05 Mart 2009





Biz !


Olumsuzluk müptelasıyız. Karı koca dırdırından şikayet eden edene; konu dünya olunca dırdırımızı düşünce bile sandığımız oluyor. Her asrın insanı dünyanın halinden şikayetçi olmuş. Yakınmak türümüzün bir özelliği.

Tek tanrılı dinlerimizin cennettlerinde bile ruhları yok diye başka canlılara yer vermedik. İnsanı dünyaya buyruk kıldığımız tahtımızdan nihayet indirmeye, doğayı korumaya başladık.. Dinlerin, düzenin muhalefetine rağmen Darwin’den diğer canlılarla akrabalığımızı öğreneli ancak 150 yıl geçti. Dünyadaki yerimizin daha yeni yeni farkına varıyoruz.


Gündüz Vassaf



13 yorum:

yanikkoza dedi ki...

sözler anlamı ve güzel tespitlere diyecek yok....

srqluciddreaming dedi ki...

dünyadaki yerimizi asla kabullenemeyeceğiz, kabul edersek eğer insanın değişmez üstünlüğünü elimizle itmiş oluruz ,hangi insan bir kediyi kendiyle eşdeğer yapıya sahip görebilecek kadar varlık bilincine sahip ki ? dinler dayatmalarına devam ettiği sürece dünya insan hegemonyasından kurtulamaz

yanikkoza dedi ki...

tekrar ben ya neler oluyor biri bana anlatsın lütfen.....

e.d. dedi ki...

insanlar o kadar mal düşüncelere sahip ki şu evrim konusunda. bilen bilmeyen herkes konuşuyor..

yok ben evrime inanmıyorum diyor adam. neden diyorsun, kuranda yazmıyor diyor.

bre mal adam!

bilimin yıllarca uğraşıp da milyonlarca dolar para harcayarak yaptığı deneyler sonucunda güneşin varlığı gibi açık ve seçik bi şekilde ispat ettiği evrim gerçeğini sen 1500 sene önce muhammedin yazdığı kitapta yok diye nasıl olur da göt kadar aklınla inkar edersin..

terbiyesizleşiyorum muntazaman! bu adamlar yüzünden :/

gaykedi dedi ki...

koza
emre'nin yeni blogunu oku orada herşeyi anlatıyor http://gayyor.blogspot.com/ bu arada ben ve nakhar ayrıldık :(

______________________________

srqluciddreaming
yaradılanı, yaradandan ötürü sevmek sadece insan ırkı için geçerli olmammalı değil mi? ya da benim milletim, benim dinim ayrımları...

______________________________

e.d
papa kadar olamıyorlar ayol, adam çakal, baktı artık evrim karşıtı yobazlara uygar ülkelerin çoğu kıçıyla gülüyor "evrim gerçektir, ama tanrının izniyle olmuştur" dedi çıktı işin içinden, adam zeki tabi bizim embesiller gibi değil :))

yanikkoza dedi ki...

yaaa çok üzüldüm bu haberlere inan çok yıkıldım neden bizi hep buluyor kötü şeyler ya.....
çok üzgünüm senin adına......ve nakhar adına üzüldüm tek kelime ....
emre meselesini fazla anlmadım ama şimdi oraya gidiyorum ....
sevgilerimle dost....

gaykedi dedi ki...

koza
emrelerin olaydan bende bir şey anlamadım walla, her şey arapsaçı...

Xenophilius dedi ki...

Bide ben şeyi anlamam tamam insan egosuna yenilip evrim sürecinde maymunlarla aynı atasoydan geldiğimize inanmıyor(genlerimiz %97 benziyor!)Buu anlarım ki bu biz maymunuz deme değil sadece genlerimiz çok benziyor demek!Ha egomuza yenilip bunu kabul etmiyoruz!Bunu anladık tamam iyi hoş maymunlarla zerre benzerliğimiz yok;peki bi ilaç veya kozmetik ürünlerini neden ilk olarak mamunlarda deniyorz?Biz maymunmuyuz?hani değildik?O zaman hayvanlarda işe yarıyosa bizdede yarıyacaktır mantığı bizide hayvan yerine koymak değilmidir?Hep düşünüp gülmüşümdür:)
İnsan doğayla ve çevreyle bu kadar içiçe ve muhtaçken;nedense egolarımıza yenilip kendimizi daha üstün ve farklı görüyoruz...Buda düşüncenin ''düşüncesizliği'' aslında...

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

Antik inançların hepsinde zaten doğaya derin bir bağlılık vardı, tek tanrılı dinlerle beraber insan dışındaki herşeyi insanın tüketimine sunan bir tek tanrının ortaya çıkmasıyla beraber insanların yapay üstünlüğü ilan edildi. Soyumuz tükense bile bu sistem bir şekilde akacak dinazorlar örneğinde olduğu gibi.

Muzlu Turta dedi ki...

darwin 'i çok severim

gaykedi dedi ki...

xenop
güzel bir tespit yapmışsın, maymunlar en değerli denek hayvanı...

_________________________

kaplumbağa
dinozorların yok olmasını nuh'un gemisine sığmamasıyla açıklamaya çalışan komik ve dangalak zavallılar konusunda ne düşünüyorsun :))

__________________________

muzluturta
şişman değil ama o hayret :D

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

hahaha ben duymamıştım onu, o yüzden mi dinazorlar yok olmuş :D

gaykedi dedi ki...

evetttt :)