22 Mart 2009





Din ve
Eşcinsellik !



Muhazafakar ve dindar eşcinselleri anlamakta dünyada pek çok insan zorlanıyor. Özellikle ortak ortadoğu efsanelerinden beslenen üç dinde (Yahudilik, Müslümanlık, Hiristiyanlık) açıkca lanetlendiği söylenen eşcinsellerin, ısrarla bu dinlere kendilerini eklemleme gayretleri pek çok kişiye ilginç, gereksiz ve zavallıca, hatta komik geliyor. (Uzakdoğu dinlerini bundan hariç tutabiliriz, çünkü onların kadınlara, eşcinsellere ve cinselliğe bakışları oldukça liberal)

Açıkçası ben bu dindar arkadaşlarımızın çoğunu oldukça içselleşleştirilmiş yoğun bir homofobiyle boğuşurken gözlemliyorum. Ayrıca bu gözlemime; çoğunun iç dünyasının karmakarışık olduğu ve ruhsal sorunlarının daha fazla göze battığı gerçeğini de ekleyebilirim.








Şu satırlar benim blogda 'bu konuya' yorum yapan bir arkadaşımıza ait;

"Neden eşcinseller Müslüman olamasın ki. Müslümanlıkta olmaması gereken durum eşcinsel ilişkidir, livata boyutudur. Yoksa bir erkeğin bir erkeği sevmesi haram değildir.

Ancak ben eşcinsel ilişkilere karşıyım. Yoksa bir eşcinselin elele kolkola gezmesi, birlikte uyuması yemek yemesi bir çok paylaşımda bulunması amenna, ancak iş cinselliğe dökülürse bir sorun vardır demek ki..."

Sizce bu tavır "Şaşı olmak günah değil, ama şaşı bakmak günah" demeye benzemiyor mu diye soruyorum? ve Livata yani anal seks ile daha önce 'yazdıklarımı' hatırlatıp, dindar arkadaşlarımla ilgili gözlemlerimi biraz daha detaylanlandırmak istiyorum;








- Eşcinsel ilişki (seks) çok günahtır ve ben bu günahı işliyorum, tanrı katında cezasına razıyım diyenler... (Tanrının affediciliğine güvenenler)

- Aktif ya da pasif anal seks dışında eşcinsel ilişkilerle (yani oral seks ve sevişme gibi) daha az günah olduğunu düşündükleri şeylerle idare etmeye çalışanlar.

- Tek eşli eşcinsel ilişkilerin, yani uzun süreli beraberliklerin, aşkla yapılan seksin günah olmadığını (ve olmaması gerektiğini) söyleyenler.

- Her tür eşcinsel seksüel eylemin çok büyük bir günah olduğunu söyleyerek cinsel duygularını baskı altında tutarak yaşamaya çalışanlar. (Genelde en sorunlu bunlar oluyorlar, çünkü içlerinde müthiş bir duygusal birikim oluyor)








- Bir kadınla evli olmadığı, onu aldatmadığı sürece eşcinselliğin daha az günah ve kabül edilebilir olduğunu ileri sürenler.

- Dinde biseksüelliğin ve çok eşliliğin lanetlendiğini, tek eşli yaşanan eşcinselliğin Lut kavminin hikayesinde anlatılan yağma, tecavüz, gasp yapan eşcinseller tanımına uymadığını söyleyenler.

- Travestileri ve transeksüaliteyi kabül edip, erkeksi ya da ilk bakışta eşcinsel olduğu anlaşılamayan gayleri kabül edemeyenler. Ya da tam tersi travesti ve transseksülleri kabülde zorlananlar.

- Tasavvufun, İslam felsefesinin, Kuran mistisizminin açık denizlerinde sığınacak bir liman arayanlar.



38 yorum:

biseksüel dedi ki...

bende müslüman ve biseksüelim. ama bunu içimde barışık hale getirmek kolay olmadı. halada bazen kendimle çelişiyorum. ama hayat devam ediyor bişekilde

anlamak dedi ki...

