10 Şubat 2009





Darfur !


Davos fatihi Tayyip, sadece bir kaç sene önce yarım milyona yakın insanı öldüren ve Darfur kasabı olarak bilinen katliamın sorumlularını kaç defadır ülkemizde ağırlıyor. Bu kişiler uluslararası ceza mahkemesi tarafından 108 ülkede tutuklanma emriyle aranıyor.

Sudan'a gittiğinde tekbirlerle karşılanan Erdoğan, "Darfur'da soykırım yapılmadığını, çünkü Müslümanların asla ırkçılık ve katliam yapmayacağını" iddia ediyor.

Peki biliyor musunuz bu ikiyüzlülüğü Tayyip neden yapıyor? Çünkü Darfur katliamında öldürenler Arap, öldürülen masumlar ise Afrikalı zenci... Lafım Erdoğan hala samimi bulanlaradır.



29 yorum:

sidik yarıştıran kaplumbağa dedi ki...

hay eline sağlık gaykedi, yaz şöyle okusunlar ya.. Gözler önünde öldü sayısız insan birkaç günde ve bu katil herifi en hoş biçimde ağırlayan RTE şimdide padişah gibi önümüze sunuluyor. Düşünüyorum da o pis sırıtışıyla erbakan bile bunlardan dürüsttü, en azından ahmak hareketlerini şova dönüştürmüyordu.

Oğuz Kaan Çağatay Kılınç dedi ki...

onlar nato kafa nato mermer (na to kefari,na to mermari). ne dersek diyelim, ne yazarsak yazalım. hep onlar haklılar. bundan bir şey anlayacaklarını sanmıyorum ki maalesef seni "kafir" ilan etmişlerdir bile sevgili gaykedi ;)

Vladimir dedi ki...

Malesef hala daha samimi bulmaya devam edecek olanlar var. Bir dediği bir yaptığını tutmayan, yaptıklarını inkar eden adamlara inanmaya devam edecek olan çok kişi var.

gaykedi dedi ki...

kaplumbağa
erbakan, baykal, erdoğan hiçbirinin adını bile duymak istemiyorum.

__________________

oğuz
evet ben hem kafir bir laikim, üstelik ibneyimde :P

__________________

vladimir
ayaklar baş olmuş kimin lafıydı yahu? aynen öyle işte!

MeRaiL dedi ki...

Malesef ki bizim pek koyun insanlarimizda onun yaptigi bu guzel oyunu filistin'deki olen cocuklari dusundugu icin yaptigini saniyor ve adamin bu cikar davranisini anlamayip adami kahraman ilan ediyorlar..
Ilk tv'de izledigim de, iste insanlarin duygulari ile prim yapmak buna denir demistim.Insanlarimiz ne zaman anliyacak ya hic bir siyasetci icin savaslarda olen sivillerin hic bir oneminin olmadigini??
Sevgiler

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Çok güzel söylemişsin gaykedi insanlar nasıl bukadar aptal oluyo anlamıyorum ya o adam kendine bile dürüst değil madem insan öldürmenin bukadar vahşi bişey olduğunun farkında Kürt sorununu adam öldürerek çözme yoluna gidenlerden biri ve akp geldiğinden beri doğuda savaş daha da hızlandı pkk sığınağı diye köylere saldırdılar insanlar yurdunu terketmek zorunda kaldı o şerefsiz önce kendine baksın ayak yapıyo orda.

۞ Elv79 ۞ dedi ki...

Samimi ? yok ben samimi bulmuyorum kendisini.İÇTEN buluyorum.Çünkü içindeki CANAVARI saklamaya gerek duymayacak kadar açık ve net.İçi dışı bir derler ya hanii,tam öyle.
Dilerim;Yaradan bizi O canavardan korusun da tez zamandaaa yukarıda ki katına alsınnn yarabbimmmm.Şehitlikk rütbesiyle ödüllendirsinnn yarabbim,bu da yetmezz cennette peygamber efendimizin komşusu yapsınnn yarabbimmmm.....Biran önce gitsinde ne olarak giderse gitsinn yarabbimmm,AMİNNNNNNNNNNNNNN

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

Erdoğan, Davos 'ta Tevrat'tan ayet örneği vermişti, Tora 'da geçen Adam Öldürmeyeceksin emrini. Kahkahalar atmıştım, zira Tora 'da başka şeyler de yazıyordu ama Allah 'ın çoooooooook sevgili kulu, pırlanta gibi adam Erdoğan, sadece o ayeti işine geldiği için almış ve açıkcası diğer bir şekilde Yahudi toplumuna hakaret etmişti. Yahudileri kırmak hiç hoş bir davranış değil, siz yaparken merhamet onlar yaparken soykırım ?? yazık, dünyaya barış ne zaman gelicek??

