01 Şubat 2009





Bir Ölüm,
Binlerce Düşünce !



Çocukluğumun ve ergenliğimin geçtiği daha önce oturduğumuz semtteki kapı komşumuz kadının ölüm haberini dün aldığımdan beri, o geçmiş günleri düşünmekten kendimi alamıyorum;

4-5 yaşında olmalıyım annemler ve komşu kadınlar onun evinde gülüş cümbüş ağda partisi yapıyorlar ve o bana "Öğren bak, karına sen yaparsın" diyerek takılıyor.

Eh yakışıklı çocuğum, o komşunun benden büyük kızı ergenlik yaşlarımda bana feci sulanıyor, hatta başıma musallat oluyor. Pek erkek sever o kız erkenden paldır küldür kocaya kaçınca oh be dediğimi hatırlıyorum.

O neşeli komşu kadın bana ve kardeşime, şu başparmak kıstırılarak yapılan nah işaretini yapmasını öğretiyor, balkondan tüm mahalleye bol bol o hareketi yapınca feci fırça yiyoruz bizimkilerden.

... Ve kafamda dönen irili ufaklı daha onlarca anı, nur içinde yatsın.



8 yorum:

Karōshi dedi ki...

O anılar kafamızda "canlanınca" insan inanmakta güçlük çekiyor değil mi? Nasıl gittiler? Şimdi "yoklar" öyle mi diye sorup duruyoruz kafamızda.. Nur içinde yatsın teyzecik... Ailesine de sabır dilerim..

sufi dedi ki...

Dün vardı, bu gün; yine de yok diyemiyoruz. Anılarımızda capcanlı duruyor kendileri.O da güle güle gitsin, sevinçle, sevgiyle.

yanikkoza dedi ki...

yanıkkoza...
toprağı bol olsun.....

gay_yor dedi ki...

toprağı çiçeklensin..tanıdığın bir insanı kaybedince hep anıları geliyor aklına..bazen en komikleri bazen hüzün verenleri..

gaykedi dedi ki...

karoshi
sen bu duyguyu iyi anlarsın, yakın zamanda cok yogun olarak yaşadığını biliyorum...

________________________

sufi
kim bilir bir gün bir yerlerde buluşuruz belki gene...

________________________

koza
kocaman bir amin.

________________________

gay-yor
eski bir şarkı vardı "anılar, anılar, dün gece beni ağlattılar" diye bilmem hatırlar mısın, işte aynen öyle...

Xenophilius dedi ki...

Kafa kadınmış eminim öbür tarafın sıkıcı havasında bozmaz kendini?:D

gaykedi dedi ki...

xenop
bence neşe katacaktır öbür tarafa, gidince mutlaka görmek istiyorum kendisini, hatta belki sen de gelirsin ziyarete :)

e.d. dedi ki...

toprağı bol olsun.

ölüm haberleri gelince hep giriyor insan bu modlara. ölümü anmadan, dönüp bakmak geriye zor oluyor bazen :/