20 Mart 2009






Neden ?


Gay-İslam blogunun sahibi Eflatoon arkadaşımız Eşcinsellere özgürlüğünü neden vermelisiniz? diyerek bakınız ne güzel bir yazı yazmış;


Eğer müstakbel eşinizin mutluluğunu düşünüyorsanız eşcinsellere özgürlüğünü vermelisiniz. Böyle kendisine usulen sorulup, nikah masasına oturtturulup evlendirilmiş, ömür boyu asık yüzlü bir lezbiyenin kocası olmamak için baştan "ben eşcinselim" diyebilen bir özgürlüğü eşcinsele tanımalısınız.

Eğer oğlunuzun intihardan uzak olmasını istiyorsanız eşcinsellere özgürlüğünü vermelisiniz. Böyle kendisine usulen din ve millet öğretilip sürüklenen ve çıkış bulamayıp hayatına son vermeyi düşünen bir evladın babası olmamak için baştan "ben eşcinselim" diyebilen bir özgürlüğü eşcinsele tanımalısınız.








Eğer kızınızın iffetini düşünüyorsanız eşcinsellere özgürlüğünü vermelisiniz. Böyle üstü kapatılıp gizlenerek yaşayan bir eşcinselle evlendirilmiş, hayat boyu neyi tam yapamadığını düşünerek geçiren bir bayanın babası olmamak için baştan "ben eşcinselim" diyebilen bir özgürlüğü eşcinsele tanımalısınız.

Eğer arkadaşlıktan öte bir dostluk düşünüyorsanız eşcinsellere özgürlüğünü vermelisiniz. Böyle en temel bir özelliği sizden saklayarak hakkında hiç bir şey bilmediğiniz bir yabancıyla arkadaş olduğunuzu sanmamak için baştan "ben eşcinselim" diyebilen bir özgürlüğü eşcinsele tanımalısnız.

Eğer yalanın ortadan kalkmasını, dürüstlüğün yine bu milletin en temel özelliği olmasını istiyorsanız eşcinsele özgürlüğünü vermelisniz. Böyle taklit tavırların içine girip gizli başka dünyaları yaşayan, sizin kendiniz gibi zannettiğiniz bir çevrede yaşadığınıza aldanmamanız için baştan "ben eşcinselim" diyebilen bir özgürlüğü eşcinsele tanımalısınız.


Biraz kısaltarak buraya aldım, yazının tamamını
'şuradan' okuyabilirsiniz. #


19 yorum:

Xenophilius dedi ki...

Kader diye bir şey varsa eşcinsellere özgürlüğünü vermelisiniz!Bırakınız kaderlerini yaşasınlar!!!XD
Çok ironik ama haklı sözler...

zihni dedi ki...

"Özgürlük verilmez, alınır" diye bilirim. Ama "...vermelisiniz, ..tanımalısınız" derken bile karşıdakinin insanlık suçunu bir şamar gibi ilgili yüzlere vurmakta.

Kendi iç dünyasını özgürleştirebilmişse kişi, elbette dış dünya ile bir savaş bekliyor onu.
İçinde bulunduğumuz egemen kültürün bok tezeğinden oluşturduğu bir duvar gibi... bir başkasının kişilik haklarını kontrol etme hakkını kendinde görmesi. Öyle bir kültür ki, yanından geçsen kokar, yıkmaya kalkışsan bulaşır!

Dış özgürlüğünü diğer bütün alanlardaki mağdurlarla (ama iç özgürlüğünü yakalamış olanlarla) moral ve eylem birliği içinde kazanma şansı olabilir.
Bu durumda eşcinseller de, ekonomizedeler de, etnik kültürler de benzer isteklerin kurbanı...

çilekli dondurma dedi ki...

eflatoon un blogunda okumuştum bu yazıyı.gerçekten güzel bir yazı.
eşcinsellerin kurtuluşu

*Eşcinsellerin Kurtuluşu Heteroseksüelleri de Özgürleştirecektir.

ben can

gaykedi dedi ki...

xenop
ya kader utansın diyenler, kendini tam kabül edemeyenler :))

__________________________

zihni
ah o ne bok tezeğinden oluşmuş bir duvar bir bilseniz, bu tanımlamaya bayıldım bu arada.

__________________________

ç. dondurma
benim de aklıma gelmişti ilk okuduğumda, kaos'un o sloganı.

anlamak dedi ki...

