07 Ekim 2008






Kürtler !


Hayatımın Kürtlerle birlikte devam etmesinden yanayım, çünkü gerek şahsen tanıdığım Kürtleri, gerekse bir topluluk olarak gözlemlediğim Kürtleri seviyorum. Sevdiğim, onurlu, ahlaklı, sıcak bulduğum, ayrıca saydığım için bu birlikte yaşamanın iki taraf açısından da olumlu ve istenilir bir şey olduğunu düşünüyorum.

Kürtler, bir çeşit Türk faşizminin iddia ettiği gibi, korkak ve kahpe, ikiyüzlü ve ahlaksız, gaddar şu bu olsalardı, birlikte yaşamak da istemezdim. Ama bu anlayışı yaymak isteyenler var ve boş durmuyorlar. Bunları daha nereye kadar hoşgörüyle seyredeceksiniz?

Murat Belge'ye ait yazının tamamı 'şurada'.


22 yorum:

gay_yor dedi ki...

bir kürt delikanlısıyla bir yıl dır birlikte olan biri olarak son derece katılıyorum bu post'a..dahası bile var aslında çoğu türküz diye geçinenlerden daha türktür o adam..
alçakgönülllüdür..bir türk açken, tok yatmayan bir annenin evladıdır nasıl olsa..

sufi dedi ki...

Murat Belge ne güzel belgelemiş duygularını.Bir zamanlar kürtlerle birlikte yaşadık ve dürüstlüklerini sadakatlerini geçmişte çok güzel ispatlamışlardı zaten.Şimdilerde olan şeyler ardında dış güçleri görmemek ne mümkün?

gaykedi dedi ki...

gay-yor
daha türk'tür derken, daha insandır demek istedin sanırım... doğarken içine doğduğumuz ırkı, dini ve ülkeyi seçme şansımız ne yazık ki yok ama bu insanlığı bölücü düşünceleri aşıp önce insan olma şansımız var...

--------------

sufi
dış güçlerden çok iç güçler beni daha çok korkutuyor, "şurada" bahsetmiştim...

sufi dedi ki...

Ben de zaten dış güç derken kürtlerin dışındaki iç ve dış güçleri kastetmiştim.

Esther dedi ki...

kahrolsun türkler diyorlar aslında kendileri de ırkçı.. çok duydum şerefsiz türk vatandaşları yaşasın komünizm yaşasın kürtlük fln diye dolaşanları.. haberleri bile yok neyi savunduklarından... doğu kalkındırılmış olsaydı, eğitimli olsalardı bu insanlar bu halde olmazdı huzur ve barış içinde yaşardık.. ha türkler daha mı farklı yok.. aynı cehalet...

gaykedi dedi ki...

sufi
kürt faşitlerini de unutmayalım, boyunları devrilesiceler.

---------------

esther
aslında iki tarafın ırkçıları azıyor, kuduruyor olan gariban masum türk ve kürtlere oluyor, tanrı akıl fikir versin tüm insanlara...

prettyinpink dedi ki...

ellerine sağlık gaykedi.

gay_yor dedi ki...

evet kastettiğim oydu..nefret ettiğim şeylerin başında geliralevi kürt türk ayrımı bu her insanlık ayrımları için geçerlidir..

Adsız dedi ki...

"konuyla ilgili aslında yazacaklarım benim oğlumun erkek arkadaşı bir kürt."(bu erkek arkadaşı kavramını nasıl yazabildiğime, hala şaşırıyorum.ama alıştırmam lazım kendimi)

ben bunu bir yıldır biliyordum(yani oğlumla erkek arkadaşının en yakın arkadaş olduğunu) ama şimdi yeni yeni bir gerçeği öğrendim ve kabullenmeye çalışıyorum.bloglarını okuyorum.sizinkini hiç okumadım.korktum çünkü.kötü şeylerle karşılaşırım diye.
Güler hanımın ve oğlunun hikayesini biraz önce okudum.ve etkilendim.gayyor duygusallığını benden almış bir çocuk.keşke zamanında bu kadar duygusal olmasaydım diyorum şimdi.

burada ben çok uzun yazılarda okunuyormuşum, sizin tarafınızdan oğlum kadar sevdiğim, çocuk blog açmış oğlumla birlikte
ve ben bunları 17 evet tam 17 gün önce öğrendim.bu koca bir yıkımdı benim için.

