28 Kasım 2008






Oğlan !


Çetin Altan'ın bir yazısında okuduğuma göre 1850’de İstanbul’a gelen, gerçekçilik akımının öncüsü Fransız romancı Gustave Flaubert (1821-1880) Galata’daki genelevlerde, sermaye olarak oğlan çocuklarının da çalışmakta olduğunu anlatmış;

“...Küçük bir odada, üç zavallı oğlan, üstlerinde binbir işlemeli Rum giysileri, cansız cansız kıvrılıp kıvranıyor, sözde dans ediyorlar. Aralarından bir tanesi zenciydi ve güzel yapılıydı. Lüle lüle saçları, 14. Louis’nin peruklarını hatırlattı bana. Oğlan çocuklarının dansları, uzaktan Mısırlıların göbek danslarını anımsatıyordu. Berbat saatler yaşadım orada.”

Ve Flaubert şöyle bitiriyor anılarını;

Doğu’ya kadın özgürlüğü acaba ne zaman gelecek? Yüz yıl içinde burada da harem yok olup gidecek. Avrupalı kadın örneği bulaşıcıdır. Şu günlerden birinde, Doğulu kadınlar da başlayacaklardır roman okumaya. Haydi artık elveda Türk sakinliğiyle durgunluğuna. Her yerde eski, çatırdayıp çöküyor.”



19 yorum:

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
hz.muhammed(s.a.v)zamanıdada bir genc adam onu görmeye gelmiş cok nazik,allı pullu ve elleri kınalamış ve peygamber efendimize bu kadına benzeyen kim deyi vermiş ve sahabeleri ordan hemen atlamış öldürelim mi efendim demiş hayır demiş ama sürgüne gönderin demiş ve ben şunu anlamıyom cok eski takiilut kavmine kadar giden bu olay niye halen bariz kabul görmüyo bunu ben anlayamıyorum ne yapmak lazım kabullenmek ve tabuları yıkmak için ne lazım ben anlamıyom sanki yeni jenarasyon azıyo diyolar ama bakıyon ki bu oğlanlar bizden öncede var ve bizden sonrada olacak peki niye kabul görmüyo ben anlmıyom neyse fazla uzatmayım siz daha fazlasını biliyorsunuz ama tevsiri okuduğum da öldürelim mi dediğinde ve sürgün lafı içimi o kadar acıttı kii bunu yazmak istedim...
yanıkkoza....

gaykedi dedi ki...

yanık koza
yazdıklarını okuduğun kitabın ismi ne? biz kaynak versene canım... şunu da geçen aylarda "delikanlı" yazmıştı blogunda;

....[2004 Mayısı’nda İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde düzenlenen Eşcinsellik ve İslamiyet konulu konferansta bir sunum yapan Adel Kassem, Hz. Muhammed döneminde eşcinsellik yüzünden tek bir kişinin dahi ceza almış ya da bir infaza uğramış olmadığını belirtmişti. Bu konudaki ilk infazın, eşcinsel bir kişinin canlı olarak gömülmesini teklif eden üçüncü halife Ömer zamanında gerçekleştiği biliniyor. Ancak dönemin karar heyeti Hz. Muhammed’in geleneklerini göz önünde bulundurarak diri diri gömme teklifini reddetmiş ve eşcinsellerin şehirdeki en yüksek binadan aşağı atılarak taşlanması fikrini kabul etmişler...]

Adsız dedi ki...

yanıkkoza....
en kısa zamnanda buaraya yazarım kitabın adını....
ya ben şiddet yanlısı değilim ve bu kim olursa şiddettte karsıyım en kötü insana bile işkenceye ve şiddetet karsıyım ama kuran ve yasa bunu uygun görüyo ve ben kuran ın dedikleri dışında hep baska hayat yasadım ne yapacağım yüreğim acıyo ben dinimi seviyom ama işte escinsellik mevzusunda belimi büküyo ne yapacam şaşırdım kaldım ....
yanıkkoza.....

gaykedi dedi ki...

yanıkkoza
aklına, yüreğine uymayan bir şey nerede yazarsa yazsın kabül etmem ben... örneğin 2 kadının şahitliğinin 1 erkek yerine geçmesini, kadınların mirasstan erkeğin yarısını almasını, erkekleri kadından üstün olmasını v.s lütfen hacıya, hocaya inanmadan önce aklını çalıştır ve kullan derim sana...

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gaykedi dedi ki...

emre
islamın o zaman zor şartlar altında bir devrim sayılabilecek kadınlara verilen bu hakları 1 adım daha ileriye götürmeye çalışmak günah mı? çünkü kölelği kadırmaya da gücü yetmedi islamın, bunu ancak daha sonra bir şekilde insanoğlu zar zor başarabildi, bu arada dini metinler yoruma çok müsait ve sana "nisa 34" örneğini hatırlatırım ve bilimden, aklımızda, vicdanınımızdan başka tutunacak dalımızın olmadığını...

bu arada biseksüelleri günah keçisi mi ilan edeceğiz? biseksüellik doğada en yaygın cinsel formdur, bunu seksoloji biliminin kurucusu kinsey 50 sene önce keşfediyor, onun hayatını anlatan çok güzel bir film "vardır" bulup izlemeni isterim...son söz islamda recm olsa ne olur olmasa ne olur, bu uygulamayı din kitaplarına bakıp kabül edip etmemeyi düşünen birisinin aklına şaşarım....

