22 Haziran 2008






Zar-lanbaç !


İstanbul ve Casablanca'da genç kızlar modayı belirleyen kaygısız hayatlarında, tek adımdan kaçınarak bekaretlerini korurlar ve makattan yapılan cinsel birleşme önemli bir rol oynar.

İslam bekaret kanıtlarıyla özel olarak ilgilendiği için Hırıstiyanlıktan ayrılır, Müslümanlarda ve Hindularda hala gelinin bekaretinin kanıtlaması önem taşır bu kanıt bikirden akan kanla ilgilidir.

Eski tıp literatürleri kızlık zarının var olup olmadıklarından pek emin değillerdi, İ.Ö ikinci yüzyılda Efesli Soranus kızlık zarını reddetmişti.








Kızlık zarı literatüre on beşinci yüzyılda girdi. Ama bekaretin bozulması her zaman bir cinsel eylemin sonucu değildir. Mısır'da çoğu köyde bu kanlı işlem bir "daya" (kızlık bozucusu) tarafından gerçekleştirilir, bu kadınlar "kızların sünnetinide" yaparlar.

Bekaret merakına Batı'daki romanlarda da rastlanır. Bir batı figürü olan Meryem Ana bakireliğin simgesidir.


Jelto Drenth "Dünyanın Kökeni: Vajina" (Agora Kitaplığı Yayınevi)


19 yorum:

gay_yor dedi ki...

sevgili kedi tanıdığım bir kız vardı ailesi bekarete çok önem verdiği için sevgilisiyle cinsel birleşmeyi makattan yaptıklarını söylerdi..sonra ilişkileri ilerledikçe bekareti bir kenara itip vajinal yoldan birlikte olmuşlar..Şimdi kız bir başkasıyla evlenmek üzere ama onlarda önemli olan kızlık zarı tarihe karışmış durumda..üzgün üzgün evleneceği günü bekliyor..bu evlilikte onlarda herşeye büyükler karar verdiği için zorakiliğini koruyormuş..yani zorunlu evlilik ne kadar ilkel kaldığımıza bir örnekti o kız..
sünnet olayınıda daha önceden duymuştum ve hiç bir anlam verememiştim..sonra öğrendim ki kadınların vajinalarından zevk aldıkları bölümü kesip alıyorlarmış..yani kadınlara orgazm olmakta çok görülüyormuş..yeter ki erkek zevk alsın..

gaykedi dedi ki...

@gay-yor bu ülkede yaşayıpta bakirelik bozulmasın diye vermeyen kız arkadaşını anal sekse ikna etmeye çalışan erkek ya da buna çıktığı çocuk onu bırakmasın diye mecbur kalmış kızların hikayesini duymamış, dinlememiş kimse sanırım yoktur...

Karōshi dedi ki...

Bu benim de çok takıldığım bir konuydu.. Küçücükken bile (yani seksi düşünmeye başladığım ilk yıllardan bahsediyorum)bu söylediğini çok duymuştum Sevgili Kedi.. O zamanlarda da hep "onu yapacaksam hiç yapmayayım. "derdim.. İlk kez 18 yaşındayken ve lisenin son günüydü bu:) Sevdiğim biriyle oldum.. Komik bir geceydi ve hiç pişman olmadım.. Bu sene yani aradan 16 yıl geçmişken o gecenin üstünden.. O sevdiğim adamla yeniden buluştum.. Ve .. Çok güzeldii.. iyi ki onla olmuşum ben dedim.. Şanslı bir kadınım bu anlamda.. Sevdiğim biriyle yaşadım bunu.. Bakirelik .. Birçok kişi için hep önemli kalacak.. Bizim gibi düşünenlerin belki klişe ama o sözünü tekrar ediyor aklım: Namus nerdedir? Kafamda benimki.. pek bir itiraf. com oldu ama ben bu sene ilk birlikte olduğum o kişiyle yeniden biraraya geldim.. Ve gene güzeldi.. İlkler güzelse güzel mi kalıyor hep ne?????:)Doğru şekilde yaşandıysa öyledir, değil mi sevgili Kedi?

