12 Şubat 2009






Anne !


Babasının, 17 yasinda gay olduğunu öğrenince evden kovdugu, 5 senedir anne özlemiyle yanıp tutuşan 'Ümit' arkadaşımız, dün annesinin ölüm haberini aldı.

Bir babanın nasıl bu kadar acımasız olabildiğini, neden ondan ve eşcinsellerden akıl almaz derece nefret ettiğini düşünürken, Nietzsche'nin "Babanın gizlediği şey, oğulda açığa çıkar" lafını ve pisikoloji bilimince en homofobik kişilerin "eşcinsel olma ihtimalinden çok korkan, içinde bu kuşkuyla fırtınalar kopan, yarası olan kişilerden çıktığı" bilgisini hatırladım.

Ümit sana şu an diyebileceğim tek şey Turgenyev'in bir sözü "Bütün analar çocuklarını severler, özellikle yanlarında bulunmayanları", ayrı kaldığın yıllarda en çok sen sevildin bunu bil.


20 yorum:

Basak dedi ki...

Çok üzüldüm... Ne zor bir durum... İnsanın toplum baskısına ne kadar kolay yenildiğinin kanıtlarından biri: insanı kendi canından bile koparıyor. Acaba baba hiç pişman değil mi?

cesetizleri dedi ki...

duyduğumdan beri haberi düşünüyorum ben de derin derin.
Sabır diliyorum Ümit'e.
Hayatın yüklediği baba hatalarına karşı da sabır diliyorum bol bol.
Büyüyoruz canımız acıya acıya.

OpethMania dedi ki...

hurriyet pazarada konu olmuştu şu gay adanalı çocuk en nihayetinde ailesi amacına ulaşmış ve namuslarını!kara lekeyi!temizlemişlerdi evinin önünde vurulmuştu...şimdi bu çocuğu bu olayla kıyaslayınca insan sevinsin mi üzülsün mü bilemiyorum...bu dünyada herkesin eşit bir şekilde yaşamaya hakkı var....

sufi dedi ki...

Sevgili Gay kedim;
Ümitin babası arpa ekip yulaf biçmedi tabi ki.Ancak Ümitin annesine
olan hasretinin hesabını kim ödeyecek? Ümite de sana da sevgiler yine bir anneden.Dilek

Rahat-sız Hatun dedi ki...

Çok acı bişey ya cehalet almış başını gidiyor ülkemde ve gittikçe batıyoruz daha fazla kaybetmeden daha fazla bu olaylara şahit olmadan bişeyler yapılmalı.Kaçıncı yüzyıldayız ama insanlar hala köy mantığıyla yaşıyor hala günahlarla uğraşıyor.

Xenophilius dedi ki...

Çok teşekkürler,çok duygulandım,annesi hep onunla zaten...

gaykedi dedi ki...

basak
o babanın pek pisman olduğunu/olacağını zannetmiyorum doğrusu, bu kadar acımasız olabilen biri bana asla pişman olmaz gibime geliyor :(

______________________

cesetizleri
evet büyüyoruz hayat bahçesinde koşa oynaya, düşe kalka, dizlerimiz, ellerimiz, yüreklerimiz yara bere içinde...

______________________

opeth
gay namus cinayetleri, töre, bok, püsür, erkeklik ve yobazlık :(

______________________

sufi
onun ektiği tarlalarda eminim dikenden bitecek.

______________________

hatun
kadın haklarını bile sorunlu olduğu bir ülkede bizler neyiz ki?

______________________

xenop
annesi ve sen.....

calculus dedi ki...

Bu nedir ya böyle:(
Toprağı bol olsun annesinin. Söyleyecek hiç bir şey yok, havada kalacak ne dersek diyelim.

sennur dedi ki...