Goddess Artemis dedi ki...

"Bana sağcılar ve milliyetçiler cinayet işliyor dedirtemezsiniz. Böyle bir şey söylemiyorum. Devlet cinayet işleyenin yakasına yapışmak zorundadır"

Süleyman Demirel (1924 - )

T.C. Cumhurbaşkanı (IX. - 1993-2000)

T.C. Başbakanı (1965 ile 1993 yılları arasında 5 defa)

Adalet Partisi ve Doğru Yol Partisi Başkanlığı yapmıştır.

Yukarıdaki sözü sağcılar ve milliyetçiler Kahramanmaraş'ta 100'e yakın insanı katlettiği dönemde; 24 Aralık 1978'de yaptığı basın toplantısında söylemiştir. Kayıtlarda olsun, hatırlansın ve unutulmasın!

Şimdiki de Darfur'a pala satıyor. Bunda şaşılacak bir şey yok.

yanikkoza dedi ki...

üstad sen ne dersen peki:))))

sinem dedi ki...

hay elinize mübarek,cok guzel demissiniz.

gaykedi dedi ki...

merail
gariban halka kömür, pirinç, bulgur dağıtmaktan kamyon kamyon beyaz eşya dağıtmaya terfi ettiler, levent kırca ben de "kamyon" dağıtmaya başlayacağım diyormuş :)

______________________

hatun
evet haklısın erdoğan kürt politikasında da fena çuvalladı ki bu ülkemizin en önemli sorunudur.

______________________

elv
ne kadar içten dua etmişsin :D

______________________

tatlı dilim
dini işine geldiği gibi eğip bükmekte üstat olmuş artık, yahudiliğe bile el atmış :))

_______________________

goddess
iyi yakalamışsın benzerliği, "bana sağcılar adam öldürüyor dedirtemezsin" lafının, "bana müslümanlar adam öldürüyor dedirtemesiniz" versiyonu.

_______________________

koza
hadi ordan :D

۞ Elv79 ۞ dedi ki...

evet ya gerçektende çok içten olmuş :)

RoguE dedi ki...

Ben anlamıyorum zaten insanları..

Kömürlerle onurumuzu satın alamazsın
sayın Erdoğan diyenler,şimdi msn de kişisel ifadelerinde helal olsun Tayyip kedi olalı bi fare tuttun diyor.

BU kandırılmayı seven mazoşist yanımızı mı yansıtıyor yoksa siyaset özürlümüyüz?

Bi insan böyle küçük,mantıksız daha doğrusu göz e batmaya çalıştığı bu kadar belli tavırlara nasıl kanabiliyor?

Bu halk hiç mi bir şey öğrenmedi
Aziz Nesinler,Nazım'lar boşuna mı öldü?

*işte anla Gaykedi neden bi önceki postunda ''nefret'' yazdığımı.

Esther dedi ki...

umarım linç edilir.. mussolini gibi bir ölümü hakediyor.. şimdi bana "aman insandır bilmemnedir, çok sert konuşuosun" deme sevgi pıtırcığı ben böyle dostluktu barıştı bu gibilere sökeceğine inanmıyorum..

nefret ediyorum bu aşağılık külhanbeyinden ve şakşakçılarından

gaykedi dedi ki...

sinem
cümlemizin :)

______________________

elv
hadi naş eşekler cennetine diyelim o zaman onlara :D

_________________________

rogue
ok, ok! "nefret" kelmesi daha iyi anlaşılmıştır.

_________________________

esther
kız sen bana sevgi pıtırcığı mı diyon, ne sevgi pıtırcıklığımı gördün ayol :)) mussoliniden çok, böyle bariz saçmalıklar yaparsa aklıma menderes'in hazin sonu geliyor aklıma benim.