Bir öğencim oldu Antep'ten.. Kuzeni nişanlısıyla kaçmış... Hamileymiş... Ve nişanlısıyla kaçmış.. Bebeğinin babasıyla.. Aile izlerini sürmüş.. Ve ikisini de öldürmüş.. Yani üçünü de.. Ne acı.. Bir kız, ve sevdiği (nişanlısı) ve bebekleri.. Kaçmak zorunda kalıyorlar.. Ve .. Ve.. Biz uzağındayız her şeyin..

gaykedi dedi ki...

karoshi, o anlattığın üzücü gerçek ülkemizde sanki gittikçe derinleşen 'kültürel bölünme'nin acı bir örneği...bu konuda ahmet altan le monde de çok güzel bir yazı yazmıştı;

bu ülke korkulduğu gibi ırka ya da dine dayalı bir bölünme yaşamadı. daha korkunç ve daha temel bir bölünmeyle sakatlandı. cumhuriyet boyunca süren “kültürel bölünme” artık iyice keskinleşti.

şimdi bir yanda, ayakkabılarını sokak kapısının önünde çıkaran, kadınlarının başını örttüğü, erkeklerinin sokağa pijamayla da çıkabildiği, erkek çocuklarının kahveye gittiği, kızlarının tam bir baskı altında yaşadığı, türküyle arabeskarası bir müzikten hoşlanan, belki de hiç kitap okumamış, hiç dansetmemiş, hiç karı koca birlikte lokantaya gitmemiş, hiç tiyatro seyretmemiş, evlerinde floresan lamba yakan, iyi eğitim alamamış, dini inançları kuvvetli kalabalık bir kitle var.

diğer yanda ise kız lisesiyle robert kolej yelpazesinde eğitim görmüş, bir düğün salonunda ya da kolej partisinde dansetmiş, sinemaya giden, çok fazla olmasa da kitap okumuş, müzik zevki pop şarkılarla klasik müzik arasında dolaşan, evi nispeten daha zevkli döşenmiş, kızların flörtüne izin verilmese bile göz yumulan, allah’a inanan ama ibadete pek aldırmayan, kadınlarının başını örtmediği, şarabın kalitesinden pek anlamasa da kadın erkek bir arada gidilen bir gezmede içki de içmiş, gazetelere bakan, magazin haberlerini izleyen, kendini birinci gruba kıyasla çok gelişmiş hisseden, entelektüel düzeyi çok yüksek olmasa da okumuş yazmış, batı standartlarına yakın bir grup var.

Ebru dedi ki...

Cahili çok olan memleketteyiz,bugün evimize temizliğe gelen bayan haşhaşlı katmeri yemeyince,istemeden ağzımdan "Sevmiyor musun?" sorusu çıktı.Aldığım cevap neydi biliyor musunuz:"Bundan uyuşturucu yapılıyormuş,uyuşturucu günah yemem o yüzden yoksa tadı güzeldi."

Bizde bu cahiller varken kızlık zarını sağlık açısından koruyan birşey olarak görmek yerine namus bekçisi olarak bakmaları,bayanların da kabullenmeleri ne kadar da anormal ki??!Erkekler tatmin etsinler kendilerini ilk kez sahip olacaklar ya bunu da zardan anlayacaklar ya.Erkekcikler,kızcıklar...

gaykedi dedi ki...

@ebru hahaşlı ekmek hikayesi iyiymiş, daha onun gibi neler var, fukaralık ve cahillik bu milleti tüketiyor :((

khaoskhronos dedi ki...

bu bir tek bizim doğunun sorunu olmasa gerek.batı batı diye bitiremediğimiz kültürün de bu tarz muhafazakar kesimleri var.bunlar bir şekilde varlıklarını sürdürecekler.ama eğitimle, ama zamanla azalacak bu kesim de.silinip gidecekler belki de..

gaykedi dedi ki...

@khaos ne bitmez takıntıymış yahuu değil mi!

khaoskhronos dedi ki...

insanlık olarak kafamız uçkurdan başka bir yerde yoğunlaşmadıkça devam eder heralde..

gaykedi dedi ki...

@khaos zorrr :p

Adsız dedi ki...

esas cahil sizlersiniz.bir kerecik düşünün,siz müslümanmısınız?eğer evet diyorsanız müslümanlığım şartlarını okuyunuz.dinini yaşayanlar iki dünyadada daima huzurludur.ama sizin gibiler hep bir arayış içindedirler.hiç bir zaman mutlu olamazlar.ömürleri boş şeylerle doludur.gerçek mutluluğu asla bulamadan ölüp giderler.cennet ucuz değil cehennem lüzumsuz değil....

gaykedi dedi ki...

sen mi karar vereceksin milletin müslüman olup olmadığına, dinine, inancına?

UGUR_06 dedi ki...

