18 Şubat 2009






Yumurta !


Sizlere daha önce İstanbul gibi hızla betonlaşan bir şehirde, bahçeli bir evde yaşama şansına sahip olduğumdan 'bahsetmiştim'. Geçen pazar babamla muhabbet ederken, küçük köpeğimiz Panti'yi neden bahçeye oynaması için salmadığını, hayvancığın canının çok sıkıldığını söyleyince, babam suratını ekşiterek;

- Panti tavukların kakasını yiyiyor, bahçede gezinen tavuklarımız da onun kakasını yiyiyor, açıklamasını yaptı. Çeşitli hamur işlerinden ara sıra burnuma gelen yumurta kokusundan rahatsız olan, yumurtalı bulaşıkları 2-3 kere yıkayan ben biraz tuhaf oldum.

Tavuklar bahçede bütün gün zaten böcek, solucan, sümüklüböcek, salyangoz v.s yedikleri için açıkçası bu durum düşününce o kadar iğrenç değil ama, suratımı, ellerimi yalayan köpeğimin kaka yemesi gerçekten tiksinçti. Bu arada 'domuz'un iğrenç bir hayvan olduğunu söylerler ama bence tavuk ondan daha az iğrenç bir hayvan değil sanırım.



Panti isimli pis 'mahluk'un videosu ve fotoları burada.

23 yorum:

Esther dedi ki...

kedilerde durum farklı tabii o konuya değinmeye gerek yok..

ama köpek, dünyanın en tatlı yaratığı olsa bile biraz pis bi hayvandır... panti'nin videosunu daha önce nakhar göndermişti, hatta bizim heine'ye talip olmuştu.. çok tatlı bi köpeğin var :) bebek mi, adult mu anlayamadım ama... bebekse, ne bulsa mideye indirmesi normal.. ama iç parazite sebep olabilir...

aslında domuzu, müslümanlar kaka yediği için değil de, hem et hem ot yediği için yemiyolar diye düşünüyordum.. etobur hayvanları yemeyiz ya, öyle bişidir herhalde..

Sagır Kedi dedi ki...

Muhahhahahha Allah senii çok güldüm ya sabah sabahhh:)))Baban zaten Panti'yi çok seviyor tavuk kakası yemesin diye onu yakaladıgı yerde azarlamaya devam ederse köpek enlayacaktır bir daha yapmaz ama işte köpektir sevimlidir:)))Ayy suratını yalamış tavuk kakası yiyen Pantiii:))))Yıka geçer...

7.oda dedi ki...

haha :) pantiye dişlerini fırçalamasını öğretmeli senin için :))

efsa dedi ki...

Belirtmeden geçemiycem; ben resimlerdeki o biberlere bayıldım. Çok güzel doğal sıcak bir yer belli ki ama daha fazla çiçek olsa eminim çok daha hoş dururdu bahçeniz.

uykusuz dedi ki...

Sevgili kedi, annemin çok kullandığı ve pek sevdiğim bir lafı vardır "köğek bok yemekten vazgeçmez" . Küçüküğümde çok at arabası vardı. Sütçüler sultaniye üzümcüler, benim yaşadığım yer sultaniye üzümü ve bardacığıyla ünlüdür. Eğer atların poposunda torba yoksa yere yaparlar ve köğekler bunları yemeyi çok severler. Ben köpeğimi bir türlü vazgeçirememiştim. Bu deyiş te oradan gelme. Tavuk konusunda sonuna kadar sana katılıyorum, hiç yemem , sevmem

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Canım gaykedi ya evinin fotolarına baktım çok güzel ya seni görmeyi,tanımayı okadar çok istiyorum ki yüzünü göremesem de en azından ayaklarını gördüm buna da şükür :D Seninle birlikte yaşayanlar çook şanslı kıymetini bilsinler senin:) Bende seni tanıyıp şanslı olmayı isterdim. Etrafında olan olaylara karşı duyarlılığına hayranım en çok bu yönünü seviyorum. Nakhar da sen de mükemmelsin Seni çok seviyorum ya İçimdekileri döktüm rahatladım huhh :)

