08 Ocak 2009






Sol !


Doğrucu Davut’lara ihtiyaç artıyor. Lafa ‘benim de anam başörtülüydü’ diye başlayan solculara değil, halkı karşısına alıp "Bak arkadaş ‘ben ateistim, ama senin inancınla bir sorunum yok' Ve eminim ki, Muhammad yaşasaydı Marx’ı en azından dinler, söylediklerinin bazısına hak verirdi, sen de bir dinle!" diyebilecek solculara ihtiyaç duyulacak artık.

Gizlemeyecek, gizlenmeyecek ve samimi olarak yoksulların, zayıfların avantajı için çalışacak olan bir sol gelmeli.

Nihal Bengisu Karaca



11 yorum:

ŞAHMARAN dedi ki...

o deniz baykal mı eğer o ise çarşaf çok yakışmış:D
çünkü bu aralar onlarla pek içli dışlı artık oy için ne yapmam gerekir i bayağı abartmış gözüküyor çünkü.Bu kadar da yalaka olunmaz ki yav dedirtircesine.:D

Melis Tükel dedi ki...

Çocukluğumun çoğu akşamı, solcu abiler ile aile yemekleri ile geçti. Bol içki tüketilen masalarda laf illa ki bir yolunu bulur ve Tanrı'ya ve dine gelir ya da getirilirdi. Solcu abiler ayarsız sinirlenir, küfürün haddi hudutları aşardı zaman zaman. Çok ailevi munasebetler olduğundan bu muhabbetlerin mekanı, tatsızlık çıkmazdı elbet. Susardı meclis sonunda. Ne yapsın?
Bu solcu abiler artık haddince yaş aldılar fakat sinirleri, öfkeleri dinemedi bir türlü. Bu arada ben de büyüdüm elbet. Şahsi çevremde nicedir solcu ve "dolayısıyla" ateist gençlerden de var. Onlar da sinirliler, onlarında başı bir tuhaf bozuk. Sanki benim çocukluğumun solcu abilerinin reankarne olmuş hali gibiler.

gaykedi dedi ki...

şahmaran
öyle bir yalaka ki, yalak kelimsei yetersiz kalıyor, o başka bambaşka bir şey, o birr yalaka ötesi :D

_________________________

melis
insan inanmak sorunda değil, ama inanmayandan saygı bekliyorsa inananın değerlerine saygı göstermek zorunda, tabi ki din, peygamber, her kutsal kitap eleştirilebilir, sorgulanabilir ama hakaret etmemek kaydıyla...

OpethMania dedi ki...

ilk defa yoruma yorum yazacağım...lan seni sevdim melis-e verdiğin cevabı...valla gel bi öpiim...

uykusuz dedi ki...

Türkiyede sol hiçbir zaman gelişmemiştir, gelişmesine imkan da tanınmamıştır.
Türkiyede işçi devrimi, ezilen devrimi ( ne derseniz deyin), çok büyük salgınlar, bunun sonucunda tüneller (ki bunu metromuzun olmamasına dikkat çekmek için yazıyorum), engizisasyon vs vs olmamıştır. Anadolu halkı köledir bir nevi, Atatürk çıkar ülkeyi kurtarır bu olmayan herşeyi 10 yılda yapmaya çalışır temellerini atar. Kİ, bu temeller atılırken de bolca çelme takılır. Komunizm deseniz olamaz yukarıda sayılanların hiçbiri gerçekleşmemiş, işçi sınıfı yok. E ne olacak, yıllarca ötelenmiş, kakılmış halkı en iyi, dinle yoğuracaksınız.Sol 70 ler 80 ler biraz kıpırdanmış olsa da hemen önlemini almışlardır diğerleri. Ecevit kıbrısa çıkar, buna da güvenerek erken seçime gider hüsrana uğrar.
CHP seçimden en çok oyu alır, güvenoyu çıkmaz, hoop milliyetçi cephe gene başa gelir.
Solculuk hiçbir zaman olgunlaşamaz, biz tv lerde hala 12 eylülü 68 kuşağını konuşuruz 50 tane partimiz olur.
Bu solcular gariptir de, birbirleriyle didişip dururlar. Ben senden daha proleterim, hayır ben komsomolum kafanı kırarım.
Halbuki Nutuk denen birşey var aç oku dimi?
not: Kedi ben gene sinirli değilim , geçen sefer de değildim. Böyle yazabiliyorum

eğreltiotu dedi ki...

