24 Mayıs 2009






Baba Koltuğu !


O gün bir işim olsun olmasın genelde her sabah 5-6 saatlerinde kalkarım, blog yazılarımı da çoğunlukla bu saatlerde girmişimdir.

Bu sabah gene tavuklarla uyandım, sabah kahvemi evin içinde yürüyerek ve henüz sabah serinliğinde olan dışarısını seyrederek içerken, gözüm babamın salonda devamlı oturduğu koltuğa takıldı. Bilirsiniz her evin salonunda, yemek masasında, annenin, babanın, çocukların devamlı oturduğu bir yer vardır ve misafirler gelip bir harala gürele olmazsa bu oturma düzeni pek şaşmaz.

Artık 70'ine yaklaşan babamın okuma gözlüğü, bulmaca kalemi ve okunmuş bir takvim yaprağı çarptı gözüme. Aklıma bir gün o koltuğun boş kalacağı geldi, ürperdiğimi hissettim. Fotosunu çekip buraya koyuyorum, hem kişisel tarihime bir katkı olsun, hem babalarımızı daha çok sevmek için bir vesile.



30 yorum:

Uzağa Giden Kadın dedi ki...

Günaydın...
Güneşi kim uyandırıyor sizce:)
Baba Koltuğu!
Yok vermem kimseye ben onu...

Güzel bir gün olsun.
Bu arada her misafir o koltuğa oturmak ister. Bahçe süper..

sünter dedi ki...

Allah gecinden versin.
Sevgili gaykedi okuyunca tüylerim ürperdi,ama malesef gercek bu.
Babam öldügünden beri sanki bir organim eksilmis gibi,gözle görülmeyen ama hep hissedilen büyük bir eksiklik.
Birlikte yasadiginiz her ani cok iyi degerlendirdiginizden hic süphem yok.
Tanri daha cok uzuuuun beraber yasama sansi versin, bunu gercekten hakkettiginizi düsünüyorum.
Sizinki gibi güzel, sevgi ve saygiya dayali sicacik bir aile,cok az var.
Yazilarinizda bana yansiyan bu.

Karōshi dedi ki...

:)Bizim evdeki köşelere benziyor.. Benim babam 3lü koltukçu ama.. uzun süre oturamaz.. uzanır.. Bahçedeki o güller..(Gül değil mi?)
Kalk git Karoshi.. yeter artık betonlara baktığın diyor.. Baban/annen ve sevdiklerin daha çok uzun yıllar "köşelerini" bırakmasınlar sevgili Kedi..

mahallenin delisi dedi ki...

ben de hemen makineyi alıp, dolu koltuğun fotoğrafını çektim geldim. pazar uyuklamasındaydı babacım.

allah hepsine sağlıklı ömürler versin...

♦Bi Bokum♦ dedi ki...

allah başımızdan eksik etmesin diyorum ama edicek illaki. babanın yeri bi ayrıdır ya. çok seviyorum babamı

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

kedi bak kötü oldum şimdi.. o koltukların boş kalması fikri cidden korkunç :((
bu arada nasıl beceriyorsun o kadar erken kalkmayı ya, beni tekmeleseler enn erken 10'da zor gözümü açıyorum, gece uyumuyorum o ayrı..

beytoooo dedi ki...

ben babam dan nefret ediyorum umarım en kısa zamanda geberip gider

gorkem dedi ki...

beni de duygulandirdin :(

iqra dedi ki...

kedicik bende bazen bu hisle doluyorum. cok kötü bisey bu gercekten...ister annem olsun ister babam.ama bn özellikle annemi hic kaybetmek istemiyorum.bir günonlar ölürlerse naparız yha? cok kötü bisey ........