Bu buraya yapacağım son yorumdur.
ALLAH İNSANLARI EŞCİNSEL YARATMAZ.ALLAH İNSANLARI KÖTÜ YARATMAZ.YANİ İNSANLARDIR KÖTÜ OLMAYI SEÇEN.BENİM SÖZLERİMLE İSLAM'A BAKACAKSANIZ ZATEN BAŞTAN KAYBETTİNİZ. ANLADIĞIM KADARINI İFADE ETTİM,OKUDUKLARIM KADARI İLE.KİMSEYE BAKARAK DEĞERLENDİRMEDİM. O ÖYLE BU BÖYLE ŞU ŞÖYLE VS DEMEDİM.KENDİME BAKTIM. VE ALLAH'IN HİDAYETİYLE BURAYA KADAR GELDİ HER ŞEY. ALLAH İSTEDİ OLDU. ÇOK ŞÜKÜR.ŞİMDİ YİNELİYORUM BUNCA ZAMAN EŞCİNSEL OLDUĞUMU DÜŞÜNDÜM AMA DEĞİLMİŞİM-DEĞİLDİM.TAMAMEN,AİLESEL ÇEVRE VE BAZI NEDENLER.BU BENİM DURUMUM.HERKESİN FARKLIDIR MUHAKKAK. ANNE KARNINA DÜŞÜNCE CENİN O ZAMAN BİLE ETKİSİ VAR ÇEVRENİN ANNENİN AİLENİN. HERKES KENDİ İÇİNE DÖNSÜN VE KONUŞSUN.NASIL BAŞLADI BU DUYGU DİYE.ÇOCUKLUĞU VE DAHA ÖNCEYE TAAA ANNE KARNINA GİTSİN...ELBET BİR ÇIKIŞ NEDENİ VARDIR.RABBİM BİZİ ANLAYANLARDAN EYLESİN. RABBİM BİZİ ÇOK SEVİYOR.ELBETTE ZOR BİR SINAV AMA SINAVDA 60 ALMAK VAR 70 ALMAK VAR.HERKESİN GÖZÜ 100DEDİR.EN TEMBELİN BİLE. BEN HADDİMİ AŞIP DAHA FAZLA YAZMAK İSTEMİYORUM AMA SİZE CANI GÖNÜLDEN DİYORUM Kİ,LÜTFEN İNANDIĞINIZ-SÜREKLİ KENDİNİZE TELKİN ETTİĞİNİZ DOĞRU SANDIĞINIZ VE BUNUN İÇİN DESTEKLEDİĞİNİZ UNSURLARLA- ŞEYLERE BİR DAHA GÖZ ATIN.BUNDAN 4-5 SENE ÖNCE HATTA O KADAR GERİYE GİTMEYEYİM SON SENE DE BİLE TEREDDÜTLERİM VARDI-SİZDEN ÇOK FARKLI DÜŞÜNMÜYORDUM- ÖYLE Mİ BÖYLE Mİ DİYE AMA ÇOK ŞÜKÜR ŞİMDİ NET OLAN BİR KİMliğe sahibim.İSTEDİĞİNİZİ YAZIN,İSTEDİĞİNİZİ YAŞAYIN AMA BİLİN Kİ DÖNÜŞ ALLAH'ADIR. ÖNCEDEN ÇOK ŞEY BİLDİĞİMİ SANIRDIM.EGOLARIM VARDI.KENDİMİ BİLİR KİŞİ SANIRDIM RABBİM AFFETSİN BENİ, MEĞER BİLMEDİĞİM NE ÇOK ŞEY VARMIŞ.İNŞALLAH RABBİM HEPİMİZE ANLAMAYI NASİP EDER.SABAH-EZANI ŞERİF OKUNUYOR.EZANIN HÜRMETİNE DİYORUM Kİ, BENİM BİLDİKLERİM DEVEDE KULAK, RABBİM HEPİMİZE ANLAMAYI,GÖNÜL GÖZÜYLE GÖRMEYİ,CAN KULAĞIYLA DUYMAYI O'NA HİDAYETİ NASİP ETSİN.

gaykedi dedi ki...

bisex
ramazanda seks yapmayan dindar gayleri duydunuz mu hiç? homoloji'de onlar için "ramazan 'sofu'su bayram orospusu" yazmışlardı da amma gülmüştüm :))

__________________________

anlamak
ne diyebirim ki "ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol" demekten başka.

anlamak dedi ki...

