02 Aralık 2008






Seçici ve Sikici !


Kadınlar eş ve seks konusunda neden daha seçici? Erkekler neden bu konuda daha pisboğaz ve sikici? Teksas üniversitesi araştırmacılarından David Buss bunu, kadınların üzerlerine kalacak olan, gebelik, emzirme ve çocuğun bakımını üstlenme gibi üremeye yönelik sorumlulukların, onların bilinç altına yansıması olarak açıklıyor.(*)

Kadınlar olası baba adayının kendisini gerçekten bu ilişkiye adayıp adamayacağını konusunda emin olmak isterlermiş ve kadınların bu tür önlemleri onların aşağılık biriyle ilişkiye girme riskini en aza indirirmiş.

Yanlış bir alarmın yaratacağı zarar, alarm verilmediğinde yangının yol açacağı hasara kıyasla çok daha az olacağından, yangın alarmları da dumana karşı aşırı duyarlı olacak şekilde tasarlanmaz mı zaten? ve sorarım size hepimizin etrafı, eşini terkedip çocuklarla kadını göt gibi bırakıp çekip giden ya da yuvasını ihmal eden sorumsuz erkek örnekleriyle dolu değil mi?



(*) 31 Mart 07 New Scientist/ Rita Urgan CBT 1059-11

19 yorum:

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
ilk başta resim harika tasrımıyla dehşetti...
ikinci mevzu göt gibi bırakmıyo anam benim kiii hemi onu hemi diğerlerini el altından idare ediyo vay basıma gelen...:D,,,
yanıkkoza....

Pino dedi ki...

Bir de şöyle bir durum var, kadınların serseri adamlardan hoşlanması durumu..mesela benim için iyi aile çocukları her daim sıkıcı ve sıradan gelmiştir. sevgili eşimin de zamanında (13 yıl önce:) serseri hallerine aşık olmuştum.. ama zaman içinde muhteşem bir aile babası oldu o ayrı mesele:D

gaykedi dedi ki...

yanık koza
seninki süründürücü sürüngelenlerden yani, boyu posu devrilesice :D

___________________

pino
sevgili eşinde iyi aile babası mayasını görmüş olmalısın, yoksa asla evlenmezdin sanırım :D

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...devrilsin valla boyu bosu...
benim gibi taze daha dumanı üstünde cıtır hemi 18 yas küçük nedesen yapacak ve tatlı dilli güler yüzlü bebek suratlıyı daha ne ister salak şte benim gibisini kaybetti...bari bana tercih ettikleri avratlar güzel olsa bari inan ben avradında ve sevgililerinden daha güzelim bu mevzuda inanın bana...neyse kaderde 14 sene bekleyip kavusamamkta varmış bir gün anlar kıymeti umarım DEVREN ÇAĞLARIN bir parcasını ona itafediyorum SAHTE SEVGİLİLER TERK ETTİĞİNDE BENİM YOKLUĞUMU ANLAYACAKSIN....demiş ünlü sanatcımız....
umarım böyle olur sarkıdaki gibi...
yanıkkoza....

ANAHTAR dedi ki...

adamın bıyıklar müthiş :-)

eğreltiotu dedi ki...

nedense tüm suçu erkeklerde göremeyecek kdr eş uzaklıktayım iki cinsede. yani seçiciliğin, .ikiciliğin, pisboğazlığın cinsiyeti yok bende.

salih dedi ki...

ne yazık ki (çoğu kadın) bu konuda seçici olamıyor.Olamadığı içinde bu kadar fazla terkediliyorlar.
Erkekler kadının ayarını bilip ellerinde tutmayıda en iyi beceren türler olduğu için, kadında ister istemez duygusal davrandığı için ya karnındaki bebekle kalıyor,ya karnındaki bebeği öğrenen adamın aldır demesiyle dünyası yıkılıyor-ya da yıkılmıyor,tıpış tıpış aldırıyor. Doğana kadar yanında olan ve onunla yatıp kalkan erkeğe doğunca bakamayacağım deyip defolup gidenlerde yok değil tabi ki.