dedem ölmeden önceki seçimlerde beni kenara çekip, ırmak (o bana böle seslenirdi göbek ismim) ben ölünce oylarımı sen devam ettir ve chpye oyunu ver demişti. o zmanlar küçüktüm ama bu vasiyetvari şey aklıma kazınmıştı. nitekim de öle oldu ilk oyum. ama dedem affetsin artık yapamam zaten dedem yaşasaydı yapmamı da pek istemesdi bencee.

gaykedi dedi ki...

opethmania
o da iyi "yoruma yorum" :))

_________________________

uykusuz
istediğin gibi yaz yahu, ecevit'in sol adına yaptığı garipliklerden sanırım ansiklopedi olur, sol bilinç için, kul kavramından öte birey, vatantaş kavramına ulaşmamız gerekiyor ki şimdilik, aşiret, tarika, hemşericilik kavramından zor gözüküyor bu uzun yıllar...

________________________

eğreltiotu
bence dogru karar vermissin, chp resmen faşizm yapıyor bazen :(

TuTasTemre dedi ki...

Evet her türlü farklılığa kucak açan SOLa.Ergenekoncu, Kemalist, Ulusalcı; Ermeni ve Kürt düşmanı, İslam ve Din düşmanı çakma sağın SOLu değil.

gaykedi dedi ki...

tutas emre
burada ki "kemalist" sözü yanlış anlaşılabilir, kemalist olduğunu iddia eden atatürk'ü asla anlamadıklarını düşündüğüm dangalaklardan bahsediyorsun biliyorum :D

aklımın iplerini saldım. dedi ki...

Aslında insanın fikirlerini belirli kalıplara sığdırmaya çalışmasının, kendini belli bir şekilde nitelemesinin(ki bu çevre tarafından etiketlenince olur genelde) çok yanlış olduğu kanaatindeyim. Dünyada hiçbir ideoloji yoktur ki ideal sistemi temellendirebilsin, yıllarca geçerliliğini koruyabilsin. Sen ben mevzusunu aşıp bence toplum şöyle olmalı mantalitesi yıkılmalıyız. Ben müslümanım, ben ateistim, ben farklıyım deme, saygı bekleme ihtiyacı hissedilmemeli. Bunlar arınmamız gereken binlercesinden...

Bugün ben kendini müslüman(müslümanlar üzerinden örnek vermemin sebebi diğer din mensuplarını genelleyecek kadar tanımamam) diye tanımlanan bir kişiye 'ben ateistim' dediğimde kendine öğretilen ve bu tip durumlarda salık verilen davranışları bir kenara bıraktığında olaya insanca yaklaşabileceği kanaatindeyim. Ayrıca islamı gerçek anlamda kavramış, tasavvufu sindirmiş bir şahıs için benim ateist olmam herhangi bir önem teşkil etmez zaten. Onun için önemli olan(benim içinde olduğu gibi) beni insani değerlere ne kadar bağlı olduğum, insan olduğumdur.

Solun durumuna gelince Türkiye'de solu ne gerçek anlamda kavrayabilmiş, tanıtabilecek, tabuları yıkabilecek ne de bunları dinlemeye tahammül gösterebilecek bir kitle mevcut.

İyi akşamlar :)

gaykedi dedi ki...

aklımın....
bazı müslüman devletlerin "tüm insanlar, ırk, din, cinsiyet bakımından eşittir" diyen insan hakları evrensel beyannamesini kabül etmediklerini duymuş muydun? çünkü onlara göre, kadınla erkek, müslüman olanla olmayan eşit olamayacağı gibi, eşcinseller insan bile olamaz, ayrıca türkiyenin garabet solu ve toplumumuz için tencere kapak ilişkisi diyorsun yani ki doğrudur :)