"Neden eşcinseller Müslüman olamasın ki. Müslümanlıkta olmaması gereken durum eşcinsel ilişkidir, livata boyutudur. Yoksa bir erkeğin bir erkeği sevmesi haram değildir.

Ancak ben eşcinsel ilişkilere karşıyım. Yoksa bir eşcinselin elele kolkola gezmesi, birlikte uyuması yemek yemesi bir çok paylaşımda bulunması amenna, ancak iş cinselliğe dökülürse bir sorun vardır demek ki..."

Evet bu sözleri yazdım,çünkü daha anlaşılır olmak istiyorum. Oysa ben bunu yazarken İSLAM'da böyledir diye yazmadım. Bunun altını çiziyorum. Ben bu konuda doktor psikolog araştırmacı vs değilim. Kendi edindiğim bilgiler ve yaşadığım şeyler üzerine yazdığım yazılardır. Eşcinsel, hatta uzun süredir sevgili hayatı yaşayan birinin elbtte benim yazdıklarıma saçma demesi normal.

Şaşı doğarsın,şaşı bakarsın ve dersin ALLAH NEYLERSE GÜZEL EYLER.Bilemezsin o şaşılığın sende ne hikmetler açacağını. Şaşı bile güzel bakmayı bilirse gördüğünü güzel görür.Ama şaşı olmayan bakmayı bilmezse en güzeli bile şaşı görür. Allah bakışlarımızı güzelleştirsin.
Sevgili gaykedi, ben sizi çok az da olsa tanıdığımı düşünüyordum ama meğer hiç tanımıyormuşum. Bir gün karşılıklı konuşmak-tanışmak isterim.

Goddess Artemis dedi ki...

Ne bu yazında bahsettiğin dinin cemaatindenim -Tanrı'ya şükürler olsun ki!- ne de cinsel yönelimim hemcinslerime doğru.

O nedenle konu dışında bir istekte bulunmak için bu yorumu bırakıyorum: İlk baştaki "Üç Maymun" fotoğrafını istiyorum ben! Çok tatlılar! ;o)

gaykedi dedi ki...

anlamak
ok, kimbilir belki bir gün oturup karşılıklı konuşuruz... en büyük korkularımdan biri, hayatının en zor dönemlerini yaşayan, intiharı düşünen ergenlik yaşındaki gay arkadaşlarımızın kafalarını daha da karıştırmandır...

___________________________

goddess
a a, "Tanrı'ya şükürler olsun ki!- cinsel yönelimim hemcinslerime doğru." demen yanlış anlaşılabilir ama eğer "kendini helal zanneden domuz" değilim diyorsan ok derim ben :))

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Aradaki iki "ne"yi atlarsa, babam da öyle anlar yazdığımı. Neyse ki peder bey "kendini helâl sanan domuz"lardan değil! Üstelik iyi çalışır kafası! :-PpP

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Aman diyeyim, "Tanrı'ya şükürler olsun ki!" nidasını dinsel tercihim için söyledim yalnızca. Cinsel tercihim için değil! Yanlış anlayabilecek, abartılı tepkiler verebilecek liboşlara karşı önlemimi anlayım da! :-p

gaykedi dedi ki...

goddess
"sağdan yemiş liboş var, soldan yemiş liboş var" birde benim gibi "arkadan yemiş" ara sıra liboş eğilimleri gösteren ekolojik sosyalistler var, bu konuda ne düşünüyorsun tanrıçam :))

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Murathan Mungan'ın dörtlüğüne eklediğim bir satırla yanıt veriyorum bu yorumuna, soruna, sorunsala! :-p

Solcunun eskisinden
Sağcının yenisinden
İbnenin gizlisinden
Liboşun cümlesinden
Koru, gözet yarabbim!

