14 Ekim 2008






Kedi Mutfakta !


Daha önce sizlere değişik bir 'Bamya tarifi' dışında yemek tarifi verdim mi hatırlamıyorum, ama son bir kaç haftadır evde ekmek yapımı feci sardı beni.

Önce ekmek makinası almayı düşündüm, sonra ekmek yapmaktan bıkmaktan ve makinanın dolapta tozlanmasından korktum ve mikserin hamur yoğurma çubuğunu kullanarak (hani şu burgu gibi olan) elde yoğurmakla uğraşmadan nefis ekmekler yapmayı başardım, resmini 'şuradan' görebilirsiniz. (bu sanıyorum 5 ya da 6. ekmeğim )

Velhasıl dostlar evde yapılan ekmek bambaşka birşey, bize dışarıdan ekmek diye satılan şeyler çeşitli katkı maddeleri ile şişirilmiş pişmiş unlu süngerimsi şeylerden başka birşey değil. Geçen gün sevgilimle nefis Alman ve Rus ekmeği bulduk, ama o da hem pahalı hem her zaman bulunmayacak bir şey.








Ben size sevgili Elif'in çok özel bir ekmek tarifini tavsiye edeceğim (şurada #1, #2, #3, #4). Bu tarifte mayayı da kendimiz hazırlıyoruz, başta zor ve karışık gibi gözüküyor ama mantığını çözünce artık hiç tarife bakmadan bile yapabiliyorum.

Fırında pişerken ve çıkınca evi öyle bir ekmek kokusu sarıyor ki anlatamam, kesinlikle kendinize ve damağınıza bu zevki yaşatmanızı tavsiye ederim, özellikle hafta sonları sabahları fırından az önce çıkmış bu ekmek kahvaltı sofranızı ziyafete dönüşterecektir.

Elif'in tarifine benim eklemek istediğim, su yerine ara sıra aynı ölçü süt ile de denemeniz, ben bunu denedim ve sonucu çok beğendim, ayran ile de bir deneme yapacağım bir ara + ben hamuru her tarafı yağlanmış ve mısır unu ile unlanmış kalıba koyarak pişiriyorum ve fırına vermeden en üstüne 1-2 tatlı kaşığı kadar mısır unu da serpiyorum. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.


32 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili gaykedi,

hayatımda pek çok eşcinsel tanıdım ve bir iki tanesiyle yakın arkadaş oldum ama sizin gibisini görmedim açıcası. tercihinize saygımız büyük, (aslında tercih de demek yanlış yaradılış diyelim) bunu her seferinde gözümüze gözümüze sokarak irdelemeniz bana tuhaf geliyor. iki GAY adam fıkraları, sanatçılardan bahsederken GAY olduklarını önemle vurgulamalar gerçekten gereksiz. bu, kendine güvensiz heteroseksüel bir erkeğin sürekli erkekliğini ıspat etme çabasıyla bel altı espriler yapmasını andırıyor biraz. oscar wilde'ın eşcinsel olduğunu vurgulamasanız da biliyoruz zaten.

ikinci rahatsız edici husus bayanlara yaklaşımınız. kadınların çekilecek yaratıklar olmadığına, sürekli dırdır ettiklerine ve aldatılmayı bilinç altında bir fantazi öğesi olarak sakladıklarına karşı son derece ilginç düşünsel yatkınlığınız. 'bunlar benim fikirlerim değil, ben sadece alıntı yapıyorum' demeyiniz lütfen, burası herkese açık bir blog ve yazdığınız herşeyden okuyanlara karşı sorumlusunuz. sizin kadınlara olan bu yaklaşımınızla eşcinsellerden nefret eden heteroseksüel erkeklerin sizlere yaklaşımı arasındaki farkı bana izah edebilir misiniz?