Gay-İslam bloğunun sıkı takipçilerindenim. Yeni okumaya başlasamda okuduğum en iyi bloglardan. En azından bencilce yazılmış yazılarla dolu değil. Ben hala ailesine eşcinsel duygularını söyleyememiş biri olarak -artık söylemekten çekinmeyen biri olarak- bunu kesinlikle onaylıyorum. Çocuklar ailelerine söyleyemediklerini yakın sandığı arkadaşlarına söyleyip daha da çıkmaza giriyorlar. Dışlanıyorlar, eziliyorlar ve her türlü şiddeti öyle veya böyle görüyorlar. Buna dayanamayıp, BEN EŞCİNSEL değilim deyip kendimi kendim terapi etme aşamasında tanıştığım, güvendiğim hatta sevdiğim KİŞİ, tüm dünyamı alt-üst edip hayatımı çıkmaza sürükledi. Eğer ailemle en başından beri konuşabilseydim. Böyle saçma sapan insanlarla tanışmak zorunda kalıp, onların türlü istekleriyle karşı karşıya kalmayacaktım. En başından aileme söyleyeseydim (Ki farklı olduğumu anlamaları için süper zeka olmalarına gerek yok) beni doktora, psikoloğa götürürlerdi falan filan. Sonuç ne olurdu bilemiyorum ama ne olursa olsun o zamanlar söyleseydim KEŞKE diyebilirim. Söylemeyip kendi başıma kalkıştığım ve bir sürü zarar gördüğüm durumlara düşmektense, ailenin baskılarını yaşamak daha sağlıklı olurdu. Şimdi bence de artık bunu çocuklar ailelerine söylemeli. Anne, baba yaştaki insanların kucaklarına düşceklerine, kendi anne babalarından dayak yemelerini tercih etmeliler(böyle ihtimal varsa.inşallah yoktur). Eşcinsellere özgürlük isterken, özgürlük isteyen herkese saygı duyulmalıdır. Başıörtülü kardeşim de(lise sonda ve okul birincisi) üniversiteye gitmek istiyor. Lütfen buna da destek veriniz.

yanikkoza dedi ki...

güzel yazı okumamak için epey mücadele verdim...:)))
paylasım için sağol....

Eflatoon dedi ki...

bloguna alıntı için ben teşekkür ederim.
yorumlarınız için çok mutlu oldum.

gaykedi dedi ki...

anlamak
ailelere bu konuda çok görev düşüyor haklısınız... başörtüsüne özgürlük iyi hoşta "başörtülülere özgürlük, türban fazilettir" diye yırtınan dinci basının ve insanların, aynı zamanda en homofobik güruh olmasını nasıl izah edeceksiniz? ayrıca sorarım size bu ülke de kaç kişi başörtüsü takamıyor, birkaç bin memur ve üniversite öğrencisi dışında? ama Türkiye' de ki nüfusun yarısı kadın ki, bu da yaklaşık 35 milyon kadın yapar bunun milyonlarcası ve eminim yarısından fazlası, babasının, abisinin, kocasının zoruyla takıyor ve benim bahsettiğim o muhafazakar kesim asla bunlardan bahsetmiyor, tamam belki kardeşin samimi olarak türban takıyor ama ben nasıl inanayım başörtüsünü savunanların samimiyetine şimdi bana söyler misiniz? :(

___________________________

koza
neden başta okumak istemedin ki anlamadım yahu?

___________________________

eflatoon
blogunu sitemde önemli linklerin arasına koydum, haftada birkaç iyi yazı girmeni bekliyorum bak, blogunu sakın ihmal etme darılırım :))

anlamak dedi ki...

