22 Mayıs 2009






... !


Eşcinsellerin Ekşi sözlüğü Homoloji kapanmadan okuyup notlarıma almışım, Kızgın Damdaki Kedi rumuzlu arkadaşımızın girdiği bir entry, mimar Şevki Vanlı'nın "Mimarlık Sevgilim" kitabında anlattığı, 1960'ların Ankara'sında geçen anılarından bir alıntı;

"Gündüzler çalışarak geçiyor, geceler bitmek bilmiyordu. Kimseye görünmemek için Ulus'ta Hergele Meydanı'nda bir otelde kalıyordum. Sabaha doğru kamyon şoförleriyle sarmaş dolaş gençler gördüğüm oluyordu. Aralarında bakanlıktan bir genç mimar da vardı. Çok şaşırmış, çok üzülmüş; biraz da tiksinmiştim."

Geçen sene 82 yaşında kaybettiğimiz Cumhuriyet tarihinin bu önemli mimarına ait bir cümle daha;

“Ortaçağda şehrin en gözalıcı binaları ibadet merkezleriydi. Çünkü hayat, dine dayalıydı. Aydınlanma döneminde bunların yerini sanat merkezleri aldı. Bugün her yerde alışveriş merkezleri inşa ediliyor. Çünkü günümüzde hayatı, ticaret yönlendiriyor."



11 yorum:

Adsız dedi ki...

Yalnızlık ve gizli saklı yaşanmışlıklar..üzücü tabiki..
Ve o kadar doğru bir söz ki; günümüzde hayatı ticaret yönlendiriyor..
En insanı duygularımızın bile içerisine girmiş vaziyette..

Hera..

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Üretmeden sadece tüketen bi toplum oluyoruz.Bu bilinçli olarak yaratılıyor. Harcamak, sürekli bir şeylere, hep bi üst modeline sahip olma arzusu,moda-trend saçmalığı, teknoloji bizi hep harcamaya itiyor. Ve biz düzenin köleleriyiz.Yeni çağın kölesiyiz, mega köle.. Canımızın sıkıntısını bile para harcayarak gideriyoruz. Ve kimse neden böyle olduğunu düşünmüyor. Hergün yenisi açılan alışveriş merkezleri için üzüleceğine seviniyo.Tüketiyoruz,tüketiyoruz,tükenicez..Bir çöküş yaşanacak.

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

aaa tıkladım cidden kapanmış homoloji :S ne zamandır girmiyordum, neden kapandı??

iqra dedi ki...

iki kez okudum ama fazla biey anlamadım sence ben salaq mıyım ?

gaykedi dedi ki...

hera
yeni tapınaklarımız alış veriş merkezleri, hepimize iyi tapınmalar.

______________________

rahatsız h.
tanrıya çok şükür tüketim budalılığından kendimi koruyabiliyorum, sanki biraz bu aile terbiyesiyle de ilgili bir şey.

________________________

kaplumbağa
günaydın yahu, aylardık yok homoloji, çok yazık oldu o siteye, bence çok önemli bir misyon üstlenebilirdi oysa.

_________________________

iqra
hiç mi bir şey anlamadın :))

penguins and coyotes dedi ki...

gunumuzde degil sadece, ticaret herzaman hayati etkileyen hatta yonlendiren olmustur,cokta korkunc birsey degil bu,this is just how it works.
Hicbir zaman ureten bir bir toplum olmadik zaten,o sebeple endiselenmeye gerek yok kanimca.
birseylerin bizi birseyler yapmaya zorladigini farkedecek kadar uyaniksak yapmayacak kadar akilliyizdir sanirim.
duzenin koleleri degil yaraticilari oldugumuzu dusunuyorum, her bir klavye basimi ve buyuttugumuz zaaflarimizla.
cokus icin birikim gerekir,o sebeple korkmaya gerek yok:)
Sevgiler

gaykedi dedi ki...

penguins
"yaratıcı köleler" nasıl? :D

iqra dedi ki...

önce sapık bi mimardan bahsediyo.. onun ne kadar tiksindirici oldugunu anlatıyo sonra alakasız bir bicimde önemli bi mimmarın
cok fazla bina yapmasından bahsedsiyo yha :(

gaykedi dedi ki...

iqra
bu seferde ben bir şey anlamadım, kuzum sen neden bahsediyorsun yahu :D

sendtoemre dedi ki...

düşünüyorum da her mahalleye bi camii inşa etmek için akıtılan paralarla, insanlar sanat kursları açsalar, dans okulları açsalar, dil merkezleri inşa etseler, kızları okutsalar, yaşlıları rahat ettirseler, sorunlu gençler için rehabilitasyon merkezleri kursalar, ilkokullar yapsalar, yurtlar yapsalar...

oha yaa. ütopya oldu resmen. tamam sustum :|

Hani o dağınık ve çok şeyi az az dolaya dolaya sunan nicki geçenlerde çok uzun olan çocuk, evet lise yeni bitti, öss fena değil, sözelden battık, fizik sorularını iptal etmezler inşallah dedi ki...

sendtoemre bence her mahallede camii olan bu saatten sonra onlarla uğraşacaklarına camiileri daha fazla uğranan yerler haline getirmeye çalışsınlar. Sadece bizim mahallenin imamı camiiye gelen çocuklara kitap, takvim dağıtıp ramazan promosyon ayı çocuklar, cumaları kaçırmayın üzülürsünüz esprisini yapmasın.

Dinin amacı ahlaklı, hoşgörülü, sürekli gülümseyen, kavga etmeyen, ilim öğrenen insanlar oluşturmaktır. Bugün din bunu pek de yapamıyor zira bunu din tek başına yapamaz. Çünkü din bir birikimdir bunu doğru düzgün aktarmak gerek. Cumaya gitmekle mi olacak ? Hayır. Peki nasıl olacak? Bilmiyorum. O zaman görüşürüz.

Hah bir de şu var; Sanat kursları, dans okulları açsınlar.

Ben de bir yönetmen sayılırım, sinema aşığıyım, birkaç tane vasat filmim var, daha iyileri için kafa patlatıyorum ancak Sanat kurslarına para yatırmak hiç de mantıklı gelmiyor bana. Mesela camiilerimiz o eski zamanlardaki işlevlerini görmüyor. E peki her yerde halk eğitim merkezi de yok mu ? Bunlar ne iş yapıyor merak ediyorum. Kadınlar dikiş kursuna dedikodu yapmaya, erkekler arıcılık kursuna tavla atmaya(biraz uçtum) gidiyor gibi.

Ben insanlara sanat eğitimi vermenin onları iyi bireyler haline getirmeye yarayacağına inanmıyorum. Ha ne olur, işi gücü yoktur bir yeti kazandırırsınız kapkaç yapacağına o uğraş doğrultusunda 3-5 kuruş yer. Ama balen yapanlar melek gibi kızlar olacak, tango yapan erkeklerden zarar gelmez onlar her zaman gülücük saçarak iyi şeyler düşünür dememek lazım.

Sistem kökten yanlış, sosyalist mi olsam ne.