gaykedi dedi ki...

yanık koza
umarım seni birisi kapar buracıktan, 40-50+ saçları kırlaşmaya başlamış çıtır sever yakışıklılara duyurulur :D

__________________

anahtar
bence onlar bıyık değil :))

__________________

eğreltiotu
kadının pisboğazı da çok şirret oluyor ya da benim rastladıklarım hep öyleydi etrafımda, ama onlar istisna diyebilirim hele bizim gibi maço bir toplumda :D

__________________

salih
bu konuda kadınların seçici olamaması bana bu ülkede ailesinin istediği kişiyle evlenmek zorunda kalan milyonları hatırlattı :(

eğreltiotu dedi ki...

yok yaa. senin bildiğin maço dünyanın yerini çoktan çivisi çıkmış dünya aldı. ne yazık ki durum böyle bence, keşke erkeklerin pisboğaz .ikici olduğu bi dünya olsaydı elimizde kalan, en azından kadınlarımız doğruydu o zmnlar..

gay_yor dedi ki...

Şah'ım çok doğru söylemiş bende şöyle diyeyim bu konuda tek suçlu aileler ( sorumsuz kendi çıkarlarını düşünenler)
yoksa bu ülkede çocuklarının geleceğini düşünenler,iyi bir evlilik yapmasına yardım edenlerde var..ve her iyi evliliğin ardında düşünceli sorumluluk sahibi ailelerinde parmağı var..
bu ülkede umarım kültür seviyesi çocuğa karşı olan duyarlılık artarda kadın sığınma evleri hıncahınç dolmak zorunda kalmaz.

Esther dedi ki...

kadınlar eş ve seks konusunda neden daha seçici? seks konusunda pek seçici fln olduğum söylenemez.. ztn seks hayatı sosyal bi insan değilim bari karşıma bir fırsat çıkarsa değerlendireyim diye bakıyorum.. ama eş konusunda tabii ki seçiciyim.. bu çocuğuma olacak babadan ziyade çok çok iyi vakit geçirebileceğim yani beni memnun edebilecek bi erkek olmalı... eheheh yoksa çocuk da mutlu olamaz :D son kısmı şakaydı

gaykedi dedi ki...

eğreltiotu
pisboğazlığı geniş anlamda alırsak evet haklısın...

____________________

gay-yor
umarım ölmeden kadınlar ve eşcinseller için daha yaşanabilir bir türkiyeyi bir parça olsun görürüz, yoksa gözüm açık öleceğim ayol :D

____________________

esther
eşleşme ve çiftleşme farklı şeyler diyorsun yani :))

eğreltiotu dedi ki...

ahah eşleşme ayrı çiftleşme ayrı, çiftleşme sonucu eşleşme aynı, eşleşme sonucu çiftleşme apayrı bi de şey var eşleşmek için eşleşme o da evde kaldım sendromu galüba.

gaykedi dedi ki...

eğreltiotu
o ayrımlar da iyi be :))

uykusuz dedi ki...

yakın bi arkadaşıma dert yanıyordum. 2. evliliğim ve gene hata yaptım diye. " bildiğim kadarı ile çocuk istemiyorsun e o zaman neden evlendin? "
e peki nikah şahidim olurken sen nerdeydin be adam neden beni uyarmadın?
eşleşme çiftleşme, eğreltiotuna katılıyorum, güzel betimleme

gaykedi dedi ki...

uykusuz
evliliğin amacı sadece çok yapmak mı yahu? iyi o zaman çocukları olmayan çiftler boşansınlar değil mi :D

pudra dedi ki...

erkekler sadece uygulamada 'sikici'
kadınlar gerçekten fiziksel olarak da duygusal olarak da psikolojik olarak da 'sikiyor'
işte bu noktada 'sikmek' mastarı erkeklik uzvundan çıktığı için çıkmaza giriyoruz.
olay becermek.

gaykedi dedi ki...

pudra
erkekler vajina, anüs, kadınlar da beyin sikicisi mi yani :D

pudra dedi ki...

kesinlikle:)