07 Nisan 2009






Kan ve Karpuz !


Öyle resimler vardır ve sadece 'o bir kare' bize çok şey anlatır, yukarıda gördüğünüz fotoyu ilk gördüğümde karpuz satıcılarının o bilindik narası çınladı kulağımda;

'Kan çıkmazsa para yok abla', 'Kesmece bunlarr abi' ve aklıma üşüşen daha bir sürü çağrışım, "Gel vatandaş 'töre'ye gel, seç beğen al bakire kızlarımızı" kan çıkmazsa öldürmek adetten nasıl olsa... Şiirle bağlayalım lafı, Cevat Çapan'ın "Tekne Kazıntısı" şiirinden bir dize.


Babam iki tek atınca
Hadi seni karpuzlara götüreyim, derdi
Karpuzlar Gebze'de oturan kızlardı
Annem kızarır, kızar
Bey çocuk daha küçük, der
Mutfağa gider ağlardı
Babam karpuzdan anlardı!..



13 yorum:

Zamandan Sızan...KIYMET dedi ki...

şiir ve resim çok çarpıcı.herzamanki özeninle sevgili kedi.

yanikkoza dedi ki...

böyle babaların allah belasını versin.......
gül üstüne gül koklayanın allah belasını versin ...
aldatmak olunca mevzu delirdim dün filmindede az daha tv yi kıracaktım....
neyse aman bana geldiler konuda kii şiir beni mahvetti....

e.d. dedi ki...

ayyy, çok iç gıcıklayıcı olmuş bu :/

o zar kadar akılları yok bu insanların...

Asli "Çağlayan" Bingöl dedi ki...

Hazır "kan" ve "kız" kelimeleri geçmişken, sokakta sevgilisiyle öpüştüğü için vurulan gençten de bahsetmemek yersiz olur. Genelde toplum ve cinsel baskı üzerine sık sık yazı yazmaktasınız. Lütfen bu konuyu da blogunuza taşıyın.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11378091.asp?gid=229

Bu haber üzerine yazdığım, toplumun namus anlayışı ile ilgili yazımı şu linkten okuyabilirsiniz:

http://caglayantilsim.blogspot.com/2009/04/sokakta-opusmek.html

gaykedi dedi ki...

kıymet
özensen de, bezensensen de üzücü konular bunlar be kıymet...

_______________________

koza
aldatmaya meyilli insanlar uzun ilişkiler yaşamaya ya da evlenmeye kalkıp birilerini üzmemeli.

_______________________

e.d
çakma zarlardan bulsunlar cezalarını :p

_______________________

aslı
kısa pantalon giydiği için öldürülen bir delikanlının haberini bile okuduğumu hatırlıyorum 5-10 sene önce :((

Adsız dedi ki...

Resim bana,geçmişi M.Ö.ye dayanan,günümüzde de hala uygulanan kadın sünnetini getirdi..
hepside iç kaldıran üzücü konular..

Hera..

Xenophilius dedi ki...

Aklıma Chp otobüsüne el sallarken annesi ve kayınvalidesi tarafından dövülen türbanlı kadın geldiX)

Esther dedi ki...

şiir beni çok hüzünlendirdi ... paylaşım için teşekkürler

pRncfRn dedi ki...

Komik.

Lady Lazarus dedi ki...

aynen. kadının yarılacak karpuz olarak görüldüğü bir ülkede yaşıyoruz. güzel bir nokta yakalamışsın yine sevgili kedicik.

"konuşunca sesimizin duyulmayacağından ya da yanlış anlaşılacağımızdan korkarız. sustuğumuzda yine korkarız. öyleyse konuşmak en iyisi. sessizliğin seni korumaz." demiş Audre Lorde.

öyleyse miyavlamaya ve tabuları tırmıklamaya devam, var gücünle :)

gaykedi dedi ki...

hera
kadın sünneti tam bir vahşet, bu lanet olasıca konudan bahsettiğimi hatırlıyorum aylar önce :(

__________________________

xenop
duymadım o haberi sanırım ben, bir de chp'lilerin çarşaflıları taciz olayı vardı onu duymuştum...

__________________________

esther
bence de çok güzel ve anlamlı bir şiir, iyi şiir kendisini hemen belli ediyor değil mi :))

___________________________

prncfrn
komik olan ne? resim mi?

___________________________

lazarus
yaşasın tırmık, pati, yüzsüzlerin yüzlerine, gözlerine, beyinlerine o zaman :))

pRncfRn dedi ki...

Resim de komik, artık bu insanların kalması da komik, trajikomik olmaktan çıkıp komik bir hal aldı benim için!

gaykedi dedi ki...

prnfcrn
kara mizah, hatta "kanlı mizah" değil mi bu, tanrı bu millete akıl fikir versin :((