24 Aralık 2008






Kimlere
Aşık Oluyoruz ?



Antropolog Helen Fisher'a göre, insanlar genellikle kendilerine benzer etnik ve sosyo ekonomik özelliklere, ortak dinsel değerlere, eğitim ve zeka düzeyine sahip kişilere aşık oluyorlar.

Aşık olunca da vücut basıyor dopamini, basıyor mutluluk hormonunu ve sonuçta herkes bu dönemde sevgilisinin hoşa gitmeyen özelliklerine değil, yalnızca hayran olunan özelliklerine odaklanıyor, ayrıca gene aynı araştırmacının tespitiyle bu dönemde beynin korku ve öfke ile ilintili bölgesinin etkinliği azalıyor... (gözümüz resmen kararıyor, bir deli cesareti geliyor... gaykedi :D)

Gene, Wellesley College uzmanlarından Faby Gagne'nin araştırmasına göre insanların %95'i şu an ki eşlerini dış görünüş, zeka, sevecenlik ve espri anlayışı açısından ortalamanın üzerinde görüyor.








Ve tüm insanlar halihazırdaki eşlerini göklere çıkartırken, eskilerini yerin dibine batırma eğilimindeler.

Burada tabi bir algı bozukluğu var, deneye katılan 300 deneğin halihazırdaki eşlerinin kusursuz, eskilerinin ise beş para etmez olması, uzmanlara göre tabi ki düşünülemez.

Bu arada, eski eşlerine daha olumsuz gözle bakmaya yatkın kişilerin şu an yaşadıkları ilkişkide daha mutlu oldukları da gözlenmiş.


New Scientist 31 Mart 07 (CBT 1059/14 Rita Urgan)



29 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

tabi ilk zamanlar anlık gaza geliyorlar gözleri sağlam görmüyor, akılları çalışmıyor, zaman kişilerin gerçek yüzünü gösteriyor sonra. şu yer yüzünde kim iyidir ki benden başla, klonlama yasallaşsa da kendimle beraber olsam :) ama ondan da ayrılma ihtimalim var değil mi, kötü olma ihtimali...

gaykedi dedi ki...

kişisel depr...
töbe, töbe! üstüme iyilik sağlık! ne o yahu klonlama falan, narsistliğin bu kadarına şapka çıkarıyorum :))

Arzu Pınar dedi ki...

içindeki dişi ve erkeğe aşık oluyorsun. astrolojide kişisel haritadaki erkek sevgiliyi mars&güneş, kadını venüs ve ayla tanımlarsın.

ama araştırmaya katılamayacağım. göz şeşi beş görürken, benzer sosyo ekonomik özelliklere kapılmıyor insan.başka bir araştırma da genetik olarak en farklıyı bulurmuşuz öyle diyodu.

neyse. 2009'da güzel aşklar dilerim. aslında 2009'u beklemeye ne gerek var. inşallah bugün kapımızı çalar. (hoş seninki 4 yıl önce çalmış. neyse Allah aşkınızı artırsın.)

kişisel depresyon anları dedi ki...

gaykedi, ruhuda klonladıkları zaman kendimi klonlatacağım, düşündüm de benim klon da işe yaramaz çıkabilir :)

OpethMania dedi ki...

o yüzde 95 in yüzde 90 ını kendi kandırdığı bir yanılgının içinde ama o kadar inanıyorlardır ki inan sen inandıramzsın buna...

Muzlu Turta dedi ki...

şekerim muzlu turta yazıyor adımda ama ben Tatli dillim :) zaten bir kez siteye girmişsen eminim anlamışsındır ;)

neden bu isimle yazıyosun dersen de reklam gibi bir niyetim hiç yok :p hele hele senden yeni blogumu listene eklemen gibi bir niyet-teşebbüs ise söz konusu değil :D

mungan ile ilgili(ve tecavüzedeki "bana" yorumun) doğru olabilir, özellikle tecavüzle ilgili yorumun beni korkuttun :))

konuyla ilgili de:
daima zekaya ve özgüvene aşık olmuşumdur, ilginç...

gaykedi dedi ki...

arzu
sanırım bilim genelleme yapmadan ilerliyemiyor, burç işlerinden pek anlamam ve doğrusu inanmam da, ayrıca iyi dileklerin için sağol darısı herkesin başına diyelim :D

____________________

kişisel depr...
ruh klonlandığını görmen için sanırım bir kaç bin yıl daha yaşaman lazım :D bu arada yalnızca
Kore ve çevresinde görülen "Shin Byung" adlı bir hastalık sende de olabilir mi acaba, sana uyuyor sanki tüm belirtiler de :))

LoLLa dedi ki...

ben eskisine gayet sicak bakiodum hala nooooldu!
aagghhhhh :@

pudra dedi ki...

bi test olsa ne süper olurdu
bu aralar mal mal test yapıp duruyorum

herackles dedi ki...

gecerken ugradim!
bilime laf yok: tumden de geliriz, tume de variriz :-)

Fєянαи¢α dedi ki...

