26 Şubat 2009






İnek
Kadar Kuş !



Ben 'şu satırları' yazdıktan yaklaşık 6 ay sonra, dün gece saat 23 gibi anneannemi kaybettik ve dün ilk defa ölmüş birisine dokundum, yanaklarını okşadım ve onu öptüm. Kendisini neşeli bir anıyla anmak istiyorum, nur içinde yatsın onu çok özleyeceğim.

Anneanneciğim herkes uyurken, bir sabah erkenden kalktığında bahçede inek kadar bir kuş görünce çıldıracak gibi oluyor ve bütün evi birbirine katarak, çığlık çığlığa herkesi uyandırıyor, gidip baktıklarında onun kuş zannettiği şeyin, yandaki inşaattan uçan dev bir muşamba olduğu ve rüzgarda sallandığını görüyorlar.

Dedem otoriter ve sert bir adamdı ama ince bir mizah duygusu vardı ve canı ne zaman ona takılmak istese, "Hanım sen gel hele, anlat bakalım şu inek kadar kuş nasıl bir şeydi?" diyerek ölene kadar tatlı tatlı kızdırmıştı onu ve eminim artık öbür tarafta da bu tatlı espri aralarında sonsuza kadar devam edecek ve biz de bir gün sıramız geldiğinde tekrar bu şamataya dahil olacağız, tıpkı eski günlerdeki gibi.


45 yorum:

MANUKYAN dedi ki...

başınız sağolsun...

Goddess Artemis dedi ki...

Canımcığım,

Telefonda da dediğim gibi; anneanneciğin acı ve sıkıntı çekmekten kurtuldu. Ölüm onu yaşı ve cinsiyeti olmayan bir meleğe dönüştürdü. Artık, en az Tanrı kadar yaşlı. Ama O'nun kollarında ve huzurlu!

Toprağı bol olsun, mekânı cennet olsun!

aysema dedi ki...

Bazan ölüm huzur anlamını da taşıyor.Huzur içinde uyusun. Sabırlar diliyorum sevenlerine...

Ruyayla dedi ki...

Kedicim gittiği yerde çok mutlu olacağından ve ordan gülümseyeceğinden eminim..Nur içinde yatsın..
Sevgiyle kal..

LoLLa dedi ki...

beceremem taziyeyi hiç yapamadım :(
ama acın acımdır,
başınız sağolsun,,

gaykedi dedi ki...

sağolun dostlar.

Adsız dedi ki...

Sevgili kedi
Annaneciginin mekani cennet olsun.Ne mutlu onaki annen gibi bir evladi varmis iyi bakilmis.
Sünter

Adsız dedi ki...

basiniz sag olsun...korayfl

WindRider dedi ki...

başınız sağolsun, o huzurla yattıkça sizlere sağlıklı ve güzel ömürler olsun.

MeRaiL dedi ki...

Gercektende cok uzuldum,acilarindan kurtulup melek olmus anneannen.Basin sagolsun ve sabirlar diliyorum..
Sevgiler

eğreltiotu dedi ki...

başınız saolsun :(

sufi dedi ki...

Sevgili Gaykedim
Senin anneannen, benim annem ve ustam buluşmuşlardır orada inşaallah.Güle güle gidip aşkla mutluluk huzurla gelsinler dilerim.Dilek.

OpethMania dedi ki...

rahmet diliyorum başın sağolsun...

Adsız dedi ki...

Sevgili Gaykedi,
Çok üzüldüm, başınız sağolsun. Nur içinde yatsın. O yattıkça Allah sana ve aile ferdlerine uzun, sağlıklı ömür nasibetsin. Ve tabii Allah siz gençlerin acılarını göstermesin, sıralı ölüm nasibetsin.
"ölüm varsa ben yokum, ben varsam ölüm yok"
Başın sağolsun
Adsız Abla

Xenophilius dedi ki...

Kedi şunu bilki bi balkan kadını asla iki gözüyle ağlamaz;bi gözüyle ağlarken bi gözüyle güler hep...O açından canınıniçi anneannen hep güzel bi hayat sürmüş...Hastalık yakışmamış belki bu kadına...Zaten hep söylerim alzheimer sadece bi insanı hasta etmez;tüm sevdiklerinide hasta eder...Ama emin ol ki güzel bi hayat yaşamış...Ve yine emin ol ki gittiği yerdede çok daha mutlu olacaktır...
Başın sağolsun üstad...

Oğuz Kaan Çağatay Kılınç dedi ki...

başın sağolsun gaykedi... insanlar ölmez mekan değiştirir sadece ;)

Esther dedi ki...

başınız sağolsun...

mybiSGeN dedi ki...

başın sağoLsun :(

Recep Vatansever dedi ki...

başın sağolsun.. :(

efsa dedi ki...

Başın sağolsun ve anne varsa diğer kardeşlere sabırlar diliyorum.
İnsan kaç yaşında olursa olsun annesinin ölümünü içine sindiremiyor, hoş sadece anne de değil ya... tekrar başsağlığı diliyorum ailene

gay_yor dedi ki...

tanrım geç kaldım kedi çok üzüldüm..
çok geç kaldım bu sabah tahliller için hastanedeydim..ben ne diyeceğimi bilemiyorum ne söylenmesi gerektiğini şu an ağlıyorum çok üzüldüm..
ama o bir melek oldu biliyorsun sen bunu o melek oldu..ne diyeceğimi bilemiyorum:(

winston wolf dedi ki...

hiç geçmiyor özlemek biliyor musun?
yastığını poşetlere sarmıştım kokusu uçmasın,buharlaşmasın,yok olmasın diye.açıp açıp kokluyordum.
4sene geçti.ilk gün ki kadar büyük özlem.
sabırlar.
sabırlar...

