27 Şubat 2009






Üvey Evlat !


Travestilik ve transseksüellik eşcinseller arasında bile tam anlaşılamayan, genellikle hor görülen, oysa en az eşcinsellik kadar insanoğlunun tarihiyle özdeşleşmiş bir cinsel kimlik.

Gayler ve lezbiyenler kendimizi gerekirse ailede, işyerinde, toplumda çoğunlukla kamufle edebiliyoruz ama bu arkadaşlarımızın bu şansı da pek olmuyor ve iş bulma, ailelerince reddedilme, toplumsal aşağılanma konusunda büyük sıkıntılar çekiyorlar ve çoğu fuhuş batağında karnını doyurmaya çalışıyor.

Oğlu transseksüel eğilimler gösteren bir annenin ona sahip çıkarak korumaya çalışmasının hikayesini 'şuradan' okuyun ve ne olur onları bir parça anlamaya çalışın.



Link gebermesine karşı yedek 'yazı linki'.

15 yorum:

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Bu zorluğa karşı nasıl göğüs germiş hayran kaldım çok zor bi durum gerçekten.keşke bütün anne babalar böyle bi durumda evlatlarının yanında olsa. keşke herkes bu konunun ne kadar hassas, önemli olduğunun farkına varsa.

Sağlıklı bi gelecek için tabuları yıkmak gerek.Eğitim gerek.

Gökyüzü dedi ki...

Bir solukta okudum ...
Gerçekten zor çok zor ...
Ama ben böyle güçlü bir anne görmedim...
Harikasınız Eda Hanım harika...

sevgili kedi ; Paylaşım için çok teşekkürler ...

Adsız dedi ki...

şimdi ben yazıyı okudum ama bişey anlamadım adaçayı içince nasıl insanın göğüsleri çıkıyor ?

Adsız dedi ki...

gaykedi yine aynı terminolojik hatayı yapmışsın. travestilik ve transeksüellik cinsel yönelim değil, cinsel kimliktir.

tatlısukırosu dedi ki...

sadece anne değil ne yazık ki yolda bile bu insanlara başka türlü bakıyorlar.

gaykedi dedi ki...

r. hatun
bazen eğitimli ailler çok daha şirret olabiliyor bazı konularda ve eğitimsiz ailler çok daha sevgi dolu ve kabüllenici, biliyor musun?

__________________________

gökyüzü
evet çok güçlü bir anne, hele travestilik gibi netametli bir konuda evladını anlama çabası insanüstü.

__________________________

adsız
sanırım adaçayı bazı hormonları tetikliyor ama etkisinin çok olduğunu zannetmiyorum doğrusu, belki günde onlarca bardak içilirse azıcık olabilir.

___________________________

adsız
cinsel "tercih" dememeye çalışırken cinsel yönelim demişim, evet haklısın bu bir cinsel kimlik, cinsel varoluş .

___________________________

tatlısu
evet sosyal hayat onlar için çok zor, resmen parmakla gösteriliyorlar.

Adsız dedi ki...

Oncelikle boyle bir dokunakli ve dusundurucu yaziyi yazan Eda Hanima, ve bizim dikkatimizi ceken Gay Kedi'ye tesekkur ederim. Turkiye'de az bile olsa ebeveynler arasi dayanisma icin yazilan ve yapilan seyler sevindirici.

Adsiz yorumculardan biri adacayinin nasil boyle bir etkisi oldugunu merak etmis. Ben bitkilerle iyilesmek uzerine kendi capimda arastirmalar yapiyorum, o yuzden bildiklerimi paylasmak isterim.

Bazi bitkilerin estrojen hormonu benzeri maddeleri vardir. Adacayi da estrojen benzeri maddeler icerir ve vucuttaki estrojen hormon degerlerini yukseltir.

Zaten hamilelikte ve emzirirken kadinlarin kesinlikle almamasi gereken bir bitki (mesela anne sutunu durdurur), fakat aybasi agrilarina vb. sikayetlere iyi gelir.

