09 Ocak 2009






Merhamet !


Şunu farkettim ki, çoğu insan kendisine merhamet gösterilmesini istiyor ve bunu seviyor ama başkalarına merhamet göstermek konusunda çok cimriler, pek çok ülke ve millet de böyle davranıyor.

Bunu ülkemde Ermeni ve Kürt sorununda çok gözlemledim, şimdi de İsrail'i eleştireceğim diye ırkçılık ve faşizm yapan insanlar görüyorum her yerde, tüm Yahudilerin lanetli olduğuna, bunun Kuran'da yazdığına inanan, hatta Hitler’in Yahudi soykırımı yalandır diyenler bile var içlerinde.

Fazla merhamet göz çıkarmaz ama ağlamaktan çapaklanmış, kurumuş gözlere merhem ve su, yüreklere umut olabilir. Merhamet lütfen, herkes için daha fazla merhamet...



24 yorum:

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
evet merhamet bu sene en cok kafa yorduğum kelime merhemet(vicdan)....
gözümüzün yaşına merhamet etmeyenlere....ey vicdan sahibi merhemet.......
şuan savaş ve kasoun tam ortasındayım artık vicdanların merhamet etmesini istiyorum....
İbrahim Tatlıses - Saygımız Vardır (33)

Bir karınca yuvasını kaybetse
O gece yatamam kaygımız vardır
Bir yaprak dalından sararıp düşse
Ezilir yüreğim duygumuz vardır

Ha kutuplarda bir eskimo genci
Ha Afrikada garip bir zenci
Farketmez ne dili ne rengi
Madem ki insandır saygımız vardır

İnsanı insandan ayırmam ki
Bu bizden diyerek kayıramam ki
Sanmayın sesimi duyuramam ki
İnsanız insana saygımız vardır

ve bu şarkı szölerini bütün kalbi olana hediye ediyorumm.....

Adsız dedi ki...

Merhametten kastını anlıyamadım, kime merhamet...masum insanları katleden, sivil halkı mağdur eden kim olursa olsun öfke duyulur merhamet değil. Yapılan yanlışları tüm ırka maletmek doğru değil tabii. Ancak ben kendi adıma şu an Gazze de yaşananları içimi acıttığı için, insanlık suçu işlendiği için inan yüreğimde yaşatmaktan hiç de hoşlanmadığım nefret duygusu ile kınıyorum. Tabii ki ben şimdi ohhh Hitler in eline sağlık diyemem, ama böylesi acı bir soykırımı yaşamış bir ırkın buna soyunmasını şaşırarak üzülerek izliyorum. Devletin başı daha çok kısa bir süre önce ülkemizi ziyaretinde Filistin e ülke olma hakkını tanıma sözü vermişti kameraların gözünün içine baka baka. Valla anacım eninde sonunda, hangi dine inanıyorsan, hangi dili konuşuyorsan iki karış toprağa gidiyorsun. Bana insanın insana, insanın yaradılmışa ezası çok koyuyor yaaa. İçim acıyor, kızgınım israie, kızgınım kürtlere. Bu kızgınlıkla faşistte olabilirim, ırkçıda pardon yani.
Merhamet, acıma ve vicdan türev duygulardır, insan naturasında yoktur aslında, gelişim gösteren insan bu duyguları yaratmıştır. Şu an kıyım yapan İsrail belli ki bu duygulardan yoksun, yoksa terörle mücadele ediyorumun arkasına sığınarak kadın ve bebeleri öldürmez. Ayrıca evet Kur'an-ı Kerim de İsrailoğulları ile ilgili dikkat çekici uyarılar vardır. Yolum düştükçe bloğunu okurum, sen naif bir insansın yapma yaaaaaa

ŞAHMARAN dedi ki...

nasıl ki tek bir kürt için tüm kürtleri terorist ilan ettiler şimdi de bebekleri çocukları insanları katleden yahudilerle tüm yahudileri bir tutuyorlar.
evet merhamet ya biraz merhamet.Bir bölüm insan için tüm insanlığı yakmak niye.

gaykedi dedi ki...

yanık koza
açıkçası ibo bana hiç inandırıcı gelmiyor, ağzıyla kuş tutsa bile :D

______________________

adsız
merhametten kastımı gayet iyi anlamışsınız bence... hangi kürtlere, hangi israile kızgınsınız? ben onlara kızgın değil miyim sizce? burada ben neyi anlatmaya çalışıyorum?

______________________

şahmaran
bence sapla samanı karıştırmak kimilerinin işine geliyor, bunu bilerek yapıyorlar...

