15 Ekim 2008







Yoksulluk !


Blog hareket gününün bu seneki konusu yoksulluk, size sanırım ortaokul yıllarımda yaşadığım bir anımı anlatmak istiyorum;

İstanbul'a birkaç saat mesafedeki bir şehrimize annem ben ve kardeşim bir düğüne gittik, düğün sonrası her nedense bir gece uzaktan bir akrabamızın evinde kalmamız gerekti.

Kaldığımız evin sahibesi 50 yaşlarındaki kadıncağız, akşam yemeğinde utana sıkıla bize sadece çorba ve biber kızartmasından oluşan bir sofra kurdu, yanında bir makarna ve yoğurt bile sanırım yoktu.








Ben o yaşlarda her nedense biber yemezdim ve biber dolmasının biberlerini bile ayıklardım. Tabi ben ve kardeşim sofradan yarı aç kalktık, annemin biz doymadık falan diye bir patavatsızlık yapacağız diye çok huzursuzlandığını ve ayrıca ev sahibinin de çok rahatsız olduğunu hissettim.

Aklımda bir de, o kaldığımız evde tuvalet kağıdı olmadığı kalmış. 1-2 sene sonra o kadıncağızın ölüm haberini aldık, aklımda onun o hep mahçup ifadesi kaldı, onu hiç unutamadım.

Eğer duyarlı bir insansanız dünyanın en varsıl ülkesinde bile yaşasanız, ortalamanın üzerinde bir geliriniz de olsa dünyanın haline, eşitsizliğine üzülmemek ve bu öküzce tüketimden korkmamak imkansız, geçen sene bugün bende herkes gibi kendi yaşantımdan örnekler vererek tüketim çılgınlığını ve bunun doğaya etkilerini 'yazmıştım', Tanrı insanoğluna akıl fikir versin.



11 yorum:

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Kedi Neitzsche diyor ki "En insani davranış,bir insanın utanılacak duruma düşmesini önlemektir" sen ce kardeşinde küçük yaşınıza rağmen bu sezgilerle davranmanız ne hoş..müthiş ebeveyinler yetiştidi bizleri umarım aynı ahlak gücüyle devam edebilirim bende sonra ki neslimi büyütürken..

Vladimir dedi ki...

Gerçek yoksullar yoksulluklarını, muhtac olduklarını söylemeyen gururlu insanlar. Farketmesi çok güç onları.

gaykedi dedi ki...

kıymet
ah kıymet ah annem halen söyler o akşam orada neden kaldık ki ne yapıp edip keşke geç meç dönseydil istanbul'a diye, o insana rahatsızlık verdiği için halen kendisini suçlar anlayacağın, ah artık nesilleri tükenen eski düşünceli insanlar ah...

-----------------

vladimir
gerçekten maddi anlamda bazı yoksullar çok onurlu insanlar, çünkü onlar sadece dünyevi şeyler olarak yoksullar oysa onların iç dünyası ve duyguları belki hepimizden çok zengin...

sufi dedi ki...

Allah, insanı manevi yoksulluktan ve yoksunluktan korusun dilerim kedi.O mahçup insana da sevgilerimi gönderiyorum yürekten, Ailene de. İyi ki o gece orada kalmışsınız.

Fєянαи¢α dedi ki...

Benim de en çok aç olana içim sızlar ..açtır söyleyemez...

Karōshi dedi ki...

O mahçup ifadeyi gördüğünde insan o yüzlerde utanıyor değil mi Kedi.. Yeniden düşündürttün sanırım bunu bana.. Sağol..

gaykedi dedi ki...

sufi
her işte bir hayır ve ibret vardır demek lazım galiba değil mi....

---------------

ferhanca
açlık yoksulluğun en uç durumu olsa gerek, ama hepsi zor şeyler :(

-------------------

karoshi
kesinlikle insanlığından ve hayata karşı bazen yaptığımız kaprislerden utanıyor :(

Adsız dedi ki...

o kadını, o mahcup ifadesini kafamda canlandırdım ve çok kötü oldum. Hele bir kaç yıl sonra öldüğünü duyunca..
Dilerim Tanrı vardır ve o kadın dilerim şimdi cennette ve mutludur..

gaykedi dedi ki...

adsız
umarım öyledir...

cem dedi ki...

ağlattın gece gece beni be :(

gaykedi dedi ki...

cem
ağlatmak istemezdim ama dünyada ağlayacak o kadar çok şey var ki...