sonra sizin blogunuzu inceledim çoğu fotoğrafa bakmak istemeden.belkide sadece bu tarz yazılarınızı okumak işime geldi.
kabullenme dönemi bu olsa gerek.bu olsa gerek diyorum çünkü bu bana hala çok şaşırtıcı geliyor.
bir sürü çocukla ilgilenmiş onları hayata katmış,hazırlamış biri olarak.keşke gayyor a ben sormayı bilseydim.güler hanım gibi.keşke farklı olduğunu anlamaya çalışsaydım ,kızımın söylediği gibi.
"anne gerçekten hiç şüphelenmedin mi "susmasaydıyada susturmasaydım.

eşimde yorum bırakmış size çok kızmıştım ona.yakıştı mı demiştim.aslında bana yakışmayan oğlumun geleceğini düşünmeden babaannesine yollayışımdı.

bugünüde ;yazısında belirtmiş gayyor.ben kötü bir anne agrasif bir anne değilim.sağlık sorunlarım var.aşmaya çalışıyorum.belkide bu yüzden fazla geldi, tüm bunlar bana üstüste geldi.

goddess artemis in yorumları içimi çok burkmuştu.ama bir yandan da ben nasıl bir anneyim cümlesini söyletmişti bana.o bayanın yorumlarını üstüste tekrar tekrar okudum.

oğlum babaannesindeyken de okudum.ve kabullenmeme yardımcı oluşunu seyrettim.Uzaktan tv izleyen bir çocuk gibi.

bu yorumu kendine güveni olan bir kadın olarak yazıyorum.Ama oğlunada güvenen bir anne olarak.

burda ifade edemediğim o kadar çok duygu yoğunluğum var ki.şimdi şunu düşünüyorum öğrencilerim bana doğruyu söyledklerinde veya çocuklarım neden bana sakın yalan söylemeyin diyen, ben.bu gerçeği duyunca bu denli sarsıldım bilmiyorum.
ama sarsıldım ve bu sarsıntı kendime getirdi beni.
(eski bir edebiyat öğretmeniyim ama noktadan sonra büyük harfle yazımları hep atlamışım.düzeltmeyeceğim.çok düzelttim zamanında, şimdi kendimi düzeltmeliyim)
kendime bir isim bulamıyorum.

(gayyor un annesi)desem yeterli olacak sanırım.

gaykedi dedi ki...

prettyinpink
afiyet olsun :p

-----------------------

gay-yor
ne kadar çok ayrım var dünyada tanrım, türlü türlü, çeşit çeşit!

-----------------------

gay-yor'un annesi
yorumunuzu okumak beni ne kadar mutlu etti anlatamam, tabi çok duygulandım ve kolay ağlayan birisi olarak hemen gözlerim doldu...en çokta sizler için sevindim, mutlu olmak hepimizin hakkı ve genelde ön yargılarımızla, tabularımızla kendi mutsuzluğumuzu biz insanlar kendimiz yaratıyoruz...

eşcinseller bu güne kadar hep bir cüzzamlı gibi saklandılar, aşağılandılar ve ezildiler oysa modern dünyada artık evlenmeden cocuk evlat edinmeye kadar bir sürü haklarını elde etmeye başladılar...bizim ülkemizde kadın hakları bile halen sorunlu ve eşcinsellik ozellikle egitimsiz kesimler icin cok ciddi bir tabu...

biraz aratırdıkça ve okudukça göreceksiniz escinsellik insanlık tarihi kadar eski ve insani bir durum...onemli olan ne kadın, ne erkek, ne yahudi, ne kürt, ne alevi, ne ermeni, ne de escinsel olmak, önemli olan sadece iyi bir insan olabilmek...bir gün insallah sizinle yüz yüze muhabbet etme dileklerimle cok cok selamlar...

Evenstar dedi ki...

her kürt anar$ist değildir, yada her kürt iyi değildir. bitakım insanların yaptıkları kötülükleri bi halka mal edemezsiniz. Aynı $ekilde, o halkdan size insanların iyiliğinin dokunması hepsinin iyi olduğu anlamına gelmez.

Ben bunu senelerce, kaldığım birbirinden farklı 10larca ülkede fark ettim. Konu kürtler diildi, Türklerdi. Gerçekten Türkleri barbar olarak görenlerde vardı, hepsinin fikri deği$ti, Türkleri yardımsever olarak bilen de vardı fikirleri deği$ti. Yabancı arkada$larıma herzaman bana bakıp, halkım hakkında karar vermeyin dedim. Bir yada birgrup insanın hareketleri, herkeze mal edilmemeli. Türkiyede Türk-Ermeni atı$malarının en kızı$tığı dönemlerde Londra'da en yakın arkada$larım ermeniydi, genelde onlara misafir olup yemek yerdim. Bana 1gün dahi sen Türk'sün atalarımızı katlettiniz demediler.

