09 Eylül 2008






Yalan !


Bize hep yalan bir tarih anlatıldı. Geri zekalı Malkaçoğlu filmlerinin tarihidir bu. Türklerin genetik olarak iyi, 'gavur'ların genetik olarak kötü, kahpe, lavuk olduğu saçma sapan bir tarih...

Ne diyor meşhur efsanemiz? Türkler savaşa giderken, geçtikleri yerlerdeki asma bağlarından üzüm kopardıklarında, üzüm kopardıkları o dallara para asarlarmış.

Sonra? Tarih kitaplarımıza bakarsak, bazı şehirleri kuşatır, oraları ele geçirir, 'ganimet'i falanca şekilerde pay ederlermiş.

Hakan Gülseven


13 yorum:

RoguE dedi ki...

Evet şu 'malkoçoğlu' tarzındaki tarih hala devam etmekte aslında,ders sıralarında bile.

Ftehedilen yerler 'kurtarılmış' topraklar oluyor ,oysa bizden alındığında 'şerefsizlik' oluyor..

...ilginç....

Günay Doğan dedi ki...

Bazen kendimi; bir ülkeye hapsedilmiş, beyni yıkanılmak istenen kobaylar gibi hissediyorum.

gaykedi dedi ki...

rogue
çok güzel ifade etmişsin, biz toprak alınca fetih, başkaları alınca işgal :p

günay
beyni yıkanan milyonlarca faşist, ırkçı ile dolu ülkemiz değil mi.

gay_yor dedi ki...

biz hep yalanla dolanla kandırıldık..
biz taaaa o zamanlardan bu yana aziz nesinin de söylediği gibi salak bir toplumuz..

salih dedi ki...

biz masal dinledik hep.kendi asıl tarihimizden uzaklaştırıldık.
filmleri bile kandırmaya yetti bizi.biz cüneyt babanın kolunda saat görebilecekmiyiz umuduyla izledik o filmleri.
ama dallarda paralar var mı.hep mi gavurlar kötü.bizde hiç kötülük yok mu diye yoklayamadan beynimizi.
ne yazık ki inanmışız tüm yalanlara.
sevgiler.

Ruyayla dedi ki...

Dedelerin ninelerin kuşaktan kuşağa anlattığı masalsı kurgular diyorum ben kısaca...
Yiğitlik,şeref,namus,cesaret,erdem anlatılıyor güya bu masalsı kurgularda... Hepsi çekirdekten zehirleme çabaları...

gaykedi dedi ki...

gay-yor
panzehiri okumak, okumak, okumak, araştırmak ve meraklı olmak diyebilirim diyebilirim.

salih
tüm dünyada böyle bir sorun var hollywood'da bunun kralını yapıyor ama sanırım onlarda ara sırada olsa tarihe alterneatif bakış açılı, vicdan sahibi filmler bizden daha çok çıkıyor.

rüyayla
masal kelimesini sevdim :p

delikanlı dedi ki...

İşte Türkler böylece ticareti öğrendi:?

mischa dedi ki...

zaten tarih kelimesi içerisinde subjektifliği barındırıyor. bana göre tarih, yazarın geçmişi bakış açısına göre yorumladığı bir hikayedir. Bu nedenle de aynı millete dair türlü türlü tarihi vesika bulunur müzeleri gezdiğinizde. okullarda okutulana gelince, onaylıyorum demiyorum ama hangi ülke kendi çocuklarına kendini üstün göstermeden objektif bir bakış açısı sunuyor ki tarihini anlatırken? herkes biz şöyle güçlüydük, böyle kahramandık, dağları ovaları inletirdik yazıyor. herşeyin güllük gülüstanlık olmadığı, kimsenin birbirine önyargısız bakamadığı şu dünya üzerinde günah keçisi biz miyiz yani??

PaNDoRa dedi ki...

Eski Türkler barbar insanlardı bana göre. Her türlü pislik onlarda mevcutmuş. Tarihten de nefret ederim. Bugündür benim için önemli olan.

gaykedi dedi ki...

delikanlı
türk ekonomisi osmanlıyı aratmıyor şimdi de değilmi yalnız yağmalanan gavur illeri değil devlet galiba bu sefer :p

mischa
dünyada bazı ülkeler aşırı milliyetçilikleriyle öne çıkıyorlar, onlardan olmayalım yeter, bu çok sağlıklı birşey değil çünkü.

pandora
o dönemlerde tüm toplumlar bu günün anlayışıyla bakarsak barbar, sadece bununla övünmeyelim yeterli sanırım.

Kaffeine dedi ki...

bize yalan tarih çok anlatıldı. üzüm asmasına altınlar asarlarmışmışmış. ( bence bu biraz da enayilik) '' o zamanın 1 lirası 220 ytl. görüyor musunuz ekonomiyi'' diyor benim pek sevgili tarih hocacığım. gülüyorum tabi :D

gaykedi dedi ki...

kaffeine
büyük para yahu bu :p