19 Mart 2009






Sanat & İntihar !


Yazar ve sanatçıların kolay beğenen insanlar olmadıklarını biliyoruz, yazdıkları metni defalarca yırtıp atanlar olduğu gibi, milyonlarca dolarlık resimleri vakti zamanında bir şarap parasına verenler de yok değildir; yazar ve ressamların bazen kendilerine ve yapıtlarına karşı acımasız olduğunu biliyoruz.

Toplumda intihar yüz kişiden birisinde görülür. Ama şairler bundan beş, yazarlar yedi ve ressamlar on iki kat daha fazla oranda intihar ederler.


Tahir M. Ceylan


14 yorum:

yanikkoza dedi ki...

inan bende dün bunları düşündüm ve geçmişteki resim ödlüllerimi......bir arada bir resim için harcadığım günü yazayım da .....bende bu oranlara katılıyorum 16 yaşımda ve il birincisi olduğum pastel boya resim yarışmasında defalarca yırtım her seferinde mükemmeleli yaratmaya çalışarak ve en son yaptığım resimde bitince ablam içeri girdi ve dedi resmide hata yaptığım yere mükemmel oldu dedi ben se şaşırdım ve öylece o resim bana birincilik kazandırdı ben ne kadar kafa ve kağıt harcadım evden dışarı çıkmadım ve intihar eylemine ressamlar bölümüne giriyorum herhalde:))))

sufi dedi ki...

Ne de olsa duygusal insanlar.Dünyayı bir paraya versen almaz onlar.

Rahat-sız Hatun dedi ki...

konuyla ilgili değil ama diyesim geldi

Mutluluklar :)

Vladimir dedi ki...

İntihar eden insanlar çok cesurlar aslında.

Xenophilius dedi ki...

Birde bizim gibi sanattan anlamayan bir toplumda yaşıyorsanız ve azcıkta aykırıysanız hergün her görüdüğünüz insanla ölüyorsunuz demektir...

Muzlu Turta dedi ki...

bana hitap eden bir konu...

yaşasın atılan son adımlar ! :)

gaykedi dedi ki...

koza
aman dikkat! ressamların kendini imha olasılığı 12 kat fazlaymış :))

____________________________

sufi
keskin sirke ve keskin duygu küpüne zarar diyebiliriz yani :D

____________________________

hatun
kocaman teşekkürleer :))

____________________________

vladimir
katiller ama :D

____________________________

xenop
futbola ve penise tapan rüzgarın yönü değişir elbet bir gün :))

____________________________

muzlu t.
ilk adım ne peki? :)

e.d. dedi ki...

intihar eden adam korkağın alasıdır bence. yaşamdan korkup da ölümü kabullenmek çok ezik bi duygu.

bu kadar sanat dolu insanların neden hayat dolu olamadıklarına ise pek anlam veremedim açıkcası.

belki de artık yaptıkları işlerde çok iyi olduklarını ama bunun da onlara yetmeyişi daha da iyi olmak istemeleri fakat buna muaffık olamadıkları için de umutsuzluğa kapılıp ölümü seçmeleri belki bi açıklama olabilir.

yine de çok eziklik diye nitelendiririm ben intiharı. korkaklığın alası...

gaykedi dedi ki...

e.d
ya da tam tersi çok cesur, kendi elleriyle kendini öldürecek, buna karar vere(bile)cek kadar...

Melis Tükel dedi ki...

Jack London, virginia woolf, stefan zweig, sylvia plath, nilgün marmara...

LoLLa dedi ki...

hakkaten yaa niye acaba ozellikle ressamlar? ciddi soruorum bak simarmadan. sonucta o da sanatci bu da. yazarlarin oraninin daha fazla olmasi gerekmio mu? e cunku yazan adam kendi yazdigini goruo kelimeleri cumleleri falan daha bi agir somut ya. gerci evet ya ressam da icindekini dokuo ortaya dogru ama ne biliim :s

peki var midir bunun nedenini ortaya koyan bi calisma?
ciddi meraktayim :s

gaykedi dedi ki...

lolla
ressamlarda intihar oranı diğerlerinden neden daha yüksek olabilir bilmiyorum ve sallamasyon dahi olsa aklıma bir fikir gelmiyor doğrusu :)

LoLLa dedi ki...

hımm ben buldum galiba sallamasyon bişi, bak dinle:

simdi renkler insan psikolojisini dogrudan etkilio ya, ondan olabilir belki :s

:)

mesela absinthe yeşil tablolar yaptirmis adama, amcam kut gitmis

sonra kulagı kesip boya yapmıs kut diye gitmis

etc iste :)

oldu mu yaw sallamasyon da olmadi aslinda .)

gaykedi dedi ki...

lolla
o kadar da sallamasyon olmamış bence de :))