Offf çok trajik. Bahsi geçen genç tam da benim oğluşumla yaşıt. Başı sağolsun, umarım onu affetmiştir. Umarım rahmetli olan ana da huzur bulur. Zor bir durum, bu hem eğitim, hem mahalle baskısı, hem de gönüllerin fakirliği ile ilintili. İnsanoğlu yaşadığı her üzüntüde önce reddediş halini yaşar bu çok doğal, ancak sağlıklı ruha sahip kişiler bu dönemi atlatırlar. Belli ki bu ebeveynler bunu başaramamış. Hem kendilerini hem de gencecik bir evladı talan etmişler. Değdi mi?....hepimize bir ders var....
Not: Kedimle ilgili bilgi ararken yolum düştü, üzüldüm ama iyi de oldu
Sevgiyle kal

gaykedi dedi ki...

calculus
zor, çok zor :((

_________________________

sennur
hoşgeldiniz, "gönüllerin fakirliği" lafınızı çok sevdim. evet kesinlikle o babanın gönlü ot bitmeyen, kuş uçmayan bir çöl gibi.

۞ ÜmiT ۞ dedi ki...

acıma ortak olduğunuz için çok teşekkür ederim.

e.d. dedi ki...

tüm neşem kaçtı inan. biran için empati ile kendimi onun yerine koydum. yüreğim kaldırmazdı belki de.

ne kadar kötü insanlar var bu dünyada. ne kadar kendini bilmez bi şekilde körü körüne boş saplantılar uğruna yaşayan insanlar var şu hayatta. yazık. karısına da yazık etmiş, oğluna da yazık etmiş bi baba.

başın sağolsun ümit.

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

hımmmmmmmmmmmmmmmm
zor :)

katliam dedi ki...

gay olduğunu daha ailesine açıklamamış birisi olarak, açıklamayı düşünmeyen birisi olarak,gözüm daha da korktu. annem gözlerimin önüne geldi.Babasının kabul etmeyişinin nedenini kedinin dediği gibi bir sebebe bağlamıyorum ben. elalem ne der akrabalar ne düşünürler düşüncesi birde işin içine din ve günah girince reddetmiştir evladını. çünkü aynı şeyi ben yapsam ve gay olduğumu söylesem benimde başıma gelicek o yüzden biliyorum başın sağolsun ümit arkadaşım.

gaykedi dedi ki...

ümit
bir parçacık dahi merhem olabildiysek ne mutlu bize...

________________________

e.d
dünya iblis dolu :(

________________________

tatlıdilim
gülücük olmamış ayol sonunda :D

________________________

katliam
aileni tanımadığım için bir şey diyemeyeceğim, açıklamak zorunda değilsin tabi, genede naıl bir tepkiyle karşılacağını az çok tahmin ediyorsundur ve sizinkiler bu konuda sana pek ümit vermiyorlar anladığım kadarıyla, bol şans dilerim.

Adsız dedi ki...

Bunlara anne,baba sıfatı koymak yanlış gibi.

gaykedi dedi ki...

adsız
annesi gerçek bir anneydi ümit'in, nur içinde yatsın, ama babası için aynı şey söylenemez.

yanikkoza dedi ki...

OLAYI ÇOK İYİ VE NET ANLATMIŞIN ....İNAN ÇOK ÜZÜLDÜM ÜMİT ADINA....İLGİN İÇİN BİRDE BEN TŞKR EDERİM....

Sagır Kedi dedi ki...

Ebeveynler çok acımasız oluyorlar dogrusu!!!Hep bizim onları üzdüklerimizi söylerler halbuki onlar bizi daha çok üzüyor!!Anneler bir başka..Yine de öyle demeyeyim bazılarının babaları iyiyken anneleri de kötü olabiliyor.Ümit'in annesi annelik görevini en iyi şekilde yapabilmiş ama babası için aynı şeyi söyleyemeyeceğim daha dogrusu insanlık görevini bile yapmamış aptal baba!!!!

gaykedi dedi ki...

koza
ümit gene de inatla hayata direniyor ne mutlu ona.

__________________________

sağırkedi
baba kelimesini haketmiyor, çünkü evladını bir parçacık seven bir baba bunları yapamaz :(