21 Nisan 2009






Helal ve Anal !


Müslümanlık hakkında çoğu dindar geçinen insandan daha bilgiliyimdir ama dört hak! (doğru!) olduğu söylenen mezhepten birinde (maliki) 'anal seks'in helal kabül edildiğini hiç duymamışım hayret.

Dinci embesiller bloguma türlü beddualar bırakıp, iğrençsiniz, siz gayler anal seks yapıyorsuz türü yorumlar yapmaları üzerine yazdığım 'şu yazıya' bir arkadaşımızın "anal seks islamda caizdir" demesi üzerine, kendisine "karı koca arasında yapılan anal seksin yasaklanmadığı bir tane ciddi dini kaynak gösterebilir misiniz?" diye sormuştum, gelen yorumu aşağıda yayınlıyorum;








[...Sunniliğin 4 büyük mezhep imamından biri olan İmam Malik, anal ilişkiyi caiz görmüştür. Bu konuda Önemli sunni müfessirlerden Fahrettin El Razi'nin tefsir-ül kebir'inde Bakara Suresi 223. ayetin tefsirine bakılabilir. Kurtubi tefsirinde de İmam Malik'in bunu caiz gördüğü, hatta uyguladığı yazar.

Üstelik 223. ayet, Hz. Ömer'in Hz. Muhammed'e gelerek anal ilişkide bulunduğunu söylemesi üzerine gelmiştir. (ayette kadınlarınıza dilediğiniz gibi yaklaşın denmekte) Yine sunniliğin en önemli hadis kitabı olan Sahih-i Buhari'de 6.cilt, 60. bölüm, 50 numaralı hadis ile Sünen-i Ebu Davud'un Nikah Kitabı bölümü 2159 numaralı hadise bakılabilir.

Daha fazlası da mevcut. Şia mezhebinde ise anal ilişkiye izin verildiği çok bilinen bir durum. Şianın çağdaş yorumu diyebileceğim Ayetullah Humeyni, tevzih-ül mesail kitabında anal ilişkinin ve cinsiyet değiştirmenin caiz olduğunu belirterek ciddi bir sansasyon yaratmıştır.








Elbette anal ilişkinin haram olduğunu, bunun lanetlendiğini v.s. bildiren hadisler de kitaplarda çokça bulunuyor. Fakat karşılaştırma yapıldığında kendi mezhep imamını lanetleyen bir literatür çıkıyor karşımıza. Bu durum islamın siyasi tarihiyle doğrudan bağlantılı. İnsanlardan gizlenen çok şey var.

Ben Humeyni'ye ve İmam Malik'e katılıyorum. Katılmayanlara da saygı duyarım. Fakat kimsenin kimseyi iğrenç bulma hakkı yok, yukarıda çizdiğim konjonktüre göre. Çünkü bunu iğrenç bulanlar, Hz Ömer'i ve Malik'i de iğrenç bulmuş olurlar.

Başlangıçta sadece ilmi birer tartışma konusu olan bu meseleler, yüzlerce yıl sonra din-iman meselesi haline getirilerek insanlar fanatize edildi. Dediğim gibi siyasi tarihle ilgili bu...]



35 yorum:

Adsız dedi ki...

Kur'anı Kerim 'de mezheplerden bahsedilmez.Mezhepler sonradan ortaya çıkmıştır.Daha doğrusu İslamın siyasi tavırlarıdır.Bu başlı başına derinlemesine bir konudur.
Ayrıca yazıda belirtilen ayet 224. ayet değildir;
"""Bakara(*) Sûresinin 223. Ayetinde
Kadınlarınız sizin ekinliğinizdir. Ekinliğinize dilediğiniz biçimde varın. Kendiniz için (geleceğe hazırlık olarak) güzel davranışlar takdim edin. Allah’a karşı gelmekten sakının ve her hâlde onun huzuruna varacağınızı bilin. (Ey Muhammed!) Mü’minler’i müjdele."""

Hera..

rhythmofpulsar dedi ki...

Peki hocam en baştaki hatun caiz mi :D

Adsız dedi ki...

Bir din hakkinda bu kadar cesitli goruslerin varolmasini okumak, "din"in insan yapmasi birsey oldugu dusuncemi sadece tekrardan pekistiriyor.

Duygu (vN)

gaykedi dedi ki...

hera
düzeltmeler için teşekkür, arkadaşın aklında yanlış kaldı ayet numarası sanırım, bende hemen düzeltiyorum. bu arada bir de 4 hak-doğru mezhep görüşü var ki bu dört mezhep dışındakilere sapık gözüyle bakılıyor...