LoLLa dedi ki...

"Yoksa bir eşcinselin elele kolkola gezmesi, birlikte uyuması yemek yemesi bir çok paylaşımda bulunması amenna, ancak iş cinselliğe dökülürse bir sorun vardır demek ki..."

biraz din bilgisi eksikliği degil mi bu gaykedi? yani hep kimi kafalari karistiran bi ikilem vardir ya; ben yabanci bi adamla el ele tutusabilirim ama seyi seyime degerse gunah olur. (mu?)(ya olmazsa)
(ya olursa). ha escinsel ha degil ne fark ederki sonuc ve sonuca giden sorular ve cevpalar aynı degil mi zaten.

amaaan karisik işler walla dogrudan Allah' a sormak lazim o da yemez yani olucen de, sorma sansi verilcekte, geri gonderilcen de pehh .)))

TuTasTemre dedi ki...

Çok karmaşık konulara yine girmişsin.

İsteyen istediğini yaşasın bırakın dine salt bağlılığı ya demek gelse de insanın içerisinden duraksıyor bir an.

Sorun toplum olarak homofobik olmamız, Türk adama ve Müslüman insana yakışır mılarla büyümemiz ve kendimöizi inkâr etmemiz birçok konuda olduğu gibi.

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

ben "anlamak"arkadaşımıza bir şey söylemek istiyorum..bir iş adamı vardı objektif programına çıkmıştı..ben eşcinseldim..ama yanlış olduğunu öğrendim bıraktım,evlendim şimdi çok mutluyum..daha öncesinde erkeklerle yatmak kalkmak hoşuma gidiyordu demişti..eşcinsellik bir sigarayı bırakmak gibi mi yoksa içkiye bir süreliğine ara vermekte sayılabilir mi..bana sorucak olursanız benim düşüncem kendini kandırmak yani aslında eşcinsel olmadığını düşünüp kendi egonu tatmin etmek..bir süre içkiye ara vermek yani..ondan sonra evliliğin sırada beklemesi..ve aslında olmadığın senle mutlu bir yuvada bir kadını mutsuzlaştırmak..
bir de şu var Tanrı insanın beynine bu duyguyu yerleştirmiş olmasaydı,sizin söylediğiniz gibi..o zaman bizler nasıl bu duyguları mesela ben 7-8 yaşlarında hissetmeye başladım..yani ben o yaşta ben kızlardan değilde erkeklerden mi hoşlanayım dedim..çevresel etkenler diyorsunuz..ben tacizede uğramadım..benimle cinsel dürtülerini paylaşacak bir abim de olmadı..amca yada dayı oğluylada birlikte olmadım..kız çocukları gibi fırfırlı şortlarda giyinmedim..ama eşcinselim..bu benim seçimim değildi..bu Tanrının seçimiydi benim düşüncemde bu dur..
kedi,bu arada bende cinsel ilişki ile ilgili eflatoon'a bir sürü soru sordum çok güzel bir blog dün ki sorularımdan bir kaçına cevap aldım ve diğer sorduklarımada mantıklı ve tatminkar cevap geleceğine eminim..
yüreğinle kal..

gaykedi dedi ki...

goddess
"Liboşun cümlesinden" :))

_________________________

lolla
düzcinseller içinde din çok kısıtlayıcı değil mi :D

_________________________

tutas
birilerinin girmesi lazım ama değil mi :p

Xenophilius dedi ki...

