26 Eylül 2008






Finlandiya & Özal !


Geçen günlerde dünyanın en başarılı eğitim sistemlerinden biri kabül edilen Finlandiya eğitim sistemi ile ilgili birşeyler 'yazmıştım', şu okul baskını kafamda soru işaretleri oluşturdu.

Bu olayların nedeni konusunda şu bilgi bir ipucu olabilir sanırım; Deutsche Welle'den öğrendiğime göre Finlandiya, ruhsatlı silah bulundurma oranı bakımından, ABD ve Yemen’in ardından dünyada üçüncü sırada bulunuyormuş.

...Ve eminim biz de bu ligde hızla yükseliyoruz, çünkü Özal, Amerikan özentisi ile olsa gerek, silah sahibi olmayı ülkemizde inanılmaz kolaylaştırmıştı.



14 yorum:

Vladimir dedi ki...

ne kadar cok yasal silah o kadar cok maganda kursunu. maganda olmayanlarda henuz silah tasima ozentisi gorulmuyor. o da gelir yakinda. biz de okullardaki toplu ogrenci kiyimlarina terfi ederiz o zaman. Gundem olur. Bakarlar.

TATLI DILLIM GULER YUZLUM dedi ki...

biz bu ligin karaborsa ayağında yükseliyoruz gibi geliyor bana :)

gaykedi dedi ki...

vladimir
yakında diploma törenlerinde sevinç kurşunlarına hedef olan öğrenci haberleri duyabiliriz yani.

tattli dil...
madilikte yükselmekte üstümüze yok di mi?

Esther dedi ki...

ben finlandiya'da 20 yıldır adli suç işlenmemiş diye bir duyum almıştım...

gaykedi dedi ki...

esther
belki küçük bir şehrinde bu mümkün olabilir ama ufakta olsa bir ülkede sanırım bu imkansız canım...bu arada finlandiya'da 15 yaşında ve bir avcılık ya da atıcılık derneğine üye olan herkes silah alabiliyormuş, yuh yani!

kubio dedi ki...

ille de silahlanıcam diyosanız bilgiyle kuşanın gençler.. tey tey tey =))))))))

gaykedi dedi ki...

kubio
bilginin silah kadar güçlü bir şey olduğunu anladıklarında sanırım geç olacak :D

F. Kerim dedi ki...

''20 yıldır adi suç işlenmemiş !!!'' 1950 ile 1970 arası olabilir. Böyle bir geyik var iskandinav ülkeleri için (evet biliyorum, Finlandiya iskandinav sayılmıyor ama...)

Oysa vahşetin günümüzde bulaşmadığı yer yok. Ekonomik refahın suç oranını azalttığı bir gerçek. Ancak alkol tüketimi bunu dengeliyor kanımca. Gerçi son olay buna bağlı değil tabii. Bu arada Finlandiyalılar İskandinavya da ''bıçakla kavga çıkarır'' olarak biliniyorlar. Sarhoş olunca çiziveriyorlar adamı...

gaykedi dedi ki...

f. kerim
bazı iskandinav ülkelerinde oyuncak silahın bile sınırlandırılmaya , yasaklanmaya çalışıldığını okuduğumu hatırliyorum...alkolle birlikte özellikle ecstasy çok yaygınlaşmaya başladı özellikle gelişmiş ülkelerin gençlerinde...bunlar gençleri çıldırtıyor sanki zamanla....

Akın Y dedi ki...

Türkiyede avtüfeği almak kolay olsada,tabanca sınıfı özel av silahları almak sanıldığı gibi kolay değil...özellikle silahların vergileri muazzam oranlardadır.
baknz ingilterede silahla işlenen suç senede kaçtır ??? japonyada kaçtır ????
unutmadan "fin"liler kabul etmekten utansada Türk ırkına mensupturlar...Bunun en açık delili rusları toprağın dibine gömmeleridir ;)

xpillandus dedi ki...

ya bildiğim üzere nası ingilterede erkek cocukları babanın ismini yasa geregince almak zorundaysa,filandiyada yasal olmasada(!?ki her türlü altyapı hazırlanmış)ergenlik döneminden itibaren erkek cocukların silah taşıması adetten...böle bi araştırma okumuştum...Kedi eğitim sistemi için yazdıklarını okumuştum.Bizim öle ülkelerdeki gibi bi eğitim sistemine kavuşmamız için ilk önce milli bi eğitim politikamızın olması lzm.Her gelen hükümet kafasına göre değiştirememeli eğitim sistemini.inannın ablamla aramda 4 yaş var ve onun lise müfredatıyla benim lise müfredatım arasında dağlar kadar fark var.Bu ülke adam olmaz!

gaykedi dedi ki...

akın
eskiye oranla çok daha kolaylaştırıldığını biliyorum özal sayesinde.

---------------------

xpillandus
bu arada bakanlıklar içinde en çok dinci örgütlenmenin olduğu bakanlık olduğu söyleniyor milli eğitim bakanlığının :((

Akın Y dedi ki...

özal kabul etmek gerekirse ülkemize çığır atlattı,evet korkunç soygunlara göz yumulduysada unutmayalım memleket onun zamanında telefon elektrik gördü.silah alamayan adam satır alıyor evli çifte saldırıyor problem silah değil insanların fikri seviyesi,yoksa sen yolda yürüyen ayak takımının ellerini bağlasan darbı şiddeti sana ayaklarıyla yapar.Aynı anda ceza kanununun sizce caydırıcılığı ne ?
bugun gaykedi arkadaşımızı evire çevire döverler bıçaklarlar 1 gece karakolda yatıp ertesi sabah tutuksuz yargılanmak için serbest bırakılırlar...Bu ülkede 37 sabıkası olan insanlar yollarda yürüyor.offf offfffffff
--------
dinci yapılanma devlet bünyesinde şuanda

3 brokratın
2 si irticacı 1i irticacı değil.Adamlar tarikat liderlerinin ellerine sarılıyorlar...ÖF arkadas öf.

gaykedi dedi ki...

akın
özal'ın yaptıkları ayrı ama çok büyük hatalarda yaptı, tanrı rahmet eylesin diyelim genede...