04 Eylül 2008






Kaşar Kedi !


Blogger'da 3 senedir biraz kaşarlaşmış birisi olarak blog yazan arkadaşlarıma birkaç nacizane tavsiye;

Bir çok profil adı kullanmanız insanların kafasını karıştaracaktır (özellikle yorum yaparken kullandığınız adı zırt pırt değiştirmeyin) ben çoğunlukla bu isim kimin bloguna aitti diye karıştırıyorum + tavsiyem blog adınızla yorum isminizin aynı olmasıdır. Bir de aynı profille çok blog açmayın derim, profilinize gelen insanlar hangi blogunuzu gezeceklerini şaşırabilirler.

Blogunuza girince otomatik müzik çalmasın, gece vakti gürültüyle çalan bir müzik size küfür yedirebilir + insanlar sizin seçtiğiniz bir parçayı dinlemek zorunda değil, pause tuşu var belki ama o panikle insan bazen uzun süre bulamıyor hem unutmayın çoğu kullanıcı kotalı internet kullanıyor...

Kendinize bir düzen belirleyin, mesela ben 2 günde bir yazı gireceğim ya da haftada 1 gibi güncelleyeceğim gibi, haftalarca yazı girmeyip bir günde birkaç yazı girmeyin derim ve önemli bir işiniz olmadığı sürece bu düzeni de aksatmayın.

Mümkün olduğunca kısa ve anlaşılır yazmaya çalışın ve kendinizle ilgili birşeyden bahsederken onu okuyanın blogunuzu ilk defa ziyaret eden birisi olabileceğini düşünün ve edebiyatçıların "kısa yazmak, uzun yazmaktan daha zordur" sözünü unutmayın.



28 yorum:

bliyaal dedi ki...

Sondan 2. paragraf bizimle alakalı. Sıcaklar bizi yaktı.

whoami dedi ki...

Teşekkürler kedi..Özellikle şu müzik konusuna değinmen süper olmuş..Zaten kota hiç bir zaman yetmiyor her ay sınırı geçiyor:))

gaykedi dedi ki...

bliyaal
oh iyi valla sıcakların üzerine at kurtul :p

whoami
türktelekom kota yüzünden ne küfürler yiyiyordur :p

Benim Hayatim dedi ki...

Selam,
Kotayla dinlenilen müziğin alakası var mıymış? Bak bunu ilk senden duydum.

kişisel depresyon anları dedi ki...

bu tavsiyelere göre blogumu tekrar düzenleyeceğim :)

mischa dedi ki...

süper tavsiyeler kedicim. seni tebrik ederim. zaten senin blogunu okurken insan bunlara uyması gerektiğini anlayabiliyor ;)

gaykedi dedi ki...

benim hayatım
online izlediğiniz her tür ses ve görüntü dosyası bilgisayarınıza inmesi gereken megabyte'larca data demektir.

kişisel d...
iyi fikir, zaten yazı fontu ve rengin son zamanlarda biraz daha okunaklı oldu galiba benim farkttiğim :p

mischa
umarım insanların bir parça işine yarar :p

delikanlı dedi ki...

gayet hoş açıklamışsın,ama blog oturana kadar bi müddet haliyle insanlar arayış içinde oluyor,adım su mu olsun bu mu olsun...profil adıyla blog adı aynı olanlar daha akılda kalıcı oluyor tabi ama bloğa yeni başlayanlar bloglarını ismini seçerken pek de düşünmüyor bu koydukları ismi aynı zamanda profil adı olarak da kullanacaklarını.
saat11igeciyordu.blogspot.com benim blog ilk başlarda profil adı olarak saat11igeciyordu yu kullanıyordum bi muddet sonra bu bana garip geldi insanların beni bi cümle olarak değil bi isim olarak kodlamaları daha hoş olur diye delikanlı diye değiştirdim
sonra profil adımı. Birşey danışayım sana şimdi ben blog adresimi delikanlı.blogspot.com diye değiştirsem bana ekli olan yahut benim ekli olduğum bloglarda herhangi bi kayıp olacak mı?
İkisini aynı yapmayı düşünüyordum ben de ama takip ettiğim yahut beni takip eden blogların listesinden silineceğim diye düşünüp vazgeçtim,bu konu hakkında bi bilgin var mı kedi abi?

Ferhanca dedi ki...

Tavsiyeler çok güzel.
Benim uymadığım nokta ya çok sık, yada çok ender ekler yapıyorum ..dediğiniz gibi onu bir program içinde yapmak gerek.benim blog yemek, pasta ağırlıklı olduğu için bir süre sonra kendini tekrarlıyor sorun orada..

beatbeetle. dedi ki...