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gaykedi dedi ki...

emre
kuranda eşcinsellik yasak değil bisexüellik yasak diyorsun ve beni çok eğlendiriyorsun, yaşasın şeriat :))

Adsız dedi ki...

siz şimdi ibne mi misiniz?

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
okuduğum kaynak demiştin yaa
ALİ RIZA DEMİRCAN ''İSALMA'A GÖRE CİNSEL HAYAT''kitap Eymen yaıncılıktan cıkmış....
yanıkkoza....

gaykedi dedi ki...

adsız
yok, ibne numarası yapıyoruz :))

gaykedi dedi ki...

yanık koza
bilgi için çok teşekkürler, ama öyle uyduruk şeyleri okumanı tavsiye etmem, bilimsel yayınlardan şaşma derim cinsellik üzerine bir şeyler okuyacaksan...

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...emrenin dikkatine...
korktuğum basıma geldi diğer fıkrayla emre olayları işte buda 3.cüsü oldu ya benim bu emrelerden çektiğim ne yaaaa...
Bak emre sunu bil amacım sein gibi insanları yerden yere vurmak değil amaçım bilgi vermekse insan gibi verelim bu şaşkın dediğin eleman var ya tarikaatlı bir ailenin cocouğu ve kendi imam hatipli bütün cemaatlerde fall iş yapmış müdür yardımıcclığı yapmış özel cemaat yurtlarında müdür yardımcılığı yapmış devlette öğretmenlik yapmış yaaaaa...
neyse etiketi bırakıp sana sunu söyelyim ben tescilli escinsel değilim ama sunun bil olana karsı değilim su blog sahibi var ya gaykedi bu zamnana kadar tanıdığım en iyi müslüman dan daha iyi bu bir dipnot ...
diğer mevzu ben senden cok arastırdım bu mevzuları benim şaşkınlığım ordaki analayışın farklı su mevzu da bende okuduğum da lut kavmini bisekseülleğe vurgu gibi atfetmiş bende sezdim ama diğer bir mevzu kesinlik haram sen nasıl haramı helal kılarsın ben anlamıyorum...
nisa süresini amacı akrablar arasındaki musibetin anlaşmazlıklar için okunduğunuda bilmesin cok bilen emre...
idğer mevzu bir kişi deiyp gecme bizim için herkes cok önemli sen o bir kişilerin ne mal olduğunu bilmiyorsan İHANET filmindeki rus ajan tek basına ne kadar zarar actığını bilmelisin bir insa o kadar önemli kii bu cemaatte de ve tarikattada cok önemli bay doğruu...
daha san yazmak isterdim ama epey bir yazı olurdu
yanıkkoza....

gaykedi dedi ki...

yanık koza
nazil iltifatların için çok teşekkür edeyim ama ben bu konuya dalmayayım emre isterse buyursun :D

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gaykedi dedi ki...

emre
kendisinden bahsediyor yahu :D

oho hakkımda bir sürü şey yumurtlamışsın, islamı çoğu müslümandan iyi bilirim ve bu arada ortodoks kemalistlerden hoşlanmam, sana cumhuriyet gazetesine cogu zaman kızdığımı ekleri için haftada birkaç gün alsamda radikal gazetesini hergün aldığımı ve kendime daha yakın bulduğumu sanırım söylemiştim emre...

Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
emre beye ...
kendimden bahsettim ordaki bütün işleri ve daha fazlasını yapan benim dikkatlice okusaydın anlardın.
diğer mevzu inan emre senle böle konuşmak yeterince verimli olmayacak bence bu mvzuyu kapatalım bilgi konusacaksa yaya kalırsın cünkü dini bilgin yazıdan anlasılıyo vasat sırf hava olsun diye bu bloglara girip egonutatmin ediyon neyse buda güzel insanlar egoları uğruna ne yapmayo kii sen sadecebloglara girmiş yorum yazmışın...
seni kırmak istemem ama durum faraza böle...
yanıkkoza....

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

yanıkkoza...
inan konuştukça batıyosun eğer yazdıklarımı doğru okusaydın sana ne kadar nazik davrandığımı anlardın sen önce okumayı sonra yazmayı ve en önce düşünmeyi öğren...
ve egonu tatmin için bunu yaptığını benim kimliğimi sormanla anlaşıldı...
isimin ne önemi var...biz gaykediyle kaç yadır konuşuyoz bir kere bile sormadı sen paylasmak tan cok insanların dışını merak edip kıllanmak için uğrasan cocuklardansın....
sana daha nasıl cevap vere bilirim egoist...ama inan kimseyi kızmak için bunları yazman ben hasasım karsıdakinide aynı ölçüde hasssa kılarım ama sen tamamne egoların için bizi kurban secmişin beee emre olmuyo...
yanıkkoza....