____________________________

rhythmofpulsar
eğer o hatunla evlenirsen istediğin gibi sürebilirsin tarlanı :p

____________________________

duygu
eh günaydın :))

Goddess Artemis dedi ki...

Mâlikîleri severim, Nef'îden ötürü.

"Tahir efendi bana kelp demiş,
iltifâtı bu sözde zâhirdir.
Mâlikî mezhebim benim zirâ,
itikâdımca kelp tahirdir."
Bir de, yaradılanı hoşgörmeye çalışıyorum Yaradan'dan ötürü. Ve fakat zor zenaat azizim. Yûnus kim, ben kimim? Taptuk Emre'nin kapısından girecek odun kadar olamadım henüz.

Muzlu Turta dedi ki...

:p

Adsız dedi ki...

bişeyi çok merak ettim anal sex için herkesde bu aletler mevcutmu ya bunları kullanmadan yapılırsa :S

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

aman kedi ya en çok anal sexi de bu müslüman geçinen tayfa yapıyor. Emin ol İslamcı kesimin sex hayatı hepimizinkinden renkli, tek farkı imam nikahından sonra yapmaları ve sadece 4 duvar arasında gerçekleştirmeleri :))

OpethMania dedi ki...

ben bi de şey biliyorum ya k"arılarınıza sadec önden yaklaşınız" diye devam eden bir ayet var olduğunu biliyorum ama..?

gaykedi dedi ki...

goddess
odun olamamışsın ama tanrıça olmuşsun :))

__________________

muzlu ne sırtıyorsun yahu :p

__________________

adsız
aletten öte, amaç lavman yapıp kalın bağırsağı boşaltmak ki kimileri duş başlığıyla içeri su püskürterek bile yapabiliyor bunu. yani çok da zor bir uygulama değil.

__________________

kaplumbağa
imam nikahı ve özellikle muta nikahı çok ilginç şeyler :D

__________________

opeth
dinin o kadar farklı yorumları, rivayetleri var ki, tam beyin amcıklaması geçirmelik valla :))

cesetizleri dedi ki...

Bakara 222
Sana kadınların ay halini sorarla. De ki:"o bir ezadır. Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever."

ve ilk yorumdaki 223.
Ben bunları biliyorum anladığım da İslam dininde yasaklandığı.
Bunun için şöyle bir açıklamaya rastlamıştım. Arkadan ilişki sağlıklı değil, yaşlılıkta tuvalet konusunda sıkıntı yaşamaya neden olduğu söyleniyor. Bir de bunun üzerine şunu okumuştum: Kadınlara arkadan yaşlanmak eşcinsel duyguları körükleyebilir. Yani bunun tabii dayanağı yok muhtemelen sadece tahmin yürütülmüş.
Mezheplerdeki bu farklılığı bilmiyordum.
Ama 222 ve 223 okunduğunda şu soru geliyor akla.
"Kocam arkadan yaklaşmak istediğinde günah diye itecek miyim, yoksa ben onun tarlasıyım istediği gibi ekip biçer diyerek istediğini mi yapacağım?"
Tabii erkek de soracak kendine:
"Arkadan istiyorum ama napsam şimdi tarlam madem istediğimi yaparım ama sadece hak deliğinden.. ee şimdi nolcak?"

Bir de işi şakaya vuranlar var tabii:
"Hak deliği varken bok deliği..."

İslam'daki böyle ayrılıklara sıkça rastlamaya başladıktan sonra, bir sürü sorum birikince sonunda kendi dinimi bulmaya karar verdim sanırım.
Sünnetlerden, ayetlerden seçtim kendime göre ve uyguladım. Bunu bilinçli yapmadım ama öyle oldu. Kendi doğrularım oldu sanırım.
Bilmiyorum yaptığım yanlış mı ama şimdiye kadar yapılan bazı yanlışların sonucu diyelim.
Mesela şu hadis benim için çoooook önemli:

"Bir kadın 5 vakit namazını kılar, ramazan orucunu tutar, namusunu korur ve kocasına itaat ederse ona hangi kapıdan istersen cennete gir denilir."

Buna benzer hadislere, ayetlere rastlamak mümkün. İslam ne kadar inkar etse de kadını ikinci planda görüyor. Evet onu koruyor ama ikinci planda görüyor. Başka şeyler beklemiyor esasında ondan. Erkeğine itaat etmesi ve farzları yerine getirmesi tamamdır.
Tabii evinden dışarı çıkmazsa, kimseyle konuşmazsa, hatta hiç konuşmazsa, duymazsa, görmezse günümüzde de geçerli olur bakarsın :)

Gene de ibadetler konusunda çeşitli sorunlar yaşasam da, içime işlemiş eşime saygı.
Bunun yüzünden salak yerine konduğum zamanlar oldu ama neyse ki evlenmeyi düşündüğüm sevgilim öyle değil. Saygıya saygıyla karşılık verecek zekaya, ahlaka sahip.
İnancı mı?
Kendi dini var. Kendi Tanrısı var. Başka kimsede yok onda olan Tanrı ona özel.

