11 Temmuz 2008





Kürt Fıkrası !


"...Eski Yugoslavya'da, bütün etnik gruplar hakkında şakalar yapılırdı. Karadağlıların son derece tembel, Bosnalıların aptal, Makedonların hırsız, Slovenlerin pinti oldukları düşünülürdü...

1980'lerin sonunda etnik çatışmaların artmasıyla birlikte bu şakaların ortadan kalkmaya başlaması manidardır. Düşmanlıkların patlak verdiği 1990'da artık bu şakaların hiçbiri işitilmez olmuştu..."


Daha önce başka bir yazımda da "bahsettiğim" Sloven felsefeci Slavoj Zizek'in, "Kırılgan Temas" adlı kitabının Türkçe basımına yazdığı önsözden bu satırlar aklıma, bu ülkede neden Laz fıkraları, Alevi-Bektaşi, Kayseri v.s fıkraları var da Kürt fıkraları yok sorusunu getirdi.







Kanayan yüreklerimizden, Kürt ve Türk ırkçılığının azgınlığından korkup bu fıkralar bir yere mi kaçıp saklandı ne? Ama unutmayalım en iyi eleştiri ve dostluk mizahla yapıldığı gibi, yüreklerimize en iyi merhem yine bu fıkralar olacaktır.

Bu yüzden bazı gay arkadaşlarım pek hoşlanmasa ve aşağılayıcı bulsa da ben eşcinsel fıkralarına daha hoşgörülü yaklaşıyorum. Çünkü gerçek bir homofobiğin eşcinsel fıkrası bariz bir ırkçılık, nefret içermediği sürece anlatmayacağını ya da dinlemek, duymak istemeyeğini, fıkra bile olsa eşcinsellerden bahsedilmesinden rahatsız olacağını düşünüyorum.

Tüm dinlerin ve muhafazakarların neden mizahtan pek hoşlanmadığını şimdi biraz daha iyi anlıyorum, sağcı mizah dergisi işte bu yüzden yok. Ülkemize ve dünyaya daha çok mizah, kahkaha, fıkra diliyorum.


15 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Eski Yugoslavya; Sırbistan, Hırvatistan, Makedonya, Karadağ, Bosna-Hersek ve Slovenya'dan oluşurdu.

Sloven felsefeci ve sosyolog Slavoj Žižek, hepimize bir kulp takmış da [Makedonum ya, alındım! :-P] Hırvatların ne olduğunu söylemeyi unutmuş?! Yoksa Hırvatların yakışıklılıklarından başka kötü bir özellikleri yok mu?! ;o)

cien anos de soledad dedi ki...

çok güzel tespit. ufkum genişledi hatta.. :)) ben biraz düşünüp geliyim :p

KuPa k1z1 dedi ki...

:)bu bir kusur değil aslında insanlar Türk yada Kürt olabilirler ama nedense birbirlerine bu tip espriler yapıp yada fıkralar anlatıp aradaki ipi germemeye çalışıyorlar.Çünkü insalar kendilerindeki eksik olmayan ama öyle sandıkları yanlarıyla dalga geçilmesini sevmezler.Tansu çiller onu taklit ettiğimi bilseydi o dönemlerde bana tazminat davası bile açabilirdi:)Tıpkı Erdoğanın Lemana yaptığı gibi.Zaten düşünsene Erdoğanda Lemana karşılık olarak bişeyler karalasa olayın manası olmaz ve b*ku çıkar bence fıkralar unutulmamalı ama yapılacak insanlara göre uyarlanmalı;)

gaykedi dedi ki...

goddess
taktın hırvatlara kafayı sen :p

cien
sen düşün gel, biz burda bekliyoruz :p

kupakızı
ama insan sevdiği, samimi olduğu insana şaka yapar, takılır hatta onu tatlı tatlı kızdırır değil mi? :p

KuPa k1z1 dedi ki...

işte sende diyorsun cicim:)sevdiği insanlar zaten kaldırabilirler birbirini...Geri kalanı senin ağzından çıkan herhangi birşeyle bile o lafı ne yapsam etsemde gediğine geri göndersem diye düşünür dururlar;)Bu arada bu cici lafı saolsun kültür mantarından bulaştı..yapay zekalı merve habire cicim dedi durdu bana:)kız halimle merve tavladım yaf:) ancak öpcük aldım phaha erkeklerin işi zor o hatunla:)http://www.botego.com/

rss_ems dedi ki...

