01 Temmuz 2008






Eşşek Herif !


Geçen günkü "Eşcinsel Saddam" yazısı üzerine iyi gidecek, bugün AKP'ye en taşaklı muhalefeti yapan mizahçılar ve onların en önemli malzemesi siyasetçiler üzerine Hasan Kaçan'dan size bir anı. Başrolde ülkemizin en sevilen ve aynı zamanda en nefret edilen siyasi figürü rahmetli Özal var;

"...O dönemler ustamız Oğuz Aral, benim bi hareketime kızıp Gırgır’dan kovmuştu... Burnum sürtsün diye ‘Günaydın’a sürgün edilmiştim... (Kovulma hareketim, ‘Oğuz Abi’den habersiz tatile kaçmaktı. Bunu da açık seçik belirteyim.) ‘Günaydın’ gazetesinde sürgün günlerimi yaşarken, yan binadaki ‘Gırgır’dan bi arkadaşım aradı...

‘Hasan, Turgut Özal dergiye geliyormuş!’

‘Eeee n’oolmuş geliyorsa?’

‘Oğuz Abi’den rica etmişler, ‘Turgut Bey karikatüre çok meraklıdır, geldiği zaman hediye eder misiniz?’ diye...’

‘Tamam da bana ne?’

‘Ooolum Oğuz Abi ‘herkes bi tane Özal karikatürü çizsin’ dedi...’

H H H






O zamanlar Turgut Özal’a karşıyız... Neden karşıyız? Genciz, kanımız deli akıyor, bişeylere karşı olmamız gerekiyor, o yüzden Turgut Özal’a karşıyız... Bir nevi ‘karşıyız karşı her şeye karşı’ vaziyetleri... Bu sebeptendir ki ‘Oğuz Abi’nin bu ısmarlama karikatür hadisesine uyuz oldum... Amma bi taraftan da beni tekrar ‘Gırgır’a geri alsın diye deli oluyorum...

İşte sana arayı ısıtma fırsatı... Gene de, mevzu Özal olunca ‘karşı olma’ damarım kabardı... ‘Madem karikatür istiyorsun, al sana karikatür!’ duygusuyla önümdeki kağıda üstü çıplak, altında sarkık bir don’la, sırıtan bir Özal çizmeye başladım... Birden ortalık karıştı... Tam anlamadım, tekrar karikatüre daldım... Sonra bir ses duydum...

‘Hah hah hah... Pek komik olmuş yahu!’

Kafamı bi kaldırdım, tepemde Turgut Özal... Önümde cıbıldak karikatürü... Anacığımmm... Rezalete bak!.. Hemen kapaklandım kağıdın üstüne... ‘Verirsen eve asarım’ dedi Özal... Utana sıkıla verdim karikatürü...

‘Sen Eşşek Herif’i çizen Hasan mısın?’ dedi...

‘Evet’ dedim...

Bi makas aldı yanağımdan gitti... Duydum ki o karikatür ve pek çok karikatür rahmetlinin odasında hala asılı dururmuş..."


3 yorum:

khaoskhronos dedi ki...

merak ettim karikatürü kedi.google'a baktım ama bulamadım.bulabilirsen onu da ekler misin bi ara? =)

Deidara Bin Diablo dedi ki...

Turgut Özal deyinca artık aklımda oluşacak profil belli oldu.

gaykedi dedi ki...

@khaos bende görmedim o karikatürü ama az çok hasan kaçan'ın çizgisini kafamda canlandırabiliyorum :p


@deidera donlu ve sırıtan :P aslında rahmetlinin şortla askeri kıtayı selamlamasıda pek meşhurdur :p