22 Ocak 2009







Bağlanmak !


'İnsanlara bağlanma şeklimizi' inceleyen psikolog Kim Bartholomew'in dünyada önemli kabül edilen bir araştırması var, işte Bartholomew'in ayırt edebildiği dört tip insan;


Kendinden emin tip/ Yakın ilişkiler kurmakta, başkalarına ihtiyaç duymakta ya da başkalarının yanında yer almakta bir sorun yaşamaz. Ama partnersiz kalmaktan ya da kabül edilmemekten de korkmaz. En düşük yalnızlık riski altındadır.

Kenetlenen tip/ Köklü ilişkiler kuramazsa acı çeker, kendini başkalarıyla bir hissetmek ister, ancak başkalarının onun yakınlık gereksinimini aynı ölçüde paylaşmadığı izlenimine kapılır. Yeterince değer verilmemekten endişe eder.








Ürkek tip/ Yakın ilişkiler kurmak ister ama başkalarına güvenmek ya da bağımlı olmak ona zor gelir. inciltilebileceği korkusuyla, kimseyi gerçek anlamda yanına yaklaştırmaz. Yalnızlık en çok onu tehdit eder.

Reddeden tip/ Yakın ilişkiler kurmazsa kendini iyi hisseder ve yakınlık gereksinimini kabül etmez. Kimseye ihityaç duymak istemez ve başkalarının ona bağımlı olmasından da hoşlanmaz.


Bu araştırmanın detaylarını biraz daha merak edenler 'şuradan' PDF olarak indirip okuyabilirler.


18 yorum:

OpethMania dedi ki...

bide tipi tip vardı eskiden en sevdiğim sakızdı koca burunlu ama açıp okumaktan büyük keyif alırdım...

Elif dedi ki...

Ama ben iki tane birdenmisim gibi cikiyor!!!!! Yukselenim ne acaba? :oP

Cidden, kendinden emin ve reddeden gibi bir acaip bilesim karisim alasim hissediyorum kendimi. Doktor, acaba yasayacak miyim?????:o)

www.elifsavas.com/blog

Sagır Kedi dedi ki...

Ben ürkek tip ile kenetlenen tip arasında bir şeyim:)))

kişisel depresyon anları dedi ki...

3 ve 4 te kararsız kaldım ben, biri diğerini tamamlıyor mu acaba... ayrıntılı okuyayım bari...

Adsız dedi ki...

yanıkkoza....

ben bişey demeyim sen de hangi tip insan profiliyim kesin taşa tutan:)) ....

dipnot:bu yazıyı okumuştum ....

gaykedi dedi ki...

opethmania
halen var mı acaba o?

__________________

elif
sende karıştır o zaman kendi oranlarını kendin yarat, ben %90 kendinden emin, %10 reddeden olabilirim sanki, ama bir sevgilim olmadığı geçiş dönemlerinde tam tersi sanırım %90 reddedenleşiyorum kendimi koruma içgüdüsüyle olsa gerek :D

_________________

sağır kedi
yüzdeleri alalım lütfen :))

_________________

kişisel d..
yüzde kaç kaç?

_________________

yanıkkoza
kenetlenen tip olabilirsin, o adi herife o kadar yıl takılıp kaldığına göre :))

denizero dedi ki...

__bir ve üç arasında gidip geliyorum ben de .... apayrı iki tip, şizo belirtileri işte __

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
aslında tespit doğru benim dostluğumu cok iyidir kaybetmemek için verdiğim mücadeleyi tahmin edemezsin ama karsımdaki dost dediğim bana bir yer vermediği için hep ayrılırız cünkü benim değerli olmadığımı hissetmesem onu için gecici arkadas olmayı sevmem her zaman omuzunda ağlayacam iyi ve kötü günümde her zaman desteğini hissedeceğim insan bulamadım hep dost ve arkadasta yaya kaldım:))....

her zaman sunu derim ben kimseyi kaybetmem millet beni kaybeder cünkü onları kaybetmemek için verdiğim mücadele benden cok sey götürür ama bakıyorum veren taraf benim onlar hersey almışlar bense ellerim boş yüreğimde sızıyla bir yerdeyim onun için suan adamlarımı daha net atmaya calışıyorum umarım bu sefer yanılmam artık insanlara güvenip birşeyler söylemek ve hayatı yanlışı doğrusuyla yasamak istiyorum ....

yalansız samimi dostlara....

yanıkkoza...

NaKHaR dedi ki...

%65 kendinden emin,
%5 ürkek
%15 kenetlenen
%10 reddeden

Oluyorum sanki ben, :)
Kendinden emin bir iliskim var,
Canavara karsi biraz urkekim :)
Daha once cok daha fazla kenetlenen biriydim bu kadara dustu Bu reddedenle senle bir :) Bu kadar sevgilim...

efsa dedi ki...

% 5 incinme korkusu yüzünden : ürkek tip,

% 20 partnersiz kalmaktan ya da kabül edilmemekten de korkmaz : kendinden emin tip,

% 70 tamamen kenetlenen tipppp, ben çoğunlukla buyum işte.

Esther dedi ki...

kenetlenen ve ürkek tip arasında sıkışıp kalmış bi tip olabilirim ben

Xenophilius dedi ki...

valla piknik tipim ben:D:D

LoLLa dedi ki...

ben ürkek ciktim :s len yanlis bu test :( :)

gaykedi dedi ki...

denizereo
ne belirtisi bilemeyeceğim ama, 1 ve 3'ün çok alakasız olduğu kesin :D

____________________

koza
yeni kararlarında bol şans dilerim, umarım seni hakeden birilerini hem arkadaş hem sevgili olarak bulursun artık...

_____________________

sevgilimm
canım benim, aşüre yapmışsın seçeneklerden, beni çok çok sevdiğini biliyorum bu bana yeter :D

______________________

efsa
reddeden tipden de alsaydın bir parçacık diyeceğim ama boşver alma bu sayede pek sevgilisiz kalmazsın sanırım çünkü :)

_____________________

esther
himm, demek böyle kırılgan bir tarafın var ama doğrusu pek belli etmediğini söyleyebilirim, dışarıdan bakınca :))

______________________

xenop
elimizde bir tipitip ve bir de pinik tip oldu tam numunelik :D

______________________

lolla
neden yanlış? "denyo tip" şıkkı olmadığı için mi :))

Adsız dedi ki...

sanırım ürkek tip olup da emin adımlarla ilişkilere girip de, yine kendinden emin bi şekilde ilişkiyi sürdürmek en akıllıcası bence.

uzun süren, hatırı sayılır hiç hetero bi ilişkim olmadığı için onlarda işler nasıl yürüyor bilemiyeceğim ama eşcinsel ilişkilerde bu yaşıma kadar gözlemlediğim kadarıyla, ilişkiler sıklıkla pamuk ipliğine bağlı oluyor. incitilmeler her an yaşanabilecekmiş gibi oluyor. o yüzden adım adım yaklaşmak gerek kanımca, yavaş yavaş, hissede hissede. aşkı soluyarak.

e.d.

gaykedi dedi ki...

e.d
biseksüel gibi konuşmuşsun :))

Adsız dedi ki...

yok bisex değilim. hardcore gay'im :D

kendimi bulana kadar yaşadığım gidip gelme evrelerinde kısa süreli hetero ilişkilerim olmuştu. o kadar.

e.d.

gaykedi dedi ki...

e.d
kendini kabül etme bocalamasında her genç 'gay'in başına gelir bilirim bu durumu :D