LoLLa dedi ki...

işte ben de bunu anlamam goruoruz tavukların yerdeki her otu boku (kaka) :)) yedigini ama domuzu goremedigimiz için o pis :))))

ikisini de severim ben :)))

ama tr de diil tabii ki nedense bi gicigim var burda :))))))))))

bak iiiyykkkk yedin mi gercekten yaparsan walla bi daa yorum yazmam :(

gaykedi dedi ki...

esther
hem kedi, hem köpeği çok severim ama bu güne kadar en çok köpek beslediğim(iz)e göre galiba daha çok köpek severim. sen bizim 'panti'yi damat olarak pek beğenmedin ama o çok sevimli genç bir adult it :))

_________________________

sağır-kedi
çok oyuncu ve şımarık bir köpek, hiç abisi olan yaşlı köpeğimiz rambo gibi değil yani açıkcası laftan anlayacağını hiç zannetmiyorum doğrusu :D

_________________________

7.oda
pantiyi ağız gargarası bile kurtarmaz sanırım :))

__________________________


efsa
o biberli resimler sanırım geçen sonbahar çekilmişti sanıyorum, çiçek guzel bir şey ama çok bakım istiyor yahu, yani bir bahçıvanın yoksa büyük bir bahçenin bakımı çok zor :)

_________________________

uykusuz
ah evet sen söyleyince hatrladım, öyle bir laf vardır değil mi, atalarımız teşhisi koymuş yani köpeklere :D

_________________________

rahatsız
utandırıyorsun beni yahu, kendimi Kevin Costner'in thy reklamındaki gibi çakma star gibi hissettim :))

________________________

lolla
beslenme alışkanlıklarının, yiyecek tabularının; gelenekler ve göreneklerle çok alakası var, mesela islamda çekirge helal bir yiyecek çünkü araplar çok severrek yiyiyorlar, ama türkler çekirge yemezler :D

eğreltiotu dedi ki...

ben de hamur işlerinde az yumurta kullanılması gerektiğini düşünler sınıfındanım. yani kokusu yüzünden yumurta yemediğimi söylememe bile gerek yok.
bizim paşa da sevgilisinin kakişini kokluo, bi şiler yapıo. iğrenç bi aşk bu :)

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Ya sen güzel olan herşeyi hakediyosun senin sayende bazı şeylere bakışım değişti hergün bişey öğreniyorum senden artık etrafımda olanlara daha bi duyarlıyım daha bi farkındayım bişeylerin ve bıkmadan usanmadan söylüyorum işte seni çoooook seviyorum :))

e.d. dedi ki...

evet maalesef köpekler kendi bokları da dahil olmak üzere her hayvanın bokunu yiyebiliyorlar :S
çok kez şahit oldum. bu durumda yapılacak şey köpeği cezalandırmak olacaktır. işe yarıyor ;) en azından sizin görüş alanınız içerisinde böyle bi şey yapmaya cesaret edemez bi daha :D

tavuklara gelince, onlar da işte yemek derdine her boku karıştırabiliyorlar :D

gaykedi dedi ki...

eğreltiotu
ben ya da ve haşlanmış yumurta, omlet v.s yiyiyorum, ama hamur işleriinde ve kekte bazen garip bir yumurta kokusu alıyorum bu beni deli ediyor, ha birde bu koku yumurtalı bulaşıklardan geliyor, ivrenççç :)

__________________________

rahatsız-hatun
sanırım kişisel gelişiminde çok pozitif bir süreç yaşıyorsun, ne mutlu bana bir parça yardımım dokunmuş :D

__________________________

e.d
bir yerde okuduğu mu hatırlıyorum, dışkı yemek çoğu hayvanda görülen çok yaygın bir davranışmış her nedense, hatta sanırım bilimsel bir ismide vardı bu hayvanların bok yeme olayının :))

arzu pınar dedi ki...

