08 Nisan 2009






'Kahve'ler
ve Gaynanalar !


Kızarmış ekmek kokusuyla beraber en güzel kokulardan birisidir taze kahve kokusu. Buna birde çikolata ile sevgilinin ten kokusunu da eklemeli tabi...

Kaç vakittir tembellik yaparak kullanmadığım bir kaç değişik boy French press kahve aparatıyla, cappuccino köpürtme aletini, Nakhar'ın kayınvalidesi (yani annemin) bana sormadan bazı eşyalarla beraber hurdacıya verdiğini duyunca çıldıracak gibi oldum.

Benim eşyalarımı asla karıştırmamasını, hele atmak gibi bir hata yapmamasını defalarca tembihlediğim, daha önce bu hataları yüzünden ona deli gibi bağırıp, istemeyerek kalbini kırdığım halde neden böyle bir şey yaptı sevgili annem halen anlamış değilim, artık bunama belirtileri mi gösteriyor 60 yaşına gelen bu sevimli yaşlı kadın bilmiyorum.








Şimdi gelelim benim kayınvalidemin (yani Nakhar'ın annesinin) yaptığı sevimliliğe;

Sevdiğim bana bu doğum günümde bir filtre kahve makinası alınca, bunu gören sevgili gaynanam "Çeyiz mi düzüyorsunuz yoksa?" diye sormuş.

- Hayır sevgili kayınvalideciğim çeyiz falan düzmüyoruz, birbirimizi düzmek yetiyor bize, sadece French vanilla'lı, Irish cream'lı ve + daha envai çeşit, nefis kahveler içmek istiyorum oğlunla karşılıklı, hepsi bu.



23 yorum:

La Santa Roja dedi ki...

Bu annelerin hepsi mi böyleymiş! Benimki de üniversiteye gelince kitap ve dergi koleksiyonumu alıp okulun kütüphanesine bağışlamıştı. Bir daha düşündüm de, hiç değilse hurdacı değilmiş :) Off Kedi, Allah sabır versin ne diyim..

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

Tanrım sizi korusun kedi..daha bir ömür kahve için..gaynanana verdiğin (yani içinden geçen cevaba)çok güldüm..
yüreğine iyi bak..

Goddess Artemis dedi ki...

Aile evinde yaşarken de; evli olduğum dönemde 9 to 5 çalışırken ve gündüz evde bulunamazken de; boşanma sonrası kendi evimde yalnız yaşarken, temizlikçiyle birlikte haftada bir defa benim evime geldiklerinde de "asla ve kat'a" bana ait olan hiçbir şeye dokunamayacaklarını ve buna haklarının olmadığını ailemin kadınlarına (anne, hala, teyze vs.) şöyle öğrettim:

Bana ait bir şeyi attıkları takdirde (bu bir sinema bileti gibi küçük ve önemsiz görünen bir şey de olabilir); evlerine gidip vitrinlerinden, büfelerinden, gümüş dolaplarından çok sevdiklerini bildiğim bir nesneyi alıp, camdan fırlatarak ya da çaktırmadan alıp muhitin çöp konteynırına atıp, temelli yok olmasını sağladım. Onlar deli gibi aranırken, eylemimi açıklamak da ayrı bir zevk oldu benim için.

İnan bana, o kadar etkili bir yöntem ki... Artık yıllardır yapmıyorlar ama; kazaen, başlarına geleni unutup da, benim eşyalarıma dokundukları zaman aynı şekilde karşılık vermek süper eğlenceli. Ve çok etkili. Tavsiye ederim! ;o)

pRncfRn dedi ki...

Böyle bir cevap vermedin değil mi? :D

Bir de şu koku olayına Gio Armani'yi eklemek lazı MMMmmmmm!!!

Adsız dedi ki...

Sevgili Anneciğinin yaptığı bunama belirtisi felan değil.Hem 60 yaşındaki bir bayan yaşlı değildir.Artık 50 yaş orta yaş öğren bunu.O sadece etrafı toplamak istemiştir :) lütfen biraz anlayış giden köpürtme makinası olsun telafisi mümkündür..
Sevgili Nakharın Sevgili Anneciğinin söylemide sadece ağız alışkanlığından olsa gerek..O dönemin bütün hanımları (60 yaş ve üstü)yeni alınan herşeyi "Çeyiz" ile bağdaştırılar ne yapsınlar :)Onlarda böyle mutlu..

Senide biraz gergin gördüm :) Kuşlar, böcekler bak bahar geldi..

Hera..

Xenophilius dedi ki...

Sizde kendi evinize çıkın o zmn...X)

gaykedi dedi ki...

la santa
annelerin gariplikleri say say bitmez, eşelersek hafızamızı kim bilir daha neler buluruz :p

______________________

gay-yor
kaynanama verdiğim cevap sence içten mi olmuş gerçekten, yoksa biraz kıçtan mı dersin? :))

_____________________

goddess
şimdi daha iyi anladım ki mitoloji boşuna tanrıçaların intikam öyküleriyle dolu değil, :D

_____________________

prncfrn
ibrahim tatlıseks'in üzerinde olsa bile mi o parfüm? :P

_____________________

hera
lay lay lom ne güzel bahar geldi, annem de bahar temizliği yapmış zaten biraz sanırım :))

_____________________

xenop
ben nakhar'ı iç güveysi getirmek istiyorum, aman çaktırma :D

NaKHaR dedi ki...

yaa bak olmuyor böyle 5 yıldır ha bugün ha yarın kendi evimiz olacak diye hayal kuruyoruz şurda seevgilim :(( ben iç güveysi olmam banane banane :))

Adsız dedi ki...