üçüncüsü, bir ilişkiniz var ve çok mutlu olduğunuzu samimiyetle söylüyorsunuz. lakin her hafta bir 'haftanın güzeli' resmi seçip koymak bana bi miktar tuhaf geliyor. güzele bakılır evet, lakin erkek arkadaşınız bu yaklaşımdan rahatsız olmuyor mu? 'sahiplenme ve kıskançlık kendine güvenmeyen insanların duygularıdır' sakızını daha ne kadar çiğneyeceksiniz? bu yaptığınız, en azından partnerinizin duygularına saygısızlık olmuyor mu? samimi bulmadım sizi.

umarım kendinize olan güveniniz artar.

iyi geceler.

gaykedi dedi ki...

isimsiz
hay allah keşke bir isminiz olsaydı ve bu başlığa değil başka bir başlığa yorum yapsaydınız, konu çok alakasız olmuş (+ sanırım görmediniz yanda mail adresim de yazılı.)

herneyse ben gene de burada yayınlıyorum, cunku benim yazdiklarinizdan rahatsiz olacagimi, hatta bunu yayınlamayacağımı düşündünüz sanırım, ayrıca "sizin gibisini görmedim" lafınızı bir iltifat olarak algılıyorum :p

hakkımdaki diğer düşünceleriniz de (özellikle kadınlara bakışım konusunda yaptığınız tesbitler tam bir komedi) benim için kaale alınacak bir şey üzgünüm ama ben göremiyorum (bu arada insan sadece birkaç blog yazısından tanıdığı insanı neden böyle eleştrip yargılamaya kalkar doğrusu bunu anlamadığım gibi bilinç altınızı da merak ettim)

sadece blogumda haftada bir yakışıklı erkek resmi koyup burada kadın-erkek-gay arkadaşlarla şamata yapmamız konusunda sevgilim ne der, bunun size cevabını şöyle bir örnekle vereyim, eğer ben kadın olsaydım bir davette sevgilim benim erkek arkadaşlarımla, dostlarımla dans etmeme müsaede ederdi ki siz ne fotosundan bahsediyorsunuz yahu? aklıma burada sizinle sanırım zihnimizin kan uyuşmazlığını anlatan başka bir örnek gelmedi uzgunum....

Esther dedi ki...

kedi sen mutfak olayını aşmışsın ekmek falan noluyoruz :))) hani "benim" diyen kadın bile pek bulaşmamıştır ekmek işine (teyzemden biliri)... ballı yoğurtlu ekmek almıştık kitchenette'ten şimdi ... ama öyle böyle bir tat yok ne yapıp edin tarifini ele geçirin doyamassınız. hatta yemeği bırakıp ekmeğe saldırırsınız o denli güzel...

Elif dedi ki...

Bir de yogurmasiz tarif var ki, onu birkac kez daha yapip emin olayim, veririm. ;o)

Isimsiz, Gaykedi tabii benim dusuncelerime ihtiyaci yok, kendisi gayet guzel yaziyor da o yuzden okuyorum kendisini ama ben simdi ota karismasam hasta olurum. Affediniz.

Benim anladigim kadariyla burasi sadece bir blog dagil, homoseksuel birinin blogu. ben erkek problemlerimden, cocugumdan ve hatta agdamdan nasil bahsediyorum, burada da homoseksuel agirlikli konular olmasi normal degil mi?

Gaykedi'nin kadinlardan hic mi hic nefret etmedigini, kendisiyle aramdaki uzun sureli email dostlugum ve bir kerecik (:o() bulusarak gecirdigimiz guzel vakitle tanidigim kadariyla, kesin olarak biliyorum. Ay yoksa benim kadin oldugumu bilmiyor muydun GayyyK.???!!!!! O yuzden mi emaillerime cevap yazmayi biraktin????? :oP

Hakikaten, bir blog girisiyle boyle yargida bulunmak biraz asiri olmus. blog sorumlulugu ise enteresan bir konu. Ben okuyuculara karsi sorumluluk tasiyor muyum? Iyi bir mim konusu cikar...

Haftanin guzeli olayina bittim! Ayol, cocugun evde aslan gibi bir fileminyonu varken, arasira hamburger resmi koymus, ne olur?

Selamlar! :o)

www.elifsavas.com/blog



www.elifsavas.com/blog

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

kedi bende yaklaşık iki senedir kendi ekmeğimi kendim yapıyorum.alışınca zaten fırın ekmeğini ancak dişarıdaki yemekleri tüketirken yiyebiliyor..bir süre sonra anlıyorki insan o satılanlar ekmek falan değil..şişirilmiş un,lezzet yoksunu denebilir sanırım..bir falsosu var o da çok yediriyor kendini..

sufi dedi ki...

Çok şükür maya nasıl yapılır onu da senin vasıtanla öğrendim.Yoksa yıllardır kendi ekmeğimi kendim yapardım, maya yapmak hiç aklıma gelmemişti aslında mayanın sabah çimlerin üstündeki çiğden yapıldığını duymuştum ama hüthütün tarifi çok pratik geldi bana, teşekkür ederim.Ekmek Hamuruna arasıra yeşilelma püresi koymayı da denesene .Sevgilerimle.

