24 Mart 2009





Faşist !



"...Türkler faşist denilince sadece Nazi dönemi Almanya'sını anlıyor. Faşizm onlar için Yahudileri toplama kamplarına gönderen Nazilerin ideolojisinden ibaret.

Tabii tanım böyle yapılınca, faşizm bu şekilde indirgendiğinde, Türkiye'de de aniden tek bir faşist bile kalmayabiliyor. Gerçeklik tanım aracılığıyla değiştiriveriliyor..."


* Mehmet Ali Birand 32. Gün programına katılan Kurtlar Vadisi dizisinin senaristlerine 'Siz faşist misiniz?' diye sorunca 'Bir Türk faşist olabilir mi?' demeleri üzerine, Serdar Turgut; "Bunu duyunca ben 'Acaba şaka mı yapıyor, bakalım ne zaman gülecekler?' diye boşuna bekledim." diyerek yazmış bu satırları.




22 yorum:

Rahat-sız Hatun dedi ki...

"Türkler faşist olabilir mi?" bende "Türkler nasıl bukadar aptal olur?" diyorum. Yıllardır tarih kitaplarında Türk ün üstün bir ırk olduğu,bir türkün dünyaya bedel olduğu,birgün dünyanın türk olcağı aşılandı. böyle bi eğitim sistemi,böyle bi zihniyet faşist değil de nedir? Osmanlının fetih dedikleri talancılığı,hırsızlığı,insanı öldürmeyi marifet gösteren bi zihniyet ne olabilir?Yedi cihana yayılma mantığı çirkeflik,canavarlık değil de nedir?Çok mu masum,çok mu akıllı,çok mu hümanist bu gerzekler? Yazık diyorum bu zihniyetler daha da dibe çekiyor bizi.

e.d. dedi ki...

maalesef gerçek bi tespit. hoş gerçi
Hitler'in yaptığını da haklı çıkarmaya çalışan yobazlar ve kurukafacılar yok değil memleketimde :/

Xenophilius dedi ki...

Bizim ülkemizde vatandaş hangi düşünceyi anlamışta,bunları anlasınX)

TuTasTemre dedi ki...

Şaşmamak lazım.Kemalist ideolojinin 7 yaşındaki bebeklere "Türküm doğruyum" diye marşlarla okula başlattığı; "Ben Türküm tüm başlardan üstündür başım" naralarıyla şiirler okutulan bir nesilden ve böylesine sorunlu ortamda "ATAM İZİNDEYİZ"le büyüyen; gayrimüslimleri potansiyel satıcı diye damgalayan bir eğitim ya da beyin yıkama sürecindne sonra fazlaca bir şey diyemiyor insan.

Acaba bunu derken faşizm mi yaptım ? Ama unutmayayım ki "Bir Türk faşist olur mu ?" !

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

Türkten faşist olabilir mi ne kelime Parlamentomuzda bir islamofaşist, bir ulusalcı faşit ve birer tanede kürt ve türk faşist partiler varken :D

Günay Doğan dedi ki...

Bir Türk o kadar faşist olabilir ki; farklı kültürlere tahammül edemez, tek bir ırkın üstünlüğünü savunur, "mozaik" kavramı onlar için saçmalıktan ibarettir. Yani birçoklarına saçma gelebilir ama ben Türkiye'nin "faşizan yönetim" konusunda dünyanın önde gelen ülkelerinden birisi olduğunu düşünüyorum. Bu yönetim, insanları da doğal olarak etkilediğinden; Türkiye'de faşist olmadığını söylemek, saçmalıktır, sapanlıktır, salaklıktır.

Sevgiyle!

Elif dedi ki...

Bir Turk fasist olabilir mi lafindaki sovenist-fasist kokular ne olacak?

Yahu, hem milleti kilictan gecirmis atalarimizla gurur duyuyoruz, hem Turk soyledir, boyledir diyoruz. Eh o zaman neden ulan Turk fasisttir diye gogsumuzu kabarta kabarta gezmiyoruz? Bari Turk dususttur, yalan soylemez efsanesine uyar!

Fakat bu milletin yuzlerce yildir kafasini yikayanlarin onunde sapkami cikariyorum. Ne bicim bir kafa yikamadir ki o, kafalar gicir gicir.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

hatun
türkler aptal olabilir mi? diye sormuşsun, aziz nesin yüzdesini bile vermişti :)

___________________________

e.d
o dangalaklar dürüst bile sayılır kimilerine göre :p

___________________________

xenop
benim memurum işini bilir cümlesini çok iyi anladığına emininm :D

___________________________

t. emre
atatürk'e laf çakmasaydın şaşardım zaten :))

__________________________

kaplumbağa
pkk için de geçen gün "kürt ittihat terakkisi" diye bir şey okumuştum, aklıma o geldi yazdıklarını okurken :p

__________________________

günay
ülkücülerin bir sloganı vardı değil mi "ne mozağiyi ulan, mermer, mermer!" şeklinde :)