MAVİ dedi ki...

bu acıyı biliyorum ve hala yaşıyorum.Nasıl bir yürek ağrısı olduğunu da biliyorum.Tanrım onu yanına aldı tıp kı benim annemide aldığı gibi Tanrı geride kalanlara uzun ömür versin.

cimcime dedi ki...

nefret ediyorum ölümden.olmasa olmuyor mu sanki illa birileri gitmeli sevdikleri üzülmelimi ben çok üzüldüm tamam mı.çok :(

fiasco dedi ki...

basınız sağolsun:(
ailene ve sana sabırlar diliyorum..huzur içinde uyusun anneannecigin..

kişisel depresyon anları dedi ki...

başınız sağolsun...

ŞAHMARAN dedi ki...

sevgili kedi sana çekmiş olduğum mesajda da söylediğim gibi o şu an ferahta ve huzurlu.Sabır ve güç her daim yanınızda olsun.

gencVsever dedi ki...

sizi tanımıyorum, ama; başınız sağ olsun.
Allah sizlere "yaşanabilecek ömür" versin.

saygı ve sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

"gittiğini söylediler,
bugün mü yarın mı,
dün mü bilemedim.
ama nedendir bilinmez,
öldüğüne bir türlü inanamayıp,
geldim durdum yanıbaşında.
Gözlerini açmıyor.
Tebessümle bakmıyordun bana.
Gittiğini söylediler.
Ne yazıldıysa ne çizildiyse,
o sayfalara ,bir türlü anlayamadım.
İyi okurdum ben oysa.
Tanrım ne çok kitap okumuştum bu hayatta.
Ama bir senin ölümünü okuyamadım gitti.
Sen gittin."
gaykedi bunu 10 yıl önce öldürülen hayatımın aşkı için yazmıştım.Şöyle anneannenin vefatını okurken Ümit yaşarın kitabının aralığından aldım ve yazdım sana.
Anneannen geri gelmeyecek tıp kı asu gibi.O yüzden bende diyorum ki.
o daha mutlu şimdi uzun bir ömürü sizlerle paylaştığı için.Şansız olan asu'm gibi değil yani.
bu arada ben Şahın kadim dostu o bana hep böyle der.
nazlı(karanfil)

e.d. dedi ki...

başın sağolsun. onun da toprağı bol olsun.

Karōshi dedi ki...

Size bıraktığı sıcak anıların huzuru ile yatsın anneanneciğin Kedi.. Sabır diliyorum sana ve ailene..

edda dedi ki...

başın saolsun ,huzur içinde yatsın inşallah...

merve dedi ki...

Başın sağ olsun, sevgili Gaykedi.
Eminim gittiği yerde mutlu ve huzurludur.
Kalbim seninle,
Merve

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

gülümsemelisin hep, sen onunlaysan o da seninledir ?

seni seviyorum :)

SAÇMALAMALARIM dedi ki...

Ölümden sonra ne olacağı konusunda kafam çok karışık olsada annanenin tanrıyla bütünleştiğini düşünmek hem sana hem bana huzur verecektir.O yaratanın bir parçasıydı ve ona geri döndü.hepimiz öyle olmayacak mıyız...

Arzu Pınar dedi ki...

başınız sağolsun. kolay değil, özleyeceksin, tahmin edebiliyorum. ama orada da sevdikleriyle beraber, hem tekrar genç, tekrar mutlu.

ANAHTAR dedi ki...

bazı zamanlar geliyo böyle klasik laflardan farklı bişey söylemek faydasız oluyor

başınız sağolsun

SeRiOuuS dedi ki...

Allah rahmet eylesin..

Benim Hayatim dedi ki...

Ölüm anında söylenen kelimeler bana hep yetersiz ve anlamasız geliyor. Başınız sağ olsun.

arzın merkezine yolculuk dedi ki...

Hayatımızda önemli yeri olan ve bizi her zaman etkileyen, bizi insan yapan duygularımızın gelişmesine yardım eden ve her zaman yanımızda olan değerli varlıklarımızı böyle tatlı anılarla, yüzümüzde tebessümle anmak benim çok hoşuma gidiyor. Belki arada gözümüzden bir iki damla da kaçabilir ama n'apalım dimi!!
Sevgili Gaykedi, bu sıralar buralardan kopuk olduğumdan her şeyden geç haberim oluyor. Seni bu blok vasıtasıyla tanıyorum ama bu bloğa her tıklayışımda, herkesle olduğu gibi benimle de çok şey paylaştığını düşünüyorum. Taziye vermek hiç hoşuma gitmiyor ama en azından senin blog arkadaşın olarak bu duygulu anında senin yanındayım, seni anlıyorum ve duygularını paylaşıyorum demek istedim.
sevgiler...

gaykedi dedi ki...

tüm dostlarıma tekrar sağolun diyorum.

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

sevgili kedi başınız sağolsun.

perişte dedi ki...

başınız sağolsun sevgili gay kedicik

Vladimir dedi ki...

Başınız sağolsun, anıları ile hep sizlerin arasında olsun. sevgiler.

Ilo dedi ki...

'Ölüm, 'ölümsüz gerçek' aklı zorlayan sezgi,
Ölümle aramızda kıldan ince bir çizgi.
Topragi bol mekani cennet olsun.; bende ilk defa hayatimda20 yasinda iken bir olu gormustum, hemde en yakini,m diyecegim bir kisiydi..ama gercek lik burasi mi yoksa baska 1 boyut mu, umarim huzurdalardir baska yerlerde..