Adsız dedi ki...

tam 6 yıldır o koltuk boş evimde.. Her zaman orada olacağı günleri düşündüğüm zamanları hatırlayınca ne kadar yanıldığımı fark edip daha çok üzülüyorum. Lütfen,O o yolculuğa çıkmadan farkına varın diyorum tüm babası sağ olan dostlarıma.Bazen farkında olmadan yaşıyoruz onun varlığının. Allah uzun ömür versin herkesin anne babasına.

principessa demek prenses (!) demek dedi ki...

babamın son yıllarda şeker hastalığı çıktı , perhiz falan derken kilo verdi daha sağlıklı bir yaşam için.
tabi 2 çocuğu var ve hala hayatları tam olarak onların ellerinde değil. ve o bir baba olarak hala birşeyler yapması gerektiği kanısında, o yüzden de sağlık problemlerini daha ciddiye almaya başladı.
neyse.
bense kendimi bildim bileli fazla kilolarında dolayı sürekli horlayan babayı 22 yıldır ,horlama sesini duymadığım an gidip nefes alıyormu diye kontrol diyorum.
normal miyim bilmiyorum.
saygılarr

gaykedi dedi ki...

uzağa giden kadın
sanırım güneşi horozlar uyandırıyor :p

____________________

sünter
demek babacın rahmetli oldu, başın sağolsun :(

____________________

karoshi
evet gül, kaç betondan fırsatın varsa.

_________________________

mahallenin delisi
yazım bir işe yaramış :D

_________________________

bi b.
çoğu kişi genelde babasıyla sorunlu oluyor, ilginç.

__________________________

kaplumbağa
akşam erken yatıyorum ve gündüz fırsat bulursam bir kaç saat uyuma alışkanlığım vardır.

__________________________

beytoo
ölürse hiç üzülmeyecek misin?

__________________________

gorkem
duygulanarak yazmıştım, duygularımı size aktarabildiğime sevindim.

__________________________

iqra
düşünmesi bile insanı geriyor :(

__________________________

adsız
bir parça farkındalık yaratabilmişimdir umarım onlar adına.

__________________________

prenses
şeker çok dikkat ve perhiz isteyen bir hastalık, kendisine bakması sevindirici. tanrı uzun ömürler versin.

7.oda dedi ki...

daha uzun zaman boşalmasın baba koltuklarımız ..

yahu sen sabah 5-6 da nasıl uyanıyorsunn?? gece kaçta yatıyorsun ?

pisikopati dedi ki...

Benim de aynı şehirde yaşadığımız halde hergün en az bir kere mutlaka annemle babamı aramama şaşan ve bunu kınayan arkadaşlarım var (aynı şehirde yaşıyoruz da sanki hergün görebiliyor muyum???)Ben onların iyi ve keyifli olduğunu bilmesem hayatım güzel geçmez ki, her sabah saat 9'da telefon ederim, onlar iyiyse, günlük planlarını bana anlatıyorlarsa, hatta telefonda birbirlerini ufak ufak bana çekiştiriyorlarsa:) dünyada benden mutlusu yoktur.

Babana ve annene uzun ömürler gaykedi.

Rodmank dedi ki...

arkadaki güllerde ne güzel açmış :)

Adsız dedi ki...

allah gecinden versin ya hepimize onlarla uzun ömürler versin evin manzarası ne güzel ya kel bi apartmanda oturduğum için manzarayı kıskandım:)) insanin o canı sıkılmaz gülleri koklar dolanırsın pencereden gelen ruzgarda güllerin kokusu olur off off:)))

Esther dedi ki...

Böyle şeyleri mümkün olduğunca düşünme. Allah hiçbirimizin babasını başından eksik etmesin. Canım ya, ne kdr severim böyle sıcacık tabloları, okuma gözlüğü kalemi vs. Yüzümde bir tebessümle okudum, işte gerçek anlamda hayat-yaşanmışlık bu gibi detaylarda gizlidir bence.

gaykedi dedi ki...

7. oda
tv izleme alışkanlığım olmadığı için genelde saat 22 gibi yatıyorum...

