20 Ağustos 2008






Salatalık !


Avluda dizboyu kar, lapa lapa da yağıyor, hızını alamadı sabahtan beri bir türlü.

Mutfaktayız.

Masada, muşambanın üstünde bahar, masada, muşambanın üstünde körpecik bir salatalık; çiçeği burnunda, pütürlü.

Çepçevre oturmuş bakıyoruz ona, şavkı vuruyor yüzümüze yumuşacık, bir tazeliktir kokuyor bir tazelik.

Çepçevre oturmuş bakıyoruz ona şaşkın, düşünceli, iyimser.

Rüyada gibi bir halimiz var.

Masada, muşambanın üstünde umut, masada, muşambanın üstünde güzel günler, yeşil bir güneşle yüklü bir bulut, yaklaşan sabırsız zümrüt bir kalabalık, açılıp saçılacak sevdalar, masada, muşambanın üstünde körpecik bir salatalık çiçeği burnunda, pütürlü.

Avluda diz boyu kar, lapa lapa da yağıyor, hızını alamadı sabahtan beri bir türlü.


Nazım Hikmet / Mart 1960, Moskova



17 yorum:

gay_yor dedi ki...

kediciğim bunun nazım hikmet yazısı olabileceğini deil de ilkbaşta salatalık olunca ben burçla karıştırıp..
lapa lapa kar yağan yerinde bahçeniz olduğunu düşünüp şok oldum..nasıl yani falan filan ben çok güldüm..
tabi salaklığıma..:)

mischa dedi ki...

mart ayını çok severim. doğduğum ay.. bu yazıda martta yazılmış. hep kar yağsa ve hep rüyada bir halimiz olsa keşke..

gaykedi dedi ki...

gay-yor
bu mevsimde ancak ebenin şeyine yağar kar yahu :D

misha
kar bende severim, mart kedisi bir koç olarak söylüyorum bunu, sen balık mısın yoksa? :p

gay_yor dedi ki...

hahahaahahahahah öyle olur gerçekten ayy ben çok güldüm:)

mischa dedi ki...

evet balığım :)

gaykedi dedi ki...

gay-yor
benimde ebemin şeyine kar yağsa, ben de gülerim :p

mischa
kardeşimde balık, balıklarla çok iyi anlaşırım :p

whoami dedi ki...

Lisedeyken Nazım Hikmet sevdalısı bir hocamız vardı o aklıma geldi şimdi...tşkler...

mischa dedi ki...

yehuuu :P :)

Vladimir dedi ki...

Soyulmus bir salatalik resmi koyup sansurlenme riskini gogusleyeceksiniz diye yuregim agzima geldi. Allahim gunah yazmasin. Korkudan irkildim. Neyse koyu yesilmis, kabukluymus, disardan pek belli olmuyor. Bunu eskiden seyyar saticilar yol kenari, merdiven alti, cikmaz sokak gibi kuytu yerlerde seyyar tezgahlarinda soyar soyar satarlardi. ARtik bu manzarayi pek gormuyoruz sanirim salatalik bizde de artik msutehce kabul ediliyor, dilinmelemeden bir isirista yiyenlerden haz edilmiyor, veremli misali uzakta duruluyor. Lutfen beni mazur gorunuz, sicaklar bir yandan gece obur taraftan bir miktar sacmalamam kacinilmaz oldu.

:p

gaykedi dedi ki...

whomi
lise yılların çok uzakta kalmış gibi konuşmussun whoami, görende seni yaşlı falan zannedecek :p

mischa
balık sinirlendi mi korkarım ama :p

vladimir
salatalıklarımız hormonsuz ve sansürsüzdür üstelik pütürlüdür :p

mischa dedi ki...

evet haklısın bi de somurttuğumuz zaman herkes kaçıyo :))

Gaykondu dedi ki...

Çok alakasız olacak ama salatalığı görünce aklıma geldi ve paylaşmak istedim. Yıllar önce ( aslında tam zamanını biliyorum ama olaya çok eskiden olmuş izlenimi vermek için yıllar diyorum)şeytana uyup, mynet gay odasına girmiştim. Bilindik sohbetlerden sonra, camda daha "samimi" bir konuşma yaparken, karşı taraftan gelen:popona(tabii böyle demedi ben kibarlığımdan yazamıyorum)bir salatalık soksana, teklifi karşısında, şimdi sen kompleks yapmayasın diye kornişon bulmam lazım o da bu saatte zor demiştim:)

gaykedi dedi ki...

mischa
ben neşeli hallerine bayılırım, çok keyiflidirler, hele içten gülüşlerinin hastasıyım :p

gaykondu
iyi eziklemişsin herifi, aramıza hoş geldin :p

mischa dedi ki...

eheh öyleyizdir ;)

BaL dedi ki...

Kaç adam bir taze hıyarcıkla anlatabilir içindeki romantik iyimserliği, güzel günlerin geleceğine inancını?

Kaç adam yatar maphusta nikbinlikten?

Kaç adam bir küçük hıyarcıktan bir yürek umut soyar?

Hı?

gaykedi dedi ki...

bal
hıyardan umut soymak her babayiğidin harcı değildir değil mi? :p

BaL dedi ki...

Değildir