Adsız dedi ki...

bugün tesadüfen ekşisözlükte darfur olayına denk geldim ve okudukça sinirlerim bozuldu! halbuki elimden geldiğince gazete de okuyan biriyim ama sanırım medya da işine gelmeyen reyting alamadığı konularda gündemde tutmak istemiyor! Varsa yoksa filistin!! sudandakiler de müslüman!! müslüman olmalarına da gerek mi var hem!! insanlıktan ve bu dünyadan soğudum bu darfur olayı hakkında okudukça. Bizi yönetenlerin de ne kadar ikiyüzlü olabileceğini!!! görmüş oluyoruz saolasın kedi;)

eğreltiotu dedi ki...

ne güsel bişey yazmışsın ya. darfur hakikaten çoğu insanın bilmediği ve utanmamız gereken bi tarafımız. bu konuları buraya yazman o kadar hoş ki.
haa benim davosfatihini samimi bulanlara hiç lafım yok o ayrı.

gaykedi dedi ki...

adsız
çoğu kişi darfur'u ya hiç duymamış ya nerede olduğunu bile bilmiyor, akp'nin bu konuda küstahlığı da buradan geliyor sanırım.

_________________________

eğreltiotu
yarım milyon ölü + milyonlarca sürgün :((

e.d. dedi ki...

ula alsınlar öyle müslümanlığı başlarına çalşınlar. cihad cihad diye diye yüzyıllardır milyonlarca masum insanı ya yerlerinden ettiler, ya da daha da kötüsü canlarından.

bi de hoşgörü diniymiş.. pehhh..

gaykedi dedi ki...

e.d
"dinlerin kurtardığı ruh sayısı, öldürdüğü insanlardan milyonlarca kez azdır" diye bir şey okuduğumu hatırlıyorum bir yerlerde.

Uyumsuz dedi ki...

Darfur'da katliami yahudiler yapmadigi için orası katliamdan muaf bizim gözümüzde. Ama İsrail mesela aman diim bir füze falan gönderse oraya tamam, çocuk katili İsrail diye yarım milyonun suçlusunu bulacagiz.

Aslinda biraz Türk insanın ilgisini dünyadaki tek trajedi filistinde degil baska yerlerde de yaşaniyor diye İsrai'den rica etsek böyle önemli yerlere arada füze falan gönderse ya hehehe

gaykedi dedi ki...

uyumsuz
dinsel güdüler insanları iyi yönlendiriyor değil mi?

LoLLa dedi ki...

tr nin rte si normal !!!

off sustum iceri aticaklar beni bi gun

gaykedi dedi ki...

lolla
aman atmasınlar içeri, lezbiyen ablalar seni canlı canlı yerler valla koğuşta :))

calculus dedi ki...

Dünya basınından biraz takip edince, Filistin tarafından İsrail tarafındaki sivillerin üstüne rastgele atılan füzelerden, füzelerin atıldığı evlerde canlı kalkan olarak kullanılan çocuklardan bahsediyor. Hangisi doğru bilemiyeceğiz belki hiç bir zaman.
Darfur vehametinin kanı hala sıcaklığını koruyor, Cezayir'de ölen 1.5 milyonun hesabını da kimse vermiş değil şimdiye kadar.
Sanırım katliamların büyüklüğü, ölen insan sayısı ile değil de, bu ölümleri siyasette ne kadar iyi kullanabiliriz ile ölçülüyor. Kısaca Filistin "var", "Darfur" yok.

gaykedi dedi ki...

calculus
şunu duymuş muydunuz;

[...Filistin Devlet Başkanı Abbas Ankara’daydı.. Bir grup gazeteci ile yemek yedi..

Demiş ki; direniş birkaç işe yaramayan füzeden mi ibarettir? Hamas binlerce füze attı, İsrail tarafında üç kişi öldü.. İkisi Filistinliydi. Direniş bu mudur? İşe yarıyor mu?

Sonra Hamas’ın iki büyük hatasını saymış..

“Hamas ateşkes süresi bittiğinde uzatmayı kabul etmedi. Etmeliydi. Hamas demokrasiyi bir defalık sandı, bir daha seçim istemedi.” ...] "#"

LoLLa dedi ki...

:s sustummmmms

hımmmm dur ben var ya bu .. ... ..... ..... :))))))))))))

gercek degerlerdir efenim harflerin :))))

gaykedi dedi ki...

lolla
anlamış kadar oldum, güzel doldurdum boşlukları yanii :D