öööö o kaka yiyen ağızlarıyla, dilleriyle sonra gelip bizi yalıyorlar.

Melis Tükel dedi ki...

Bahçene hayran oldum. Nasıl bir yer orası öyle? Hani her şehirli insanın içinde bir kasabaya taşınma planı var ya, hani öyle bir hayalin eşiğinde geçiyor ya zaman... İşte bu bahçe öyle bir yer. Çok özendim.

calculus dedi ki...

Mineral eksikliğinden genelde dışkı yemek bir çok hayvanda rastlanır. Özellikle dişi köpekler, yavrularının kakasını temizlemek için yerler, sonra da alışkanlık kalabilir.
Müslümanlıkta domuz neden yasak bir türlü anlamış değilim. Bir arkadaşım " e adet gören bir hayvan" demişti, hahah "e erkekleri de mi" demiştim. Bütün memelilerin gördüğünden de haberi yok bir yandan.
Bu arada , pısst kedi:)
Rahat-sız Hatun'a dikkat et, tehlikeli:)

hermiyas dedi ki...

Yumurta'nın dışı kireçtir. Tavuklarında metobolizmasında kireçe duyulan bir ihtiyaç olduğunu biliyorum. bu nedenle genelde buldukları yumurta kabuklarını yerler. Ancak bok yiyen tavuk ilk kez duyuyorum, acaba bok'un içinde de kireç var mıdır?

gaykedi dedi ki...

arzu
kesinlikle yalanıyoruz :))

________________________

melis
umarım bir gün bahçeli bir ev hayalin gerçek olur.

________________________

calculus
kakada hangi vitamin ve mineraller var acaba, rahatsız hatun'un nick'i tehlikeli ama kendisi değil :D

_________________________

hermiyas
tavuklar kireç ihtiyaçları için bol bol toprak ve minik taşlar yemiyorlar mı zaten?

LoLLa dedi ki...

hıı bak cekirgeyi hiç dusunmemistim he :s
ii de o cips gibin olur dimi:s
tv de gormustum buyuk tavada kızartiilerdi
denemk lazim degisik tatlari :s
:)

yemicegim tek sey galiba bi yılan bi de deniz anasi

ıyk :s :)))

MeRaiL dedi ki...

Kopeklerin kaka yemesi onlarin temel ihtiyaclarmis, bende onceden anlamiyordum ama arkadasim soyledigine gore(bende onun yalancisiyim ama kendisi kopek konusunda bilgili) eksiklik hissettikleri birseylerden dolay kaka yerlermis..:P o yuzden salin derim:)
Sanirim ben, benim bidiga iyi bakiyorum bu yasina kadar o yemedi, ama disi kopeklerin cislerini yalayip agzinda baloncuklar yapiyor..:D
Her gezmeden sonra agzini yikarim, ve arada dislerini de fircalarim.;)

gaykedi dedi ki...

lolla
üff ben ne meze olur çekirgeden biranın yanında :))

_____________________

merail
senin bıdıkta az değilmiş hani, "Golden shower" seven bir kuçu :D

LoLLa dedi ki...

eheueheu denememek lazim tr de zopayla kovalarlar adamı sayet o da yasaksa :)))

ama evet bira - Cekirge :)

ertank dedi ki...

üre ve dışkıda konsantre miktarlarda kalsiyum var. ama köpeklerin diğer memelilerden daha fazla kalsiyum ihtiyacı olup olmadığını bilmiyorum. bir amerikan dergisinin tuhaf sorular başlığında 'kendi üreni içerek susuzluğunu giderebilir misin?' sorusuna yanıtta okumuştum. sorunun yanıtına gelince, evet. ama her içtiğinde ürenin kalsiyum yoğunlaşması biraz daha arttığından, üçüncü turda zehirlenme olasılığın ciddi biçimde artıyor.

bu da günün lüzumsuz bilgisi olsun :D

gaykedi dedi ki...

ertank
lüzumsuz ve iğrenç bilgiler, iykkk :))