24 Şubat 2009






Emek Demek !


Emek demek sendika demektir, Avrupa Birliği uyum sürecinde en büyük yaygara ve şamata bu ülkede eşcinsel hakları tartışmalarında kopacaksa, ikinci konu sendikalaşma konusunda olacaktır.

Bazı ülkelerde eşcinsel çalışanların üye olduğu, gay hakları konusunda uzmanlaşmış sendikalar bile olduğunu, bu konu hakkında birşeyler okuduğumu hatırlıyorum. Express dergisinin yaptığı haberde Sabah gazetesinde grev yapan 10 gazeteci bakınız neler söylüyor bize;

Gayet ciddi, “sendika nedir?” diyen, “Sendikaya üye olursam solcu olacak mıyım?” diye soranlar oldu. Örgüt deyince, PKK geliyor akıllarına. Bir arkadaş “bu PKK gibi bir örgüt değil, değil mi?” diye soruyor.







Meslektaşımız bir kız “ben işçi miyim?” dedi. “Patron değilsen, nesin?” dedim. Sabah yönetimi, elinden geleni ardına koymadı, sendikalı sayısını 400’lerden 30’lara indirdi. Sefaköy’de 70 Çevik Kuvvet bizi karşıladı. Dergi grubunda greve çıkan yedi kişiydik. Her birimize onar Çevik Kuvvet düşüyordu.

Hiçbir grupta editoryal bağımsızlık yok, burada da yok. Coca-Cola’da direniş vardı, yayınlanmadı. Aktüel’den bir arkadaşımız DESA’da greve çıkan Emine Aslan’ın haberini yapmıştı. Beğenildi, basılacaktı. Sonra, ilan verenden, DESA’dan telefon geldi, haber iptal edildi.

Adam sendikayı Sovyetler’de kalmış zannediyor... Mesela dizi seyrediyor, Lost”u takip ediyor. “Lost” geçen sezon 16 bölüm yerine 13 bölüm yayınlandı. Niye?” diye soruyorum. Bilmiyor. “Çünkü Amerika’da senaristler grevdeydi.”


8 yorum:

delikanlı dedi ki...

Sustuk sıra bize geldi derler mi şimdi peki patır patır işten çıkarılanlar

Ms. Parilda dedi ki...

Gaykedi, düşününce yıllarca uygulanmış "unutturma"politikası var. İnsanlar sosyalizmi ideoloji değil de, küfür sayıyor, düşünsene. İşçiyim dese, solcu olmaktan, solcu olduğundan da çok kötü bi şey olacağına inanıyor. Robot değiliz de, çip takılmış gibi davranıyoruz gerçekten.

mybiSGeN dedi ki...

öğretmenLer faRkLı mı sanıyorsun sanki? BunLarı öğretmen yapanın, bunLara öğretmen diyenin akLına şaşarım....
- iLk ben mi dedim yoksa:) -

e.d. dedi ki...

iş verenler sendikaların haklarını veremiyor maalesef. ailemdeki işçi olarak çalışanlara bakıyorum da ödleri kopuyor sendikaya üye olmaya.. niye diyorum, tehdit ediyorlar iş yerinden diyorlar. işten atarlarmış, tazminat bile ödemezlermiş.

e böyle devlete, böyle iş verenler yakışıyor işte :/

gaykedi dedi ki...

delikanlı
pek zannetmiyorum.

_________________________

parilda
var bir robotluk bence :))

_________________________

bisgen
ne öğretmenler görüyorum cahil ötesi, bildiğin kazmai onların yetiştirdiği öğrenciden ne hayır gelir yahu.

__________________________

e.d
çoğu ülkede en temel anayasal haklardan birisidir sendikaya üye olmak.

7.oda dedi ki...

cehaletin bunca hakim olduğu bir ülkede gördüğün gibi grev falan hikaye .. insanlar grevin ne olduğunu bile bilmiyorlar ki..

Rahat-sız Hatun dedi ki...

insanlar açlıkla tehdit ediliyor,Sendikalı olandan korkuluyor ve millet olarak temel eksikliğimiz SORGULAMIYORUZ, SORGULATMIYORLAR.

gaykedi dedi ki...

7.oda
grev-yer bir peynir cinsidir :D

_________________________

hatun
feci güdülüyoruz, aman dikkat!