Ciidi anlamda sizi seviyorum
Lady~Steala

pRncfRn dedi ki...

Iıh kendi üzerimde olsun lütfen! :p

yanikkoza dedi ki...

çok güzel olmuş yazı valla anneleleri ben hiç anlamıyorum artık benim kii sevgiden melek şimdi tam bir cadı oldu valla neyse
kahve makinan için üzüldüm:((...
neyse kii sevgilin yapmış jestini....
sevgiliniin ten koskusu cümlesi çok hoş olmuş.....
sevgilerimle ...

Adsız dedi ki...

var yaaa cevap tam bir Trakyali cevabi olmus:)
BIR TRAKYA MASALI ismli kitaptan bir alinti:
adam arkadasinin ogluyla karsilasir.Cocuk saygi gösterisinde bulunur.Biraz hos bes.Sonra adam cocuga babasinin sagliginin nasil oldugunu (düz kontak) söylece sorar?
"Naapar be babacigin, ......mi anacigini? yapabiliyosa sagligi yerinde demektir."
iste böyle Trakya da renklerin ara tonu yoktur; sari sari dir mavi mavi dir.
yazari EKMEL DENIZER

gaykedi dedi ki...

sevgilimm
iç güveysi olaya piç güveysi olurmuş muş :))

___________________

lady
mirrr, sevilen kediler gibi mırladım bakınız :D

____________________

prncfrn
bir yakışlıklıda daha tahrik edici ya da güzel olmaz mı :p

____________________

koza
sana en kısa zamanda mis kokulu tenler diliyorum bahsız koza :))

____________________

denizer
çok komik anılar var bende de, özellikle 80 sonrası zorunlu göçle gelen akrabalarımızla ilgili bir sürü komik şey var "be yaa" kelimesini de eklemeyi unutmamayım tabi :D

pRncfRn dedi ki...

hii bana alttan alttan çirkin dedin kedi
inanamıyorum
ühühühüh
:)

tamam sustum :p

Esther dedi ki...

Ayy kıyamam yaa anneciğini ellerinden öpüyorum. Benim anneannem de bana şey diyodu "sana elli ytl veriyim bu kediyi götür ver birine hadi bak ;)" ahh be anneannecim ben kedimi trilyonlara vermem ne 50 ytlsi bebeğim... Yaşlı insanların sevimli şaşkınlıklarına bayılıyorum.. Kırma kalbini bi kahve makinesi yahuu :) Bak almış nakhar sana ne kdr düşünceli bir sevgilin var işte..

Bu arada Irish cream'li kahve... harika bir tercihtir... En son yazın içmiştim teyzemin restoranında..

sennur dedi ki...

Ne alem gençsin sen, çok güldüm. Anneler yapar böyle şeyler, anneciğinin bunadığını sanmam, bunama için erken bir yaş canım. Muzurluğundan yapmış olsa gerek. Lafı cebinde derler ya, sen onlardansın valla. Sevgili Nakhar bir köpürtme daha alıverir sana:))) Sen onu bırak da, anneciğin eskiciden iyi para almış mı?:))))) Benim ki güzelim antika bakırları, plastik mandal ve leğene veriridi de kihhhh kih

gaykedi dedi ki...

pRncfRn
yok daha neler, ibo'dan çok yakışıklı olduğuna eminim ben :p

______________________

esther
1 kedi elli liaraysa, 2 kedi 100 lira eder, matemetiğim nasıl ama :))

Irish cream'in hasını içersin sen orada, irlanda benim bildiğim londraya istanbuldan daha yakın :D

_______________________

sennur
kesin hayrına vermiştir, para işlerinden hiç anlamaz da :p

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

annelerin "default" gelen özelliklerinden biri bu sanırım :) benim de tüm kütüphanemi 2. el kitap satan bir dükkana vermişti. kitaplarımı verdikten 7 yıl sonra ise aydınlandı, o zamanlar harun yahyaya inanırdı da garibime en büyük ceza kızının darwinci bir genetikçi olması olmuştu :P şimdi hatırladıkça utanır yaptığından :)))

gaykedi dedi ki...

marjo
ah o default özellikler, bir bulabilsem setting düğmesini :))

Sagır Kedi dedi ki...

Keşke tüm anneler böyle modern ve yaş ilerledigi halde yaşına başına takmayıp ruhları hep genç kalsa her zaman da pozitif takılsa çocuklar daha iyi yetişse..Senin annen ve Nakhar'ın annesini takdir ediyorum.Süpersiniz.
Bu arada annen'in yaptıkları bunamayla ilgili degil ugraşacak bir şeyler yapmaya çalışıyor ama sakarlaşıyor:)))Benimki de her ay arada odamın bir tarafında eşyalarımın yerlerini degiştirir her ay bunun için atışırız of yaa bir rahat dursalar:))

gaykedi dedi ki...

sağır kedi
ben yer değişimlerine razıyım ama bizimki bir üst 'level'e geçti ki bir zamanlar bolca yaptığı şeylerden birisidir o :))

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

gece gece çok güldüm kedi ya. O cvbı kaynanana verdiğin andaki yüz ifadesini çok merak ediyorum :D bu arada sahiden vakit geldi de geçiyor, artık çıkın kendi evinize olmuyor böyle :D

gaykedi dedi ki...

kaplumbağa
sanırım bu pek mümkün değil bizimkiler yaşlı + nakhar ile ben bizim evde çok rahatız, ailem onu çok seviyor hemde böyle ekmek evden su gölden güzel bir bahçeli ev nereden bulacağız :p