03 Ağustos 2008






Estetik !


Ülkemizin dünya çapında eserler veren en önemli kültür tarihçilerinden, 80 küsür yaşındaki Metin And, güzel bir filmin, kitabın, müziğin, şiirin akıllardan uzun süre çıkmamasını, o sanat eserinin etkisinin günlerce sürüp, bazen yıllarca zihnimizi meşgul etmesini bakınız ne güzel anlatmış;

"Ne bir şey okuyor, ne bir şey dinliyorum. Bütün güzellikleri kendime yasakladım. Az zamanım kaldı. Yazmak istediklerimi bitirmek istiyorum. Güzellik insanı kendisinden çalıyor. Çünkü bitmiyor. Şimdi esir gibi çalışıyorum. Sadece gecenin sonunda bir aksiyon filmi izliyorum. Bitince, bitiyor. Oysa estetik bittikten sonra başlar."


5 yorum:

saat11igeciyordu dedi ki...

Ben işin direk magazinine gireyim.Bankacı Reşit Çavdar'ın oğluymuş Metin And.Dayısı Cenap And'ın çocuğu olmayınca,ailesinin de isteğiyle And soyadını almış.

nilly dedi ki...

Be yazi benim aklima soyle bisey getiriyor. Keske beyinlerede estetik yapilabilse, boylece guzel dusunen insanlari cogaltmak icin bir moda akimi yaratilmis olunur. Malum bazi kisiler sadece moda olunca bazi seyleri yaparlar.

gaykedi dedi ki...

saat11
bende o zaman nazlı eray ile bir dönem evli kaldığını ekleyeyim :)

nilly
himm iyi fikir, acaba ameliyat olan kaç kişi eski aptal halini özler? :))

B5 dedi ki...

Su anki halimi bundan guzel aciklayamazdi bu. "Etrafindaki guzellikler seni kendinden caliyor" anlamini yani. Oyle cok oyalaniyorum ki ben de, yazacaklarim ortaya cikamiyor...
Bugun okudugum en guzel satirlar. Bir yere not etmeli bunlari... : )

gaykedi dedi ki...

b5
kafa toparlamak biraz sakinleştirmek için atatürk'ün dediği gibi içkide olmasa yandık herhalde :)