Bu konuda dünyanın en anlayı$sız haklarından biriyiz, ama gördüğüm kadarıyla genç nesil bunu kapatıyo.. Tabi $unu da unutmamak lazım;

http://ktunnel.com/index.php/1010110A/3205a465764d159281db9397ae33f8352122aad917b14ac52ca300626fb97c960adf828b9b14984519200

Karōshi dedi ki...

Şimdi sırası mı bilmiyorum ama ben de Gayyorun ve ailesinin geçirdiği bu zorlu süreçte sevgili Kedi ve Nakhar'ın ne kadar içtenlikle yardımcı olduklarını ve zor olanı "birazdan da" öte kolaylaştırdıklarını uzaktan izledim.. Mutevazı olacaksınız ama bence çok ama çok harika dostlarsınız siz arkadaşlar.. Gayyor ve Salih çok şanslı bir çift.. Hem Gayyor'un annesi ve babasına sahip oldukları için hem de sizin gibi "kaygı" duyan ve bıkmadan usanmadan doğru şekilde yönlendiren ve "cömertlikle" tecrübelerini paylaşan insanlarla karşılaştıkları için.. Bana düşmez belki ama ben de size teşekkür ediyorum... Tam herkes "kötü" demeye başlamışken sizi tanıdığım için çok mutluyum. Biliyorsunuz ki benim de en yakın dostum bir eşcinsel.. Ama konunun bunla da alakası yok.. Gerçek bir dostluk gördüm ben tüm geçen bu son günlerde çevremde.. Ben de çok duygulandım:)Gayyor'un anne ve babasına da aynı teşekkürü ediyorum. Gerçekten "iyi" insanlar ve ebeynler oldukları için..

Sizi seviyorum..

aysema dedi ki...

Öncelikle Gayyor ve meslektaşım olan annesinin bu aşamaya gelmesine sevindiğimi belirtmeliyim.Annelik kolay değil.

Sonra da yazınızla ilgili:

Kürt'e karşı değiliz, Kürtçülere,
Türk'e karşı değiliz,Türkçülere,
Dine karşı değiliz, Dincilere karşıyız; diye özetlesek daha doğru olmaz mı ?

Yanılmıyorsam sorunları yaratanlar hep bu çıkar düşkünleri. Kendi çıkarları yüzünden nice acılar yaratıyorlar.

gaykedi dedi ki...

evenstar
genç nesil'de gelişmeler var ama ben gene de bazen ümitsizliğe kapılmıyor, utamıyor ve üzülmüyor değilim ülkem adına.

-----------------

karoshi
gerçek dost dediğin zor günde belli olmaz mı? bir parça da olsa yardımcı olabildiysek ne mutlu nakhar ile bana... gay-yor ve salih gerçekten şanslılar bu ülkede eşcinsel olduğunu ailesine söylemeyi bırak, 40 yaşına gelmiş babasından, annesinden halen korkan insanlar tanıdım ben. bu arada içten teşekkürlerin için çok sağol, çok naziksin :p

---------------

aysema
ne kadar güzel konuyu özetlemişsiniz :p

Çakallik Öyküleri dedi ki...

Atatürk ne demiş!
Bağımsızlık benim karakterimdir!
Anlayan anlar!

gaykedi dedi ki...

çakallık ö...
kimilerinin de karaktersizlik karakteri olmuş :D

OpethMania dedi ki...

Şunu demek isterim ki ailem güneydoğu kökenlidir.(Urfa)ama bırakın annemi babamı dedemler bile Kürtçe bilmez konuşamazlardı.Herhalde çerkez kökenliyiz yani demek oluyoki öyel seçenklerde varmış güneydoğuda.ama benim konuşmam düzgün türkçe olmasına rağmen çok esmer tenli olmamama rağmen ve de kürtçe felan bilmeme rağmen çoğu insanın inanmamasına rağmen hiç bir zaman doğduğum,büyüklerimin doğduğu toprakları ne inkar ettim ne sakladım.Hatta gurur duyarak her tanışdığım insana söyledim.İşin özü buraları aslında bir ülke olarak tek tek değerlendirmek yerine bir çoğrafya olarak değerlendirmek ve de bu çoğrafyada yaşayan bütün irkların herkes tarafından bilinmesi,özünmesi ve herkesin buranın doğal bir parçası olduğunu anlaması gerekiyor netice turklerde kürtlerle farisilerle ve araplarla komşu hem tarihi hemde çoğrafi hemde kan bağı olarak.Hayatımızda bunu özümseyerek yaşamayı öğrenmeliyiz...

gaykedi dedi ki...

opethmania
evet aslında güneydoğu deyince aklımıza sadece kürtler ve türkler gelmemeli, araplar, süryaniler, ermeniler araplar ve daha bir sürü kadim halkı da unutmamalıyız.