La Santa Roja dedi ki...

Ben tekrar yazının konusuna dönüyorum izninle :)
Yaptığın ekmek çok albenili görünüyor, makine konusundaki fikirlerinde de tamamen haklısın. Benim makinem toplam 20 kere kullanılmıştır anca, şimdi dolaplardan birinde gün dolduruyor. Geçici bir heves sanırım, tabii bu benden de kaynaklanıyor olabilir :)
Amman bir de uyarı; ekmek makinesini anneme almıştım ama 1 ay sonra bana geri geldi. Sebep; ekmekler çok lezzetli olduğu için babam gidip gelip yemeye ve 1 ekmeği 1 günde bitirmeye başlamış! Göbeklere dikkat ;)

gaykedi dedi ki...

esther
bende bal ve sütle yapılan bir mısır ekmeği tarifi var otur kek gibi çayın yanında ye o kadar lezzetli birşey ama kaç zamandır yapmıyorum bir ara yaparım ve tarifi ile resmini de koyarım inşallah :D

-------------------

elif
yeni tarifi merak ettim şimdi ve tabi fleminyon esprisine bayıldım :p

---------------------

kıymet
geçen gün bir fırına bir kamyondan kasa kasa ekmek katkı maddesi indirildiğini gördüm sanırım ekmeği sünger gibi yapan şey o...

------------------

sufi
kendi yaptığın maya ile bir dene çok seveceksin ben birde nohuttan yapılan bir maya duymuştum.

--------------------

la santa roja
genelde tazeyken ekmeği kesmiyorum ve eskisi bitmeden yenisini yapıyorum ve onu 1-2 gun sonra tuketiyorum, boylece taze ekmeğin cazibesinden kendimi koruyorum, zaten bu ekmek biraz bayatlayınca ve durunca da gayet lezzetli oluyor :p

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

:D

koyduğun resim pastaya benzemiş yahu :) krem şantisini nerede kullandın bakim :P

ayh aklıma nedense geçen kilisede yine pizza yerken (hep pizza yerken yakalıyor beni nasılsa?) yakalandığım pastörümün sözü geldi: - millet ekmek bulamaz bu da pizzaları götürüyor :)
ayh, kuru ekmek yerken kimse yakalamaz da.... neyse :)
demek jacobs içiyorsun :D masa örtün de çok hoş :)
benim saçmalama krizim başladı yine :) kib canım. umarım bi gün misafirinken de yeriz o ekmekleri, eminim çok lezzetlidirler. öptüm

Furkan dedi ki...

of harika gözüküyor karnım acıktı

clarisa dedi ki...

bu maya tarifini görünce anneannemin toprak çömlekte tuttuğu ekşi kokulu mayası aklıma geldi..biz artık herşeyin hazırına alıştığımız için bu mayayı bile unutmuşum ..herşeyin hazırına alıştık ama damak zevki diye de bişey kalmadı sanırım...afiyet olsun:)

gaykedi dedi ki...

tatlı dilim
ekmek bulamazlarsa pizza yesinler peki tamam ama chubby bulamazlarsa ne yesinler :p

----------------

furkan
bir tarafın şişmez umarım :p

----------------

clarisa
eskiler ekşi hamur kullanırmış, sanırım hatırladığın şey o olmalı senin :p

İçimdeki Ayı dedi ki...

aman diyim, akla getirilmesi bile ürkütüyor insanın içini :)

chubby'siz bir dünya halk ekmeğin fiyatını düşük tutup (tamam iyi birşey ama)zararı otobüs biletlerine zam yapıp çıkartan i. melih gökçek'e benzer :P

diğer bir yandan geçen ay yedigim baharatlı (balık hafızayım malesef, neler vardı içeriginde sormuştum ama unuttum) ekmeğin tadı hala damağımda. Birkaç gün önce başta önyargılıda olsam cevizli ekmek denemiştim. Cevizler eğer kötü ise cidden agıza bıraktıgı tat günü mahvedebiliyor :) ama yanıldım ve bir parça bir parça derken baya büyük bir parçayı götürdüm sanırım. Konumuz ekmek olduğundan (sözüm üst kısımlara) zeytinli ve çekirdekli ekmeklerin listemde ilk sırada yer aldıgınıda belirteyim.

