin güzel olduğu dikkatimden kaçmadı ama şarkısını fazla beğenmedim, ayrıca bülent beyin yumurtladığı kırma kelimesi pek hoş değil gerçekten ve daha çok hayvanlar için kullanıyor, melez kulağa daha hoş geliyor :p

___________________________

adsız
inanmıyorum ingiltere mi diyorsun? almanya rüyama can can dansı olarak girmeyi başardı ama :)

___________________________

melis
pek yakından tanıdığım, takip ettiğim bir grup değil ama ben geçen seneki yarışmada sahnede bir android gördüğüme yemin edebilirim.
____________________________

afilli
ülkemizin eurovision geçmişi hüsranlarla dolu ve ben bu eziklikle büyümüş bir kuşaktanım, bkz; 80'lerde çocuk olmak :D

____________________________

rodmank
izlanda ve ingiltereden iyilerdi belki ama ben onlardan çok daha iyi bir perfonmans bekliyordum.

____________________________

muzlu turta
şampanyalar patladı gecenin sonunda :p

Adsız dedi ki...

norveçli çocuğa bittim ya insan böyle tatlı olamaz ülkelerden biride puan verirken norvecli çocuğa tatlı dedi sunucusu göz koydu bence:)))

Adsız dedi ki...

Hadise fazla heyecan ve stresten kendini gösteremedi,çıplak sesi iyi değildi ama yinede azimliydi..Keşke rahat olabilseydi o zaman süper olurdu..
Bu arada yarışmadaki tınılara dikkat ettiniz mi hepsinde tanıdık ezgiler vardı :) izlandanın şarkısı spice girls den alıntı gibiydi mesela..
Senin dikkat ettiğin kısıma bende dikkat ettim Blog Sahibi :) valla metre kareye düşme oranı baya fazlaydı :)

Vladimir dedi ki...

Bülend saçmalamalarının doruğuna çıktı bu sene.

gaykedi dedi ki...

adsız
çok bebek yüzlüydü yahu, bir emziği eksikti ağzında :p

__________________

adsız
hele ermenistanın şarkısı resmen tanıdık bir türküydü sanki :D

__________________

vladimir
tüh bu sene kaçırdım, kimbilir ne cevherler kaçırdı ağzından :)

Rodmank dedi ki...

iyimiş şampanyalr patlatılmış bittim bu kelimeye .
bizde eurovizyon bittince geç oldu diye yattık :)

gaykedi dedi ki...

rodmank
o bahane de fena sayılmaz, maksat yatmak olsun :P

Adsız dedi ki...

evet gaykedi insanın onun ağzında emzik olası geliyo:))))

gaykedi dedi ki...

adsız
bazı gay arkadaşlar emziği bizzat vermek istebilirler onun ağzına :p

Bugra dedi ki...

Süpersin Kedi !

gaykedi dedi ki...

buğra
lafı pardon emziği iyi oturtmuşum norveçliye değil mi :p

Adsız dedi ki...

ben de emziği verirdim yani:))))

iqra dedi ki...

bence kesinlikle alakakasız buluyorum.. demek istediğim
tarafsız bir beyne sıyrılırsak
hadisenin sesinin çıplak ne kadar iğrenc oldugunu görebilirsiniz ayrıca performansda kendisini yormaktan baska bişiy yaptırmadı.. kıyafetinin bayragı/ ülkemizi temsil eddiğini düsünüyor ama cok basit kactı.

gaykedi dedi ki...

iqra
trt çekimlerinde hem kendisi hem kıyafetleri çok daha sevimliydi değil mi?

Bugra dedi ki...

E tamamda, Hadisenin çıplak sesine laf söyleyenler o keman sesini sadece o sempatik! çocuk mu çıkarıyor ki?

gaykedi dedi ki...

norveç oğlanı saksafonda oldukça doğal ve güzel sesler çıkarabilir diyorum :))

sendtoemre dedi ki...

oldum olası sevemedim şu banel yarışmayı yaw :/