Ya ben müslüman diilim ama bilmiyorum kedi sonuçta eğer gerçekten o dine mensup olmak istiyorsa kim engel olabilirki;yani müslümanlıkta şey var çok büyük günahlar dahi affedilir,sen yeterki müslümanım de ve en doğru şekilde yaşa!Din tanrıyla kişi arasında olmalıdır,kişinin vicdanına ters düşen bir şey varsa zaten en büyük günah odur ve zaten kendi cehenneminde yaşıyor demektir...Nitekim blogumda da yazdım...

Xenophilius dedi ki...

Anlamakın yorumunu okdumda her koyun kendi bacağından asılıdır...İnsanın yaşadığı şeylere tüm insanlar aynı tepkilerimi veriyor;hayır!Her kesin yaklaşımı farklı,ama asıl bilmemiz gereken şey bu olay varmı var!Yani göz göre görede yok sayamayız...Tutki yoksaydık,eşcinsel olmadık,içimizdeki duyguları bastırdık!Bi kadınla evlendik,çocuk yaptık!Şahsen ben hergün vicdanımla çelişirim kavga ederim...o kadınada çocuğumada bunları birsüre sonra yansıtırm...Bu bence daha büyük bir günah,bile bile lades!Ha dersenizki hiç bir şekilde evlenmeyin tövbe edin yada rahib hayatı yaşayın o kişilere kalmış birşeydir!Eğer günahsada tanrıyla kulları arasındadır!O açıdan ben bu tür ''düşüncelerin''kişinin aklına,vicdanına ve inandıklarına bağlıyorum...Ne benim düşündüğüm size doğru,nede sizin düşündüğünüz bana doğru!!!
Din tanrı ile kişi arasında kalmamalıdır!bir üçüncü girerse bu din olmaz ''siyaset''olur!

Adsız dedi ki...

Eşcinsellik insan ruhu için ağır bir yük. Sadece toplumsal baskılar değil kastım.İki eşçinsel erkeğin bir ilişki yürütmesi ve bunda huzur ve mutluluk bulması sizin gibi birkaç istisna dışında çok zor. O yüzden dini bir savunma mekanizması gibi algılayan arkadaşlara, hayır bu böyle olmamalı demek veya kendi içinde bir denge kurmuş insanlara dini dayatmalar da bulunmak saçma.

Ben de askerden geldikten sonra, eşcinselliğin ikinci aşamasının(ilişki), birinci aşamasından (kabullenme) daha zor olduğunu gördüm. Bir denge kurmak adına psikoloğa da gittim, dine de yöneldim ama ikisi de baana yardımcı olamadı.

Halen aseksüel bir hayat yaşıyorum. Aslında halimden memnunum bir de o duygusal patlamaları yaşamasam.

Sevgiler Gay Asker:)

gaykedi dedi ki...

gay-yor
ben de ilk okuldda senin yaşlarda farkına vardım gay olduğuma, birazdan eflatoon'la yazışmalarınızı okuyacağım.

___________________________

xenop
gırtlağa kadar siyaset "din" kimilerine göre o zaman.

___________________________

gay asker
seni gördüğüme sevindim, umarım senin için bir gün herşey her anlamda yoluna girer, kimbilir belki tanrı beyaz atlı prensini halen karşına çıkartmamıştır :)

Xenophilius dedi ki...

Bu arada bana bazıları belki kızacak ama ben 4-5 yaşımdan itibaren evet evet okula başlamadan itibaren diğer çoçuklarla benim arasındaki farkları keşfetmiştim,okul çağımda bu devam ettti ve eşcinsel kelimesini öğrendiğim andan itibaren adımı koymuştum...Ve çok şükür ki bir çok arkadaşım gibi kendimi kabullenme,kendimle çatışmalar yaşamadım!Ben eşcinseldim ve bunu kimse değiştiremezdi!

