09 Aralık 2008







Bayram Kedisi !


Bu bayram anneannem bizde olmamasına rağmen gene de çok gelenimiz gidenimiz oluyor çünkü babam 65 yaşında, annem ise 60 oldu, ellerini öpmek isteyen küçükler özellikle birinci dereceden kuzenler, yeğenler sağolsunlar hiç unutmuyorlar onları.

Anneciğim bayram geliyor diye bir haftadır temizlik yapmaktan ve ne tatlı yapacağım diye düşünmekten kafayı yedi ve tabi yorgun düşüp üşütünce bayrama hasta girdi.

Gençlerin çoğu şerbetli tatlılara fazla düşkün değil artık, zaten yaşlı genç herkes rejimde ve ağır hamur tatlılarını eskisi gibi seven yok, ama tabi bu annemi hiç ilgilendirmiyor ona göre bayram baklava demek ve hazır olmayacak evde yapılacak. Allahtan börek yapılan hazır yufka gibi baklava için de yufkalar çıkmış geçen bayram teyzemle onunla yapmışlardı fazla yorulmadan.








Bu bayram karagöz tatlısı denilen ortası kakaolu, küçük şeker pareyi andıran şerbetli bir tatlı yaptı ve onun yanında ikram etmek için bayrama özel küçüklükte sarılmış yaprak dolması.

Tabi her gelen şekerden komaya girmek üzere olduğu için herkes tabakta dolmaları afiyetle götürüyor tatlıya kimse dokunmuyor hatta kimi arsız ve samimi dostlarımız biraz daha dolma istiyorlar :D

Ben ise mozaik pastası yaptım çoğu kişinin özellikle gençlerin çocukların çok sevdiği bir pasta bu ama size minik bir sır vereyim bir portakalın kabuğunu soyup blendirda bulgur/ pirinç boyutuna getirip pudingine katarsanız ortaya çok daha değişik ve orjinal bir lezzet çıkıyor, benden söylemesi.



17 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

Bu bayram, herşeyden tattım.Gözümde doydu, karnımda... Genek günlerde bloglarda yemek fotoğraflarını görmekten hoşlanmıyorum bazen.Çünkü yiyen var yiyemeyende var'dan önce, yapan var yapamayan var demek istiyorum çoğuna..:) Ama böyle yazı içinde tio almak hoşuma gidiyor..

Sevgiler benden..

betty puf puf dedi ki...

Alllllaaaaaaaaaasen şu mozaik pasta'nın böle tumturaklı tarifini yazar mısın, lütfen lütfen :(

gay_yor dedi ki...

yemekteyiz programında ahmet yapmıştı onu hatta birde biber dolması yapmıştı pirinçleri yıkamadan koymuştu tencereye soğanla kavurmuştu..:)
mozaik pastayada portakal kabuğu rendelemişti..
bende süper yaparım onu hatta tam şeker komasına girmişken tam olsun diye bir mozaik pasta yiyelim bari:)

gaykedi dedi ki...

Brajeshwari
tv'de ki yiyecek reklamları bu konuda daha yürek burkucu sanırım.

___________________

betty puf puf
biraz koyu kıvamlı yapılmış pudink ile parçalanmış sade büsküviyi karıştırıp buzdolabında yarım gün bekletiyorsun hepsi o kadar, ha bir de portakalı unutma :D

_____________________

gay-yor
tv izlemediğim için görmedim tabi bunu... haşmet geçen gün çok güzel bir yazı yazmıştı o program hakkında "mutlaka oku" camımcım...

uykusuz dedi ki...

bayılırım mozaik pastasına. Benim bayramım berbat geçiyor. 3 gündür evden çıkmadım, her zabah 7 de uyuyorum. Hava soğudu balığa gidemiyorum, üstüne üstlük domuz karımla kavga edip duruyoruz. Mutsuzluk iliklerime işlemiş, bunun sonucunda blog yazmaya başladım. Okudukça ne kadar kabiliyetsiz olduğumun daha da çok farkına varıyorum. Olsun gende yazıyorum rahatlıyorum
iyi bayramlar

Evenstar dedi ki...

ben baklava alabilirim :p

pudra dedi ki...

annem de benzer stresi yaşadı.gerçekten sopalamak istedim kendisini.

gaykedi dedi ki...

uykusuz
pek matraksınız yahu :D sabah 7'de yatıyor musunuz? yoksa kalkıyor musunuz? bu arada bence yenge duymasın ona "domuz" dediğinizi :D

_______________________

evenstar
bu bayram baklava yok her nasılsa, mozaik ya da karagöz ikram etsem :))

_______________________

pudra
sopalak mı? durum o kadar mı vahim :D

Fєянαи¢α dedi ki...

Canım annenene geçmiş olsun.misfirleri görünce dirilmeye çalışmıştır.
tatlılarınız hepsi şahane ben tatlı çok sevdiğim için size gelseydim keşke:))
bayramdan sonar mozaik pasta ben de yapayım kzım çok severİ:)

Esther dedi ki...

ne tatlı anlatmışsın... böyle düzenli sakin sakin :) cnm yaaa annen de uğraşmış yapmış sende yapmışsın... ne tatlısınız yaaa... hepinizin bayramını kutlarım :)

Esther dedi ki...

bu arada ben bunları bayramın 2. gününün bittiği ilk dakikalarda yazıyorum... annemle konuştuk bikaç saat önce... bizim eve şimdiden 34 kişi gelmiş toplam :)) çarşamba ve perşembe en az 40 kişi daha bekleniyor...

:)) bense burda kafa dinliyorum...

gaykedi dedi ki...

ferhanca
evet misafirlere hasta olduğunu belli etmemeye çalışıyor, demek tatlı çok seviyorsun ama kilonu nasıl koruyorsun ferhan?

______________________

esther
kız siz misafirleri sayıyor musunuz? valla ben saymadım, sayamadım :D

Esther dedi ki...

ya bizde kapıda saymıyoruz tabii ki :) ben kaç kişi geldi diyince telefonda teyzem anlattı öyle hızlı bir hesap yapınca işte 34 kişi çıktı :)

gaykedi dedi ki...

esther
kapıya turnike koymak nasıl fikir :D

İzDüŞümLeR dedi ki...

Biri mozaik pasta mı dedi ?Bayılırım .:)Portakal kabuğunu çikolata içinde çok başarılı buluyorum.Hatta revaniyede çok yakışır tavsiye ederim.

İyi bayramlar.

7.oda dedi ki...

biz de kalabalık olarak geçirdik bu bayramı da..
Bizim Evin Bayramları da aynı sizinkiler gibi.. ev baklavası olmadan olmaz :) baklava yufkaları ile de gayet güzel oluyor, pek fazla fark olmuyor..
portakal kabuğunu deneyeceğim ..

gaykedi dedi ki...

izdüşümler
revani bana ağır geliyor ama sanırım portakalla biraz daha hafif olur, iyi bayramlar :))

______________________

7. oda
kalabalık bazen çok eğlenceli oluyor da bazen çekilmez diyebilirim, özellikle yorgun ya da hastaysanız :D