_____________________

psikopati
sen çekiştirme, dirdir olaylarını birde bizde gör, yaşlandıkça çocuklaşıyorlar sanki :D

______________________

rodmank
tam onların coçma mevsimi :p

_______________________

adsız
apartmanda oturmak, taze yiyecekler yerine konserve yiyerek yaşamaya benziyor :D

_______________________

esther
aynı duyguları bir sabah gene erkenden uyandığımda, rahmetli olan anneannemin eşyalarını birilerine vermek üzere toplanmış gördüğümde de yaşamıştım, ama o zaman daha sert olmuştu bu yaşanmışlık, çünkü çok ağlamıştım onları koklayarak ve bir kaç eşyasını hatıra olarak alarak :((

böcük dedi ki...

şimdi böyle evden uzakta olunca babamın 3'lü koltuğuna elinde kumanda ile boylu boyuna serilmiş halini görmeyi özlediğimi farkettim :D o orda bir akşam boyu uzansa biz önüne meyve, çay, kuruyemiş, su getirsek götürsek :p Alah başımızdan eksik etmesin onları cidden :/ İnsanın bir tarafı eksilir :/

gaykedi dedi ki...

böcük
tv kumandası babalık alametlerinden birisi değil mi :))

Adsız dedi ki...

baban herhalde senden utanç duyuyordur. derhal sen de tövbe et ve özüne dinine dön.

Absinthe dedi ki...

Kıskandım seni.. O saatlere deli gibi hayran olmama rağmen buluşamadım onlarla maalesef =( (gece sarhoş eve gelmemi saymıyorum).
Belkide düzenin bozulmasıdır insanı tedirgin eden. Şimdilik herkes yanındayken onlarla vakit geçirmenin tadını çıkar..

gaykedi dedi ki...

adsız
babam beni çok sever ve gurur duyar, çünkü onun için eşcinsel olmam değil iyi bir insan olmam önemlidir, sen tövbe et defol git şeytana tapan yobaz.

____________________

absinte
her geçen gün yaşlandıkça anne ve babam, içimde bazen ürkek bir korku duyuyorum aklıma hiç getirmek istemediğim.

cerenimo dedi ki...

yaa bu adsız kendini ne sanıyo yazısını okudugumda delirdim resmen yaa sen kimsinki kedi nin babasıyla olan iliskisi hakkında yorum yapma hakkını kendinde buluyosun sen kimsinki insanın cinsel tercihiyle inancını belirliyosun sen kimsinki din bekciligine soyunuyosun sen kimsinki dini kullanarak adam oldugunu sanıyosun offffff delirdim yaa boyle insanlar oldukca biz daha cok sikayet ederiz cok vururuz kafamızı duvarlara millet olarak Keske bu insanları (boylelerıne ınsanda demek istemıyorum) karantinaya alabilecegimiz bir virus programı olsaydı:D Sen hıc takma bunları kedi yazısından belliki babana olan sevgini sana karsı kullanıp canını yakmaya calısmıs Boylelerıne gulup gecersen ıclerıne cok oturur:D

cerenimo dedi ki...

ha bu arada bu adsızda cıktıgı yere gerı donse ne guzel olur yaa:D

gaykedi dedi ki...

ceremino
.iktir et gitsin, ağzının payını verdim onun ben :))

sufi dedi ki...

Sen ne duygusal bir insansın Gaykedim! İki yaşındaki torunum Yasemin'le dedemin "yani mürşidimizin oturduğu koltukta oturuyorduk;"Peki şimdi dedem gelirse nereye oturacakkkk?" diye sormasını hatırlattı senin yazın bana.Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ya bu adsız ne saçmalamış ya baban da senin bu kadar bağnaz olduğunu bilseydi senden utanırdı ya ne tipler var ya allah bilir yemediği halt kalmayıp namusluyum triplerine girenlerdendir

sendtoemre dedi ki...

yazma böyle acı konular :(

hem bu arada "adsız" kişisi de dinden imandan bahsediyor ama bakıyorum da gay temalı bloglarda cirit atıyor :D ne iş? gizli misin yoksa "adsız"? :P

yazık. belli ki kendini kabul edememiş de çok gerilmiş yaw.

NoNeLeSS dedi ki...

Allah korusun, uzun ömür versin.
Ama...
Gaykedi...
Senin yine güzel anılarla, güzel sözlerle anacağın bir "baban" var...
Şanslısın...