Sevgili GayKedi,
Siz bile düşüncelerimi açıkca ifade etme özgüRlüğümü KISITLAMIŞSINIZ.Yorumumun yarısını eklememişsiniz. İsterseniz bunu da yayınlamayın. TAKINTILISINIZ. Sizi uzun süre olmasa da takip ettiğim kadarıyla,sürekli bir DİNCİ, MUHAFAZAKARCI kesime karşı ŞİDDETLİ bir tepkiniz var. Özgürlükçüden yana değilsiniz. Sadece KENDİ ÖZGÜRLÜĞÜNÜ düşünen gurubuna giriyorsunuz.
-"başörtülülere özgürlük, türban fazilettir" diye yırtınan dinci basının ve insanların, aynı zamanda en homofobik güruh olmasını nasıl izah edeceksiniz?
-Sevgili gaykedi,onların yırtınmalarının sizin yırtınmalarınızdan farkı yok. Çünkü onlar da sizin istediğiniz gibi kendileri gibi olmak istiyor. Benim gördüğüm bu, tanımadıklarımın da istediği bu. Elbette bunu siyasi duruma getiren de var ki siyasi simge olsa bile bu da bir sorun değil. Neden mi? Eşcinseller nasıl kendi bayraklarını özgürce sallayabilmelilerse, bir başörtülü de başörtüsünü istediği gibi sallayabilir. Bir takım kişilere bakıp DİNİ yargılayamazsınız. Anne-babanıza göre dini algılamışsanız o sizin ailenizin size uyguladığı baskıdır. Ama insan bir yaştan sonra ne annesini ne de babasını dinliyor. Sakın bana dincilerin çocukları daha baskı altında demeyin, çünkü inandırıcı değil.Belki siz hep kötü örnekleri gördüğünüz için,bu söz konusu olabilir.3-5 rahip eşcinsel diye tüm rahipleri katagorize edip rahiplerde eşcinsellik fazladır diyemezsiniz ki rahibeler de cabası. Homofobik olanları dinciler olarak değerlendiriyorsunuz ama onlar hatalı olsalar bile(ki bunun nedeni dini algılama biçimlerinin yanlış olması olabilir), tv de bir çok güya aklı başında programcı eşcinsellerle ALAY EDİYOR, OYUNLARINDA RESMEN EŞCİNSELLER AŞAĞILANIYOR Kİ bu kişiler güya eğitimli, kalbür üstü yaşayan kişiler. Dinci değiller ama dincilerden daha beterler. Lütfen abarttığımı düşünmeyin.İsim vererek yazabilirim. Ama gerek YOK!
Siz ne kadar özgür olmak istiyorsanız, ben de kardeşim de o kadar özgür olmak istiyoruz. Başörtüsü takan kişilere de kaf dağından bakmayın. Ya da onlar kaf dağında oturmuyor. Bu kadar abartmanızı anlamıyor değilim anlıyorum ama sizin kadar kötümser değilim. Sizin çevrenize bakın ve sorun, bakalım kaç kişi ne kadar anlayışlı eşcinsellere? Sizin aileniz size anlayışlı olmuş çünkü heralde sizi kaybetmek istemezlerdi. Yoksa dışarıda ne yapacağınız belli olmazdı vs. Yani siz sadece kendi bahçenizden ötüyorsunuz. Ben bunu düşünmeye başladım ki üzüldüm.
Samimiyetten bahsediyorsunuz, o zaman size soruyorum: Ben sizin samimiyetinize nasıl inanmamı bekliyorsanız siz de o şekilde başörtülüleri ve beni samimi bulmalısınız.
Nasıl ki eşcinselim deyip, et pazarına dönmüş barlar, kulüpler siteler varsa, herkes birbirini s.kmekten başka bir şey düşünmeyen ortamlar varsa ve bunların bir çoğu eşcinselse lütfen bana söyler misiniz ,sırf bu yüzden eşcinsellere kötü gözle bakmalı mıyım?
Eşcinsel ya da değil, bence İNSAN olmaya çalışıyorsa İnsan dır. Yoksa dinciymiş,öyleymiş böyleymiş ama İNSAN değilse benim için hepsi aynı.

NOT: EKLEMEME KISIMI BENİM HATAM DA OLABİLİR AMA EĞER SİZ SİLMİŞSİNİZ SÖZLERİMİN ARKASINDAYIM

gaykedi dedi ki...

anlamak
ben yorumuna herhangi bir müdahale yapmadım, zaten bloggerda BİR yorumun yarısını yayınlayıp, yarısını reddetme seçeneği yok, ya tamamını kabül edersin bir yorumun ya da hepsini reddedersin... ama "şuraya" bir yorumun daha düştü en altta belki ondan bahsediyorsan bilemem çünkü o yorumun bu sayfaya yapılmış değildi...

