02 Ağustos 2008





Cumartesi
Neşesi !



Bugün, 2 sene önce de blogumda yer verdiğim, çok eski ve tarihi bir Nasrettin Hoca fıkrasına tekrar yer veriyorum;


"Nasrettin Hoca'nın avratı bir gün, evi hali olmuş da, amına bakmış, ayıtmış ki: 'Benüm devletüm ve sa'adetüm, Am! Senin ucundan bunca devletlere uğradım; dahı kim bile ne devletlere uğrayam!' derken Hoca nagah işidi gelmiş. Görse hal böyle; tez taşra gelmiş; sikin açmış da:

'Beni dürlü dürlü belalara uğradan hep sensin! Dahı kim bile ne belalara uğradasın!' deyü ağlarken avratı içerden işidür de taşra gelür. Görse hoca sikin, taşağın açup ha durmaz, ağlar. 'A koca! N'oldun?' demiş. Hoca da ayıtmış: 'Behey emcüğün sikdüğüm! Ben senin Amunun düğününe varmadım. Sen benüm sikümün yasına neye gelirsin' demiş."








Pertev Naili Boratav, Nasreddin Hoca... Gündelik Hayatımızın Tarihi, Kudret Emiroğlu, Dost Yayınları 620 sayfa.

Pertev Naili Boratav; Türk masalları ve folkloru konusunda araştırmalar yapmış, uzun sure Fransa ve Almanya'da yaşamış bir araştırmacımız. Hayatının büyük kısmını Türkiye'nin dışındaki coğrafyalarda geçirmis olmasının bir zorunluluk oluşu, kıymetini bilemememiz çok üzücüdür.

Nasrettin Hoca üzerine yaptığı araştırmaların sonucunda ortaya çıkan kitabı Yapı Kredi Yayınları'nın basmaktan vazgeçmesi üzerine Edebiyatcılar Derneği tarafından yayınlanmıştır. Nasrettin Hoca'nın kişiliğinin, coğrafya ve kültürle bir tarihsel çakışma içinde nasıl oluştuğunu Pertev hoca, yüzlerce elyazmasını tarayarak ortaya çıkarmıştır.



5 yorum:

gay_yor dedi ki...

seni nasrettin seni ne güldürdü beni ya:)ama bu sefer elimde sıvı hiç bir şey yoktu..temkinli geldim pcnin başına:)
çok edepsiz bir fıkra ya ama çok güldüm..

mischa dedi ki...

nasrettin hoca da olmasa şu insan ilişkileri yorumlarının bir yanı eksik kalcak gibi :))

gaykedi dedi ki...

gay-yor
edepsiz mi? :))

mischa
nasrettin hocanın karısıyla atışmaları meşhurdur :)

gay_yor dedi ki...

değil mi??:)

gaykedi dedi ki...

gay-yor
hocalar edepsizlik yapar mı hiç yahu :))