cimcime dedi ki...

bi dakka şimdi bu isimsiz önce bi isim versin kendisine de öyle çıksın karşımıza.Kardeşimmmmmmmmmm
burası gay blog zaten bu adam ne konuşacak burda ben heteromuyum diyecek akıllı ol aklını almayayım.
kEdi çok kibarsın ya.valla biri benim bloguma öyle saçmalayacak ben bu kadar kibar olacağım yani.
okuldan yeni geldim üniformam üzerime yapıştı yorgunluktan bir bloga bakayım dedim.
hatta abim daha acı yazacak ama ilk yorumu ben yazayım dedim.iyi yaptım.Şimdi o kardeşe bir iki lafım daha olacak kardeşimmm
onlar erkek resimleri o zaman sende onlara o kadar girerekkk bakmışsın ki onca güzel şeyler yazılıyor bu blogta.bi onlar aklında kalmış.yazık sana ya.Kendi kişiliğini saklanman bi kenara.
uğraştığın konuya bak.Şaşkoloz musun sen be herif.
Birde adamı sevgilisi niye kıskansın ,sen sevgilisinin blogundaki karpostal gibi resmi gördün mü o adam kediyi o resimlerden niye kıskansın.kendine gel almayayım paçanı.yırtmayayım ağzını.

ayyy kedi ben kibar olamam bu konularda çok pardonunuz yani de demeyeceğim.Gelecek hafta şu yakışıklınını yüzü gözüksün lütfennnnn:D

Goddess Artemis dedi ki...

Gaykediciğim,

Kendine bir nick almaktan acizlerin [ki belli bir nick almayarak zekice davrandığını da sanabilir bu tipler] ne bitmek bilmez dertleri varmış be! Hey Yarabbim, yaratıyorsun bari takip et de gidip sağa sola sıvamasın böyle anlamlı anlamsız.

Konuya dönersek, ilk görüşmemizde istiyorum o ekmekten! Evet, istiyorum! :o)

gaykedi dedi ki...

içimdeki ayı
cevizli ekmek bende çok severim bu arada chubby'siz batsın bu dünya diyorsun :p

-------------------

cimcime
feci sinirlenmişsin yahu, herneyse haftaya yakışıklının yüzü gözükecek tamam ama başka gözükmesini istediğin yeri var mı onu da bileyim :p

--------------------

goddess
istediğin ekmek olsun canım :p

kişisel depresyon anları dedi ki...

yaaa beni mutfağa sokturucaksınız sonunda ama ortalığı size temizleticeemm :)

gay_yor dedi ki...

ben böyle embesilleri anlayamıyorum..blogu silah zoruyla okutuyorlar bu insancıklara anlamış değilim..isimsiz senin gay olduğundan şüphe ediyorum ama bastırmışsın..o yüzdende gaylere düşmansın..bu da benim seninle ilgili kişisel yorumum..
bu arada ekmek yemek istersen ekmek tarifi veren(hetero)kanallrına bakabilirsin..

cimcime dedi ki...

orası hariç her yeri görünebilir.Ama bak orası hariç diyom.Anladın sen onu.:Dkorkuyom çünkü onun görünüşünden.

gaykedi dedi ki...

kişisel
ben hiç mutfağı dağıtmadan ve elimi bile kirletmeden yapabiliyorum, o kadar dağınıklık gerektiren bir şey değil yahu, tembel olmayalım lütfen :p

------------------

gay-yor
hetero ekmek tarifi, gay ekmek tarifi :))

------------------

cimcime
filmlerdeki gibi poposu gözükebilir yani orası hariç diyorsan :D

cimcime dedi ki...

evet aynen öyle:D

Fєянαи¢α dedi ki...

Harikasın kedicim:)çok başarılı bir ekmek...elleriene sağlık..
Ayırca kendini aşmışsın mayayıda yapıyorsun ya bravo , ayrıca mayalı hamurlarda burgulu yani hamur ucuyla mikserle karıştırılan hamurlar çok başarılı oluyor..
ben de ekmek makinası var geçen yaz benim koca bri hevesle almıştı önce ben de yapıyordum şimsi su koyverdim yapmıyorum adamda sesini çıkarmıyor:))))
ama senin tarifi denicem canım..
afiyetler olsun..

gaykedi dedi ki...

cimcime
no pipi, yes popo :D

------------

ferhanca
tarif aslında bana ait değil elif'e ait, ama mutlaka dene derim, gerçekten çok iyi sonuç veriyor ve bloguna resmini de koy bizde görelim nasıl olmuş :D

Ruyayla dedi ki...

