21 Eylül 2008





Çocuk !


Annesinin, onun hiç beklemediği anda gay olduğunu öğrendiği sevgili arkadaşım Gay-yor için 2 dize, 1960'lı yıllarda Bıldırcın Yağmuru adlı şiir kitabında yazmış bunları rahmetli Zeki Müren kimbilir hangi ruh haliyle.


Telve yalardım çocukken
beyaz fincan ak hayal
gönlümün ta derini
simsiyah bir fal gibi

Ekşi kokan matador
riya dolu İspanyol kızı
gönülleri tekmeleyen topuklar
ümitlerim, sol omzumdan akmış kıpkırmızı şal gibi.
göğe açık avuçlarım, ekvator tesbihimde dualar
dudakların git dese, bakışların "kal" gibi.



9 yorum:

mischa dedi ki...

ne güzelmiş sözleri...

gaykedi dedi ki...

mischa
sanatçı duyarlılığı böyle birşey olsa gerek değil mi?...

arzu pinar dedi ki...

böyle güzel yazdığını bilmezdim.

gaykedi dedi ki...

arzu
kendi kostümlerinide tasarlarmış, sanatçı doğanlardan sanırım...

gay_yor dedi ki...

sendeki o güzel yüreği anlatacak kelimeleri bulamıyorum kediciğim bu yüzden sadece üç nokta(...)

gaykedi dedi ki...

gay-yor
zeki müren'in yüreği esas güzel olan ve tabi salih ve senin...

Adsız dedi ki...

çok ama çook enteresan... resmen sayın müren okudu şiiri bana, yani gerçek hayatta değil, ben bu blog u ilk kez gördüm -ssbb den- ve bu şiiri ilk kez duydum. bunun, ben her bir şiiri bilirim anlamına geldiğini fark ettim ama olsun dedim...

gaykedi dedi ki...

isimsiz
hoşgeldiniz :D

Adsız dedi ki...

çok güzel