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
bende ibo'dan nefret ederdim bende kürdüm ama ona her zaman kro derdim sıkı dur şimdi ona her yönüyle aşık oldum ben bile kendime inanamıyorum inan o tv de cıkınca elim ayağıma dolaşıyor...tuaf ama inan artık severim ....
dipnot:şarkı sözleri ona ait değil ..Söz: Selahattin Sarıkaya
Müzik: Mehmet Arslan...
ama keşke gecen hafta bir köşe yazarıda beni valla ikna etti samimiyetine oda benim gibi taşlamış önce ibo'yu şimdi bir yazı yazmış gecen hafta okudum bulursam yazıyı sana mail atarım ....yanıkkoza...

pisikopati dedi ki...

devletler sözkonusu olduğunda birini diğerinden daha iyi diye ayırmak mümkün olabilir mi? Sanmıyorum. Kimsenin temiz olmadığı bir dünyada yaşıyoruz. Yıllardır almanların kendilerine uyguladığı soykırımı filmiyle, şarkısıyla, kitabıyla gözümüze gözümüze sokan israilin bugün geldiği nokta mazlumun fırsatını bulduğunda nasıl da zalime dönüşebildiğinin güzel bir örneğidir. Savaş, dünyanın birçok yerinde, tepelerinde bombalar patlayan, duydukları ilk ses annelerininki yerine füze roketatar, makineli tüfek sesi olan çocukların hayatlarının rutini ve normali haline gelmiştir artık. Huzur, umut, güzel günler gibi kelimelerin hiçbir anlam ifade etmediği bir dünya kurulmak üzere, geçmiş ola.

ŞAHMARAN dedi ki...

adsız;
sen bir karış kürt için tüm kürtleri bir karış yahudi için tüm yahudileri aynı kefeye koyuyorsun diye,o işine gelince bir topluluk için o soydan gelen tüm topluluğu lanetleyen kitabına güvenip ortaya attığın bu düşünce sana ne kadar merhametli geliyor.Sen merhametli misin şimdi.Şu kurduğun cümleler ne kadar merhamet yiyip yutmuş söyler misin.Bu dünyada her şey insanı sevmekle başlıyor.İnsanı sevmek senin kitabında yazmıyor mu."Hoşgörü" kürtleri sevmiyorum yahudileri de derken ne kadar uğruyor senin gönül kapından içeri.
(ki sevmekte zorunda değilsin zaten)bu ülkede ermenilere yahudilere kürtlere yapılan ırkçılık hareketi alışıldık şeyler.
Şunu hiç unutma apo adamlarına bebekleri insanları öldürttürken bu ülkede yaşayan kürtler ağlıyorlardı.Yahudiler filistinde bebekleri insanları öldürürken yahudilerin ağlamadığını nerden biliyorsun.
merhamet biraz merhamet.Merhamet dersi verirken kendin almayı unutmuşsun.

ŞAHMARAN dedi ki...

kedi bu yorumu umarım en erken zamanda yayınlarsın sinir oldum sevgiler.

Günay Doğan dedi ki...

İsrail vahşetini uygulayanlar ile yahudilerin tümünü faşist ilan edenler arasında hiçbir fark göremiyorum. Alıp birisini vurmalıyız ötekine.

Biz ısrarla, tüm halkların kardeş olabilceğini düşünüyoruz; ne kadar bu sözlerimiz birçokları için basit bir "solcu zırvası" olarak tanımlansa da...

sevgiler!

TuTasTemre dedi ki...

EŞunu da unutmamak lazım.Yahudiler kendilerine uygulanmış olan soykırımı kulanacak kadar dahi "ticaret canlısı" bir millettir.

Ahmedinejad'ın dediği gibi(sevip sevmemeniz hiç önemli değil):

"Siyonistler Yahudi soykırımında 1 e 1000 katarak anlatıp, Bm'ye aksettirip 'bakın bizim bir devletimiz yoktu, eğer olsaydı kendimizi bilir sahipsiz hissetmezdik, kimse de bize jenosid yapamazdı' diyemezdi" diyor.

KAHROLSUN SİYONİZM
YAŞASIN YAHUDİ-İSLAM KARDEŞLİĞİ !!!

gaykedi dedi ki...

yanıkkoza
ne ona aşık mı oldun :)) ertuğrul özkök'ün son derece zorlama "şu" yazısından bahsediyorsun sanırım bööö diyorum :D

________________________

psikopati
bu "ezilmiş" psikolojisinin o ulusları daha saldırgan yaptığı ile ilgili bir psikolojik araştırma yazısı elime geçti bir ara yayınlayacağım...

