11 Eylül 2008






Tanrım !


"Tanrıya şöyle soruyordu gözü tok yoksulun biri;

Yoksulum bu derdimden hiç mi hiç yakınmam sana
Ama, bağışla n'olur, meleklerine izin veren sen misin
Kişiliksiz alçaklara devleti ve zenginliği dağıtmak için?"


Son yüzyılda yetişen en büyük Müslüman felsefecilerden
Muhammed İkbal (1873 - 1938)



12 yorum:

zoitsa dedi ki...

harika söylemiş..insan düşünüyor böyle..

delikanlı dedi ki...

bi molla için söylediği şu söz çok hoşuma gitti paylaşmak istedim "Senin Allaha erişmen mümkün değildir. Zira daha beşer makamı dahi senin için örtülüdür."

delikanlı dedi ki...

merhaba,kaos gl deki yorumunu okudum biraz önce,iş yaşantında bu senin önüne herhangibir engel olarak çıkmadı mı?

Vladimir dedi ki...

Ve onların gözleri hep başkalarının elindeki avuçlarındakinde olacak,

Ve onlar başkalarının haklarına hep tecavüz edecekler,

Ve onlar çaldıklarını hak görecekler,

Ve onlar cezalarını çekmeyecekler,

Olan kuralları kabul edip onlara uyanlara olacak.

Gerisi hikaye..

gaykedi dedi ki...

zoitsa
daha ne güzel sözleri var ikbal'in.

delikanlı
"bu da" ikbal'den... (benim önüme engel olarak çıkmadı ama çalıştığın sektöre bağlı olarak değişiklik gösterebilir bu durum sanırım....)

vladimir
tanrıya sevgiyle değil korkarak yaklaşmaya çalışanların insanı tiksindren vahşilikleri bunlar değil mi...

arzu dedi ki...

selam. benim siteye bir bakar mıydın? tşk. (reklam değil, bir foto koydum da, seni andım.)

gaykedi dedi ki...

arzu
hemen oradayım şimdi :p

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

ay yemişim İkbal'in müslümanlığını ve yazdığını :p, ıyh gıcık kaparım müslümanlardan. kızmayın bana şekerim yalan söyleyemem bu konuda çok acımasızım :) ama maalesef en sevdiğim dostlarımın içinde müslimler var amma asla konuşmayız o konuları çünkü çok hassas. her neyse ben de şuracığa romalılardan bi bölüm sıkıştırayım (valla unuttum numaraları arkadaşlar kızmasın?) her neyse.. şöyle ki :P
"doğru kişi yok, tek bir kişi bile yok" (holy bible). ay içimden geldi yazdım umarım darılmazsın gaykediciğim ;) yazılarını severek okuyorum, ve çok başarılısın :) [ve sanırım yine bi saçmaladım :s]

gaykedi dedi ki...

tatlı dilim
çok açık sözlüsün, müslümanlarda da o kadar çeşit ve model var ki? hristiyanlık gibi o da bir sürü tarikata ve binlerce mezhebe bölünmüş, ama benden uzak olsunlar, ben sevmem bu markayı diyorsun, anladım :p

Karazâde dedi ki...

Sevgili Gaykedi,

Sen bu güzel yazıları nereden buluyorsun böyle anlayamadım, ben arıyorum arıyorum böylesine dikkat çekici yazılar bulamıyorum maalesef.

Bu dünya bir sınavdan ibaret, zengin olmak da bir sınav bence. Bakalım parayı doğru yerlerde harcayacak mısın, insanlara hakkını verecek misin, aç gözlü olup kul hakkı mı yiyeceksin vs.

Bunları düşününce pek zengin olmayı tercih etmezdim herhalde, sonuçta nefsini parayla terbiye edemiyorsun, tam tersi oluyor.

gaykedi dedi ki...

karazade
ne bileyim yahu, onlar beni buluyor desem :p

GENÇLİĞİN SESİ dedi ki...

link değişimi yapalım mı?