İslam hakkında değişik düşüncelerim var benim de. Bir türlü çıkamıyorum işin içinden..

Reddetmiyorum ama reddetmeme sebebimin her ihtimale karşı gibi ikiyüzlüce bir şey olup olmadığını bilmiyorum.
Bir ara mesela 5 vakit namazımı kılıyordum, her ramazan orucumu tutardım, başımı kapatmayı bile düşünmüştüm. Kimsenin etkisinde kalmadan. Ölmeyi istiyordum ama depresyondan dolayı değil gerçekten Allah'a yaklaşmak için.
Ama sonra ne oldu bilmiyorum. Belki de çok fazla günah işledim ve yüzüm yok zira ne zaman namaz kılmaya kalksam secdeden kalktığımda gözlerim şişmiş oluyor ağlamaktan..

Uuuu ne çok şey yazdım ben böyle. neyse :)

Böyle iştee.

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

EE zavallı gayler ne yapsın, kendilerine önden delik mi açsın? :)) Ama nereye...
...
En güzeli Deizm böyle finalca ayetin kaçıncı suresi, yok feşmekanın dişi...

Bunlar işin espiriside müslümanlar hem Anal seks yapmayın desin hemde bir çok bölgede kadın süneti yapılsın. Kadın haz alma duyusunu yok edip putlaştırılsın. Tabi buda benim yazı konum olsun.

gaykedi dedi ki...

ces
tanrı ve cennet hiç bir tekelinde değildir, kendi yolunu kendin çiz derim ve unutma dünyanın en vahşi ülkesinde, en azılı suçlu bile yakılarak öldürülmüyor, tanrının insanları kendisine tapmadığı için yakacağını söylemek bence tanrıya edilmiş bir hakarettir.

______________________

afilli
ön tarafı kadınlar kullanıyor, biz yandan delik açtıralım bir farkımız olsun :))

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

ben Kuran kitabını bu konularda anlayamıyorum işte..anlamaya çalışıyorum.. okuyorumda..ama Tanrının "anal seks" hakkında ne dediğini yada ne söylemek istediğini anlayamıyorum ..biz eşcinsellerinde bir cinsellik konusunda ikinci bir yolu olmadığına göre..(burayı açamadım..:)günah olsada yapacak başka bir şey yok..bunuda Tanrı bizi böyle yarattığına göre biliyor..o yüzden günah olarak nitelendirmesi mümkün değildir herhalde..
yüreğine iyi bak..

demet dedi ki...

ya neyimizi dine göre yapıyoruzki seksi ona uygun yapalım...
istedikten sonra her yol mübah...

Adsız dedi ki...

Ya, milletin isi yok, anal seks caiz mi, babal seks caiz mi... Yav, sana ne be, sana ne diyeceksin. Elimi acip sana dua ediyorum, senin hatirina iyilik ediyorum, bilmemne. Artik yatakodama da girme be tanri be!

:oP

www.elifsavas.com/blog

Alamira dedi ki...

Merhaba Gaykedi,

Blogunu bir süredir takip ediyorum.Doğrusunu istersen sen ve senin gibiler hayatında hiç gey tanımamış ,görmemiş,onlarla eşcinsellik hakkında konuşmamış insanlar için büyük bir şans.Bence Geylerin toplumda kendilerini ifade edebilme özgürlüğüne kavuşmasının ilk adımı internette atılıyor.Toplum geyleri tanıdıkça,ve eşcinsellik hakkında bilgilendikçe geylere karşı daha hoşgörülü olmaya başlayacaktır.Sadece biraz zaman gerekli bunun için.

İslam ve anal seks konusuna gelirsek bana kalırsa tıpkı kadın rahminin bir boşaltım organı olarak kullanıldığı adet dönemlerinde cinsel ilişkinin yasak olması gibi,sürekli bir boşaltım organı işlevi gören anüs ve anus yoluyla girilen ilşki caiz olamaz.Bu işin mantıkla açıklanabilecek kısmı.

