27 Temmuz 2008






Rumeli Havası !


Sevgili Anneanneciğim; daha geçen aylarda tuvalete giderken bile emeklemek zorunda kalman yüreklerimizi burkarken, sen artık emeklemeyi bile başaramıyorsun, ağır yaralı bir canlı gibi inleyerek sürünüyorsun.

Küvete giremediğin için klozetin üzerinde yıkıyor annem seni. Oysa sen, kendi adını bile hatırlamazken, o son kalan beyin hücrelerinle bazen Bulgarca şarkılar söylemeyi halen başarıyorsun bize.

Sevgili Anneanne; bu sabah annemin seni banyodan odana taşımak için yardım isteyen sesiyle uyandım. Ben saç kurutma makinası ile saçlarını kuruturken annem garip birşey yaptı, senin göğüslerini gösterdi bana "bak sadece birer deri parçası kaldılar, oysa kocaman göğüsleri olan ne iri yarı bir kadındı" diyerek.








Bunu öyle bir içli tonda söyledi ki, sanki senin vücudunda kendi geleceğini gördü o an. Bir an şaşırdım kaldım, yemek tabağının kenarına sıyrılmış, birer tavuk derisi gibiydiler, o kocaman bereketli memeler.

Bir zamanlar geniş omuzlu, her daim iş yapacakmış gibi kolları dirseğe kadar sıyrılmış dolaşan, hamarat Rumeli kadını; bugün ziyaretine yurtdışından o çok sevdiğin ilk torunun geldi. Müslüman olmayan bir erkekle evlendiği için biraz dırdır etmiştin ona ama ilk torunun işte, ne çok severdin onu bilirdik.

Uzun zamandır görmediği için seni oldukça bitkin görmek dokundu ona, seni görünce çok ağladı kollarında. Daha sonra en küçük torunun nişan öncesi el öpmek için geldi eşiyle. Senin adına altınlar takıldı, fotoğraflar çekildi ama sen sanki başka bir yerdeydin. Bir parça kalbimizdeydin, bir parça da aramızda belki ama o diğer parçan nerede anneanne?..


Tanrı ömürler versin demek bu durumda ne kadar doğru emin değilim, acı ve eziyet çekiyor. Tanrı yardımcısı olsun... Gaykedi


25 yorum:

DIAGONAL dedi ki...

tamda günün anlamına yakışır bir yazı olmuş kedicik...
yüreğine sağlık



bir tarafta düğün dernek vardı ...
diğer tarafta canından can soyundan soy vererek bu düğün derneğe vesile olan o rumeli kadını...
anıldı söylendi gülündü eğlenildi...ama o hiç oralı bile değildi....
tıpkı fotograf çekilirken uzaklara dalıp diğer paçasını eşini arar gibi olsada gözleri... gururluydu emin ol...
Tanrıdan sağlık dileyelim...
yardımcısı o olsun...

yüreğinle kal

mischa dedi ki...

benim anannem de ölmeden önceki senlerinde bu haldeydi. henüz 9 yaşımdaydım, onu o kadar seviyor ve benimle arkadaşlık ettiği günleri o kadar özlüyordum ki sadece bedeniyle aramızda kalması çok sarsmıştı... ama sanırım insan yaşlandıkça doğduğu yıllara geri dönmekten kaçamıyor...

Meral Alabaz dedi ki...

Her zaman ‘’Tanrı beni elden ayaktan düşürüp başkalarına muhtaç edeceğine canımı alsın daha iyi’’ derim. Çok zor bir durum. Bakan için de çok zor. Tanrı annene de bakabilmesi için güç ve sabır versin.

gay_yor dedi ki...

kedi ben o kadar kötü oldum ki anlatamam..her zaman yatağımda uyurken ölmeyi istemişimdir..acı çekmeden ve belkide çok yaşlanmadan..evet çok yaşlanmadan ölmek..elden ayaktan düşmeden..
bu en kötüsü çünkü..
hayat o kadar kısa ki ..işte öyle..
yazıcak başka bir şey bulamıyorum..anneanneciğini çok öpüyorum..o yaşlı yanaklarından..

cien anos de soledad dedi ki...

hepinizin yardımcısı olsun tanrı.

bu arada, bulgarca şarkı diyince aklıma geldi. şu linkteki albümü dinliyorum zevkle:
http://amordemusica.blogspot.com/2008/07/rough-guide-to-music-of-eastern-europe.html

gaykedi dedi ki...

digin-onel
berbat bir hafta sonu geçiriyorum, şimdide yavru köpeğimiz hasta :((

mischa
evet son bir çocukluk hali sanki yaşlılık, ibret verici ve huzünlü :(

meral
bu yaşamak değil zaten, başka birşey, sanki tanrı'nın insanı ölüme razı etme oyunu...

gay-yor
bende bol bol öpüyorum onu o yumuşacık yanaklarından.

cien
amin...şarkı tavsiyesi için teşekkür.

Ebru dedi ki...

Annemin babaannesi hayatta ve biz üstüne titrer dururduk,korkardık ölmesinden o her ne kadar kendinden bir haber olsa da.Gel gör ki yaşları 50,47 ve 62 olan dayım,yengem ve eniştem hiç bir sağlık sorunu olmaksızın bir sarhoşun kimvurdusuyla aramızdan sadece saniyeler içinde gittiler :(
Ve biz çok daha iyi anladık Tanrı'dan her zaman herşeyin hayırlısını isterken kötülüklerin içinde bile her zaman şükredilecek birşeyler olduğunu.Allah'a şükürler olsun ki farkında olmasa da gerçekten onu sevenler insanlar tarafından bakılıyor,hırpalanarak değil sevgiyle yaşıyor.Emin ol ruhunda çok büyük rahatlığı vardır birşeyciklerden haberi olmayan anneanneciğinin.Allah hakkında hayırlısını versin.

gay_yor dedi ki...

zaten bir gün kötü geçsin diğerleride aynı tatda geliyor..köpciğinede çok üzüldüm..:(nasıl berbat bir hafta benim içinde..

sufi dedi ki...