Akın Y dedi ki...

Türkiyede yaşayan Türk halkının kürtlerle herhangi 1 problemi yok,olsa zaten emin olun bunlar olmazdı,bölücülere hareket kabiyeti yaratan zaten Türkledir...Bunu eminim içinizde kabiliyet sahipleri anlayacaktır.
Ama ben demiyorumki arkadaş doğu insanı unutulmuştur,terkedilmiştir,sırtlarında devletin sıcak elini görmemişlerdir.Sadece devletin gerektiğinde sopasını görmüşlerdir,fakat bunun çeşitli amaçları olduğunu devlet politikalarının gereği olduğunu unutmayın.Şimdi bazı enteresan cahiller diyorki aşırı milliyetçilik sefilce yaşayanların işidir diye,hayır arkadaşlar milliyetini hatırlamak çeşitli olaylara girişmek için insanın karnının tok olması gerekir,eğer Türkler kürtlerden nefret etmiyorsa bunun sebebi işte budur,Türk milleti daha o aşamaya gelemedi,çünkü karnını doyurmaya zamanı kalmıyor bu işlere girmekten.

Şimdi size bana kafatasçı faşist cahil diyecek arkadaşlara samimi olarak soruyorum !

Hiç ömrünüzde artvine gittinizmi ? hiç hayatınızda amasyaya tokata gittinizmi ben karadenizi gezme görme fırsatını bir karadenizli olarak ve oralarda okuyarak fırsatını yakaladım;bakın arkadaşlar o saydığım illerde yaşayan okadar gariban fakir insan varki görseniz inanmassınız.Fakat bu aç gezen yağında potini olmayan köyünde okulu olmayan bu gariban halk kendi içinde bi,r örgüt kurup ülkesini bölmeye uğraşvermedi.Sakın sanmayın demeyinde bana doğudaki rakkamlar daha fazla gidin daü nün dik in oranlarına bakın karadenizden sıralamalara giren kaç il var ???
Şimdi bir insanın açkalması açıkta kalması yüzünden kimse "vatan hayini"nliğini bana mecburiyetten diye gösteremez.
Bunun yeri burası değil fakat daha uzatmıyorum.

gaykedi dedi ki...

akın
yalnız unuttuğun birşey var bütün karadenizde ağalık düzeni fazla yok + lazca konuşan çok küçük bir azınlık dışında türkçe (şive önemli değil) konuşuyorlar, yani güneydoğuda olayı körükleyen müthiş bir feodalite ve belki milliyetçilği ve milli kimliklerini uyaran yok sayılan bir dilleri var...

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Sırtından yediği kurşunlarla kana bulanan beyaz gömleğinin eve geldiği ve büyük bir matem havasının solunduğu günlerde gelmiştim dünyaya.(Amcam) ölmüştü ve aynı ismi taşıyacak ben doğmuştum. Her gün faili meçhul cinayetlerin işlendiği, ceza evinde insanlık dışı işkencelerin gerçekleştirildiği, kürdüm demenin dayak sebebi olduğu zamanlardı.
Harunlar Ölmesin yazıyordu tüm Diyarbakır sokaklarında ama gün geçmiyordu ki bir ölüm haberi gelmesin. Kanlı ve oldukça zor bir zamanda diliminde gelmiştim dünyaya. Büyüklerimiz Kürtçeden başka bir dil bilmiyordu ama Türk Dil Kurumu açıklama yapıyordu; Kürtçe diye bir dil yoktur diye. Sonrasında kendi kültürümüzden kopmaya, yabancılaşmaya başladık. Zorunlu bir asimilasyon... Ben Kürtçeyi ancak bir lise öğrencisinin İngilizceyi bildiği derecede biliyorum. Kendi kültürümle alakalı birçok şeye yabancıyım.
Ama gün gelecek ki Türkçe yazdığım kitaplar birilerinin hiç hoşuna gitmeyecek. Kendi dillerini onlardan iyi kullanmam onlar için hiç iç açıcı olmayacak.

gaykedi dedi ki...

afilli
devletimiz sadece kürtçeyi değil hatta kürtlerin bile olmadığını, onların türk olduklarını iddia etmedi mi :( kürt olan ama türkçenin en asil örneklerini veren kapı gibi bir yaşar kemal var sana güzel bir örnek... bol şans...