________________________

şahmaran
pek çabuk olmadı ama, özür :D bu ülke de ermeni, kürt, yahudi, gavur, eşcinsel, alevi hatta "karı" kelimesini insanları aşağılamak için kullanan milyonlar var değil mi :((

________________________

günay
ne güzel bir şarkıdır değil mi? benim hala umudum var"

________________________

emre
yaşasın bütün dinlerin, milletlerin, ırkların ve cinsiyetlerin kardeşliği... tanrı her dinden, ırktan aşırıları bildiği gibi yapsın lütfenn!

WindRider dedi ki...

önce şu "akıl"ları biraz geliştirmek, açmak lazım...
sapla samanı karıştırmamak ve "taraf" tutmadan insan olabilmek lazım...
ötesi laf...

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
evet bu yazıdan bahsetmiştim neyse önemli değil ...ibo benim için önemli değil ..gaykedi önemli salla bir ibo gelir bir ibo gider....benim için dostlarım önemli.....sevgilermle eyyyy dost....

Muzlu Turta dedi ki...

yaşasın kırbaçlar :Pp

gaykedi dedi ki...

wind-rider
sapla saman mikseri, blendiri dolu etraf :(

__________________

yanık koza
sevgileriniz alınmıştır tüm kalbimle :D

__________________

muzlu turta
"merhamet ve kırbaç" güzel bir kitap ya da şiir adı olabilir :p

BaL dedi ki...

"Kibar apartman çocuğu" olarak yetiştirdiler ya, kendi kendimeyken bile nadiren küfür ederim.

Bu akşam ana haber bültenlerinden birinde, Taksim Meydanı'nda 60lı yaşlarında bir amcamızın "Kurban olayım sana Filistiiiin" diyerek kendisini yaktığını görünce

Yuuuhh artık!

demekten kendimi alıkoyamadım.

gaykedi dedi ki...

bal
ultra yobaz, dinci vakit gazetemsi şeyi de, bazı yahudilerin vampir özellikleri olduğunu, çocukları kaçırıp, özel aletlerle kanını boşaltıp içtiklerini iddia etmiş!

BaL dedi ki...

Küfür dağarcığımı zorlamaaaa :))) Yok artık yaaa...

Hani laf vardır: "Aklını peynir ekmekle mi yedin? diye...

Sek tüketmiş bunlar beyinlerini!

gaykedi dedi ki...

bal
tamam daha fazla zorlamıyorum :)) bu günkü "faşizm" başlıklı yazım olayın nasıl birbirinden beslendiğini çok güzel açıklamış, bir göz atarsın...

BaL dedi ki...

Attım ve de tuttum! :)

Esasen, yekünden bakarsak en güzel laf te başında denmiş:

Savaşma, seviş

gaykedi dedi ki...

bal
yaşasın 68 ruhu :D

Adsız dedi ki...

hiç sormayın. cidden kanayan bi yara bu durum türkiyede. hitlerin soykırım yapmadığı iddialarını bi yana bırakın, hitler keşke hepsinin kökünü kazısaydı diye sayıklayan insanlar bile var. yazık. dönüp de islam dinindeki kanlı tarihe bakmıyorlar da gidip elin hristiyanına yahudisine laf yetiştiriyorlar.

hoşgörü ve merhamet islamın temeli olması gerekirken, islamın kendisi insanlara yahudileri katletmeyi, gayrimüslimleri dışlamayı teşvik ediyor.

he o zaman denilecek ki, ama islam öyle değil, onu yanlış yorumluyorlar bu konularda, ve o yüzden yanlış davranışlarda bulunuyorlar. onu bunu bilmem, yahu öyle bi din ki az yanlış yorumlasan kan akıtmak için, 10 yaşındaki kızla evlenmek için, ya da 4 kadına da kayabilmek için gerekli izinler çıkartılabiliyor.

demek bişiler temellinde yanlış ki bu dinin, bu yüzden bu kadar geri islam ülkeleri. bu yüzden terör islamla birlikte anılıyor yıllardır.

e.d.

gaykedi dedi ki...

e.d
bugünkü yazım cuk oturacak bu konuya, sapıklar her türlü pis işlerine dini alet ediyorlar, mustafa kemal az uğraşmadı bu pisliklerle ama köklerini kurutmak zor bunların :(

Adsız dedi ki...

Insanimizin icinde bitmek tukenmek bilmez bi sevgi var dine karsi. Ne zaman ki ortam musait oluyor (bakiniz akp hukumeti) hemen o vakit dini inanclar kabariyor. Cok yorumdur diyorum ya, güdülmeyi seviyor bu sürü.

e.d.