12 Ekim 2008





Emekli
Baba Sendromu !



Tıp literatürüne geçmiş Emekli Koca Sendromu diye bir sorun varmış. Dr. Nobuo Kurokawa'nın bulduğu bu sendromdan, ileri yaşlardaki Japon kadınlarının % 60'ı şikayetçiymiş.

Dr. Kurokawa'nın açıklamasına göre "Erkekler emekli olup, kadınlar neredeyse yabancılaştıkları bir erkekle dip dibe yaşamak zorunda kalınca depresyon ve fiziksel rahatsızlıklara yakalanıyormuş"(*) ve bazı ülkelerde emekli olacaklar için emekliliğe hazırlık, uyum programları uygulanıyormuş.

Daha önce sizlere anne babamın iyice tuhaflaştığından 'bahsetmişim', babamın tatlı huysuzluğu beni bile geriyor bazen, acaba diyorum Emekli Baba Sendromu diye bir şey de var mıdır?


* Esra Açıkgöz

17 yorum:

Böcek dedi ki...

bu kadar olur :)
babam evlendikleri beri annemle 24saati birlikte geçiren bir çift olamamışlardır babam iflas edene kadar..şimdi babam evde..zavallı kadına menopozdan birşey oluyor demiştim(gerçi benim gibi babaya sahip olan bir adamı ekliyoruz ama)bu raddede olacağiini tahmin edemedim..yarın anneme okutacağim bu yazıyı :)

Vladimir dedi ki...

Kesinlikle vardır kanatindeyim sanırım.

OpethMania dedi ki...

Benim babam...:-(
Bu bayram izni hiç çekil(e)medi...

sufi dedi ki...

Dün akşam "takvim kızları" diye bir film vardı trt8 de. 60 yaş üstü 6 kadın, bir takvim için neredeyse yarı çıplak poz veriyordu.Ama hepsi çok şekerdi inan.İnsan yaşlandıkça içindeki gençliğinde uyuyan çocuk çıkıyor meydana, uyanıyor ve bu yaşlı kalıba olmadık işler yaptırmaya kalkıyor aynı çocuklar gibi.Önce babanla annenin aynı odada yatmalarını sağla bence.Sonraa oyalanacağı birşeyler,Kocaman sevgiler.İnanki kolay değil yaşlanmak.

mischa dedi ki...

vardır bence. bütün gün işte olup da çocuklarını yalnızca akşam gören babalar, eğer çocukları tüm gün çalışmıyosa daha fazla görüp onla daha fazla zaman geçirmeye başlayınca işler de değişir. tabi bu aynı evde yaşayanlar için geçerli. birden tatışmaların sayısı artabilir. tabi adam bütün gün boş, nası oyalancak? eşine ya da çocuğuna/çocuklarına sararak...

gaykedi dedi ki...

böcek
menapoz değil babapoz olmuş galiba zavvallıcık :p

--------------------

vladimir
eğer doktorlar para kazanmak için kıçından hastalık icat etmiyorsa kesin vardır :p

---------------------

opethmania
babası bir ömür izinli olanlar ne yapsın, şükür et şimdilik :p

----------------------

sufi
takvim kızlarını nakhar'ım ile beraber izlemiştik pek sevimli bir filmdir, insan öyle hayat dolu bir yaşlı olmak istiyor o filmi izleyince tabi tanrı ömürler verirse :p

---------------------

mischa
ah şu sarmalar, dolma olduk ayol :p

cimcime dedi ki...

dedemden biliyorum var. Yani annemin babasından:D
ayyy bunu sana söylemek beni çok üzdü ama, bu sendromla başa çıkması için babacığına yardım etmelisin.Ben dedeme yıllardır yardım ediyorum:D NASIL MI? ONU SÜREKLİ YANAKLARINDAN ÖPÜP OMUZ MASAJI YAPARAK.

Esther dedi ki...

ya bir erkeğin emekliye ayrıldıktan sonra köşe yastığı gibi evde oturması hiç hoş değil. bir de antropozla falan da birleşirse evde yaşayan diğer sakinler için çekilmez bir hale gelebilir bu durum... bu yüzden emeklilik sonrası erkeklerin kendine mutlaka yeni uğraşlar bulmasını öneririm. ama bu iğrenç iğrenç kahveye gitmek, okey oynamak değil. ne bileyim el becerileriyle alakalı bir atölye olabilir, bir partinin ilçe bişey kolu olabilir, maddi durumu varsa bir dükkan açabilir. valla babam c.tesi pazar evde oluyor istanbuldayken, sinirlerim bozuluyor herşeye karışıyor fln.. biran önce p.tesi olsun adam işe gitsin diye dua ediyorum. bir de hergün çektiğinizi düşünün.. kötü çok kötü

haccecan dedi ki...

sufinin yorumuna bayıldım... olaylara birde babanın bakış açısıyla bakmak gerek ... Zor dostum zor iki taraf içinde zor...
İnsan ilişkilerinde kolay ne var ki?

gaykedi dedi ki...

cimcime
o dediğini anneme yapıyorum işe yarıyor ama babacık biraz cool, ona yapamıyorum bu şaklabanlıkları :D

----------------

esther
baban sakın emekli olmasın ya da sen buralara tatil dışında sakın dönme :p

----------------

haccecan
evet ama bizim günahımız ne, kesinlikle enerjisi çenesine vurmadan kendini yönlendirecek şeyler bulmalı emekli insanlar :D

cimcime dedi ki...

yapmalısın coolluğu incinmez babacığınını.bunun tek ilacı bu.:D

Ruyayla dedi ki...

Emeklilik Psikolojisinin getirilerini biz babamda yaşamadık çünkü emekli olduğuna kendisi bile inanmayıp çalışmaya devam etti.Ama etrafımdakilerden gördüğüm kadarıyla iyi ki bizi dinlemeyip çalışmaya devam etmiş diyorum..Kesinlikle Emekli olanlar çekilir cinsten olmuyorlar, tam bir kabus...

gaykedi dedi ki...

cimcime
çok cool bir adam bildiğin gibi değil, futbol dışında tabi onun 'cool'luğu :D

----------------

ruyayla
babam gene iyi sayılır etrafımda duyduğum ve gördüğüm daha ne kabuslar var, karabasan gibi :D

7.oda dedi ki...

bizim baba emekli olunca ne olucak bakalım :) hayır annem de sakin biri değil ki.. korkuyorum walla :)

cimcime dedi ki...

amannn yapma o zaman.:d Deprasyondan kurtulamasın adamcağız.ve eminim kesin fenerlidir.bende öyleyim.:D

gaykedi dedi ki...

7. oda
gözünüzü korkutmuş olmamayım ama yandınız gibi gibi :D

-----------------

cimcime
hemi de ne fenerli, bir gun fener maçı izlerken kapten gidecek diye korkuyorum :D

arzu pinar dedi ki...

olmaz mı, ömür boyu çalışmaya alışmış insansar için çok zordur herhalde emeklilik.

insanın elele dolaşın dünyayı, ne kasıyorsunuz diyesi var yaşlı çiftlere ama, uzaktan ahkam kemek kolay tabi.

emekli de olsa, danışmanlık veya kendi alanında özel çalışmalar yapması işe yarayabilir. senin de ona zaman ayırman işine yarayabilir. köpek vs varsa, onu dolaştırmaya çıkması ve emekli arkadaşlarıyla birarada olması gibi şeyler aklıma geliyor.