LoLLa dedi ki...

bilmez sekerim ben duzunu yanını :))

gaykedi dedi ki...

xenop
kendinle az çatışma yaşadığına, kolay ve erken kabül etmene çok sevindim :))

_____________________________

lolla
yancinsel ne gııı? :p

5 Posta dedi ki...

Benim de eşcinsellerin ağzından duymak istediğim bir konuydu bu. sağolasın ele aldığın için Gaykedi... Esasında fark yok fazla heteroseksüellerin bakış açısıyla aralarında. İki tarafta da bir yalan, kendiyle barışık olamama, dini kafasına ve kolayına göre çarpıtma ögeleri var.

Din homoseksüellik kousunda sert söylemlerde bulunduğu için konu ilginç gelebilir. Oysa aynı söylem zina için de var. Zina yapan bir insanın da çıkıp dindarım demesi kadar büyük bir yalan ve riyakarlık var mıdır?

Emin olun, birgün dini seçip onu yaşamaya karar verirsem kafama göre kurallar uydurup işime geldiği gibi yorumlamayacağıma dair söz veriyorum. Büyük bir ihtimalle kendime bir ebedi hayat arkadaşı bulup Cat Stevens'ın Yusuf İslam olması gibi bir dönüşüm gerçekleştiririm. O zamana kadar içkiye, zinaya ve kumara evet....

gaykedi dedi ki...

5.posta
benzerliği iyi yakalamışsın, kesinlikle üzerinde durulmaya değer ilginç bir konu bu, hatırlarsan daha önce yurt dışna çıkınca domuz eti yiyeceğim korkusuyla kafayı yiyeyenlerden, ama kurt gibi orospu kovalayan ve içki içen türk yiğitlerinden bahsetmiştim :))

Arzu Pınar dedi ki...

http://www.habergunluk.com/Islam-Dunyasi/12672-Bu-da-oldu_--Escinsellik-gunah-degildir.html

Sade dedi ki...

bilinçsiz dindarları kendinize baz almayın.

İnsanın insanı sevmesi yasak değil.

Erkeğin erkekle, kadının kadınla cinsel münasebeti islam dinine göre yasaktır. Bunu yapan ve ben müslümanım diyen de sadece günah işlemiş olur. Allah af eder yada cezasını verir o konuyu biz kullar bilemeyiz.

Allah hepimizi günahlardan uzak tutsun!

gaykedi dedi ki...

arzu
din o akadar yoruma açık bir konu ki, 'taliban'da müslüman, 'mevlana'da.

___________________________

sade
yukarıda arzu arkadaşımızın verdiği link ilginçmiş, bir okuyun derim sizde...

anlamak dedi ki...

Sevgili SADE,
Bence özetlemiş durumu ve çok güzel ifade etmiş.
"bilinçsiz dindarları kendinize baz almayın."Burdaki yorumlara baktığımızda hep kötülerin görüldüğü, kötülerin örnek gösterildiği bir durum söz konusu. Kötüye bakıp, ya bak gördün mü bunlar böyle böyle tipler deyip islama dil uzatanlar Allah korusun ne olacak bilemiyorum. Siz kişilere bakıp İslam'ı değerlendiremezsiniz.
ÖRNEK:Bir sınıfta 20 öğrenciden 15 i mat. dersinden zayıf almıştır. 5i de 100 almıştır.Ama tabiki biz derizki. bu mat. öğretmeni de ne kötü hoca, çocuklara bir şey öğretiyor. bU öğretmeni şikayet etmeli. Tü kaka pis öcü böö...YAHU EL İNSAF BU KALAN ÖĞRENCİLERİN YOK MU HİÇ HATASI!-YOK TABİ DERLER.O ÖĞRETMEN.İYİ ÖĞRETECEKTİ.KULAĞINI GÖZÜNÜ TIKAYAN ÖĞRENCİDE HATA YOK.DERSİ DİNLEMEYEN, DERSE ÇALIŞMAYAN ÖĞRENCİDE HATA YOK. TÜM HATA ÖĞRETMENDE.NEDEN ÇÜNKÜ 5 KİŞİ İYİ OLSADA 15 ÖĞRENCİ KÖTÜ...
HİÇ FARk yok...
Bu bir sokak kavgasına dönmesin. Sen öyle dersen Al ben böyle derim. BEN daha çok bilirim. Ben sana ağzının payını veririm. Gördün mü nasıl da lafı soktum! Bilmem ne! vs vs vs ...
Adım geçtiği için cevap veriyorum. Yoksa gerçekten yazılanları ciddi bulmuyorum. Ve lütfen artık bana dair bir düşüncesi olan buraya yazmasın. Sorunu olan firoll@gmail e yazsın. Daha fazla rahatsız olmak istemiyorum.