Dindarlarla bir sorunum yok, ama (her dinden) dincilere takık durumdayım çünkü dünyayı mahvediyorlar bu insanlar... bu ülkede yaşadığıma göre daha çok müslüman yobazlarıyla karşılaşıyorum kabül edersinizki onlarla daha fazla uğraşmam bu yüzdendir, ayrıca şu an dünyada yobazı en meşhur (% oranları) din ne yazık ki bunu üzülerek söylüyorum çağımız itibariyle islamdır...

konuyu toparlarsam sana gayet somut bir örnekle bu ülkede yaşayan 35 milyon kadından bahsettim ve bunların kaç milyonunun abisinin, babasının, kocasının zoruyla kapandığını sordum? ve muhafazakar basının bu insanları neden ısrarla görmezden geldiğini? ki sayıları türban takamayanlardan defalarca kat fazla olmasına rağmen?

son söz mehmet ali erbil gibi şovmenlerin eşcinsellere yaptığı şakalardan bahsediyorsun sanırım, mehmet ali eşcinsellere takılır ama bu hiç bir muhafazakar kanalın o eşcinselleri tv'ye çıkartmamasından, yok saymasından daha iyidir ve bazen ben bile gülerim onun yaptığı maymunluklara, çünkü eşcinsel düşmanı olmadığını bunu komiklik olsun diye yaptığını bilirim. zaman gazetesi gibi bir cemaat gazetesi okuyarak kendini aşamazsın bunu da ekleyeyim son söz olarak...

MANUKYAN dedi ki...

Eflatoon çok anlatmış valla..tebrık ederim..

anlamak dedi ki...

1.si bahsettiğim kişi M.A.Erbil değildi.
2.si hala takıntılarınız da devam ediyorsunuz. Çünkü bu ülkede baskı gören sadece başı örtülü kişiler değil. Elbette başı kapalıların daha okumayan bir grup olduğu düşünüyorum ama bu onların yüzünden değil onları böyle ötekileştiren, dışlayan kişiler yüzünden. Okumak isteyenlere ne kadar hoşgörülü olunduğu belli.
3. Ben sadece ZAMAN okuyan biri değilim. Yine yaptığınız yapacağınızı ve katagorize ettiniz hemen. ZAMAN okuduğum için cemaatçi yaptınız hemen. Zaman okumamı sağlayan kişi ELİF ŞAFAK ve sonrasın da ALİ URAL'dır. Ki ELİF ŞAFAK'ın nasıl biri olduğunu anlatmama gerek yok. Daha önce de söyledim ben ZAMAN'da E.MAHÇUPYAN VE L.İPEKÇİ de okuyan biriydim ki Taraf'ta da okumaya devam ediyorum. Ben TARAF okuyalı 1 hafta olmuyor. RADİKAL okuyalı da!Yani aşmak için ZAMAN dan önce okuduğum çok başka kitaplar var. Tek taraflı bir okuyucu değilim Öyle olsaydı zaten SİZİN YAZDIKLARINIZI okumazdım.
Çok büyük bir yanlış içindesiniz, çünkü İSLAM dini yobaz değildir. İslamcı olduğunu söyleyen ama İSLAM'I idrak edemeyen kişidir yobaz. İSLAM DİNİ YOBAZDIR ASLA diyemezsiniz. Böyle diyeceğinizi DE sanmıyorum. Lütfen daha dikkat edelim.YObaz olanlardan-OKUMAYAN-ARAŞTIRMAYAN-KENDİ İNANDIĞI DİNİ BİLMEYEN AMA BİLDİĞİNİ SANAN,dincilerden-dini kullananlardan ben memnun değilim ama dışlayamam çünkü dışlarsam hiç bir şey ANLATAMAM VE Onlara da herkese de daha ANLAŞILIR DAHA HOŞGORÜLÜ BİR BAKIŞ AÇICI bir dil kullanmak istiyorum.

gaykedi dedi ki...

anlamak
blogunuzu biraz inceledim az önce, çok üzgünüm ama her nereden bulup eklediyseniz "eşcinsellik islamda caiz midir" isimli yazıda o kadar mantık, bilgi hataları var ki anlatamam, içinde neresini düzelteyim o zır cahil yazinin bilemedim :((

e.d. dedi ki...

gece gece çok talihsiz yorumlar okudum burada yaw.. şimdi vakit geç oldu, bi ara cevap düşmek lazım bunlara..

"okumayan" ve "muhafazakar" olan bi aileden gelen, evde "kapalı" bi kız kardeşi olan, çevresinde "körü körüne" islama bağlı tanıdıkları olan ve yıllarca kendisini islama uyarlamaya çalışmış ama sonunda gerçeği görüp de zararın neresinden dönsem kardır diyip de KENDİNE gelen bi insan olarak 'anlamak' nickli arkadaşın çabalarını anlayışla karşılasam da talihsiz olduklarını belirtmeden edemiyeceğim..

anlamak dedi ki...

