04 Temmuz 2008





Ananı da !


Sloven sosyolog, filozof ve kültür eleştirmeni Slavoj Zizek'in "Kırılgan Temas" adlı kitabının Türkçe basımına yazdığı önsözden;

Kızılderililerin barış çubukları dillere destandır, ama biz daha ilkel Balkanlılar çubuk değil, müstehcen şaka teatisinde bulunuyorduk. Gerçek bir dayanışma kurmak için, yüksek kültürün ortaklığı yetmez – Öteki ile müstehcen keyfin utanç verici numunelerini teati etmek gerekir.

Askerliğimi yaparken, bir Arnavut askerle kanka olmuştum. İyi bilindiği üzere, Arnavutlar en yakın akrabalarına (analarına, kızkardeşlerine) dokunduran cinsel hakaretler konusunda çok hassastırlar; Arnavut dostum tarafından tam manasıyla kabul edilmem, yüzeysel kibarlık ve saygı oyununu geride bırakıp birbirimizi resmileşmiş hakaretlerle selamlamaya başladığımız zaman gerçekleşti. İlk hamleyi o yaptı:








Bir sabah, her zamanki gibi "Merhaba!" demek yerine, beni "Ananı sikiyim!" diyerek selamladı; bunun benim de münasip bir karşılık vermem gereken bir davet olduğunu biliyordum – ben de gerekeni yaptım: "Paşa gönlün bilir, ama ben bacına atlayayım da sonra!"

Bu muhabbet kısa sürede bariz müstehcen ya da ironik karakterini kaybedip resmileşti: Bir iki hafta geçmemişti ki, ikimiz de artık bütün cümleyi söylemeye zahmet etmez olmuştuk; sabahları birbirimizi gördüğümüzde, o başını sallayıp "Ananı!" diyor, ben de "Bacına!" diye cevap veriyordum...

Bu örnek bu tür bir stratejinin tehlikelerini açıkça gösterir: Müstehcen dayanışma çoğunlukla üçüncü bir tarafın zararına gerçekleşir – bu örnekte, erkekler arasında dayanışma kadınların zararına kuruluyordu. (Bunun tersini, bir genç kadının arkadaşını "Kocanı sikiyim!" diye selamladığını, ötekinin de ona "Paşa gönlün bilir, ama ben babana atlayayım da sonra!" dediğini hayal edebilir miyiz?)



11 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Bunun tersi hayal bile edilemez! Çünkü hiçbir kadın, bir başka kadınla kuracağı samimiyeti ya da dostluğu, üçüncü bir kişinin aşağılanması ya da cezalandırılması [ki cinsel ilişki, pekçok kadın tarafından, erkek egemen toplumların dayatmasıyla "cezalandırma biçimi" olarak algılanmasına rağmen] üzerinden kurmaz!

kişisel depresyon anları dedi ki...

Zizek ile Gülünç Yücenin Sanatı adlı kitabıyla tanışmıştım. Daha sonra Lacan'ın en ateşli savunucularından birisi olduğunu görünce daha bir kanım kaynamıştı. Özellikle iletişim felsefesinde yaşayan en büyük düşünür. bir karakterine söylettiği şu sözü de hiç unutmam :)
"sen, seni iyi tanıyorum çoçuğum. insanlıktan nefret ediyorsun, çünkü kendinden nefret ediyorsun; saflığın ölüm gibi ve düşlediğin devrim bizim devrimimiz değil: dünyayı değiştirmek değil, havaya uçurmak istiyorsun."
neyse zizek fanatikliği yaptım biraz özür dilerim :)

gaykedi dedi ki...

@goddess ben keşke dünyayı kadınlar ve ibneler yönetse diyorum :p


@kişisel deprs. bazen hepimize gelmiştir birşeyleri havaya uçurma isteği, boommm :p

fish dedi ki...

yazıyı okudum şöyle bi düşündüm..yokk ıkındım ıkındım hayal edemedim..ki çok da geniştir hayal gücüm ...

olmuyo kadının bırak 3. bir kişiyi aşağılayan laf sölemesini s.kiyim dediğini bile düşünemiyorum...yazarken bile zorlandım :pP

gaykedi dedi ki...

@fish küfürü, argoyu seven kadınlar vardır ama kadınların küfür ve argo anlayışlarında da fark var galiba...

DIAGONAL dedi ki...

sevgili fish öncelikle sana cvp vereyim ben öyle bir hatun tanıyorum hemde yakinen

valla o işi öyle bir yapıyorki oturup sadece alkışlıyorsun :D


bu arada kedicik nağğberrrrrrrrr össledik ulannnnn yüzünü görene parsel veriyorlarmış 7 kat yukarda

gaykedi dedi ki...

diagonel
çngeneler zamanı filmindeydi sanırım vajinasıyla gazoz açan kadın vardı :p

beni görene nuri'de veriyorlar mıymış :p görüşmemiz kesinlikle bir senkronizasyon meselesi, bana uyan zaman sana uymuyor yahu :p

fish dedi ki...

ben yapabilen bayana hayranım zaten :pP okkalı küfür edebilen ve bi de üstüne bunu ağzına yakıştırabilen kadın hep kafadengi görünmüştür gözüme ahaha :)))

ama gaykedi haklısın kadınlar arasında bakış açısı farkı var..işte ben yapamıyorum o küfür işini...o sebeple düşünemedim sanırım..ya da alışkın meselesi diyelim..

gaykedi dedi ki...

fish
her kadına yakışmıyor ayrıca bu, sanki bir de bazen eğreti duruyor bazılarında :p

saat11igeciyordu dedi ki...

zizek in bi ara ülkesinde başkanlığa aday olduğunu biliyordun değil mi,ve kıl payı seçimi kaybettiğini!böyle bi başkan efsane olurdu sanırım!müthiş bi şekilde açıklamış adam kadına karşı ayrımcılığı,paylaştıgın için sağol kedi:)

gaykedi dedi ki...

saat11
iyiler neden hep kaybeder ki :)