Lut kavmi meselesindeyse benim anlamadığım bir konu var.HZ Muhammed'in yaşadığı döneme çok daha yakın bir zaman diliminde eşcinselliğin hoşgörüldüğü topluluklar vardı,Yunanlılar gibi.Arapların onlarla komşu olduklarını düşünürsen bu vb konuları tartışırken niçin ille Lut kavmini örnek gösteriyorlar?Daha önce eşcinsel olduğunu söyleyen,İslamda eşcinsellik caizdir diyen imamın söyledikleri bana mantıklı gelmeye başladı.Yani Lut kavminin helak olmasının temel nedeni eşcinsellikleri değil mütecaviz tavırları olmalı.

Birde şöyle bir konu var öldüğümüz zaman biz iki şekilde sorgulanacakmışız hem Allah'a yapmakla hükümlü olduğumuz ibadetlerden hem de başkalarına olan davranışlarımızdan.Eğer bir insana bir kötülüğümiz dokunmuşsa,hakkını yemişsek,kırmışsak,üzmüşsek o insan bizden hesap sorabilecekmiş.Dolayısıyla insan ilişkilerine dikkat etmemiz en önemli konu aslında.Tanrıyla aramızda olanlar yani günah olduğunu bildiğimiz ama yapmaktan vazgeçemediklerimiz ise Allah ve kul arasındaki bir mesele olarak ele alınmalı.Şu da var eğer bir insan doğuştan eşcinselse zaten Allah da eşcinsel yarattığı bir kuluna bu cinsel kimliğin gereklerini yerine getirdiği için hesap sormayacaktır.Sonradan olma eşinselsen de yine kader,hayır ve şerrin Allahtan geldiğine inanan insanalar olarak bir insanı eşcinsel olmaya götüren süreçte yaşadıklarının da Allah'ın takdiri olduğunu kabul edeceğiz.Sonuçta iki gey'in anal sex yapması tanrı ve o ikisi arasındaki bir mesele olarak kalmalı.Başkalarına laf söylemek düşmez bu konuda.

Şunu da hatırlatmak gerekli İslami kuralların uygulanışı hususunda bizim 6oo'lü yıllara gitmemize gerek yok.Osmanlıda eşcinsellik tolere ediliyormuş bildiğime göre.

Adsız dedi ki...

ya dını bır kenara bırakırsak anal sex gercekten sagılıksız bırsey yaslılıkta tuvaletını tutamıyorsun ve bırcok hastalık kapma rıskı var Hemde cok acı veren bır olay sonucta bagırsak sındırım ıcın var olan bır organ cok zaralı bır olay bu hemde bagırsak o kadarda esnek bır organ degıl anal sex yuzunden bırcok kısı bagırsak yırtılması vakasıyla hasatanelere kaldırılıyor Erkekler kadınlarıyla duzgunce bırlıkte olabılcekken nasıl olurda bu kadar bencıl olabılırler anlamıyorum

gaykedi dedi ki...

gay-yor
oral seks'i sex'den saymıyorsun sen galiba, başaka yol yokmuş-muş :))

________________________

demet
oral seks bile günahmış yahu, laik ülkemizin fetva veren devlet kurumu diyanetin fetvası var bu konuda :p

_________________________

elif
babal sex :D

__________________________

alamira
dün bir eşcinsel sitesinde diyanet'in eşcinsilliğin doğuştan olup olmadığıyla ilgili konuyu tartışacağını okudum, yanlış aklımda kalmadıysa bir konferans düzenliyormuş sanırım, osmanlıya gelince dünyanın antik yunan ve roma'dan sonra en eşcinsel medeniyetlerinden birisi olmuş ama arap toplumlarında da eşcinsel edebiyat çok güçlüdür, ne diyeyim ilginç konular....

_________________________

adsız
oral sex?

Adsız dedi ki...

Merhabalar.

Sevgili Alamira. Eşcinselliğin islamda yasak oluşu Lut kavmine bağlı bir kural değil ki. Lut kavmi bu konuda sadece bir örnek. Gay-islam bloğunun sahibi ve malezyalılar da aynı hataya düşmüşler. Bunun temel nedeni islam ve kur'an hakkında bütünlüklü bir kavram bilgisine sahip olunmayışıdır. Maliki'nin anal ilişkiyi caiz gördüğünü yazan bendimç maliki rümuzunu kullanayım bari.

Adsız dedi ki...

oral sex e bir dıyecegım yok saglık acısındanda bır sakıncası yok herkes yapmakta ozgurdur:D

gaykedi dedi ki...

maliki
evet rumuzu kullanmaya başladım bile :p ben gay-islam blogunun sahibi arkadaşımızın bu konulara yaklaşımını çok tutarlı ve sağlıklı buluyorum çünkü hiçbir homofobi içermiyor.