Her bitkinin etkisi ayni olmaz, fakat Eda Hanim'in kizi gelisme caginda eger surekli ve yuksek oranda bu cayi icmisse etkisinin olmasi (bence baska alinan seylerin yaninda) beklenilebilir bir durum. Nihayetinde bazi bitkilerle evde kurtaj yapanlar bile var (kesinlikle onerilmez!). Soya fasulyesinin kullanildigi urunleri cok yiyen/icen cocuklarda da kadinsi gelismeler bulunmustur.

Yani demek istedigim bitkiler sirasi geldiginde dogal ilaclardir ve etkileri kuvvetli olabilir (ozellikle diger maddelerle veya bitkilerle birlikte alindiginda).

Duygu

Asosyetik dedi ki...

Eğitim şart.Eğer bir gün okullarda insanların cinsel kimliklerinin onların bizler gibi birer insan oldugunu anlatmazlarsa insanların bakış açılarının değişeceğini hiç sanmıyorum....

Melis Tükel dedi ki...

Ebeveyn hiçbir koşulda terk etmeyen olmalıdır her zaman. Ama anne başka bir şey işte. Anne üstün çaba sarf eden varlık...
Eda'yı tebrik ediyorum ve onlara destek olan herkesi...
Bu bir başarı hikayesi, başka bir şey değil.
Şahane.

gaykedi dedi ki...

duygu
adaçayı hakkında açıklamaların ve iyi dileklerin için çok sağol...

___________________________

asosyetik
eğtitim de nasıl bir eğitim? üniveriste mezunu milyonlarca öküz yaşıyor bu ülke de :))

___________________________

melis
koşulsuz sevmesi gerekir bir anne babanın 'eğer'leri fazla olmamalıdır değil mi?

Adsız dedi ki...

açıklaman için sağol Duygu

Seda Gulsum dedi ki...

paylaştığın için çok teşekkürler gaykedi.. büyük bir ilgiyle okudum her zamanki gibi... sanırım mantıklı düşünen her anne böyle yapardı.. yerinde olsaydım bende ilk önce panikler ruh doktorlarını dolaşırdım ki zaten böyle de olması gerekiyor.. ne bileyim, böyle bir konuyu hemen "ok cnm nasıl istersen" diyip baştan savmak da yanlış değil mi??? ama sanıyorum ki kolay kabullenir, ona sağlıklı, düzgün bir hayat sağlamak için elimden geleni yapardım.. her zaman ailelere çok iş düştüğünü söylerim... böyle hayat öykülerini okudukça buna inancım daha da artıyor..

aileler toplumu oluşturduğu için olay onlarda bitiyor. bu konuda aileler kendilerini geliştirirlerse toplum da gelişir. transeksüeller, travestiler, gay ve lezbiyenler dışlanmamış, kötü yollara itilmemiş olurlar..

Not: bir de bişey sorucam hep karıştırıyorum... travesti, cinsiyet değiştirmemiş sadece hormon desteği almış kadın giysileri giyen, kadın gibi hisseden... transeksüel, artık bülent ersoy gibi cinsiyetini değiştirmiş hayatına kadın olarak devam eden.. böyle mi doğrusu???

gaykedi dedi ki...

seda
hemen "ok canım sen nasıl istersen" demek mantıklı değil, bir ergenlik bunalımı da olabilir, kişi bu duygularından ve amacından %100 emin olmayabilir, zaten transseksüalite ilaçlarını ve uygulamalarını yasal olarak kullanmadan önce psikiyatrist raporu gerekiyor bildğim kadarıyla.

bu arada travesti kadın kılığına girmeyi seven erkek, transseksüel bildiğim kadarıyla penisini kestirenlere deniyor.

e.d. dedi ki...

helal olsun bu anneye.. başka diyecek bi söz bulamıyorum gerçekten..

eşcinsel çocukların ebeveynler tarafından dışlanmasının en büyük sebebi "aman millet ne der sonra?" korkusu :/

ulen milletten sana ne be ya.. milletin ağzı torba değil ki büzesin.

işte bu sorunsalı aşabilen yürekli ebeveynler anca bu anne gibi çocuğunu dışlamayıp da her ne olursa olsun bağrına basabiliyor...

gaykedi dedi ki...

e.d
üstelik gibi travestilik gibi bir konuda bu anlayışı gösteriyor bu anne, gerçekten büyük olgunluk.