Allah bakış açımızı güzelleştirsin inşallah. Allah her şeyi algılayabilmemiz için bize bahşettiği donanımı yerinde kullanabilsek ve daha çok OKUYABİLSEK, ÖNYARGISIZ BAKABİLSEK her şey daha güzel olacaktır. RABBİM HEPİMİZİ/KULLARINI ÇOK SEVİYOR.İnşallah bunu ANLAYABİLİRİZ.

gaykedi dedi ki...

e.d
aa bu detayları tam bilmiyordum ben :))

___________________________

anlamak
bu cevabı kaçamak bir cevap olarak kabül ediyorum :D

calculus dedi ki...

Anlayamıyorum ki ben bazı şeyleri. Eşcinseller özgür değil mi şimdi? Birbirinizle sevişmenizi engelleyen bir yasa mı var? Özgürsünüz işte, ki bunu siz de biliyorsunuz.
Acaba istediğiniz insanlar bizim hakkımızda iyi düşünsün mü?
Aslında özgürlük isterken, başkalarının düşüncelerini değiştirmek, kötü düşünenlerin yaşam alanlarını daraltmak mı talebiniz? Herhangi bir kişinin eşcinselliğe ve eşcinsellere sıcak bakmaması da onun özgürlüğü olduğunun farkında değil misiniz? Bu insanlara homofobik damgasını yapıştırıp, gizli eşcinsel , yobaz, öö kaka, vs etiketlerini yapıştırarak eleştirdiğiniz her şeyi kendinizin yaptığınızın farkında değil misiniz peki?
Çok samimi gelmiyor bu söylem bana.
Biraz yükselmek ve yukarıdan bakmak gerek sanırım, biraz özeleştiri yapmak, memleketteki gaylerin ahlak seviyesini irdelemek lazım. Gay olan herkesin orospu gibi yaşaması mı gerek diye sormak lazım. Bizden neden nefret ediliyor diye sormanız gerek belki. Bunları yapmadan ikinci adıma geçip, "biz çok iyiyiz güzeliz aslında, bizi neden sevmiyorsunuz" diye soramazsınız-ha sorarsınız da böyle havada kalır, gayri ciddi olur.
Not: Yukarıda genelleme yapmadım ama genel konuştum, farkını anlarsınız umarım. Kimsenin şahsına bir şey söylemiyorum ama gay denince akla gelen imaja konuşuyorum.

zihni dedi ki...

İslam dininin bir ilk doğuş yani Mekke dönemi, daha sonra Medineye Hicretten sonraki dönemi var ki, Mekke dönemi "tebliğ" denilen gönüllere hitap dönemini kapsar çoğunlukla. Kadınlara biçilen değeri çok kutsarlar bu dönemde. Cahiliye dönemi dedikleri islam öncesinde Kız çocukların diri diri toprağa gömüldüğünü iddia ederler. Bunun bir uydurmadan ibaret olduğunu söyleyen kaynaklar da var ama sonuçta özellikle kadın haklarını günümüze taşıdıklarında ele alınacak tarafının olmadığı kesin.
Medine döneminin islamı, orada biraz askeri güç elde edildiği için, daha kaba ve saldırgan olduğunu anlıyoruz. “Dinde zorlama yoktur” ayetini mekke ayeti, "kafirler iman edinceye kadar onlarla kılıcınızla savaşın" ayeti de Medinede inen ayetlerden olduğunu sanıyoruz.
Sözün özü, Kuranı eleştirel gözle (mantık ve akıl süzgeciyle) tanımayanlar, islamın masum yanlarını tümünün yerine koyarlar. Çünkü modern düşüncelerle rekabet edebilmek için sadece bu yönleri dışa vurulur ileri gelenleri tarafından.
Sonuç olarak, islam dinini asıl kaynağı olan Kurandan öğreneceksek, biraz eleştirel gözle kuytu yerlere sıkıştırılmış ayetlerin mesajlarını da dikkate almalıyız. Yoksa sadece İman ile bunun aslını anlamak tamamen imkansız.

gaykedi dedi ki...

calculus
eşcinsel türevi kelimelerin bu ülkede küfür olarak kullanıldığını bilmiyor musunuz? sadece düzcinsellerle eşit olmak, aşağılanmamak, ezilmemek, bir böcek gibi saklanarak yaşamak zorunda kalmamak istiyoruz, hepsi bu, ne fazla, ne eksik... homo düşmanlığına, nefret suçuna kadar giden fobiye özgürlük derken lütfen bir kaç kez düşünün derim size...

_________________________

zihni
din, siyaset, iktidar ve güç ilişkisi işte, hemen hemen bütün dinler için geçerli bu...