05 Nisan 2009





Bir
İtim
Bile Yok !



Evde, bir tanesine geçici bir süre baktığımız kuzenime ait denyo, yaygaracı bir hayvan olmak üzere üç tane it var ve ben neredeyse iki haftadır onları mıncıklayamıyorum, çünkü küçük köpeğim Panti'nin bir şeye alerji olması yüzünden, onu sevmem veteriner tarafından yasaklandı, diğerlerini de bu yüzden sevemiyorum.

Neden diyecekseniz? birbirlerini aşırı kıskanan bu tatlı mahlukların ruh sağlıkları için mama verme sıraları bile önemli. Ayrıca bana "Köpek bulamıyorsanız kedi sevin" demeyin lütfen, "Kedi vardı da biz mi sevmedik?"

Bu arada dün sevgilimle yaptığım akşam üstü yürüyüşünde oldukça bakımsız, kemikleri sayılacak kadar zayıf bir sokak köpeği gördüm, içim parçalandı, yürüyüşe çıkarken küçük bir poşet içinde, ceplerime kuru köpek maması dolduracağım artık.


23 yorum:

e.d. dedi ki...

sokak hayvanlarının en büyük sebebi bence insanların bilinçsizce hayvan edindikten sonra bi aya bıkıp sokağa salmalarıdır. sonra tabi beledeyenin de yetersiz hizmetleri bu hayvanların daha da çoğalmalarına sebep oluyor.

çözüm ise aslında çok kolay, bakamıyacaksan hayvan edinmeyeceksin, hadi edindin o halde sıkıldığında başka birini arayacaksın ona vermek için (sokağa salmak yerine). belediye ise sokak hayvanlarını toplayıp da kısırlaştırarak salmalı sokaklara tekrar, hatta en ideali ise kısırlaştırdıktan sonra barınaklarda muhaffaza etmek ama ampül kafalı yöneticilerin ahmak fikirleri yüzünden köpekler değer görmüyor, hatta bazı aydınlara laf sokmak için amaçları doğrultusunda kullanılıyorlar (onlar ki köpekleriyle yatıp kalkarlar... sözü bişiler çağrıştırır herhalde)..

neyse,

bye kedi.

Esther dedi ki...

kedi ben senin hep kedilerle haşır neşir olduğunu bi sürü kedin falan olduğunu hayal ediyordum. Ama bir kedin bile yokmuş.. yazık :) bizim kızı bi daha çiftleştirirsek bi yavruyu sana verelim olmaz mı?

bi de şu küçük model itoşlarda acaip kıskançlık oluyor :) gördüğüm kadarıyla panti denen velette küçük modeldi. diğerleri de öyleyse epey zıtlık çıkar aralarında dikkat etmekde fayda var hıhı evet :D

fulya dedi ki...

ne harika bir fikir
ne güzel düşünmüşsün kuru mama olayını.

evet ya böyle yapmalı ben de yapıcam senden özendim ((:

sağol o zaman

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

kedi bende öyleyim ya içim gidiyor sokaktaki aç hayvanları görünce, kaç kere pet shop sahipleriyle de tartıştım kötü bakım şartları yüzünden.. gerçekten üzülüyorum ya.

gaykedi dedi ki...

e.d
acaba hayvanların köle gibi alınıp satılmasının yasaklandığı zamanlar ne zaman gelecek... bizim bunu görmeyeceğimiz kesin :((

___________________________

esther
kedi ve köpek beslemek bir arada çok zor canım yaa, sadece panti değil rambo'da kıskanıyor, hatta kuzenimin köpeği herkesi hepsinden de çok kıskanıyor, hayvanlar çok düz mantık sahibi canlılar, tıpkı kimi insanlar gibi :)

_____________________________

fulya
hem kedilerde köpek maması yiyebiliyor, denemiştim, onlara da ikram edilebilir :p

____________________________

kaplumbağa
bir pet shopta zavallı bir cins küçük tavuk görmüştüm zavallı hayvan refleks olarak kafesi eşelemeye, kazmaya çalışıyordu ayaklarıyla, çok üzücü bir manzaraydı :(

pRncfRn dedi ki...

ne biçim gaykedisin sen ya, saldırmıyorlar mı :)

bir ara bizim kampüse de gel öyle zayıflar ki :(
yönetim yasakladığı için besleyemiyoruz da...

sennur dedi ki...