__________________________

elif
gicir gicir cilalanmış beyinler ve parlak, kanlı kılıçlar... türk ırkçılığının efsane ismi nihal atsız'ın bir şiirinde "damağımda unutamadığım, kılıcımın kanlı tadı" diye bir dize kalmış aklımda, bunlar aynı vampir gibi pek kan severler, iç iç doyamıyorlar valla :))

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Ahmet Altan bir seferinde Kimsenin Şanlı Tarihi yok demişti..kimsenin kansız tarihi yoksa..olmasıda beklenmemeli..
o halde faşizm ile ilgili düşüncesini ancak söyleyen kendisi inanır :)
seni okurken kedi bu dizinin senaristi ile yıllar evvel hatta ikiz kulelerin bile yıkılmadığı tarihlerde Newyork da Central park da uzunca konuşmuştuk Bahadır Özdener'le hayatımda gördüğüm en matrak eğlenceli adamlardan biriydi..o tarih de yine bir dizi için TRT orada bulunuyordu.. o adamın o kısa tanıma süresinde bile olsa böylesi bir ciddiyetle bu sözleri sarf etmesi kurtlar vadisi gibi bir diziye imza atması beni gerçekten çok şaşırtıyor..
demek ki neymiş gör(ün)düğüne kanma ;)

gaykedi dedi ki...

kıymet
kadir inanır :)) sanırım tek senaristi yok bu dizinin, para için ruhunu satan o kadar çok insan var ki bu ülke de...

Adsız dedi ki...

Vay canına, amma düz mantık..."izm" lerin ne dini, ne de milliyeti olur.
Canım yaaa Aziz Nesin yüzdeyi düşük tutmuş:)))
Sevgilerimle
Adsız Ablan

gaykedi dedi ki...

adsız abla
sence yüzde kaç? :))

Adsız dedi ki...

Sevgili gayKedi, Ahlaken, vicdanen ve ekonomik olarak,ülkemi %10 luk bir kesimin sırtında taşıdığına inanıyorum. . Merak etme bizler bu yüzdenin içindeyizdir:))))
Sevgilerimle
Adsız Ablan

noranıngemisi dedi ki...

Başkalarının hayatlarına, kimliklerine umarsızca soyut/somut tecavüz eden herkes faşist değil mi?

gaykedi dedi ki...

adsız abla
%90 ne olacak? çok üzücü :((

________________________

nora
evet hemde nasıl...

Elestirel Gunluk dedi ki...

isin ilginc yani bu fasizm tanimini Hitler Almanyasini baz alarak anlayan sadece bizim gibi az gelismisler degil cok gelismis gibi gorunen ulkeleri de saymali.

Bu yasadiklari bok yigininin cennet oldugu yanilgisini pekistiren bir surec. Bush'calinityla ben soyle diyorum Weapon of mass distrortion...

Bu arada Aperionlushadow guzel bi post yapmis, Turkiye'deki fasizmin kokenlerine iliskin tarihsel bir kisilikten... Burda

gaykedi dedi ki...

eleşirel g.
amerika hem dinciliği hem faşizmi ile ilginç bir ülke... Murat belge'de adamcağız yıllardır kafayı yedi, bu konularda yaza yaza :D

Sagır Kedi dedi ki...

Türklerin Faşist oldugunu düşünen beyinsizlere Turgut Özakman'ın "Şu Çılgın Türkler"i okumasını tavsiye ediyorum.

gaykedi dedi ki...

sağır pisi
kimse direkt türk milletine faşist demiyor, türkler faşist olamaz ön yargısı eleştiriliyor ki bal gibi nefis faşistler yetiştirmişiz bu güne kadar...

Ilo dedi ki...

---( uzayli) Slm dunyali biz dostuz
--- (turk) Dunyali deil Turk'uz ulan biz
--- (uzayli) Sey pardon
--- (turk) Ne ayaksin len sen
--- (uzayli) Giddiim ben
--- (turk) Kacma lan

:::::::::::::::::::::::::

Türk Mangal Kuvvetleri isbasinda, Biyolojik bir surec de oldugunu varsayiyorum,tamamen bir sosyo evrim bahsettigim.. 100 kelimeyle hayatlarini idare etmeleri bambaska,karsilikli iletisim e gecmekte mumkun degil..cunku beyin odaklari tek nokta icin obsesif olmus durumda..

Ilo dedi ki...

Sunuda Unuttum, Saatler oncesinde konustugum bir Kiz Turkce nin dunya dilleri arasinda en cok konusulan dil olduguna beni garip bir sekilde ikna etmeye calisiyordu, bir gun herkes Turkce Konusacak.. Ne Evham li ama

gaykedi dedi ki...

ilo
ne manyaklar var ah bir bilsen, uzaylı taşlamak bile masum bir hareket olarak kalıyor onların yaptıkları yanında inan.