17 Ekim 2008






Fahida !


İslamabad İlahiyat Fakültesi mezunu esmer güzeli Pakistanlı Fahida ile tanıştığımızda başı sımsıkı bağlıydı. Birkaç yıllığına, kocasının elçilikteki memuriyeti nedeniyle Brüksel'deydi. Dindar bir kadındı. Birdenbire bir gün, durup dururken beline kadar inen simsiyah saç örgüsünün sırtında salınmaya başlayıveridiğini görüp de sormamak olmayacaktı...


"N'oldu Fahida? Niye açtın başını?"

"Burada gerek yok kapanmaya."

"Niye?"

"Kadınlar güzelliklerini korunmak için örtünürler. Bu ülkede kadınlara rahatsız edici nazarlarla bakılmıyor. Erkeklerden korunmak için başımı örtmeme gerek yok ki. Ama birkaç yıl sonra Pakistan'a geri döndüğümde büyük olasılıkla yine kapanmam gerekecek..."

Çimen Turunç Baturalp

20 yorum:

***NoSTATIC*** dedi ki...

Etkileyici :)

mischa dedi ki...

göze bak,kaşa bak beee.. asıl saçı değil böyle kaşı gözü olanlar saklasın bence kendilerini.. biz de insanız dimi, nolur nolmaz :))

Dolphinblue dedi ki...

ne diyeyimki şimdi ben buna?

gaykedi dedi ki...

nostatic
aynı zmanda çok doğru söylemiş değil mi?

------------------

mischa
saçtan öenmli diyorsun göz :p

------------------

dolphin
denecek şeyleri o söylemiş zaten, boşver sen :D

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kişisel depresyon anları dedi ki...

persepoliste de buna benzer değinmeler var :)

gaykedi dedi ki...

emre
pakistanlı ve türk kadınlar farklı nedenlerle mi başörtüsü takıyor?

--------------------

kişisel d...
o bahsettiğin değinmeleri tam hatırlayamadım ama güzel filmdi değil mi?

herackles dedi ki...

Brukselde de ayni fikirlerle yaklasiyorlar. Bu pakistanli arkadas gece kuluplerinde kadinlarla erkeklerin ne yaptigindan habersiz kocasinin dizinin dibinde oldugu icin boyle "manasiz!" bir laf etmis olabilir. Meselenin ozu su: Brukselde isteyen istedigiyle sevisiyor ve es-dost ve hatta aileye ancak bok yemek dusuyor, oysa Pakistan`da mesele cok sIkIntili. Turkiye`de nispeten daha az sIkIntili; hele buyuk sehirlerdeysen istedigin halti yersin.

Bir de suradan bakmak lazim; bu eski Buyuk-Hindistan parcalari ulkelerde iki tur egitim var(di). Birisi bizdeki gibi insanca egitim, digeri medrese denilen orumcek kafalilar yuvasi. Orumcek kafalilardan cikanlarin da sonu tuttugun yerde ...mek oldugu icin meselenin ozu de burada dugumleniyor.

>>>"orumcek kafali Kemalistler" lafini ise rafa kaldiralim ama yutmadik.

gaykedi dedi ki...

herackles
"orumcek kafali Kemalistler... lafini ise rafa kaldiralim ama yutmadik" :))

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gaykedi dedi ki...

emre
türkiye'de kimseye türban takma konusunda bir baskı yok diyorsun, peki bundan emnin misin? Bu ülke de kaç kişi başörtüsü takamıyor, birkaç bin memur ve üniversite öğrencisi dışında? ama Türkiye'de ki nüfusun yarısı kadın ki bu da yaklaşık 35 milyon kadın yapar bunun milyonlarcası ve eminim yarısından fazlası, babasının, abisinin, kocasının zoruyla takıyor ve dinci basın bu konuda 3 maymunu oynuyor, ben nasıl inanayım başörtüsünü savunanların samimiyetine şimdi söyler misin allah aşkına?

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gaykedi dedi ki...

emre
şunu çok açık iddia ediyorumki bu ülkede baskıyla başörtüsü taktırılan kadınların sayısı açtırılan kadınlardan kat ve kat fazladır, evlenince başını kapatacaksın ama teklifini almış bir sürü kız arkadaşım oldu...

Haydar Tunç dedi ki...

gaydeki bunu neye dayanarak iddia ediyosun söyler misin bana?

senin iddianın kanıtı ne, banane sen ne iddia ediyorsan et, önüme somut bir kanıt koy ki senin iddianı ben kaile alayım.

ben de iddia ediyorum ki türk erkeklerini %90ı osurmadan g.tünün yer ile temasını kesiyor, ama elimde var mı somut bir veri? yok.

herackles dedi ki...

>>>Buyrun izleyin yalnız siz laikçileri biraz dışlamışlar."Marx'ı Marks & Spencer sanıyor laik kızlar" diyor.

Raftan indirme zamani gelmis.

Laik kizlar ile ilgili manasiz bir genellemeyi ornek olarak vermen bilgi birikiminin degil kahvehane sohbetinin ornegidir. New-York Times ismi verilen gazetenin zorlama bir muhabirinin lafinin da boylesi bir sohbette genellemeye dair istatistiki hicbir degeri yoktur. Ornegin benim icin, TKP genclik kollarindan birisinin Ataurkculugu 6 oktan biri sanmasinin TKP`lilerle ilgili genel bir kaniya varmamami saglamayacagi gibi.

Ertugrul Ozkok`u gunahim kadar sevmem ama nasil olduysa kosesinde yazmisti. Bu ulkede oruc tuttugu icin degil tutmadigi icin universite kantininde dayak yiyen insanlar var. Yine bu ulkede mini etek giymedigi icin degil giydigi icin uzerine kezzap atilan insanlar var.

Bu noktada tavsiyem yasin -eger yazdigin gibiyse- 18 oldugu icin biraz daha okuman ve ogrenmen. Ileri derecede merakli, zeki ve arta kalan zamanlarinda tamamiyle kitap okuyan birisi olsan dahi "google" ve "wikipedia" gencligi olmaktan oteye gecemesin 18 yillik hayatinda. Bunun da sonucu olarak ayaklari yere basmayan; sagdan, soldan toplama seyler yazarsin. Bunlar da senin dusuncelerin degil icine dogdugun ortamin seni yonlendirdigi hayatin zorlama fikirleri olur.
Yok, eger 18 degil de soyle 28 hatta 38`lere vardiysan Allah yardimcin olsun...

gaykedi dedi ki...

haydar
etrafıma şöyle bir bakmam yeterli bunu söylemek için, özellikle de birkaç büyükşehir dışına...

---------------------

herackles
ben de hiç duymadım oruç tuttuğu için dayak yiyenleri yahu :p

TuTasTemre dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Böcek dedi ki...

kendisini caaanım memleketim erzuruma davet ediyorum..gelsin de görsün nasıl bakmıyorlar:)
(batıyı dahil etmedim ki hem:))

gaykedi dedi ki...

emre
o bahsettiğin ezilen insanlardan kat ve kat fazla bu ülkede dinsel baskı gören insanlar, milyonlarca alevi ve özellikle kadınlar var... ben on binlerden değil milyonlardan bahsediyorum...

-----------------

böcek
emreye söyleyelim bir erzurum seyahati yapsın o zaman :p

herackles dedi ki...

Konusurken "aptal" diye hakaret eden sahsini da Allah`a havale ediyorum...

Kendi kendine konus sevgili tutastemre.