15 Temmuz 2008






Yumuşak !



Çocukken babam benden korkardı, hemen yanlışını bulur pattadak yüzüne vururdum. Siyasal da hocalarım da çekinmiştir benden. Derslerinde, hep benim onayımı beklerlerdi. Ters bir adamım ben. Aydın ters bir insan olmalıdır. 'Yumuşak' insanları ömrüm boyunca sevmedim.

Salaklar yarım yamalak Google İngilizcesiyle dünyayı tanımaya çalışıyorlar. Gerçekler Google'den çok daha fazladır.

Türkiye nedir ki! Sonu gelmiş bir ulus devlet! Haksızlığın, etnik ayrımcılığın yapıldığı zavallı bir ülke! Hiç mi sevmiyorum bu ülkeyi? Yumuşama yok! Ne demek sevgi? Bu ülkenin sevgiye değil gerçeklere ihtiyacı var: Ben aştım bu ulusalcı teraneleri! Liseyi Parasız yatılı okudum, yurtdışına devlet bursuyla gittimse ne olmuş? Devlete yalakalık mı edecektim birçokları gibi? Biz bilim insanlarının duygusal davranma hakkı yoktur.


Felsefe Prof. Ahmet İnam'ın hayali bir sohbeti andıran bir deneme yazısından. Tarafımdan biraz kısaltılmıştır.


8 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

ODTÜ'ye Prof.Dr. Ahmet İnam'a gidip, beni evlatlık alması için yalvarasım var! Kendisinden maddi hiçbir beklentim yok, yalnızca o güzel ruhunun ve beyninin kıvrımlarını benimle paylaşmasını arzu ediyorum.

rss_ems dedi ki...

"Sonu gelmiş bir ulus devlet!"

Bu tabiri kullanmak yakışır mı?Düşüncelerin ne olursa olsun bunu düzeltmek varken neden bir şeylerin hele de ülkemin sonunu kelimelerle getiriyorsun?

Ne sorun varsa halleder benim ülkem.Asla ama asla bitmez.

gaykedi dedi ki...

goddess
bir filozof tarafından evlatlık alınmış bir tanrıça, ilginç :p

rss
ulus devletlerin geleceği dünyada son zamanlarda çok tartışılan bir konu, avrupa birliği projesi de bir anlamda ulus devletler üstü oluşum değil mi zaten?

herackles dedi ki...

Ahmet Inam hic de ters degildi, ya da bize hep "duzu" denk geldi.
Ulus devlet ile ilgili dusuncesine ise "neredeyse tamamen" katilmiyorum. Biraz ucmus hoca, ucuuuup gitmis uzaklara. Yine de "neredeyse azicik" katilma hakkimi da sakli tutuyorum cunku kisaltma yazilar hep urkutmustur beni. Belki amcam baska seyler demek istemistir.
Bkz: Hrant Dink!

joomla dedi ki...

ahmet inam aslında espirili birisi ama söz canım türkiyem den açılınca sinirlenmiş adamcağız ne yasın.avrupa birliğinin ulus devletler üstü bir oluşum olduğuna emin değilim.sonuçta almanlar yine alman yunanlar yine yunan(lı).daha çok kapitalist bir birliktelik olabilir mi acaba?(bu kadar da sığ bir bakış açısı olabilir mi :)

gaykedi dedi ki...

herackles
hayali bir sohbeti andırıyordu yazı zaten altına ekledim, birilerini yeriyor da olabilir yani, bu arada gerçekten bana da pek ters bir adam gibi gelmemiştir hiç A. inam.

jommla
peki o zaman bizim ulusalcılar neden karşı çıkıyor bu birliğe, yunan milliyetçileri aptal galiba :p

ertank dedi ki...

Bence de 'ulus devletin sonu', fazla iddialı bir tanım. Bu genelde hepimizin yaşadığı bir sorun: birkaç kritik olgu, kalın cümleler kurmamıza yetiyor. Küreselleşme -hem sermaye, hem emek, hem muhalefet-, AB, DTÖ derken ulus devletin zayıfladığından söz edilebilir. Gerçekten de bazı ara Avrupa ülkelerinde ulusal aidiyeti kimsenin taktığı yok. Ancak ulus kavramının henüz 250-300 yıllık bir geçmişi var, ve bu kavram Batı'da olgunluk/yaşlılık dönemini yaşasa da dünyanın birçok yerinde henüz genç. O yüzden acele etmemekte yarar var.

Ha, bana sorarsanız, ulus kavramı insanlığa armağan edilmiş en büyük zehirlerden biridir. Silinip gitse hiç üzülmem.

gaykedi dedi ki...

ertank
ulus kavramı halen ham bu toprakların ağaçlarında, olsun ve düşsün artık toprağa, yeter artık diyorum, aslında toprağa düşmese dalında biraz tatlansa onada razıyım :p