Ben de dünyanın süsleri olan bir dotta sahibim. Aslında o benim sahibim. Bir kediye tam anlamı ile sahip olunamıyor. Ev de, ev halkı da ona ait valla. Köpeklerine şifalar diliyorum. Benim Maçom (erkek-Himalayan) aldığım peluş oyuncağı, elimdeki el işlerimi bile kıskanır, bana bir müddet küser. Herkes senin gibi düşünse, sokaklarda zayıf, hasta ve bakmsız bir tek kedi, köpek kalmaz. Ben apartmanın etrafındaki kedileri beslediğim için apartman ve çevre sakinleri tarafından tepki aldım. Gerçi umurum değil, hala onlar için kiloyla satılan kuru mamalardan alıyor, her dışarı çıkışımda besliyorum. Lütfen, çok pahalı bir şey değil herkes yapsın bunu. Göreceksiniz kendinizi çok iyi hissedeceksiniz. Bu gezegen sadece bizlere ait değil. Seni bir kez daha takdir ediyorum, kutluyorum. Ne mükemmelsin
Hoşçakal

gaykedi dedi ki...

prncfrn
eşcinsel kedilere saldırmıyorlar :))

________________________

sennur
senin kedicik de bayağı kıskançmış hani, bazı güzel değerlerimizi kaybediyoruz galiba, mesela osmanlının oldukça hayvan sever olduğu söylenir genel olarak...

yanikkoza dedi ki...

benim yorumumu ne oldu:)))

gaykedi dedi ki...

koza
senin yorumun benim bloga düşmemiş koza, tekrar yap istersen ya da adam gibi bir tarayıcı firefox kullan derim :p

sennur dedi ki...

Sevgili gaykedi, hayvan sevmekten geçtim, artık kendimizi sevmiyoruz ki....çok acı. Benim Maçom la tanışmak istersen http://nurunsepeti.blogspot.com/search/label/MA%C3%87O%20BEY
Hoşçakal

yanikkoza dedi ki...

tamam önemli değil yaaa...öylesine bir yorum yazdım zaten:)))

gaykedi dedi ki...

sennur
çook tatlı yerim onu ben :))

bu arada blogunun rss beslemeleri kapalı mı? blog listeme linkini eklerken hata mesajı veriyor (site içerik takibinden, Blog İçerik Takiplerine İzin Ver- "tüm" seçeneğini seçersen sanırım hallolur)

____________________________

koza
ok.

sennur dedi ki...

Sevgili gaykedi, tetlıdır hemi de akıllı ve duyarlı...kedi işte:))
Canım bloğumu olduğu gibi koplayanlar var ben de çareyi kapanmakta buldum:))) şimdi açarım rastlaşırsak eklersin teşekkürler

sennur dedi ki...

Hayvanları koruma kanununda değişiklik yapılması için verilen bir dilekçe var. İlgilenirsin sanırım. http://www.sessizkalmasucaortakolma.com/dilekce/dilekce_detay.asp?id=68&DURUM=2
ne kadar çok imza olursa o kadar iyi:))))

gaykedi dedi ki...

sennur
bilgiler için teşekkürler, gerçek bir hayvansever olduğun nasıl belli oluyor hemen :p

La Santa Roja dedi ki...

Kızım Mina eve yeni geldiğinde oğlum kıskanıp onu dövmesin diye nasıl maymuna döndüğümü görmen lazımdı. 4 ayın ardından pek birşey değişmedi gerçi, bir omzumda kızım diğerinde oğlum altta kalan bastıbacak ben :) Ama sonuçta kavgasız, dövüşsüz, kıskançlık olmadan yaşayıp gidiyoruz. Çok hisliler yahu...

gaykedi dedi ki...

la santa
bu konuda biraz "çocuk gibi" hayvanlar, aslında çok temiz kalpliler...

Xenophilius dedi ki...

Neden köpek diilde İT!
Bu it konusuna küçük ve gereksiz bir ilave:
İT is a bankX)
Biliyorum berbattıX)

gaykedi dedi ki...

xenop
boş ver sen "bir 'it'im bile yok" cümlesine takılmayı, evde kalan, koca bulamayan 'gay'ler bir pipim bile yok diye ağlıyorlarmış, umarım evde kalmazsın bak ona göre :))

pisikopati dedi ki...

Gaykedi bu sokak köpeklerini kuru mama ile besleme hayalin çok güzel ama başarılı olamayabilirsin hayal kırıklığına uğrama. Köpekler genellikle daha iri yarı oldukları için sanırım, kedilere kıyasla hem daha fazla şiddete uğruyorlar, hem de insanlar onları yine kedilere kıyasla çok fazla beslemiyorlar. Bu sebeple zavallı sokak köpekleri genelde kuru mama yemiyorlar. Ben bunu tecrübe etmiş birisi olduğum ve son derece üzüldüğüm için yazmak istedim. Avucuna mama koyuyorsun, yumuşak bir sesle sesleniyorsun, hayvan ölüyor açlıktan belli yaklaşmak istiyor çekiniyor, bir cesaret yaklaşsa bu sefer de kuru mamanın yenecek birşey olduğunu anlamıyor. Eğer imkanınız varsa en güzeli evdeki artık yemekleri et-makarna vs karışımını bir torba ile uygun bir yere bırakmak olur. Ona da nasıl olsa hayvansevmez biri tebelleş olur ya neyse :(

Xenophilius dedi ki...

Ben boştan kalacak adam mıyım beee!X)

gaykedi dedi ki...

psikopati
benim köpek maması verdiğim sokak köpekleri hep yedi bu güne kadar, hatta köpek maması verdiğim kediler bile yediler afiyetle :D

______________________

xenop
bir pipim bile yok, boşta kaldım mı demek istiyorsun :D