SİZLER CIKTINIZ KABUGU BEYENMİYORSUNUZ ALLAH BİZEDEN İSTEDİYİ ŞEYLER HEP BİZİM KARIMIZADIR SÜNNET SAGLIK İÇİNDİR ERKEKLİĞİN NİŞANI DEYİLDİR ZARDA SAĞLIK İÇİNDİR O HOR GÖRDÜNÜZ TEMİZLİKCİ SİZİN GİBİ DÜŞÜNENLERİN YÜZÜNDEN DE HALA CAHİL

gaykedi dedi ki...

uğur
önce türkçe doğru yazı yazmayı öğrenip gelsen diyorum :D

ugur_06 dedi ki...

sen anladın benim ne demek istedimi ama işine gelmiyo turkceme dikkat cekmeye calısıyorsun. kızlık bu kadr basitmi ucuzmu ya nasıl düşünceler bunlar anlamıyorum

gaykedi dedi ki...

Uğur
bu konularda fazla bilgili değilsin sanırım, sana biraz anlatmaya çalışayım, evlendiğin kızdan gelecek bir kaç damla kan o kızın bakire olduğunu göstermez, çünkü ağzına almış, zarını diktirmiş, adet gününün en kanlı gününü gerdek gecesine ayarlamış, daha önce arkadan seks yapmış, ağzına, eline almış, sürtürmüş ama sokturmamış v.s bir sürü ihtimal olabilir.

bu yazdıklarımdan şunu anlıyoruz ki bakirelik 1-2 damla kanda değil beyindedir, sana bir kaç sorum olacak;

* bir kız evlenmeden bakireliğini bozmadan her haltı yiyor bu kız bakire midir?

* bir başka masum kızcağız çocukken tecavüze uğuyor peki sence bu kız bakire ya da namuslu değil midir?

* bu ülke bakirelikle ilgili cahillikle öyle vahşetler gördü ki ansiklopedi olur, anadoluda delikanlı karısını ilk gece kan çıkmadı diye vurup öldürüyor, namusunu temizliyor, oysa o masum kızcağıza yapılan otopside, kızlık zarının esnek olan, ancak çocuk doğuruken yırtılan tipten olduğu anlaşılıyor.

lütfen çok okuyalım, araştıralım ve öğrenelim ki saçmalayalım...

UGUR_06 dedi ki...

gay kedi senin o dediklerin hepsini biliyorum ben benim dikkat cekmek istedim taraf ebru hanımın o temizlikciyi assalaması cahil demesi. malasef herkes sizin kadar sanslı deyil kultursuz kalabiliyor ama sizlerinde bu insanları assalamanıza bole ornekler vermenize gerek yok.
*peki sorarım ben ebru hanıma o temizlikci kadına anlatmızmı ekmekte kullanılan hasasın zararsız oldunu eroyin bulunmadını?
*yada gulup gecti yadırgadı onu.
* size mevlananın bi sozunu aktarıyım
*BİR MUM KENDİ ALEVİYLE BASKA BİR MUMU ALEVLENDİRİRKEN KENDİ ALEVİNDEN BİŞİ KAYBETMEZ
*yani ne olurdu onu aydınlatsaydı aydınlattıysada bunuda yazsaydı burda
*AKILLI İNSAN KENDİ MEZİYETİNİ KARSISINDAKİNE YAPIŞTIRANDIR
ben belki sizin kadar bilmiyor olabilirim bu konuları ama sizden iyi bildim bir sey vardır ada sadıklıktır tamam kabul ediyorum namus beyindedir ona bi lafım yok doru olanda bu zaten ama benim anlatmak istedim bambaska bişi sadıklık ben 20 yasındayım bir erkek olmama ramen daha bir kızla bile ilişkim yok canım cekmiyomu sanki hemde nasıl ama olmuyor işte istesem bir hayat kadınıylada ilişkiye girerim basarım parayı ama olmaz işte ben bunları yapıyorsam benim esimde aynı olacak herkes aynı dusunse zaten sorun olmayacak ne anadoluda nede batıda nede doguda
İYİ GECELER

gaykedi dedi ki...

uğur
bu ülke, dünyadaki bütün kızlarla aşk yaşamak isteyen ama kız kardeşini sinemaya hata bakkala bile göndermeyen erkek müsvetteleri ile dolu, senin bu tiplerden olmadığına sevindim.

Adsız dedi ki...

Bekaretlik cok onemliyse siz erkekler neden bozarsiniz kizlari sikmek icin yer ararsiniz