Dopaminin hayatda kaç kere fazla salgılanıyor acaba?
aslında aralıklarla basılmalı insana:))

eğreltiotu dedi ki...

bana yenisi iyiyse iyi, kötüyse kötü geloor sanki, aynı zamanda eski iyiyse iyi, kötüyse kötü gibi.. Fazla mı realistim ki? hala iyi andığımız eskiler var gibi gibi hatta :D:D ama böyle bi hikaye duymuştum ay anlatayım bi sn :)

adam sevgilisini görebilmek için bi denizi aşması gerekiormuş ve her akşam yüzüp sevgilisine kavuşuormuş yüzme bilmediği halde, bi nevi aşkla, aylar yıllar sonra adam kadına gözünün altındaki yarayı sormuş kadının cevabı ise sert olmuş: 'bir daha gelme buraya, sakın yüzme, o yara ben de hep vardı aşktan görmüordun, her şey bitti ki kusurlarımı görmeye başladın' demiş ve adam hakikaten bi dahaki gelişinde boğulmuş..
hikaye anlatmayı pek beceremem ama verilmek istenen mesajı aktarabilmişimdir heralde :)

gaykedi dedi ki...

opeth
işte o yüzden macera, naz, kaprisden çok bir ilişkide huzur çok önemli diyorum ben.

_________________

muzlu
sana kısaca muzlu diyeblir miyim? sen istemesen bile ekledim bile ben yeni seksi ve şişman blogunu :D

__________________

lolla
bu yenisini çok gözün tutmadı demek o zaman :))

_________________

pudra
o testler bana pek inandırıcı gelmiyor ama eğlence için çözülebilir tabi...

_________________

herackles
dur hemen kaçma daha karpuz keseceğidik :D

_________________

ferhanca
düşünsene birbirine dopamin için yalvaran çiftler falan türüyormuş 5-10 sene sonra :))

_________________

eğreltiotu
"iyiye iyi derler, kötüye kötü derler, ölünce bile" der hep annem, hikaye çok kısaymış ama mesaj alınmıştır :)

kişisel depresyon anları dedi ki...

gaykedi,
şimdi boşluk bulup dolanabildim nette :)
tamam kore sempatim ve merakım hat sahfada lakin o Shin Byung bulaşmamıştır herhalde bana :)
gerçi bir göz attım, anksiyete, uykusuzluk gibi belirtileri göstersemde olmaz di mi? hoş babamın, dedmin ruhları dolanıyor olabilir etrafımda ne kadar hayırssız umarsız herif oldun sen diye.. bak takarım şimdi ben buna :s

7.oda dedi ki...

eski eş olayına çok fena katılıyorum :))

LoLLa dedi ki...

henuz test asamasindayim akillanmadim :))))))))))))))
allaaaam thanksForSaveMeYesterd. :))

gaykedi dedi ki...

kişisel d...
aman ruhlara dikkat, Shin Byung'un kore dışında tedavisi de yoktur bak ona göre :D

_____________________

7.oda
çöp sepeti mi geldi aklına bir an :))

_____________________

lolla
test edip ok'leyince bana haber ver :D

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Bir yerlerimi kaşıyorum o zaman Gay Kedi'm :) Görüşemezsek nice senelere tatilim geldi de :)

kişisel depresyon anları dedi ki...

seule yerleşeceğim gibi gözüküyor :) buyur şimdi bir sebep daha çıktı :)

LoLLa dedi ki...

temeeeem once bakiym da :)))))))))))

gaykedi dedi ki...

craft
iyi tatiller :)

________________

kişisel d..
seul, seull, seull :D

________________

lolla
bol şans :))

uykusuz dedi ki...

anasını satayım bir konuda ben de uysam genel kanıya. Eski eşim süperdi, buzsuz susuz sek içerdi rakıyı, hoş kadındı, sabırlıydı, muhabbetti. Şimdiki domuz.

gaykedi dedi ki...

uykusuz
kadıncağızın adını domuza çıkaracaksın yahu :D

uykusuz dedi ki...

o zaten kendine küçük domuz diyor, mecburen, büyüğü annem çünkü. kök aynı, biri bulgar biri rus. sabah sabah gene delirtti beni, kaçayım bari evden

LoLLa dedi ki...

gaykedi buldums galiba :))
nasil asik olmak uzereyim anlatamam :s yanaklarima allik surmeye gerek yok bu aralar, ki kizarmam kolay kolay, lakin emin olmamakla birlikte nabiz yoklamasi yapiciim bi hafta içinde :)))
bi kac detay vericem mail pls .)

gaykedi dedi ki...

uykusuz
ilginç bir ailesiniz yahu merak ediyorum sizin ev hallerinizi valla :D

________________________

lolla
kız ne çabuk aşık oldun, hangi ara buldun bu herifi :D

LoLLa dedi ki...

gaykedi dikkat edelim ayip oliii ama :)))))
bi maillere bakk ooole duzelt yorumu ;) eheueheu duzeltmeeee :p

Can dedi ki...

nedir bu aşkı tanımlama, çözme merakı yareppi!

anladık, meraklı yaratıklarız, bilinmeyen herşeyi çözmeleyiz, bilinmedik tek bir şey blie bırakmamalıyız.

"bari aşka dokunmayın kardeşim... bırakın o saf kalsın" demekten kendimi alamıyorum böyle yazıları gördükçe.

yok şu hormon salgılanıyor, yok beyinin kısmı işlevsizleşiyor. yakında ilacınıda çıkarırlar gibime geliyor

doğal aşk hapı? dopamin salgılar vesaire...

dokunmadık bi tanrıyı birde aşkı bırakmışlardı. aşk'ıda kaybettik artık.. peh.

gaykedi dedi ki...

lolla
ayıp yatakta olur kızım :D

_______________________

can
bilime laf yok derim, onun her şeyi kurcalamaya hakkı var bence :D