Güzel değinmişsin, hertürlü bilgi şeysi için teşekkürler. :)

DIAGONAL dedi ki...

benim işime yaradı
bir görüşmemizde fena zazarlayıp başıma kakmıştın :D

çok çok çok mükemmel olmasada giderek düzeliyor gibi sanki ha ne dersin?

Pembe Kundura dedi ki...

Waaooww diyorum .. ve söylediklerinde seni haklı buluyorum :)

gaykedi dedi ki...

delikanlı
blogunun adını değiştirisen zannediyorum en başta bu güne kadar girdiğin bütün yazılarını tekrar girmen gerekecek ve sana yapılan bütün yorular kaybolacak (yanılıyorda olabilirim)... linkler konusunda da sana link veren arkadaşlardan web adresini yenisiyle değiştirmelerini rica edersin olur biter :p

ferhanca
bir şekilde belli düzenli aralıklarla yazı girseniz çok daha iyi olur, zannediyorum sizin için haftada 1 gayet uygun olur :p

beatbeetle
teşekkürler, umarım bir parça işe yarar tavsiyelerim :p

digin-onel
içimdeki ayı sağolsun derim :p

pembe kundura
bende bir woooow çekeyim o zman :p

Adsız dedi ki...

Hmm güzel tavsiyeler..Bir çoğuna zaten uymaya çalışıyordum..Şu isim değiştirmeyi de bi halledersem tamam:D..(ayrıca arada bir postun içinde müzik olayı olabiliyor."yaparsanız yeni 7 post girmek için kasın ki müzik 2.sayfaya düşsün" gibi bir öneri de verir misin?)

gaykedi dedi ki...

isimsiz
parantez içinde tam ne demek istediğinizi anlamadım, en iyisi ben bir kahve daha içeyim, uyuyorum galiba halen :p

khaoskhronos dedi ki...

tavsiyeleriniz dikkate alınmıştır!
uygulama konusunda söz veremeyeceğim.. =)

kubio dedi ki...

çok tatlı yazmışsın :D ekubio ziyaretçilerinin %90'ı kıskanç,pislik,göt ve kotalı internet sahibi.Alışıyor insan.

gaykedi dedi ki...

khaos
nasıl yani :)

kubio
web trafiği analiz siteleri kotalı ziyaretçileri gösteriyor mu yahu :p

miso dedi ki...

Gaykedicim, nefis tavsiyeler. Teşekkürler. Özellikle müzik beni de yerimden sıçratıyor. Önce pıhlıyorum, sonra kapatıyorum.

marruu

khaoskhronos dedi ki...

şöyle ki söylediklerin mantıklı ve bir formata uygun. ancak o derece düzenli olamayacağım için içten geldiği şekilde bir düzen izleniyor. yani düzensizce.. =)

gaykedi dedi ki...

miso
gece vakti kaç kez ürktüğümü bende hatırlamıyorum :p

khaos...
düzensize bir düzen fikrini sevdim :p

ertuğrul dedi ki...

gerçekten çok etkileyici bir site bu site sayesinde doğru yolu buldum elinize sağlık bu arada ünlü bir site olduğunuzu duydum benimde bir forumum var daha yeniyim bana yardım edebilirseniz sevinirim mailimi eklerseniz daha rahat konuşuruz e_r_t_u_52@sagocuyuz.com 7/20 onlineım ;) bekliyorum...

gaykedi dedi ki...

ertuğrul
nasıl yardımcı olabilirim bilmiyorum ve msn kullanmıyorum, bana oe@ttmail.com adresinden yazarsanız size en kisa zamanda cvp yazmaya calisirim.

ertuğrul dedi ki...

şu an prem 0 ve bu benni çok mutsuz ediyor rica etsem bana link verebilir misiniz. www.thefrm.com inanın buna çok ihtiyacım var.

özlem hanım dedi ki...

müzik kaldırıldı.. hayat kaçkını özlem hanıma çevrildi.. yeni emirler bekleniyor.. saygıyla:)

gaykedi dedi ki...

ertuğrul
üzgünüm ama sitenizin formatı blogroll'um için uygun değil...

özlem
haa ha haa, ne emiri yaa, estağfurullah, canınızın sağlığı diyeyim :p

ertuğrul dedi ki...

genede teşekkürler ama inanın buna ihtiyacım var ve bize bizden başka kimse yardım etmiyor.söylediğim zaman hemen tersliyorlar ve bazen küfür ediyorlar lütfen ben size güveniyorum.sadece link verseniz yeter lütfen

gaykedi dedi ki...

ertuğrul
niye acele ediyorsunki, istediğin değerlere gelirsin merak etme tek yapman gereken biraz sabır ve çalışkanlık, ben mesela 3 sene boyunca hiç kimseye bana link ver demedim yahu :p