Sevgili gaykedi senin anneannen benim de annem bir kulaç yakınında bu yalan dünyanın gizemli sınırlarına.Ne kadar sınıra bir kulaç da kalsa yaşamak için nasıl mücadele veriyorlar değil mi?Nasıl umutla asılıyorlar yaşamın eteklerine, "cıngıldaklı fahişe"yani bu dünya nasıl kandırıyor onları.Bir gün belki o eteklere biz de asılacağız.Dileriz çilesi dolmuşlardan olurlar,oluruz.Eğer ölü isen, bir daha ölmezsin ama o da ne kadar ölü olduğumuza bağlı!Sevgilerimizi ilet anneannene ve annene.

arzın merkezine yolculuk dedi ki...

BU durumlarda insanı tek teselli eden şey, o çok sevdğimiz ve hayatımızda çok önemli yeri olan anneannelerimize, dedelerimize, anne babalarımıza ve diğer bakıma ve ilgiye ihtiyacı olan yakınlarımıza hala sevgi ve sabırla bakabilmemiz ve hayatımızın bir parçası gibi davranabilmemizdir bence. Zaten insan olmak da başka nedir ki!!
Bu durumlarda aslında ölüm her zaman temiz ve nazik bi çözüm olabiliyor ama insan yine de böyle bir çözümden yana olmak istemiyor hiç bir zaman.sonuçta onlarla birlikte bize özel olan hayatımızdan da bir parça gidiyor işte.
Bu da zor olan yaşamın başka bir uzantısı ve hepimizin az çok başına gelebilecek bir durum.
Anneanneyi öpüyorum kocaman.yanağından da bir makas alıyorum:))

DIAGONAL dedi ki...

kediciks asıl sen moralin bozuk olduğun için herşeye üzülüyor kafa takıyor olabilirmisin ???

gaykedi dedi ki...

ebru
ah birde o hiç beklenmeyen ani ölümler, onların acısı daha yoğun bir acı ve şok, başın sağ olsun.

sufi
ah o cıngıldaklı fahişe ne orospudur o :)

arzın merkezine...
evet, tanrım nazik bi şekilde alsın tüm sevdiklerimizi yanına incitmeden...

diagonel
olabir ki ne olabilir :))

Ebru dedi ki...

Tşekkürler Gaykedi :(

Dolphinblue dedi ki...

çok içli anlatmışsın be gay kedi...

Karōshi dedi ki...

Ben hep "kendi istedikleri gibi olsun "diyorum .. Çünkü yazının en altında belirttiğin gibi ne dileyeceğimi bilemiyorum.. Sabır diyorum.. Kötü günler geçiyor izi kalsa da.. En azından bunu umabiliyorum sevgili Kedi.. Köpeğin için de acil şifa diliyorum..

gaykedi dedi ki...

dolphin
içlenmeyecek gibi değil, bu sabah ilk defa anneanemin altını hasta beziyle bağlamak zorunda kaldık :((

karoshi
"sabır" ne kadar büyük bir kelime, tesekkürler.

Vladimir dedi ki...

İki sene önce yaşadıklarımın benzerini burada yazılı olarak görmek beni çok etkiledi. Lütfen güçlü olmaya çalışın. Annenize destek olmaya çalışın. Bu üzüntüler insanı daha güçlü ve bir o kadar da, daha hüzünlü yapıyor en sonunda.

kişisel depresyon anları dedi ki...

Acını çok iyi anlayabilityorum. Ne denir bilinmezlerdeyim şuan. Babannem de aynı duruma gün geçtikçe ilerliyor. Belki de o yüzden memleketi ailemi terkedip buralarda ylnız yaşıyorum. Sırf bu yok oluş acılarından uzaklaşmak için.
Ama derler ya sabır herşeye en büyük çare.. Sabır demekten başka birşey diyemiyorum.

gaykedi dedi ki...

vladimir
evet toprak çömleğin ateşte pişip sertleşmesi gibi bu üzüntülerde bizi pişiriyor, tanrı hepimize sabır versin.

depreyon

kimisi yok oluş acıları çekiyor bizde sanki bazen varoluş acıları çekmiyor muyuz.

monkey dedi ki...

inan cok uzuldum ve agladım... bunu bilmeni istedim sadece...

gaykedi dedi ki...

monkey
ne kadar incesiniz, hüzünlü duygularımı size aktarabildiğime sevindim.

ugur dedi ki...

Bilirim ne zor olur git demekle kal demek bu durumda, gitse kurtulur kalsa sanki biz rahatlarız.
O yitirmiken kendini.
Kendimizi hazırlamamız için yaptıkları son oyun bu...

gaykedi dedi ki...

ugur
son oyun....sevdim bu cümleyi...umarım kimse mızıkçılık yapmadan tatlı bir şekilde sonlanır bu hayat oyunu...

ANAHTAR dedi ki...

Herşey bi yana.. kötü günlerinde kendisine bakan hayırlı bi evladı ve torunu olduğu için çok şanslı

gaykedi dedi ki...

anahtar
ya kimsesi olmayanlar....düşünmek bile istemiyorum aklıma gelince bazen bunu....