21 Ekim 2008






Reenkarnasyon !


Spiritüel bilgilerle ilk tanıştığımda reenkarnasyona inanıyordum ama bilincim arttıkça, bilgilerim çoğaldıkça inanmaz oldum.

Tüm insanlar aynı elin parmağı. Bizim reenkarnasyon inancımız bu parmakların farklı farklı olmasına inanmamızdan kaynaklanıyor. Yani bu parmak kesilirse yerine yeni bir parmak gelecek, yine aynı parmak olacak ama ismi değişecek, şekli değişecek.

İnsanın bu inancı yine egodan kaynaklanıyor. Oysa şöyle düşünsek, okyanus suyunu alsak ve insan şeklinde kalıplara koyup dondursak, ki burada buz kalıpları biziz, zannediyoruz ki buz kalıbı eriyince sonra başka şekle tekrar bürünecek. Hayır, eriyince artık o okyanusa geri karışacak, bir daha da ilk buz kalıbındaki su molekülleri yeniden bir başka buz kalıbında bir araya gelmeyecek... Ama her insanlık deneyimiyle bilincin bütünü genişleyecek.








Biz tüm insanlar aynı kollektif bilincin ifadeleriyiz, arılar gibi. Onların da kollektif bir bilinci vardır. Bizim de varlığımız kollektif bilinçtir. Vücudumuzda 175 milyar kadar hücre var. Bunların her biri kendisini birey sanıyor diye düşünün. Oysa hepsi aynı bedenin hücreleri. Biz de öyleyiz. Burada reenkarnasyon yok. Burada Birlik bilincinin değişik halleri var.

Soru; Ama böyle baktığımızda bazı durumlar var ki bana biraz adaletsiz gibi geliyor. Yani reenkarnasyon yoksa, 90 yaşına kadar yaşayan da var ama beraberinde doğup 1 gün sonra ölen de. 90 senelik bir yaşamda gelişebilecek bilinçle, 1 günde gelişebilecek bilinç aynı olabilir mi? Ya da biri iyi şartlarda ve ortamda doğup, büyürken, diğeri Afrika da belki de açlıktan toprak yiyor.








Zaman, süreç çok önemli bir şey değil bence. O anne acı çekiyor, çocuk geliyor, biraz evvelki okyanus örneğindeki gibi, o damla buz kalıbı oluyor ve hemen sonra okyanusa geri karışıyor. Ufak çocuğun ölümü ile 90 yaşına kadar birinin yaşamasının evrensel açıdan baktığında hiçbir farklılık yok, dengesizlik veya adaletsizlik yok.

Sonuçta o bebek de doğduğunda bir enerji yayıyor ve bırakıp gidiyor. Anne baba ve aile üyeleri bir deneyim yaşıyor. Ama dünya zaten çok ilkel boyutta ve o kadar geriyiz ki. Ya dinlere sığınıyoruz, ya Allahın takdiri diyoruz veya reenkarnasyona inanıyoruz. Çünkü ölmekten, yok olmaktan korkuyoruz.


Nil Gün'ün, Neslihan Yavuzer Behmuaras'a verdiği röportajdan.(#)


12 yorum:

sufi dedi ki...

Kuantumculara ve islam bilgelerine göre AN var ve onun dışında geçmiş gelecek görünen görünmeyen hiçbirşey yok.Ve hatta herşey olup bitti ve kalem kırıldı zaten.eeee biz ne yapıyoruz peki?

kişisel depresyon anları dedi ki...

zaten ben önceki hayatımda eşşektinm diyeni görmedim.
ama sanırım ben öyleydim :)

gaykedi dedi ki...

sufi
ben şüphe ediyorum her şeyden çok ve tabi bolca merak, hepsi o kadar :p

---------------------

kişisel d...
herkes çariçe, kontes prenses falan değil mi, kimse çıkıp ben geçmiş yaşamımda "eşo gelin'dim, nallı fatma'ydım" demiyor :p

arzu pinar dedi ki...

aslında spritüel bilgilere daha da girince, bu dünya hayatının pek te istenesi olmadığını da görüyor insan. yani tekrar doğmak, hadi yırtmak demek değil. yaşam amacını gerçekleştirememek, birliği anlayamamak, gözünü açamamak demek. beceremediğinden tekrar, tekrar gelme gibi bir durum olabiliyor kimilerine göre. bir de bazı kesimlerde reerkarnasyon inanç sisteminin göbeğine konulduğundan, "şimdi fakirim, hadi öleyim zengin olayım" gibi saçma yollara da sürükleyebilir insanı. hayata da sadece konformist açıdan yaklaşan sürüler pek çok olduğundan, fazla durulmuyor sanırım reerkarnasyon görüşü üzerinde.

Kaffy dedi ki...

nil günü hiç sevmem. reenkarnasyon hakkında ne zaman düşünsem hep yalan olduğu kanısına varıyorum.(:

gaykedi dedi ki...

arzu
beyaz hocanın evlere şenlik bir reenkarnasyon tanımı var gülerken sandalyeden düşecektim :p evet amaç yaşam ölüm döngüsünden ve maddesel hırsdan kurtulmak...

-----------------

kaffy
neden sevmezsin merak ettim?

mischa dedi ki...

ben de ilkelim ve korkuyorum. okyanusta bir damla olduğumu, bunun doğumumla da ölümümle de değişmeyeceğini bilmek beni rahatlatmıyor.

eğreltiotu dedi ki...

4yıldır panik atak tedavisi görüorum(programa telefonla katılıp soru soran tipler gibi oldum :Pp)öğrendiğim bikaç şey war.sorgulamamak ve amannn boşver'mek
şayet varsa öle bişi tekrar yaşıcaz.yabcak bişi yok:)buarada biloğunu okumaya yeni başladım.çok elenceli :D:D

gaykedi dedi ki...

eğreltiotu
bloguma hoşgeldin, çok geçmişler olsun :p

gaykedi dedi ki...

mischa
o zaman inanç devreye girsin lütfen, ama şöyle yakışıklı bir inanç olsun :p

---------------------

eğreltiotu
bloguma hoşgeldin, çok geçmişler olsun :p

eğreltiotu dedi ki...

teşekkür ederim anladığım kadarıyla geçen bişey yok anca telkin yoluyla dindiriosun =)takipteim eveakkk

banu gökşin dedi ki...

paylasım ıcın cok tesekkurler. Katılıyorum bencede ...