_______________________

adsız
diyanet günah diyor aman ona göre haa :))

e.d. dedi ki...

e kedi geçenler de sen mi söylemiştin yoksa başka bi yerden mi okumuştum bilmiyorum ama güzel bi tespit vardı.

"mealen şöyleydi: kişilerin cinsel organlarına kafayı bu kadar çok takan bi din daha yok yeryüzünde."

cidden enteresan bi durum. yüz tane falan ayet al muhammedin kitabından (kuran yani) rastgele. ve bak bakalım konuları ne ile ilgili.

ya kadınların şeytani varlıklar olmasından, ya nasıl cinsel ilişkiler olması gerektiğinden, ya da muhammedin bizzat kendi yaşamını düzenleyen konularla (yani işte hangi kadınla evleneceği, takipçilerinin onun evine ne zaman girip çıkacağı ya da ne gibi şeylerle onu mutlu etmeleri gerektiği vs.) alakalıdır.

enteresan cidden.

gaykedi dedi ki...

e.d
yahudilikte de cinsel hükümler, kısıtlamalar oldukça fazla bildiğim kadarıyla.

pRncfRn dedi ki...

Hera'ya katılıyorum bu konuda.

' Bu konuda Önemli sunni müfessirlerden Fahrettin El Razi'nin tefsir-ül kebir'inde Bakara Suresi 223. ayetin tefsirine bakılabilir.'

Bakara Suresi'nde bu konuyla alakalı hiçbir konu geçmemektedir, nasıl bir tefsir o acaba...

pRncfRn dedi ki...

Elimdeki tesfirin 223. ve 224. ayetine tekrar baktım ve böyle birşey göremedim, hani yanlış mı anladım dedim tüm sureyi okudum ancak anal ilişkinin köşesinden geçen bir durum yok :S

gaykedi dedi ki...

prncfrn
ortalıkta o kadar çok tefsir, mezhep, tarikat var ki, herkes her istediğini bulabilir gibime geliyor :p

şunu diyanetin sayfasından kopyaladım; bakara:223

Kadınlarınız sizin ekinliğinizdir. Ekinliğinize dilediğiniz biçimde varın.

pRncfRn dedi ki...

Bunu da anal seks olarak mı yorumluyor insanlar? Harika bir beyin gerçekten...

gaykedi dedi ki...

prncfrn
sanırım hz. ömer'in anal seks olayıyla birleştiriyor islam tarihçileri.

hermiyas dedi ki...

Dinin ne dediği önemli değil; karşıdakinin ne dediği önemli; alanda verende razıysa herkese bok yemek düşer.

gaykedi dedi ki...

hermiyas
keşke sadece bok yemek düşse onlara, bu insanların taşlayarak öldürülmesi gerektiğini düşünenler bile halen yaşıyor dünyada ve bu ülkede :(

hermiyas dedi ki...

gaykedi sana merak ettiğim bir şeyi sorucam; bir heteroseksüel yada aktif şahsın anal ilişkiden zevk aldığını az çok tahmin ediyorum. çünkü makatın darlığı teması artırdığından his duygusu yoğunlaşıyor bunu kestirmek zor değil. Ama pasif şahıs için durum ne? Yani dışardan bakınca işkence gibi görünüyor :=)) Özellikle ilk deneyiminizin acı verici olduğunu tahmin ediyorum, ama bu iş daha sonradan zevke mi dönüşüyor. makattan boşalma durumu diye bir şey bile duymuştum, nedir yani pasif için durum?

gaykedi dedi ki...

hermiyas
eğer usulünce yapılırsa her iki taraf için de oldukça zevkli bir şey, usulünü şurada tartışmıştık okuyabilirsin.

"http://5posta.com/videolu-anal-seks-mini-el-kilavuzu/"

pisikopati dedi ki...

insanların dünyevi yaşamlarına bu kadar müdahale eden başka bir din yok dünyamızda diye e.d. nin yorumuna ek getireyim ben de.
Büyük tuvaletten sonra dötümüzü hangi elle yıkayacağımızı bile düzenliyor:)
bir keresinde bir arap bana solak olmamın günah olduğunu taharet aldığım elle yemek yememin günah olduğunu söylemişti ben de sağ elimle temizleniyorum demiştim..
of off
nelerle uğraşıyoruz

gaykedi dedi ki...

psikopati
ah evet hatırladım, öyle saçmalıklarda var evet, saç teline karışan kıça da karışır yahu :)) bu arada yahudilkte de böyle dinsel düzenlemeler çokmuş.