17 Nisan 2009






Kimlik !



"Sorunlu dünyamızda uyumlu yaşamamızın dayanağı, kimliklerimizin çoğulluğudur.

Aynı anda hem bir Asyalı, hem Hindistan vatandaşı, hem ataları Bangladeşli bir Bengalli, hem Amerika ya da İngiltere'ye yerleşmiş bir kişi, hem bir iktisatçı, hem amatör bir felsefeci, hem bir yazar, hem bir Sanskritçeci, hem hararetli bir demokrasi ve laisizm taraftarı, hem bir erkek, hem bir feminist, hem bir heteroseksüel, hem bir eşcinsel ve lezbiyen hakları savunucusu, hem de Hindu geçmişi olan ama dinsel bir yaşam tarzı olmayan, Brahman olmayan ve ölümden sonraki yaşama inanmayan
(ayrıca eğer sorulacak olursa, doğumdan önceki yaşama da inanmayan) bir kişi olabilirim.

Üstelik bu benim aynı anda ait olabileceğim çeşitli kategorilerin sadece küçük bir örneklemidir."



Amartya Sen (Nobel ödüllü ünlü Hintli iktisatçı)



7 yorum:

yanikkoza dedi ki...

HAYATINDA GENİŞ YELPAZEYE SAHİP OLMAYI ARZULAYAN AMA BUNU BİR EGO VEYA ÜSTÜNLÜK DEĞİLDE GERÇEKTENDE VAROLMA VE İNSANI İÇ GÜDÜDEN BAŞKA BİŞEY DEĞİL BEN Kİİ ZAMANA VE İNSANA AİT OLANI ETE KEMİĞE BÜRÜNMÜŞ VÜCUDUMDA YER ETMEK ADINA BENDE UĞRAS VERENİM UMARIM BU SONUÇU BU İKTİSATÇI GİBİ OLMAYI BECERİRİM....
PAYLAŞIM İÇİN TŞKR EDERİM ASLINDA TAMDA BÖLE BİR PAYLASIMA İHTİYAÇIM VARKEN DÜN O KADAR YORULDUĞUMU HİSSETTİM Kİİ İNSANİ İLİŞKİLERDEN MİLLETE DOĞRU VE HAKLIĞINI VE KENDİNİ KANITLAMAKTAN YORULMUŞ BİRİ OLARAK ZAMAN A BIRAKTIM HERŞEYİ ......
SEVGİLERİMLE KOZA....

7.oda dedi ki...

ne çok kimlikle yaşıyoruz bu doğru.. ve birbiriyle uyumlu olduğu kadar birbiriyle zıt kimliklere bile sahibiz..
ama önemli olan kimlik-kişilik bütünleşmesidir..

ve hep söylerim ben: Kimlik; kişiliğin aynası değil, yeniden çizilmiş resmidir..

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Kürt - Eşcinsel- üstene üstlük tanrı bile yaratırken ne yarattığını anlamadığı derin bir ruh...
Birden çok kimliği taşımak zor gelsede bazen çok sonra anladım ki bunun adı hamuru özel olmaktır.

Kendi içimde konuşan onlarca iç sesin hepsi bir dönem hüküm sürdü üzerimde ama şimdi demoktasi geldi içime. Bunu birbirlerini sevmelerini sağlayarak başardım.

Farklılıkları sadece aşk bir araya getirir, diyerek herkesi aşka davet ediyorum..

dodi dedi ki...

Gaykedi selam,
Yazınla tamamen alakasız bir mesaj olacak aslında-bu arada bir süredir blogunu takip ediyorum ama bu ilk mesajım:)-.
Ben Esmeray'ın, Cadı'nın Bohçası'ndan sonra yeni bir oyun sergilediğini duydum, sanırım Rengarenk adlı bir yerde oynuyormuş ama internette araştırdım bulamadım. Bir bilgin varmı oyun veya oyunun oynadığı mekanın yeri hakkında, bana yardımcı olabilir misin??
Sevgiler:)

gaykedi dedi ki...

koza
sende de bir sürü kimlik var değil mi koza? ama sen eşcinsel kimliğinle barışmayı daha yeni öğreniyorsun :p

________________________

7.oda
birde kişiliksiz olma durumu var ki hepimizin etrafı bu zombilerle çevrilmiş durumda :))

________________________

afilli
var mı aşk gibisi, sanırım ahmet altan'ın bir kitabındaydı bu satırlar; "bir azizeyi orospu yapabilir aşk, bir orospuyu da azize"

________________________

dodi
bir bilgim yok ama lambda istanbuldan tel. ya da mail yoluyla bilgi alabilirsin sanırım;

www.lambdaistanbul.org

pRncfRn dedi ki...

Bölünmüşlüğün yeni adı mı?
Niye bu kadar sıfat yüklenmek zorunda ki insanlar?

gaykedi dedi ki...

prncfrn
yükleniyoruz, yüklüyorlar.