Merhabalar.Ben www.rss-ems.com sahibiyim.Okurken beni eğlendiren yazılarınızın devamı için belki daha önce görmemiş olduğunuz bir kaç resim vereyim dedim.

http://aerach.deviantart.com/favourites/?4990698#male-study-body-

salih dedi ki...

Kürt ve türk ayrımı fıkralarda var.yani bütün aşların içine biraz katılmış bu ayrım. türkçe sözlü şarkılara ilk karıştırıldığında çoğu insan ay bu kürt yorumda nerden geldi diyordu fikrimce.sonra halk güzel bulmaya başladı bu kürt türküleri.ben bir kürt olarak kürt ve türk kelimesinin insanları neden bu kadar ayırdığını hiç bir zaman anlayamamışımdır.
eşcinsel fıkralara gelince.insanlar o kadar alışmışki ahlaklarını sırtlarında gezdirmeye.kendilerini mevlana hissediyorlar.ama gelgör bir yerde göze çarptımıda gülmekten ve zevk almakatan kendilerinden geçiyorlar.yapay ruh halleri var yani.birde son olarak bu toprakların altında yaşıyorsa kürtlük kökeninde türklük apayrı bir şeydir benim için.ben bir kürtüm ve bununla gurur duyuyorum.türklüklede en onun kadar.sevgiler.

DIAGONAL dedi ki...

dimi kedicik
insan sevdiğini yerden yere vurturmuş :)

gaykedi dedi ki...

kupakızı
insan sevdiği birisinin eşek şakasını bile kaldırır ama sevmediğin birisiyse kavga çıkar, bu arada gay argosunda "cici" ne anlama geliyor bir bilseniz fazla kullanamazsınız derim :p

rss
birazdan bakacağım, çok teşekkür edeyim şimdiden :p

salih
bence sevgililer, arkadaşlar, ülkeler, milletler, taraftarlar, farklı dinden dindarlar birbirine tatlı tatlı takılmalı, mizah gerçekten çok büyük bir olumlu güç derim.

digin-onel
nasıl laf o be öyle "insan sevdiğine vurdurur" falan :p

Adsız dedi ki...

güzel tespit gerçekten..laz, alewi fıkraları war da, neden hiç kürt fıkrası yok diye.. '' olmayan şeyin fıkrasıda olmaz '' düşüncesinden olmasın..:) malum, 15-20 yıl öncesine kadar kürt diye bişey yoktu, resmi makamlarımıza göre :)

gaykedi dedi ki...

isimsiz
'' olmayan şeyin fıkrasıda olmaz '' harika bir yaklaşım, evet biz daha düne kadar bu ülkede kürt olmadığını onların dağ türk'ü olduğunu falan iddia ediyorduk değil mi :p

awaRa dedi ki...

"sağcı mizah dergisi işte bu yüzden yok." demişsiniz. CafCaf'ı görmediniz sanırım.

gaykedi dedi ki...

awara
ilk defa duydum adını, ki medyada uçan kuştan haberim vardır diyebilirim, kaç bin satıyor bu dergi?

cien anos de soledad dedi ki...

duyduğum kadarıyla gırgır'ı sağcılar da okurmuş 70'lerde. babam anlatır "o yıllarda cuma günleri sağcılar ve solcular arasında daha az kavga olurdu" diye.

gaykedi dedi ki...

cien
gırgır türk mizah tarihinde gerçek bir efsane bir ara dünyanın en çok satan mizah dergislerinden biriymiş ve 300-400 bin tiraj yapıyormuş.