09 Kasım 2008







Höt !


Bir erkeklik miti var toplumda ve çocukluktan itibaren bu mite göre yetiştiriliyor erkek çocukları. Vurdu mu kıracak, açılmayan kapağı açacak, höt dedi mi korkulacak, yanında birine laf atılırsa müdahale edecek ve saldıracak, her an koruyucu olacak, her an dövüşecek, evini geçindirecek.

Bir mit altında ezilen bir varlık yani! Her yerde sürekli bir erkeklik ispatı isteniyor ondan. Bu hiç sonlanmıyor, sürekli tehlikede kalıyor, erkekliğini her an kaybedebilir. Dolayısıyla çok ciddi bir erkeklik krizi var toplumda. Bir erkeğin erkek olarak kabul edilmesi için dört aşama gerekiyor: Sünnet, askerlik, iş bulma, evlilik.

Sürüne Sürüne Erkek Olmak kitabımda Kadınları mağdur eden o 'erkeklik' kalıbının nasıl oluştuğunu, küçücük çocukların bu erkeklik kalıbı içerisinde nasıl şiddet uygulamayı öğrendiklerini anlattım, şiddet, dışlama, kendini üstün görme, diğerinin hayatına karışma olmasın istiyorum.


Pınar Selek'in Kaosgl röportajından.


12 yorum:

sufi dedi ki...

Ailelerin önce erkek çocuklarını şiddet,acımasızlık,duygusuzlukla beslememesi lazım.Sünnet düğünü de neymiş, kızlara düğün dernek mi yapılıyor gençkızlığa geçtiler diye?
Ben 3 oğluma da sünnet düğünü yapmadım, kızların yapabileceği her işi onlara da yaptırdım, çok şey kazandılar bence.Ağlamaları beni sevindirdi.Çünkü insan olmalarını istedim.

Oly Art dedi ki...

erkek adam böyle yazı yazar mı? cık cık kınıyorum seni kedi. esefle hem de!

:)

MOBIUS dedi ki...

Şu dünyada yürüse arkasından gideceğim tek insan Pınar Selek. İşte burda da yine haklı, hep haklı :)

eğreltiotu dedi ki...

ne güsel bişeye değinmiş yahu!

miso dedi ki...

Ya Pınar Selek'in yakasını bıraktılar mı artık acaba? Her hatırladığımda üzülürüm.

marruu

gaykedi dedi ki...

sufi
herkes senin gibi duyarlı değil, erkek çocuklarını psikopat gibi yetiştiren ve aşırı şımartan o kadar çok aile tanıyorum ki...

--------------------

oly art
ben erkek adam değil erkek Madam'ım ve hiç affetmem yazarım :P

-----------------

mobius
pınar selek'i pek yakından tanımadığım için yorum yok diyeyim :)

----------------

eğreltiotu
değinmiş mi, erkkeliğe değdirmiş mi? :D

-----------------

miso
ne bitmez mahkemedir o yahu sanırım halen sürüyor :((

Ruyayla dedi ki...

Bizim ailede eniştemler,amcamlar falan çocuklarını hep böyle yetiştirdiler; vurdu mu oturtacak,höt dedi mi korkutacak, sonuna kadar mücadele edicek, ezilmeyecek, her an kavgaya hazır... Yetiştirirken de yeri geldiğinde vurdular, kırdılar... Babamın dediği gibi; dövmekle adam olunsaydı, eşşekler çoktan adam olurdu. Artık bu kavramlarla çocuk yetiştirmekten vazgeçmeliler..

gaykedi dedi ki...

rüyayla
öyle yetiştirilen çocuklar ailelerin başına feci bela oluyorlar ama, eminim onların hiç derdi bitmiyordur :p

Ruyayla dedi ki...

Bitmiyor, yakında yetiştirenleri de döverlerse şaşmam...

gaykedi dedi ki...

rüyayla
tahmin etmiştim :))

haccecan dedi ki...

benim blogda ki son yazım "çocuk ki ne çocuk!" adlı yazıdaki konuyla biraz bağlantılı bir yazı sanki... Erkek çocukları egoları şişirilerek büyültüldükleri için herşeye sahip olma iç güdüsüyle büyüyorlar. Hiç birşeye sahip olamadıkları içinde mutsuzlar, çevresindekilerde mutsuz... Kısır döngünün alâsı...

gaykedi dedi ki...

haccecan
yazdıklarınızı okudum, etrafımız şımarık ve serseri, kocaman olmuş erkek çocuklarıyla dolu değil mi?