gaykedi dedi ki...

anlamak
müslümanım diyen insanlar içinde bu konuda fikir birliği olmaması dışarıdan bakınca çok ilginç geliyor...

anlamak dedi ki...

Mail adresimi yanlış yazmışım. firolll@gmail.com

pRncfRn dedi ki...

Kedi baktığım kadarıyla pek haz etmiyorsun kendilerinden ancak link olarak gayislam blogunu vermişsin şimdi farkettim?

gaykedi dedi ki...

prncfrn
farkında mısın? eflatoon arkadaşımızın yazdığı şeylerde hiç bir homofobiklik yok, gay "cinsellik" günah falan demiyor, benim için en önemli kriter HOMOFOBİ...

noranıngemisi dedi ki...

Din kafanızda ve vicdanınızda şekillenen, kendi hayat stilinize göre değişen bir olgudur bence, yaptıkların/yapmadıkların ve ödüllerin/cezaların olacaktır, ama ayrı ayrı, birbirinden bağımsız.
Ayrıca insanların kendilerini etiketlemesine karşıyım, muhafazakar eşcinsel, türbanlı feminist.. Hangisine gerek var sizce?
Herkes istediğini yaşar, hepsi öznel inançlar, fikirler.

gaykedi dedi ki...

nora
din 40 bin türlü yorumlanabiliyor, gençlerin psikolojilerini bozmadıkları sürece benim için bir sorun yok doğrusu...

noranıngemisi dedi ki...

Herkesin tuttuğu kendine diye amiyane bir tabir vardır, doğrudur : )

pRncfRn dedi ki...

'Muhazafakar ve dindar eşcinselleri anlamakta dünyada pek çok insan zorlanıyor.'

Burada homofobiden bahsetmiyor, direkt dindarlık var ki o da dindar bir eşcinsel, onu anlamadığın halde oraya ekledin diye düşündüm.

gaykedi dedi ki...

nora
diğer bir deyişle "herkes kendi bacğından asılır" özgürlük lütfen :p

___________________________

prncfrn
zorlansa da anlamak başka, "homofobi" türevlerine asla izin vermemek onu kabül edememek başka...

anlamak dedi ki...

Çok teşekkür ederim pRncfRn...
Demek görmek isteyen asıl görünmesi gerekeni görüyor. Bir de homofobi olarak yaftalandım. Homofobi değilim. Her şekilde ÖTEKİLEŞTİRİLMEYE karşıyım. Herkesin düşüncelerine,yaşam tarzına saygılıyım. Kendi doğrularımı ve inandığım doğruları söyledim. Beğenen alır, beğenmeyene neden almadın demem. Ben kek yaparım. Kimisi kakaolu sever kimi portakallı. Ama ben kakolu yaptım.İlla portakllı olacak diyenlere önereceğim güzel pastahaneler var. Zorlandığım vs vb bir durumum yok. Siz beni tanımıyorsunuz. Ama olsun, istediğinizi söyleyebilirsiniz. Özgürsünüz:)

gaykedi dedi ki...

anlamak
çok üzgünüm ama homofobik olduğun konusunda ısrarlıyım. blogunda olan, silmene karşı "şuraya"" yedeklediğim bu baştan aşağı yanlışlarla dolu yazı bunun en büyük göstergesidir. (aslında blogunda o kadar çok tutarsız bilgiler var ki sadece en önemli gördüğüm postu aldım buraya)