03 Ekim 2008






Orospu !


William Shakespeare'in 'Atinalı Timon' adlı eserinde, etrafındaki sahte dostlardan tiksinen bir zengin, varını yoğunu dağıtarak dağlarda, mağaralarda yaşamaya başlar ve bir gün yiyecek sebze kökü ararken bir altın gömüsüne rastar ve şu ünlü tiradını söyler;


Bu sarı köle dinleri yıkar da, yapar da;
Cehennemliği cennetlik eder;
Hırsızları, baş köşelere oturtup
Şanlar, şerefler, alkışlarla senatörler arasına sokar.
Yıpranmış dullara koca bulduran budur;
Hastaneyi, çıbanlı hastaları tiksindiren kadına
Gül kokuları sürer, nisan güneşleri getirir bu!
Haydi git adı batası çamur!
Seni bütün insanlıgın ortak orospusu seni!


6 yorum:

Karōshi dedi ki...

Çok basit kelimelerle bazen ne çok şey anlatıyor yazarlar/şairler.. Benim aklıma neden gelmedi şimdi bu dedirtiyorlar.. (Shakespeare'nin aklına gelenin benim aklımda ne işi var tabii..:))İnsanlığın ortak orospusu.. gibi.. Öyle bir orospu ki bu.. zaman geçse de çağlar ardı ardına dizilse de hiç değişmeyen gerçek olarak kalıyor..

Eline sağlık sevgili Kedi.. "Cuk" oturtmuşsun bu yazıyı Türkiye'nin de gerçeğine..:)

gaykedi dedi ki...

karoshi
dünyanın bir numaralı orospusu, ondan daha orospusu yok :D

Vladimir dedi ki...

Yazacağım yorumun konu ile çok alakası yok ama ben bu kelime çift R ile söylenirse çok gülerim.

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

sebebini gerçekten bilmiyorum ama sanırım ben bu kelimeyi "orospu" seviyorum

Shakespeare de bazen insanı bunaltıyor :D

arzu pinar dedi ki...

haluk bilginer harika oynamıştı geçen sezon.

gaykedi dedi ki...

vladimir
aklıma hemen "şu" geldi :D

---------------

tatli dil...
içimizde uyuyan aslanı simgelediği için olabilir :p

-----------------

arzu
haluk bilginer bukalemun gibi oyuncu ben onu hacıvat-karagöz'de de çok beğenmiştim.