Bir hevesle ekmek makinası aldım dolap bekliyor şimdi garip geliyor makinanın yaptığı ekmekler bana..
Maya kısmı biraz zor gibi gözüksede görüntüsü harika olan bu ekmeği mutlaka deniyeceğim :) aaa unutmadan bir not hazır ekmeklerin içine patates koyuyorlarmış fazla un kullanmamak için diye duymuştum ne kadar doğru bilmem ama patatesli ekmeği de bir dene kedicim güzel oluyor..

salih dedi ki...

o isimsiz şahıs kendini ne zannediyor bu blogun eleştirmeni filan mı.bu tip insanlar tanrıçanında dediği gibi aciz,pasif insan genelinin içine girdikleri için yazdıkları şeyi.Çoktan penisimde deyip geçeceksin.Bu isimsiz yobaz o resimlerden orgazm oluyor sanırım.Yoksa bu kadar o resimlere takarmıydı:Dsenin sevgilinle olan iletişimin sadece seni ilgilendirir o isimsiz neden bu kıskanma olayına bu kadar taktı anlamıyorum.Sıkıysa gelip bana yazsaydı .
Görürdü o zaman blog hakkında eleştiri yapmak nasıl oluyormuş.

Fєянαи¢α dedi ki...

Tamam canım. senin ekmek mükemmel..
Bu gün oğlum diyordu Amişlerin, formülü kendilerine ait mayaları olduğunu.hazırlayıp veriyorlarmış sen de devam ettiriyormuşsun fakat ilk başlangıç onlarda asla söylemiyorlarmış.iş yerine kızlar bazen getirp ekmek yapıyorlarmış, gidince inşallah bende denemk isterim..
.sana getirseydim anne diyor:))hehe polis dicek ne bu? annem istedi:))))

gaykedi dedi ki...

rüyayla
iyiken almamışım ekmek makinası, inan dediğim yöntemle o kadar oluyor ki ekmek yapmak ve tabii lezzetli :p

---------------

salih
isimsiz kişi resimlere takmış diyorsun kafayı :p çok sevdiğim bir hikaye vardır; iki dindar kişi dereden geçemeyen bir kızcağız görürler, bir tanesi kızın geçmesine yardım eder, diğeri günah diye etmez...ertesi gün diğeri onu neden bunu yaptın ki günaha girdin diye suçlar, o da diğerine ben kızı derenin karşı tarafına taşıdım bıraktım ama sen beyninde halen taşıyorsun o kızı, esas bu günah der :p

-------------------

ferhanca
aman bilmeyenlerin kafası karışmasın yahu "amiş" de ne töbe töbe diye :p

http://tr.wikipedia.org/wiki/Amish

Fєянαи¢α dedi ki...

kedicim, şimdi birde isimsiz benim yazdıklarımdan anlam çıkartırmış çok hoş olur:))))))

valla kötü bir şey yazmadım:)))))))

gaykedi dedi ki...

ferhanca
senin bloga takmasın kafayı bu seferde :p

Fєянαи¢α dedi ki...

Aman Allah korusun ben den uzak dursunlar:))

(¯`·._.·[ (Afilli Yazar) ]·._.·´¯) dedi ki...

Aslında blogu 2006 bu yana takip eden biri olarak neden hiç yorum yapma gereksinimi duymadım diye kendimi sorgulamadan edemiyorum. Her neyse...
Böyle maharetli birine sahip olduğu için Nakhar çok şanslı gerçi kim bilir onunla ne yetileri vardır. Ben ekmek yapmaya hiç kalkışmadım zira bizim doğudaki pide ekmekler gayet lezzetli ama diğer şehirlere gittiğimde hani yanımda çuvallarla götürmeyi istemiyorum değil. Keşke bayatlamayan ekmek icat edilse.
Ekmeğin çok güzel görünüyor hani başlı başına yiyebilir insan.
Tebrikler...

gaykedi dedi ki...

afilli
2006 yılında beri okuduğunu bilmiyordum, hani derler ya "önce ekmekler bozuldu" diye :D